Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door renee-uk »

laeken schreef:
renee-uk schreef:
laeken schreef:Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
ga je nou werkelijk, na alles wat er over haar geschreven is, cleo opvoeren als een stabiele hond?
Excuses me? Volgens mij haal jij wat zaken door elkaar. Wat is er allemaal over Cleo geschreven volgens jou?
boekwerken vol laeken, ik loop hier al wat langer mee hoor.
het wordt hoe langer hoe gekker wat jij allemaal aanhaalt om maar je gelijkje te halen, soms vraag ik me af of je zelf wel helemaal weet wat je allemaal neerpoot :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Wacht effe. Martijn had een hond die Cleo heette.Heeft niks te maken met Cleo van het forum.
renee-uk
Zeer actief

*Ellen* schreef:Wacht effe. Martijn had een hond die Cleo heette.Heeft niks te maken met Cleo van het forum.
stel je niet aan, niemand heeft het over haar hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

renee-uk schreef:
*Ellen* schreef:Wacht effe. Martijn had een hond die Cleo heette.Heeft niks te maken met Cleo van het forum.
Sorrie dan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

renee-uk schreef:
Waar heb jij het in vredesnaam over Renee? Cleo was de hond van Martijn en later ook van mij en zij was de stabiliteit zelve. Wat zit je dus te zwetsen mens? Volgens mij weet je totaal niet wat je zegt dus ik kan er ook niks mee. Ik weet niet wat je in je hoofd hebt of over welke hond of wie je het hebt maar gezien je zielige gedrag hier de laatste tijd boeit me dat ook geen reet.

Dag dag.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Het kan dat een hond dingen aanvoelt , dat in zijn ogen de staff geen goede signalen afgeeft, hij kan daar op reageren doet Dinos ook, maar wel met lichaamstaal en niet door er op te klappen.
Dit is teken angst of verlies van roedelplek,een zekere stabiele leider zal dit zeker niet doen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
Al eens bedacht dat Stafford geen duidelijk signaal gaf en dat daarom Kaz erop dook? Er zijn honden die heel onduidelijk zijn in hun lichaamstaal. Het zou best kunnen dat staffie niet duidelijk is maar wel vol opwinding zit. Een hond kan dat niet accepteren, vooral niet als het de 1e ontmoeting is.

Ik ben benieuwd naar het filmpje :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Dinos

duitse herder schreef:
Al eens bedacht dat Stafford geen duidelijk signaal gaf en dat daarom Kaz erop dook? Er zijn honden die heel onduidelijk zijn in hun lichaamstaal. Het zou best kunnen dat staffie niet duidelijk is maar wel vol opwinding zit. Een hond kan dat niet accepteren, vooral niet als het de 1e ontmoeting is.

Dat kan allemaal heel goed maar een stabiele leider klapt er dan nog niet op, en als die plannen er zijn heb je alle voorgaande signalen van leider gemist.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Dinos schreef:Het kan dat een hond dingen aanvoelt , dat in zijn ogen de staff geen goede signalen afgeeft, hij kan daar op reageren doet Dinos ook, maar wel met lichaamstaal en niet door er op te klappen.
Dit is teken angst of verlies van roedelplek,een zekere stabiele leider zal dit zeker niet doen.

Ik snap echt wat je bedoelt hoor maar dit geldt echt niet voor Kaz :) En ik heb eigenlijk geen zin om dat te moeten bewijzen ;) Als sommigen nu denken dat hij niet stabiel is oid, so be it.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik zie Isa ook als een heel stabiele hond. Ze heeft nooit problemen met andere honden, behalve die ene dus. En daarbij was ze ook in een keer enorm fel. Het is ook niet het begin van een omslag geweest, want andere honden zijn nog steeds geen enkel probleem (en deze hond inmiddels ook niet meer).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ήυs
Zeer actief

duitse herder schreef:

Hij is net klaar met uploaden.

Ik heb maar weinig beeld materiaal waarop het echt goed te zien is omdat ik meer bezig was met opletten dan met filmen ;) Dus hij heeft meer met spanning gelopen dan ontspannen. De ontspannen beelden of wanneer het wat minder was heb ik dus gefilmd omdat het dan even kon. Ik heb er voor gekozen de wandeling 'af te maken' omdat hij wel nog te corrigeren was. Ik bleef het prima onder controle houden. Vandaar deze keuze. Als ik dat gevoel niet had gehad dan had ik hem uiteraard meteen weer terug gebracht.

Heb de stukjes er even aan het einde aangeplakt om te laten zien wat ik bedoel. En dit was wat hij veel liet zien.

Als je andere filmpjes ziet van mijn roedels zie je vaak ontspannen honden die aan het rennen, snuffelen en spelen zijn. Hier moest de JR op een gegeven moment aan de lijn omdat hij er zelf ook gespannen van werd, de heidewachtel wordt erg onzeker en zat op een gegeven moment alleen maar aan mijn been geplakt, Kaz is uiteindelijk terug de bus in gegaan en de Beagle.. Tja :mrgreen: Die bleef gewoon de vrolijkheid zelve.

Dus kijk ook naar de lichaamstaal van de andere honden, voor zover dat te zien is. Ik heb echt wel vaker volle pats reuen, onzekere honden, honden met agressie, angst in mijn groepen. Weiger niet snel een hond. Maar deze vond ik persoonlijk erg vervelend, en onvoorspelbaar. Nu doet hij nog niets maar ik ben er van overtuigd dat ze nog veel problemen gaan krijgen met deze reu.

Filmpje verwijderd ivm privacy eigenaar
Laatst gewijzigd door Ήυs op 01 dec 2014 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Gezien de leeftijd van Kaz denk ik dat hij gestopt is met een zacht ei te zijn. Niks mis mee overigens, maar wel iets om rekening mee te houden.
Laatst gewijzigd door EstherK op 30 nov 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Film staat op prive
Perry en Noah

Afbeelding
Dinos

Ήυs schreef:
Dinos schreef:Het kan dat een hond dingen aanvoelt , dat in zijn ogen de staff geen goede signalen afgeeft, hij kan daar op reageren doet Dinos ook, maar wel met lichaamstaal en niet door er op te klappen.

Ik snap echt wat je bedoelt hoor maar dit geldt echt niet voor Kaz :) En ik heb eigenlijk geen zin om dat te moeten bewijzen ;) Als sommigen nu denken dat hij niet stabiel is oid, so be it.
Ik val je niet aan hoor en geloof best dat kaz normaal stabiele hond is, dat hij opmerkt dat er iets niet hoort zoals het moet zijn bewijst dat, maar of je hebt signalen van hem misschien gemist, of hij is minder stabiel dan je denkt.
Ook ik mis signalen hoor van Dinos en denk ik later oh zit dat zo, iedereen mist wel eens wat hoor helemaal niet erg, degene die zegt dat ze ten alle tijden 100% hun hond onder controle hebben liegen dat ze barsten of is een kettinghond.
Ήυs
Zeer actief

Dinos schreef:
duitse herder schreef:

Dat kan allemaal heel goed maar een stabiele leider klapt er dan nog niet op, en als die plannen er zijn heb je alle voorgaande signalen van leider gemist.

Kan een hond alleen maar stabiel zijn als hij ook leider is? Kaz is geen leider van de roedels. Hij is gewoon stabiel :19:
Dinos

Ήυs schreef:
Dinos schreef:
duitse herder schreef:

Kan een hond alleen maar stabiel zijn als hij ook leider is? Kaz is geen leider van de roedels. Hij is gewoon stabiel :19:

Nee hoeft geen leider te zijn om stabiele hond te zijn , ik heb misschien verkeerd gelezen ik ging er van uit dat kaz roedelleider was. Maar dat veranderd aan verhaal niets.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Laatste reactie gezien dat rare gedrag van Renee. Een echt stabiele hond klapt niet 3 keer op een hond die niet eens terug vecht. Echte stabiele honden vechten niet. In elk geval niet zo. Sociale en ook lieve honden kunnen prima een keer gaan knokken. Dat zijn doodnormale hondendingen. Maar de hond is 2, goed sociaal en gelukkig waarschijnlijk geen knokker in de dop. Gewoon een jonge reu waar je even mee aan de gang moet. Niks mis mee, maar ook niet meteen een super stabiel gedrag. De rest van de roedel vermeed hem en de pup speelde met hem. Dat is wel stabiel gedrag op dat moment.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Een echt stabiele hond klapt niet 3 keer op een hond die niet eens terug vecht. Echte stabiele honden vechten niet. In elk geval niet zo. Sociale en ook lieve honden kunnen prima een keer gaan knokken. Dat zijn doodnormale hondendingen. Maar de hond is 2, goed sociaal en gelukkig waarschijnlijk geen knokker in de dop. Gewoon een jonge reu waar je even mee aan de gang moet. Niks mis mee, maar ook niet meteen een super stabiel gedrag. De rest van de roedel vermeed hem en de pup speelde met hem. Dat is wel stabiel gedrag op dat moment.
Wie bedoel je?

"Een jonge reu waarmee je aan de slag moet" bedoel je daarmee Kaz?
Een wie bedoel je met "de rest van de roedel vermeed hem en de pup speelde met hem" wie is dan hem?

Ook heel sociale en stabiele honden kunnen ook een gegronde reden hebben om een (1) bepaalde andere hond niet te accepteren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ήυs
Zeer actief

laeken schreef:Laatste reactie gezien dat rare gedrag van Renee. Een echt stabiele hond klapt niet 3 keer op een hond die niet eens terug vecht. Echte stabiele honden vechten niet. In elk geval niet zo. Sociale en ook lieve honden kunnen prima een keer gaan knokken. Dat zijn doodnormale hondendingen. Maar de hond is 2, goed sociaal en gelukkig waarschijnlijk geen knokker in de dop. Gewoon een jonge reu waar je even mee aan de gang moet. Niks mis mee, maar ook niet meteen een super stabiel gedrag. De rest van de roedel vermeed hem en de pup speelde met hem. Dat is wel stabiel gedrag op dat moment.
Ik hoef helemaal niet te werken aan Kaz. Hij is perfect zoals hij is en heeft me al veel geholpen bij het beoordelen van honden. En honden die angstig zijn over de streep te trekken, honden die niet sociaal waren en niet mee konden met de groep die dat nu wel kunnen doordat ik dat met Kaz en die honden kon opbouwen. Hij mag deze hond gewoon niet en ik snap waarom. Ik zou jou ook wel een pets kunnen verkopen met dat irritante gediscussieer van je. Maakt mij nog geen agressief persoon. Soms mag je gewoon iemand niet.
Als ik van iemand geen advies aanneem is dat van jou ;) Je hebt wel eens goede adviezen hoor. En ben het ook zeker wel eens met je eens over wat je schrijft. Maar zie je nou niet als iemand waar ik wat van kan leren en met verstand van honden. 6 jaar geleden misschien nog wel. Maar ik denk dat ik ondertussen meer van gedrag af weet dan jij. Je leest niet goed, en geeft er je eigen draai aan om maar je gelijk te halen wat heel vervelend is. Ik ga dan ook echt stoppen met discussiëren met jou. Het is echt kansloos.

Renée daarintegen wel. Daar neem ik graag wat van aan.
Ήυs
Zeer actief

Cleva schreef:
renee-uk schreef:
laeken schreef:
renee-uk schreef: ga je nou werkelijk, na alles wat er over haar geschreven is, cleo opvoeren als een stabiele hond?
Excuses me? Volgens mij haal jij wat zaken door elkaar. Wat is er allemaal over Cleo geschreven volgens jou?
boekwerken vol laeken, ik loop hier al wat langer mee hoor.
het wordt hoe langer hoe gekker wat jij allemaal aanhaalt om maar je gelijkje te halen, soms vraag ik me af of je zelf wel helemaal weet wat je allemaal neerpoot :U:
Wat mal om te doen alsof je beter dan de eigenaren weet hoe een hond is omdat je lang op een forum zit.
Als je vragen hebt kun je ze stellen maar verder neem je toch maar gewoon aan wat de eigenaar over zijn hond zegt, lijkt me. Cleo was inderdaad erg stabiel.
Oh.

Lees je dat Laeken?
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ήυs schreef: Ik zou jou ook wel een pets kunnen verkopen met dat irritante gediscussieer van je. Maakt mij nog geen agressief persoon. Soms mag je gewoon iemand niet.
Nou nou dat is niet zo stabiel. Is het wel zo'n goed idee dat jij met zoveel honden loopt :hmmm: Is nog veel werken met jou zo te lezen :schrik:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay is nog erg jong natuurlijk, maar die heeft het met één of twee honden. Ik kan hem met lastige honden losgooien en die ontwijkt hij keurig, er kunnen honden op het trainingsveld op het afkomen en hij reageert niet. Maar de ene snuffelde als pup alleen aan hem en die kreeg een partij op haar lazer. (Daarna niet meer opgezocht). De andere moet Tay vanaf moment één niks van hebben. Ik dacht dat het wel meeviel, tot we aan het trainen waren en die hond uitbrak naar ons toe. Nu vindt hij werken, denk ik, zo leuk dat hij vreselijk lelijk deed en toen die hond 1 cm weg was meteen keurig meevolgde. Alleen merk ik het nu elke keer als die hond op het veld is, of als we er langs moeten, hij vindt haar niks. Met het UV staat hij gezellig te doen met een paar teefjes, die hond komt erbij en hij wordt echt pissig.

Die hond is ook enorm druk en misschien ook wel een beetje gespannen. Dat botst blijkbaar? TErwijl we wel meer drukke en gespannen honden kennen, of hele onzekere en daar heeft hij geen problemen mee.
Ήυs
Zeer actief

Manu schreef:
Ήυs schreef: Ik zou jou ook wel een pets kunnen verkopen met dat irritante gediscussieer van je. Maakt mij nog geen agressief persoon. Soms mag je gewoon iemand niet.
Nou nou dat is niet zo stabiel. Is het wel zo'n goed idee dat jij met zoveel honden loopt :hmmm: Is nog veel werken met jou zo te lezen :schrik:

MOT JE OOK EEN PETS :evil:

:engel:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 30 nov 2014 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manu schreef:
:smile2:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol kan uitvallen naar honden die voor haar een bedreiging vormen. Staffords vormen voor Dol blijkbaar een bedreiging,als ze jong zijn is er niks aan de hand maar zodra zij rond de twee jaar zijn dan wordt het een ander verhaal.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Cleva schreef: Wat mal om te doen alsof je beter dan de eigenaren weet hoe een hond is omdat je lang op een forum zit.
Als je vragen hebt kun je ze stellen maar verder neem je toch maar gewoon aan wat de eigenaar over zijn hond zegt, lijkt me. Cleo was inderdaad erg stabiel.
dat doe ik ook -dat aannemen wat de eigenaar er van zegt-, vandaar mijn opmerking dat ik al langer meeloop op dit forum :idea:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

laeken schreef:
renee-uk schreef:
Waar heb jij het in vredesnaam over Renee? Cleo was de hond van Martijn en later ook van mij en zij was de stabiliteit zelve. Wat zit je dus te zwetsen mens? Volgens mij weet je totaal niet wat je zegt dus ik kan er ook niks mee. Ik weet niet wat je in je hoofd hebt of over welke hond of wie je het hebt maar gezien je zielige gedrag hier de laatste tijd boeit me dat ook geen reet.

Dag dag.
:U: :piew:
:zwaai
Afbeelding

Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Sterre heeft het bij een greyhound reu. Ze pompt zich ook al op als ze hem van verre ziet. En ik ken geen bravere hond als die greyhound. Loopt aan de lijn vlak tegen zijn baas aan te sjokken. Kijkt niet op of om. Kijkt ook naar geen enkele hond. Ik snap werkelijk niet waarom Sterre dat beest zo haat. Sterre is trouwens nooit zo met honden bezig. Gaat haar eigen gang enz. En dit is echt de enige hond in de wijk waar ze zo tegen doet.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heavy schreef:Het hoeft toch niet meteen aan die andere hond te liggen :wink:
Dat het niet klikt met Kaz kwam van Kaz zijn kant en wat de reden daarvan is dat is toch niet belangrijk?
Het klikt gewoon niet reden genoeg om hem te weigeren.

Beetje flauw om dan de andere hond meteen te bestempelen als slecht.
Tot nu toe klapt jouw hond er wel 2 keer op :wink: dat is niet goed te praten.
Dat zou ook mijn reactie zijn als mijn hond ergens op zou klappen inderdaad, dan ligt het gewoon aan haar. Maakt niet uit hoeveel honden ze verder wel of niet zou haten.

Als het ooit een tweede keer gebeurt bij een andere hond, ga je wellicht wel meer zien wat precies de trigger is voor Kaz om zo uit zn dak te gaan.
Ήυs
Zeer actief

runninggirl schreef:
Heavy schreef:Het hoeft toch niet meteen aan die andere hond te liggen :wink:
Dat het niet klikt met Kaz kwam van Kaz zijn kant en wat de reden daarvan is dat is toch niet belangrijk?
Het klikt gewoon niet reden genoeg om hem te weigeren.

Beetje flauw om dan de andere hond meteen te bestempelen als slecht.
Tot nu toe klapt jouw hond er wel 2 keer op :wink: dat is niet goed te praten.
Dat zou ook mijn reactie zijn als mijn hond ergens op zou klappen inderdaad, dan ligt het gewoon aan haar. Maakt niet uit hoeveel honden ze verder wel of niet zou haten.

Als het ooit een tweede keer gebeurt bij een andere hond, ga je wellicht wel meer zien wat precies de trigger is voor Kaz om zo uit zn dak te gaan.

De hele groep reageerde negatief op deze hond. Dat is de reden dat ik de hond weiger.

Hebben jullie het filmpje gezien?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”