Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

1 hond echt háten

Ongelezen bericht door Ήυs »

Een paar weken terug kreeg ik een vraag van een Stafford eigenaar die geopereerd was. Of ik haar hond mee kon nemen een paar keer. Ik ben op intake gegaan omdat ik van te voren nooit een hond weiger. Het was een flinke jonge reu van 1,5 jaar. Had (volgens zeggen) nog nooit gevochten en was verder gewoon sociaal. Nu is het gedrag van de honden redelijk vaak anders in praktijk ;) Maar ik wilde het met een stabiele groep wel proberen.

Het was een energieke reu, wel lief, maar veel te gespannen. En ik merkte aan de groep dat dit niet fijn was.

Kaz is altijd mee. Kaz is echt een zacht ei, maar echt enorm stabiel. Aan hem kan ik altijd wel zien hoe een hond is. Hij negeerde de Stafford het eerste kwartier. Tot hij er opeens op vloog. Kaz op de Stafford dus ;)

Ik weet niet wat de aanleiding was. Bepaalde spanning en kleine signalen die ik gemist heb. De Stafford deed niets terug. Kaz daarintegen ging helemaal los. Ik had Kaz eraf, hem op zijn donder gegeven want vechten is gewoon een no go. Maar zodra ik hem weer los liet vloog hij er weer op :O: Echt een totaal andere hond zag ik.

Ik heb Kaz in de bus gedaan en met de Stafford nog het rondje gelopen zodat zijn energie wat minder was en hij zijn beweging had gehad. Hij speelde vooral met een jonge Beagle pup en de andere honden in de groep moesten niets van hem weten.

Toen ik hem terug bracht heb ik gezegd wat er was gebeurd en dat ik van mening ben dat ze goed moeten oppassen met deze reu omdat ik denk dat zijn gedrag nog wel eens zou kunnen gaan omslaan als hij een jaartje ouder is. Ik heb de spanning die hij liet zien gefilmd zodat ik dat met tekst en uitleg aan de baasje kon laten zien. En uiteraard besloten dat hij niet meer mee in de groep kon.

Dit was de eerste hond die ik heb geweigerd.

Nu was ik gistermiddag met Kaz en Fay lekker twee uurtjes naar het strand geweest en toen ik terug de trap af liep kwam er een meneer met zijn hond naar boven.

Het was dezelfde reu maar ik herkende hem totaal niet. Kaz en die reu bleven gespannen staan naast elkaar en ik riep Kaz mee. Waarna ze begonnen te vechten. Meteen herkende ik de reu omdat Kaz dit echt nooit doet.

Kaz heb ik er weer af gehaald en ben doorgelopen. Beiden hadden ze niets.

Maar wat duidelijk is.. Kaz háát deze hond echt. Tot op het bot, blijkbaar.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt met jullie honden? Dat ze 1 hond dus zo haten dat ze echt totaal ander gedrag laten zien dan dat je gewend bent van ze? En voor de duidelijkheid, Kaz vecht dus echt nooit. Hij laat ook niet over zich heen lopen maar vechten? Nee dat doet hij echt niet zomaar.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 30 nov 2014 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja Rio heeft hier in de buurt echt een bloedhekel aan een chowchow , als hij hem ziet dan moet je echt hem streng manen om door te lopen want hij zou er het liefst heen vliegen en de chow een koppie kleiner maken.
Ze hebben ooit eens een korte aanvaring gehad maar voor die tijd was Rio al geen fan van hem.
Rio heeft wel meer honden of rassen waar hij geen fan van is maar hij heeft het met geen enkel hond zo sterk als met deze chow.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:Charles had een tyfushekel aan een Tervuerenreu uit de buurt. Om helemaal niks.
Glenn heeft later die haat overgenomen.
Dat arme beest...maar goed, hij is inmiddels hemelwaarts en de mevrouw heeft een nieuwe Tervueren.
Niets aan de hand :engel:

Om helemaal niets is het bij Kaz niet. Ik snap wel waarom hij er een hekel aan heeft :mrgreen: Het is een aparte hond met echt enorm veel spanning.. Ik zou er een blokje om voor lopen als deze hond is uitgegroeid zeg maar ;)

Maar dat Kaz het zó erg vindt dat hij blijkbaar deze strijd aangaat :80: Dat ben ik niet van hem gewend.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Jep, Rasta heeft niks tegen teckeltjes, zelfs de buurhond die hem toch wel eens verrot scheldt (onzekerheid) maar dat éne teckeltje waar ik geen signalen van gezien heb die moet stevig uitgescholden worden en naar uitgevallen.
Ik laat het er uiteraard niet op aankomen maar vreemd vind ik het wel.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Ja herken dit wel....de naaste buren hebben een rottweiler . En als we elkaar tegen komen lopen we ook om . De buren daarnaast hebben ook een springer die normaal gesproken het grootste watje is .
Maar die krijg ook moordneigingen van deze hond.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Mijn vorige hond labrador(teef) had een bloedhekel aan aan een shar-pei(reu) uit de buurt. Nooit de oorzaak kunnen achterhalen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Jazeker, Rakker was zo giftig op een stel, berner en hussel van dezelfde eigenaar en beide met muilkorf, dat hij ze letterlijk aangevlogen zou zijn als hij daar de kans voor gekregen zou hebben. Ik maakte de fout door te willen lopen waarna hij in mijn been hing. Nooit eerder had ik dit gedrag bij hem gezien, normaal was het een enorme goedzak die gewoon zijn eigen ding deed. Dit stel haalde zijn innerlijke klapkaak naar boven. Heb nooit het risico genomen welke van de twee hij niet moest.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Isa had een bloedhekel aan een teefje dat we vaak in het park tegenkomen. Verder is Isa zo makkelijk als wat en kan met alles en iedereen, maar bij deze hond werd ze echt heel giftig. Overigens reageren er meer honden agressief op die hond. Het is een heel opdringerige hond, met een bord voor haar kop.
Ik heb het bij Isa helemaal eruit gekregen door haar steeds aan te lijnen als de hond in zicht kwam en haar vol te stoppen met koekjes. Inmiddels kan ze weer los langs die hond lopen en negeert ze haar. Maar met een uitlaatservice lijkt me dat geen optie, dus ik zou de hond ook niet meer meegenomen hebben.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Hoe oud is Kaz?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik had dit vaak eerder andersom :Q:
De andere stafford klapte dan op mijn stafford en Xavi deed helemaal niks. Hier kwam en komt dat omdat Xavi onzeker is en zich niet echt raad weet met andere honden. Sommige honden vinden dat blijkbaar een uitnodiging tot patserig doen of zelfs geen vechten en bijten.

Duitse herders is beslist een no go, dat is van afstand volgens Xavi al helemaal niks. Hij is eens nagejaagt door een groep van 4 duitse herders, Daarna was het einde Duitse herder tolerantie voor Xavi. :F:
Verder Heeft hij het sowieso niet op grote reuen. Als ze gewoon bij de baas lopen gaan de haren even omhoog en meer niet. Maar er is hier een RR reu die meteen begint te blaffen, een boxer die fixeert en een gigantische boerboel (of zo) waar enorm veel kabaal uit komt.. Nou die moet ie niet hoor. Dan begint Xavi zelfs te blaffen en soms uit te vallen. Maar dat komt ook door de chip die hij nu heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

EstherK schreef:Hoe oud is Kaz?
2
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana had één hond in de buurt, een stabij reu, die ze zonder mankeren in stukjes zou scheuren als ze de kans had gekregen.
Een reu notabene!
En dat terwijl ze altijd gek was van reuen.
Maar deze moest ze niet.
Mijn gelijkmatige neutraal vriendelijke zelfverzekerde hond veranderde in actieve vulkaan als ze die hond zag.
Snuiven, bliksemende ogen, alle haren overeind en grommen.
Ik heb nooit begrepen wat de reden was. :U:

Hij was de enige die haar zo kwaad kon krijgen gewoon alleen maar door in het zicht te zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Er loopt hier een "Zilveren Labrador" reu rond en Loki heeft echt een stronthekel aan hem (en vica versa). De reu is al een paar keer op Loki geklapt en sindsdien moeten wij echt oppassen en een andere route lopen als we de hond zien.
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ken het ook van een van mijn vorige honden.
die liep altijd los, kon met alles en iedereen behalve met één opgroeiende hond, een teefje notabene, waarvan ik nooit begrepen heb wat er nou mee aan de hand was en waarom ze dood moest van hem.
het broertje van dat teefje liep ook in de buurt, zag er precies zo uit, maar die liep ie straal voorbij :U:

mijn hond luisterde als een trein, maar niet als ie dat teefje had gespot,
ik ben ergens anders gaan wandelen indertijd, wilde niet het risico lopen dat hij haar inderdaad zou verwonden of erger als ik het niet op tijd in de smiezen had :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hier zit een rottweilerreu in de buurt die Skadi gepassioneerd haat. Diep en oprecht. En die haat is wederzijds.
Nou kan ik het wel verklaren, het is een erfhond (godenzijdank achter een stalen hek) die helemaal uit zijn stekker gaat als we langskomen. Al die frustratie :schrik:
Ik ben als de dood dat die eens door het hek komt zetten, want ik ben er van overtuigd dat ze elkaar doodvechten.
Ze pompt zich al op als we die weg ingaan. Drie kilometer eerder.
En waar ik haar andere uit hun stekker gaande erfhonden kan laten negeren met een streng 'doorlopen' lukt dat bij deze absoluut niet. Als we langs die hond komen heeft ze schijt aan me, ze heeft nog maar één ding in haar kop. Moord.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Zou dat filmpje wel willen zien, misschien is kaz toch niet zo stabiel als je denkt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja herkenbaar.
Ben had dat met een DH reu en een specifieke CC reu op training.
Maar aangezien Ben algemeen niet heel sociaal is/was, is dat niet zo gek
Apple heeft ook een hondje die ze haat, nou zal ze niet gauw vechten met gaatjes, maar er loopt hier een pekinees mix teefje, en als die elkaar zien, vliegen ze elkaar ook in de haren.
Idem met een JR teefje op flyball.
Dus ja, zo'n specifieke afkeur klinkt me bekend in de oren.
Ik kan het me ook wel voorstellen, veel staffjes hebben een nogal nerveuze energie
Ήυs
Zeer actief

Dinos schreef:Zou dat filmpje wel willen zien, misschien is kaz toch niet zo stabiel als je denkt.

Ik denk het ook niet. Ik weet het zeker :)
Ήυs
Zeer actief

Fijn dat meerdere dat hebben haha. Ik kende het wel al van Fodor ook. Maar die had dat natuurlijk wel wat sneller.

Maar bij Kaz is het echt een totale transformatie :mrgreen: Nooit verwacht van hem.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wel grappig eigenlijk hoe de eigen hond als uiterst stabiel wordt gezien en de stafford van 1,5 jaar tegen het omslag punt zou zitten. Stafford speelt de hele wandeling lief met een beagle pupje en doet niks terug als Kaz erop klapt. Kaz wordt ontzet. Stafford moet vervolgens nogmaals een aframmeling accepteren maar doet nog steeds niks terug. Vervolgens een tijdje later klapt Kaz weer op deze staff. Nog steeds geen duidelijke hint dat het juist misschien Kaz is die in zijn omslagpunt zit. Mijn honden die later graag knokte gingen allemaal rondom de 2 jaar een hond opzoeken die niet helemaal stabiel was of dingen deed waar ze stress van kregen en die hond grepen ze dan. Op termijn werden dat meer honden. Ik zou dus niet alles op die staff gooien. Kaz is de hond die agressief wordt en niet de staff.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is toch wel stabiel te noemen, niet alleen naar mijn mening maar ook naar die van anderen (betere kenners dan ik). En toch, sinds de aanvaring met die Bull Terrier is hij anders tegen de spierbundels.
Stafford reuen gaat hij borstelend tegemoet, en als hij al ziet dat dezelfde Bull Terrier op het losloopstuk loopt (waar inmiddels met dezelfde hond weer incidenten zijn geweest) staat hij al op meters afstand te borstelen en raakt hij gespannen. Dat zie ik nooit van hem eigenlijk. Ik weet ook zeker dat het weer vechten zal worden als ze in dezelfde ruimte zouden zijn.
Maar waarom en wat het nu is?

Hij loopt los met meerdere dominante reuen en dat gaat eigenlijk altijd goed, van beide kanten.
Er is hier ook een jonge Hovawart reu die hij straal negeert trouwens. Doet ie ook nooit, die hele hond bestaat gewoon niet volgens hem :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ήυs schreef:Fijn dat meerdere dat hebben haha. Ik kende het wel al van Fodor ook. Maar die had dat natuurlijk wel wat sneller.

Maar bij Kaz is het echt een totale transformatie :mrgreen: Nooit verwacht van hem.
O jee ja, ik herken het ook wel. Hier loopt een kruisingteefje, een zwart ruwharig mixje, en vanaf het allereerste moment koesterde mijn sufmuts Lyndie een diepe haat voor het stakkerdje. Dat overigens altijd aangelijnd loopt en voorzover ik kan zien totaal geen signalen uitstraalt.
De eerste keer dat wij ze tegenkwamen, liep Lyndie om het baasje heen om er bovenop te duiken. :oeps:
Als ik ze nu tegenkom, moet ik Lyndie heel strak onder appèl zetten omdat ze het stumperdje dolgraag wil kelen. En waarom? Ik heb echt geen idee.
Al moet ik wel zeggen dat ik van andere hondeneigenaren heb gehoord dat het hondje wel vaker de sjaak is. Wat overigens totaal geen excuus is voor Lyndie's slechte gedrag, hoor.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

laeken schreef:Wel grappig eigenlijk hoe de eigen hond als uiterst stabiel wordt gezien en de stafford van 1,5 jaar tegen het omslag punt zou zitten. Stafford speelt de hele wandeling lief met een beagle pupje en doet niks terug als Kaz erop klapt. Kaz wordt ontzet. Stafford moet vervolgens nogmaals een aframmeling accepteren maar doet nog steeds niks terug. Vervolgens een tijdje later klapt Kaz weer op deze staff. Nog steeds geen duidelijke hint dat het juist misschien Kaz is die in zijn omslagpunt zit. Mijn honden die later graag knokte gingen allemaal rondom de 2 jaar een hond opzoeken die niet helemaal stabiel was of dingen deed waar ze stress van kregen en die hond grepen ze dan. Op termijn werden dat meer honden. Ik zou dus niet alles op die staff gooien. Kaz is de hond die agressief wordt en niet de staff.
Als Kaz niet stabiel zou zijn zou ik dat ook zeggen hoor. Dat waren Fodor, Fay en Sem namelijk ook niet. Daarnaast denk ik dat ik na al die jaren nu wel kan vertrouwen op mezelf als het gaat over het lezen van honden.

Nergens staat dat de staf lief speelde, dat maak jij er van ;) Vervelend vind ik dat, want zo is het verhaal natuurlijk al weer anders.

De Beagle was de enige waarbij ik het vertrouwde. Zoals ik al zei de andere honden moesten ook niets van hem hebben. Ik zal de filmpjes eens opzoeken, die heb ik vast nog op de computer staan.

En nee, Kaz heeft geen omslagpunt. De Stafford gaat dat wel krijgen. Vertel me nou aub niet hoe mijn hond is ;) Kaz loopt 5 dagen in de week mee met elke groep en heeft het alleen bij deze hond. Als Kaz opeens zou veranderen zou dat wel bij andere situaties zichtbaar zijn.
renee-uk
Zeer actief

ik kan niet voor de anderen spreken maar mijn hond indertijd had geen omslagpunt hoor.
zowel voor als na de tijd met dat jonge teefje kon ie met alles en iedereen, als ik ooit een stabiele hond gehad heb was het die wel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

laeken schreef:Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
ga je nou werkelijk, na alles wat er over haar geschreven is, cleo opvoeren als een stabiele hond?
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Onze Polle had een hekel aan een bepaalde hond vroeger omdat ze er ooit heel erg van geschrokken was. De hond kwam op haar afstuiven. Had geen kwaad in de zin maar voor haar was het veel te veel. Ze had voor de rest van haar leven een pesthekel aan die hond.

Bobbes haat geen andere honden. Ze haat alleen katten. Elke kat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer heeft het bij 1 hond gehad, vanaf de 1e seconde dat hij die zag, dook hij er bovenop :oeps: In de lift notabene :oeps: Boomer bijt van zich af als hij aangevallen wordt en niet weg kan, maar daarvoor kon ik altijd zeggen dat hij nooit zelf zou starten..
Het was een reu van een Belgisch stel, Fifi, waarvan door andere buren gedacht werd dat het een teef was (logisch :mann: ) Een klein kruisinkje, maar met giga ballen eronder :mrgreen:

Eenmaal zijn ze elkaar buiten tegengekomen zonder dat ik het direct doorhad, toen ging Boomer alleen even geïnteresseerd snuffelen en liep zonder problemen door op mijn commando.
De keren daarna was het weer mis, maar hij is prima onder appel te houden, waardoor er niets misging al was hij soms los. De andere ging altijd helemaal uit zijn dak en moest meegesleurd worden. Naar het schijnt kon geen enkele hond uit de flat met Fifi.
Ήυs
Zeer actief

renee-uk schreef:
laeken schreef:Jij schreef in je openingspost dat hij lief speelde met een jonge beagle en dat de rest hem negeerde. Ik ga ook absoluut niet zeggen dat Kaz niet stabiel is hoewel ik op andere honden klappen niet 100% stabiel vind. Cleo was stabiel. Die vocht alleen terug. Die wist alles zo te draaien dat er nooit gevochten werd. Die vermeed elke vorm van gevecht. Dat jij Kaz eraf trekt en hij er weer op duikt geeft aan dat Kaz dat niet doet. Niks mis mee, geen kritiek en geen verwijt. Maar het geeft wel aan dat Kaz er niet helemaal vies van is. De staff deed nl niks terug. Dat geeft aan dat hij er nog wel vies van is ondanks zijn opgewonden gedrag. Staffies kunnen ook door hun opwinding ruzie uit lokken zonder dat ze daar op uit zijn. Boxers idem. Druk, opgewonden en opdringerig.
ga je nou werkelijk, na alles wat er over haar geschreven is, cleo opvoeren als een stabiele hond?
Ik neem hem sowieso niet serieus. Als je twee keer achter elkaar zegt dat ik schreef dat hij lief speelde met de Beagle en dat de rest hem negeerde zonder even te checken of ik dat wel écht schreef dan vind ik je sowieso een beetje simpel.

Kaz is absoluut niet van het vechten maar we hebben het wel over twee volle reuen. Dat hij een reden had (een goede waarschijnlijk) om zo te reageren betekent niet dat hij dan niet stabiel is. Er zijn talloze signalen die honden af kunnen geven zonder dat wij ze allemaal zien en reden genoeg dat het soms zo'n situatie kan ontstaan.

Ja ik ben er van overtuigd dat Kaz een hele stabiele hond is. En ook dat heel veel jonge Stafford de strijd niet aan gaan tót ze een omslagpunt hebben.
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:
Excuses me? Volgens mij haal jij wat zaken door elkaar. Wat is er allemaal over Cleo geschreven volgens jou?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”