Ik heb ooit een loslopende Rottweiler van een aangelijnde Beike af kunnen halen door de hond eraf te brullen en weg te sturen.marian* schreef: Ik heb ooit met een heel dikke stok op een Rottweiler die een van mijn vorige honden (toen 5 mnd oud of zo) als een stofdoek stond uit te schudden in staan meppen. De eigenaar stond heel dichtbij en deed niets. Ook niet toen ik het vroeg want dan zou hij zelf de pisang zijn zei hij. Pas jaren later ( Max was al lang dood) hoorde ik dat het de toenmalige beheerder van de kinderboerderij waar het park waar we waren aan grenst moet zijn geweest. Hij liep doodgemoedereerd door en ik kon naar de da met mijn hond die gelukkig heel oud is geworden.
Die hond keek me aan alsof die mij ook zou pakken, maar die droop uiteindelijk gelukkig af.
De eigenaar van de Rottweiler stond erbij en keek ernaar.
In de situatie zelf als Beike gepakt zou worden ( of een andere hond als ik dat onderweg zou zien en kan helpen), zou ik natuurlijk voor hem / of een andere hond die gebeten wordt, op komen en hem helpen waar ik kan / waar het lukt.
Maar na die tijd,.. als het klaar is, is gebeurd,.. zeg maar,.. dan klap ik dicht en weet ik van de schrik/adenaline even niet wat te zeggen.
Aan de ene kant misschien alleen maar goed, want er zijn eigenaren bij die dan kwaad worden als je gaat roepen en schelden.
En zo kan de situatie verergeren.
Maar aan de andere kant snap ik het ook wel als je als eigenaar van de gebeten hond uit je plaat gaat.