duitse herder schreef:laeken schreef:Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
Al eens bedacht dat Stafford geen duidelijk signaal gaf en dat daarom Kaz erop dook? Er zijn honden die heel onduidelijk zijn in hun lichaamstaal. Het zou best kunnen dat staffie niet duidelijk is maar wel vol opwinding zit. Een hond kan dat niet accepteren, vooral niet als het de 1e ontmoeting is.
Ik ben benieuwd naar het filmpje

Hij is net klaar met uploaden.
Ik heb maar weinig beeld materiaal waarop het echt goed te zien is omdat ik meer bezig was met opletten dan met filmen

Dus hij heeft meer met spanning gelopen dan ontspannen. De ontspannen beelden of wanneer het wat minder was heb ik dus gefilmd omdat het dan even kon. Ik heb er voor gekozen de wandeling 'af te maken' omdat hij wel nog te corrigeren was. Ik bleef het prima onder controle houden. Vandaar deze keuze. Als ik dat gevoel niet had gehad dan had ik hem uiteraard meteen weer terug gebracht.
Heb de stukjes er even aan het einde aangeplakt om te laten zien wat ik bedoel. En dit was wat hij veel liet zien.
Als je andere filmpjes ziet van mijn roedels zie je vaak ontspannen honden die aan het rennen, snuffelen en spelen zijn. Hier moest de JR op een gegeven moment aan de lijn omdat hij er zelf ook gespannen van werd, de heidewachtel wordt erg onzeker en zat op een gegeven moment alleen maar aan mijn been geplakt, Kaz is uiteindelijk terug de bus in gegaan en de Beagle.. Tja

Die bleef gewoon de vrolijkheid zelve.
Dus kijk ook naar de lichaamstaal van de andere honden, voor zover dat te zien is. Ik heb echt wel vaker volle pats reuen, onzekere honden, honden met agressie, angst in mijn groepen. Weiger niet snel een hond. Maar deze vond ik persoonlijk erg vervelend, en onvoorspelbaar. Nu doet hij nog niets maar ik ben er van overtuigd dat ze nog veel problemen gaan krijgen met deze reu.
Filmpje verwijderd ivm privacy eigenaar