Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Aniway

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door Aniway »

marian* schreef: Ik heb ooit met een heel dikke stok op een Rottweiler die een van mijn vorige honden (toen 5 mnd oud of zo) als een stofdoek stond uit te schudden in staan meppen. De eigenaar stond heel dichtbij en deed niets. Ook niet toen ik het vroeg want dan zou hij zelf de pisang zijn zei hij. Pas jaren later ( Max was al lang dood) hoorde ik dat het de toenmalige beheerder van de kinderboerderij waar het park waar we waren aan grenst moet zijn geweest. Hij liep doodgemoedereerd door en ik kon naar de da met mijn hond die gelukkig heel oud is geworden.
Ik heb ooit een loslopende Rottweiler van een aangelijnde Beike af kunnen halen door de hond eraf te brullen en weg te sturen.
Die hond keek me aan alsof die mij ook zou pakken, maar die droop uiteindelijk gelukkig af.
De eigenaar van de Rottweiler stond erbij en keek ernaar.

In de situatie zelf als Beike gepakt zou worden ( of een andere hond als ik dat onderweg zou zien en kan helpen), zou ik natuurlijk voor hem / of een andere hond die gebeten wordt, op komen en hem helpen waar ik kan / waar het lukt.

Maar na die tijd,.. als het klaar is, is gebeurd,.. zeg maar,.. dan klap ik dicht en weet ik van de schrik/adenaline even niet wat te zeggen.
Aan de ene kant misschien alleen maar goed, want er zijn eigenaren bij die dan kwaad worden als je gaat roepen en schelden.
En zo kan de situatie verergeren.
Maar aan de andere kant snap ik het ook wel als je als eigenaar van de gebeten hond uit je plaat gaat.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat afschuwelijk!! :jank: Je zult het meemaken dat je maatje zo aan zijn eind komt....
Hier in de buurt woont ook iemand met 2 staffords die ik ook eens in een boom heb zie hangen aan een dummy. Ik ben ze tot nu toe alleen nog maar aangelijnd tegengekomen en die beesten staan naar mijn idee strak van de spanning en de eigenaar staat altijd stil als ik ze tegen kom en kan ze met moeite in bedwang houden lijkt wel. Laatst zei iemand dat ze ook wel eens loslopen... :schrik: Nou, dan ben ik weg hoor.....
Misschien zijn het wel hartstikke lieve beesten en schat ik het verkeerd in, maar ik heb teveel narigheid gehoord en vertrouw pitbulls voor geen meter en neem geen enkel risico...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ria heeft het voor haar ogen zien gebeuren, dat onze Yla (rottweiler) verscheurd werd, ik kwam er later bij en krijg dat beeld niet meer van mijn netvlies. Zowel Ria als ik dromen er erg vaak over, dat zijn geen leuke dromen kan ik vertellen.
En van alles willen doen, richting de eigenaar, mijn ervaring is dat je verstijfd als het gebeurd is, daarvoor handel je instinctief, maar daarna ben je echt verdoofd.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Volgens mij zou ik ook een compleet wrak zijn, ja.... Vreselijk.....
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ik heb 1x een slechte ervaring gehad met een stafford, maar toennhad ik pablo nog, hij kwam grommend op ons afgerend, los dus
Ik heb pablo ook losgegooid en de stafford kwam er niet goed vanaf.
hier lopen er heel veel, en nooit geen problemen verder, ben er ook totaal niet bang voor als ik met bindi loop.
Maar kan me voorstellen dat als je een klein hondje heb wel wat voorzichtiger hent.
En toch als ik nog maar 1 hond heb, wil ik een pitbull zo'n slank type
Of een teckel
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mogen dat soort foto's in een link :ugh:
En mogen dat soort eigenaren nou gewoon eens een boeten die ze alle lust tot het nemen van honden vergaat :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Aniway

thom schreef: mijn ervaring is dat je verstijfd als het gebeurd is, daarvoor handel je instinctief, maar daarna ben je echt verdoofd.

Dat is dus ook precies mijn ervaring,.... Thom.

Ik reageerde precies zo.
Alleen was het bij mij niet een fatale afloop.
Beike is er gelukkig nog goed vanaf gekomen.
Hij was wel gewond, maar hij is er nog.

Kan me erg goed voorstellen dat zulke berichten alles weer doet herleven voor jullie, Thom.
Zo'n gebeurtenis wat jullie hebben meegemaakt, dat had nooit mogen gebeuren.

Ik leef nog steeds heel erg met jullie mee.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik vind het nog niet eens zo'n slecht plan om dit type hond wettelijk verplicht aangelijnd (dubbel gezekerd, heupgordel en gewone lijn, geen flex) te houden met een korf om. Boetes torenhoog maken op het moment als dit niet gebeurd.

De honden hoeven niet perse dood van mij maar dit soort gruwelijkheden moet gewoon gestopt worden. De rad wet heeft niet geholpen want ze mochten nog steeds los lopen en daar loopt men het gevaar mee.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Vreselijk, wat dat aangaat ben ik blij dat ik niet in Nederland woon, hier zijn hele strenge regels voor pittbulls en nog wat andere rassen en dat voorkomt toch heel veel ellende !
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tineke schreef:Mogen dat soort foto's in een link :ugh:
En mogen dat soort eigenaren nou gewoon eens een boeten die ze alle lust tot het nemen van honden vergaat :ugh:
Hier heeft de familie wiens 6 honden in beslag zijn genomen omdat ze een labrador hebben verscheurd en waar al eerder incidenten mee zijn geweest, weer nieuwe honden in huis (of hij heeft 2 honden terug gekregen, dat kan ook natuurlijk). Dat kan blijkbaar gewoon allemaal.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ach ja, moet kunnen he.

Een hondagressieve hond. Moet allemaal kunnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Aniway

iones schreef: Een hondagressieve hond. Moet allemaal kunnen.
Als men als eigenaar de verantwoording neemt en als je weet wat je in huis hebt en er dus ook echt verantwoord mee om gaat,... dan zou dat soms nog geen probleem hoeven zijn als je een hond-agressieve hond hebt, toch?

Maar van mij mogen ( sorry dat ik het zeg, wil er niemand mee kwetsen), bepaalde rassen/kruisingen eens goed onder de loep genomen worden.
En hoe een eigenaar met zo'n hond omgaat ook.
Of stel er op zijn minst hele strenge eisen aan en ook veel meer regels.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Regels zijn er denk ik al, maar handhaven is vers 2.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke
Zeer actief

blondie schreef:
Hier heeft de familie wiens 6 honden in beslag zijn genomen omdat ze een labrador hebben verscheurd en waar al eerder incidenten mee zijn geweest, weer nieuwe honden in huis (of hij heeft 2 honden terug gekregen, dat kan ook natuurlijk). Dat kan blijkbaar gewoon allemaal.
Onbegrijpelijk.
Afbeelding

Aniway

marian* schreef:Regels zijn er denk ik al, maar handhaven is vers 2.
Die worden hier op de buurt ( en ik weet wel zeker ook op andere plaatsen) niet nageleefd.

Ik heb totaal geen problemen met loslopende honden, ( ook niet met "klapkaken"* of mixjes daar van).....ook niet als ik er tussen loop met mijn aangelijnde hond.
Maar zorg dan a.u.b. dat je je loslopende hond/honden onder controle hebt en dat ze luisteren als je ze roept.
En dat ze geen gaten maken in andere honden, laat staan deze lastig vallen.

* Ik noem deze soort honden voor het gemak even "klapkaken", daar bedoel ik verder niks mee.
Is even een verkort woord voor Pitjes, Staffs en Bulldoggen, en kruisingen ervan,zeg maar.
Tineke
Zeer actief

Laura84 schreef:ik vind het nog niet eens zo'n slecht plan om dit type hond wettelijk verplicht aangelijnd (dubbel gezekerd, heupgordel en gewone lijn, geen flex) te houden met een korf om. Boetes torenhoog maken op het moment als dit niet gebeurd.

De honden hoeven niet perse dood van mij maar dit soort gruwelijkheden moet gewoon gestopt worden. De rad wet heeft niet geholpen want ze mochten nog steeds los lopen en daar loopt men het gevaar mee.
Nee hoor onder de rad moesten honden gecastreerd worden en enkel aangelijnd en gemuilkorfd uitgelaten worden.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Aniway schreef:
Als men als eigenaar de verantwoording neemt en als je weet wat je in huis hebt en er dus ook echt verantwoord mee om gaat,... dan zou dat soms nog geen probleem hoeven zijn als je een hond-agressieve hond hebt, toch?

Maar van mij mogen ( sorry dat ik het zeg, wil er niemand mee kwetsen), bepaalde rassen/kruisingen eens goed onder de loep genomen worden.
Als.

Daar hebben we wat aan. Vooral al die reeds doodgebeten en gewonde honden die er al geweest zijn, en die nog gaan volgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

In Italië hebben de hooligans van afgelopen wedstrijd Feyenoord-? heel stevige en directe straffen gekregen. Gister vandalisme, vandaag veroordeeld tot onder meer boetes van 40.000 euro en 45.000 euro. En gevangenissyraffen van enige maanden. En waarschijnlijk nog straffen in Nl er bovenop.

Het enorme drama voor de eigenaren van doodgebeten honden wordt er natuurlijk geen steek minder om. Maar zou het misschien helpen als voor dit soort heftige incidenten net zulke harde, en vooral directe, straffen volgen? Zou het mensen (eigenaren van pittig kaliber honden) voorzichtiger kunnen maken?

Ik zou graag zien dat er in ieder geval iets gaat gebeuren. Mijn hondje leeft nog. Dat kwam omdat er in een vergelijkbaar incident direct 3 volwassen en stevige kerels bovenop doken, en ikzelf ook. Dat was net voldoende om Habibi los te krijgen, met moeite, en met serieus schade. Eigenaar deed niets overigens.
Ik verstijf dus niet, en handel direct. Alleen had uk het nóóit gered.
Zelfs als je dus wel handelt, komt de klap toch wel, ik heb nog steeds nachtmerries, zie beelden en hoor het geluid en ben in bepaalde situaties echt angstiger geworden. (Nu bijna 3 jaar terug gebeurd)

Van mij mag er in ieder geval iets gedaan gaan worden. En dan iets dat echt werkt. Wat dat is weet ik helaas niet.

En dan als laatste toevoeging: zou in ieder geval die 2e foto alsjeblieft als link kunnen. Ik kan er niet zo heel goed tegen, en had geen foto's verwacht. Stuk tekst trek ik beter.
(geldt overigens algemeen: dit soort nare fotos graag in link, of met duidelijke waarschuwing dat er fotos bij staan in de titel. Dan skip ik het topic even.)
Laatst gewijzigd door Habibi op 20 feb 2015 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Staffjes, Buldoggen, Pittjes en kruisingen er van: wat mij betreft, bewijs van goed gedrag voor alle gezinsleden inclusief een cursusplicht. Verder importverbod, fokverbod, handelsverbod, aanwezigheidsverbod op openbare plaatsen, aanlijnplicht, muilkorfplicht, castratieplicht. Extreem hoge hondenbelasting heffen. Aansprakelijkheidsverzekering met 10.000 euro eigen risico. Op voorhand in depot te storten bij verzekeringsmaatschappij. Bewijs hiervan altijd direct bij de hand hebben. Op eigen erf alleen met goedgekeurd tralie hekwerk.
Als aan een van de verplichtingen niet voldaan wordt, direct in beslag nemen om afgespoten te worden. Dit soort honden horen in de maatschappij niet thuis. Ze vormen een constant gevaar voor de samenleving.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Aniway

iones schreef:
Aniway schreef:

Als.

Daar hebben we wat aan. Vooral al die reeds doodgebeten en gewonde honden die er al geweest zijn, en die nog gaan volgen.
Dat "Als", daar geef ik je ook gelijk in hoor,...
Lang niet iedereen houd zich er aan of weet niet wat men in huis heeft.

Al die doodgebeten en verwonde honden/dieren, dat had nooit mogen gebeuren.

Hoe ga je zo iets voorkomen,... hoe zorg je er voor dat zo iets niet weer gebeurd?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Tineke schreef:
Laura84 schreef:ik vind het nog niet eens zo'n slecht plan om dit type hond wettelijk verplicht aangelijnd (dubbel gezekerd, heupgordel en gewone lijn, geen flex) te houden met een korf om. Boetes torenhoog maken op het moment als dit niet gebeurd.

Nee hoor onder de rad moesten honden gecastreerd worden en enkel aangelijnd en gemuilkorfd uitgelaten worden.
Naar mijn weten, hoe er bij ons op het asiel mee om gegaan werd (werkte in een laser asiel), werden de boomloze afgespoten mits ze aan een aantal punten voldeden qua uiterlijk en een stamboomhonden werden niet in beslag genomen. Ik heb nog nooit gehoord dat de honden aangelijnd moesten zijn als ze een stamboom hadden. Weet wel dat de boomloze met de geboortedatum voor de ingang van de rad wet wel aan deze eisen moesten voldoen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
iones
Zeer actief

Habibi schreef:In Italië hebben de hooligans van afgelopen wedstrijd Feyenoord-? heel stevige en directe straffen gekregen. Gister vandalisme, vandaag veroordeeld tot onder meer boetes van 40.000 euro en 45.000 euro. En gevangenissyraffen van enige maanden. En waarschijnlijk nog straffen in Nl er bovenop.

Het enorme drama voor de eigenaren van doodgebeten honden wordt er natuurlijk geen steek minder om. Maar zou het misschien helpen als voor dit soort heftige incidenten net zulke harde, en vooral directe, straffen volgen? Zou het mensen (eigenaren van pittig kaliber honden) voorzichtiger kunnen maken?

Ik zou graag zien dat er in ieder geval iets gaat gebeuren. Mijn hondje leeft nog. Dat kwam omdat er in een vergelijkbaar incident direct 3 volwassen en stevige kerels bovenop doken, en ikzelf ook. Dat was net voldoende om Habibi los te krijgen, met moeite, en met serieus schade. Eigenaar deed niets overigens.
Ik verstijf dus niet, en handel direct. Alleen had uk het nóóit gered.
Zelfs als je dus wel handelt, komt de klap toch wel, ik heb nog steeds nachtmerries, zie beelden en hoor het geluid en ben in bepaalde situaties echt angstiger geworden. (Nu bijna 3 jaar terug gebeurd)

Van mij mag er in ieder geval iets gedaan gaan worden. En dan iets dat echt werkt. Wat dat is weet ik helaas niet.

En dan als laatste toevoeging: zou in ieder geval die 2e foto alsjeblieft als link kunnen. Ik kan er niet zo heel goed tegen, en had geen foto's verwacht. Stuk tekst trek ik beter.
(geldt overigens algemeen: dit soort nare fotos graag in link, of met duidelijke waarschuwing dat er fotos bij staan in de titel. Dan skip ik het topic even.)
Het zou helpen als mensen bij wie dat overkomt de hond afgenomen wordt omdat die persoon er toch geen fluit over te vertellen heeft, en het zou nog meer helpen als die mensen toch tenminste 5 jaar geen hond meer mogen houden. Het is schrijnend dat zulke mensen gewoon weer andere honden kopen.

En uiteraard een hele hoge boete. Niet 200 euro maar doe maar 5000 euro.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap soms niet dat die mensen niet aangepakt worden op straat. Jezus, stel dat zo'n hond Bas grijpt. Ik zou het beest misschien wel dood stompen als hij niet los laat. Niet omdat ik dat wil, niet omdat ik boos ben op die hond, gewoon om Bas te ontzetten. Als mijn partner er mee loopt dan weet ik vrijwel zeker dat de betreffende pitbull het loodje zal leggen want hij heeft geen enkele angst voor honden en zal alles op alles zetten om Bas te ontzetten. Verschrikkelijk en ik hoop dat ik dit nooit mee hoef te maken.

In dat filmpje gister bleek eigenlijk elke keer een loslopende pitbull zonder enige waarschuwing op aangelijnde honden te duiken en dan meteen helemaal los te gaan. Pekineesje, labrador en meer honden werden gewoon zonder waarschuwing meteen verscheurd en geschud. Na dat filmpje werd ik echt misselijk.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

En dat dan bij je eigen hond....

In mijn geval overigens wel aangelijnd, maar niet alerte baas. (ik kwam aanlopen, en had nog niet eens gezien dat ze een hond bij zich had, die lag onder een tafel) hond vliegt vanaf onder die tafel weg, musketonhaak sprong kapot en dat wat er gebeurde. Waarschijnlijk (maar dat is achteraf) heeft die hond al vononder die tafel liggen loeren. Ik had hem nooit gezien, en Habibi waarschijnlijk ook niet.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dit dus, krijg die vreselijke foto niet meer van mijn netvlies af. :ugh:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lizzie. schreef:
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Anders dringt het bij de meesten toch niet door.
Realistische foto's houden de mens alert.
Dan krijgen ze de kans niet om hun kop in het zand te steken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Luna87 schreef:Kunnen die foto's even in een link aub?

Nou precies!!

Wat een kutverhaal weer :(
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, inderdaad... :ugh:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wolfsblut schreef:
Lizzie. schreef:
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Anders dringt het bij de meesten toch niet door.
Realistische foto's houden de mens alert.
Dan krijgen ze de kans niet om hun kop in het zand te steken.
Bij degenen bij wie het moet doordringen dringt het niet door hoor. Dat komt misschien als hun hond de Sjaak is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Beste Wolfsblut, soms ben ik het met je eens, soms niet.
Hier zeer beslist niet.

Ik heb die fotos niet nodig om beeld te hebben. Mijn eigen geheugen en fantasie doet voldoende, en dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen.
Ik denk dat dit soort fotos niet buitengewoon veel uithalen voor het type baas dat het toch al niet zo veel kan schelen. Het soort dat het wel stoer vindt, zeg maar.

De fotos doen des te meer voor mensen die hier oprecht moeite mee hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”