Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls
http://i62.tinypic.com/ndk6m1.png
http://i61.tinypic.com/211m3q9.png
DEN HAAG - [update 11.04 uur] Twee pitbullachtige honden hebben zondag op de Lage Nieuwstraat in Den Haag een Jack Russel doodgebeten en verscheurd. De eigenaresse stapte die avond met haar hondje Angel naar buiten om nog even een rondje te lopen.
Vrijwel meteen kwamen er twee pitbulls aangestormd. De ene hond liep Angel omver, terwijl de andere er direct bovenop sprong. De daaropvolgende seconden kan de eigenaresse zich niet meer herinneren, "maar toen ik Angel als een dood konijn in die hond zijn bek zag hangen, besefte ik wat er was gebeurd."
De pitbulls gingen daarna met Angel aan de haal op het parkeerterrein. Buurtbewoners kwamen op het gegil van de geschokte eigenaresse af en de politie werd gewaarschuwd. Die was snel ter plaatse en vanwege het gevaar mocht niemand het parkeerterrein meer op. De pitbulls zijn uiteindelijk gevangen en afgevoerd.
Vijf dagen na het incident verkeert de bazin van Angel nog steeds in shock. Ze slaapt slecht en had nooit gedacht dat Angel na 14 jaar zo aan haar einde zou komen. "Haar kop was bijna gescheiden van haar romp en haar darmen hingen eruit. Het was afschuwelijk.''
[update 11.04 uur] Een woordvoerster van de politie laat weten dat de eigenaar van de pitbulls een proces verbaal heeft gekregen. De officier van justitie bepaalt wat er met de honden gaat gebeuren. De dieren krijgen mogelijk een spuitje of er wordt een andere eigenaar voor ze gezocht.
Bron:
http://www.dichtbij.nl/den-haag/112/art ... bulls.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
**foto's gewijzigd in linkjes door moderator**
http://i61.tinypic.com/211m3q9.png
DEN HAAG - [update 11.04 uur] Twee pitbullachtige honden hebben zondag op de Lage Nieuwstraat in Den Haag een Jack Russel doodgebeten en verscheurd. De eigenaresse stapte die avond met haar hondje Angel naar buiten om nog even een rondje te lopen.
Vrijwel meteen kwamen er twee pitbulls aangestormd. De ene hond liep Angel omver, terwijl de andere er direct bovenop sprong. De daaropvolgende seconden kan de eigenaresse zich niet meer herinneren, "maar toen ik Angel als een dood konijn in die hond zijn bek zag hangen, besefte ik wat er was gebeurd."
De pitbulls gingen daarna met Angel aan de haal op het parkeerterrein. Buurtbewoners kwamen op het gegil van de geschokte eigenaresse af en de politie werd gewaarschuwd. Die was snel ter plaatse en vanwege het gevaar mocht niemand het parkeerterrein meer op. De pitbulls zijn uiteindelijk gevangen en afgevoerd.
Vijf dagen na het incident verkeert de bazin van Angel nog steeds in shock. Ze slaapt slecht en had nooit gedacht dat Angel na 14 jaar zo aan haar einde zou komen. "Haar kop was bijna gescheiden van haar romp en haar darmen hingen eruit. Het was afschuwelijk.''
[update 11.04 uur] Een woordvoerster van de politie laat weten dat de eigenaar van de pitbulls een proces verbaal heeft gekregen. De officier van justitie bepaalt wat er met de honden gaat gebeuren. De dieren krijgen mogelijk een spuitje of er wordt een andere eigenaar voor ze gezocht.
Bron:
http://www.dichtbij.nl/den-haag/112/art ... bulls.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
**foto's gewijzigd in linkjes door moderator**
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls
ocharme
heel veel sterkte aan het baasje van angel.
heel veel sterkte aan het baasje van angel.
-
- Zeer actief
dat is ook een eerste klas nachtmerrie,
welke idioot laat 2 van die honden los, drie dubbel overgehaalde sukkel is t
-
welke idioot laat 2 van die honden los, drie dubbel overgehaalde sukkel is t

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat erg. Moet je toch niet aan denken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
He gatver... wat een akelige foto
Ontzettend sneu weer voor het hondje en zijn eigenaar.
Er zijn de laatste tijd zoveel van dit soort horrorverhalen dat ik op korte termijn serieuze maatregelen verwacht tegen dit hondenras en kruisingen ervan.
Hup.. weg ermee!

Ontzettend sneu weer voor het hondje en zijn eigenaar.
Er zijn de laatste tijd zoveel van dit soort horrorverhalen dat ik op korte termijn serieuze maatregelen verwacht tegen dit hondenras en kruisingen ervan.
Hup.. weg ermee!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jemig wat erg dit! Arme hond en arme eigenaar. Ik ben heel blij dat ik hier midden in de rimboe woon en zulke honden nooit tegen kom. Lijkt me echt vreselijk om mee te maken. Maar er worden de laatste tijd wel heel veel honden doodgebeten door pitbulls en aanverwanten of ligt dat nu aan mij? Snap niet dat mensen die dit soort honden hebben ze maar los over straat laten lopen.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

" De eigenaar heeft een proces verbaal gekregen "
Echt he... ze mogen me met 10 paarden tegen komen houden als mijn 14 jarige Muis zo aan haar eind kwam

Je zou die honden en baas erbij en zijn hele huis en huisraad toch tot de grond toe willen slopen als je je hondje van
fokking 14 jaar oud zo overhandigd krijgt nadat het van een parkeerterrein geplukt is door Oom Agent?
"Nog even een rondje doen "

En je komt thuis met een dode hond waar de kop half aanhangt met de darmen eruit...
Echt... Ik was zooooooooo intens blij dat de RAD zoals hij bestond afgeschaft werd
Ik heb wel meteen mijn zorgen uitgesproken over hoe het zou gaan de komende jaren...
En zie hier...
we zijn op het punt dat er werkelijk ELKE fokking week een hond gesloopt. ook gewoon LETTERLIJK gesloopt wordt door
Pittbul achtigen.
Laten we het maar gewoon weer in het wetboek van strafrecht op gaan nemen hoor...
Houdverbod, fokverbod en alles erop en eraan.
Bazen knal hoge boetes geven dat ze nog eens 8 jaar kromliggen om te lappen
en een maandelijkse belasting op deze honden van 130 euro of zo...gelijk aan een ziektekosten verzekering.
Moet je eens kijken hoe vlot het afgelopen is met die Sjonnies die niet weten wat ze in huis hebben en de boel maar laten sjouwen en klappen
Bah...niet alleen die onderste foto vind ik heel naar, maar de bovenste foto doet me gewoon onwijs aan Muis denken...
Ik kan me over elke doodgebeten hond verdrietig maken, maar het is net of dit me meer raakt of zo
-
- Zeer actief
doe die eigenaren maar weg, echt die maken t verschil, maar die zijn dus vaak in gen velden of wegen te bekennen, wat voor mensen zijn dat
die hun honden toestaan om zichzelf uit te laten en dit uit te kuren

-
- Zeer actief
Wat erg
Hier in de buurt woont er één, zijn eigenaar kan hem niet houden. Ik loop met ogen in mijn achterhoofd hier door de wijk, bang om hem tegen te komen. Ik moet er niet aan denken dat mijn kleine terriër kruising door die hond gegrepen wordt

Hier in de buurt woont er één, zijn eigenaar kan hem niet houden. Ik loop met ogen in mijn achterhoofd hier door de wijk, bang om hem tegen te komen. Ik moet er niet aan denken dat mijn kleine terriër kruising door die hond gegrepen wordt

- mercedes2803
- Zeer actief
Ja, dat is leuk roepen hoor..S@ndr@ schreef:doe die eigenaren maar weg, echt die maken t verschil, maar die zijn dus vaak in gen velden of wegen te bekennen, wat voor mensen zijn datdie hun honden toestaan om zichzelf uit te laten en dit uit te kuren
.En daarmee heb je dan 'pittbull-achtig" minnend Nederland meteen op je hand
Maar dit is natuurlijk gewoon maar iets roepen he ?

Mensen "wegmaken" gaat een beetje lastig in een democratie en beschaafd land
Mensen opsluiten gaat ook lastig want het moet daarvoor wel een misdrijf zijn he?
En een beest in de wet is een ding dus een levensdelict of misdrijf gaat het noooooit worden
Weet je waarom onder andere?
Als ze beesten in de wet gelijk gaan stellen aan mensen en dus hogere straffen gaan eisen, dan moeten ze dat ook doen
voor die speklap en kiloknallers gehaktballen en hamburgertjes die iedereen voor een euro naar binnen wil schuiven.
Een koe of een hond...beiden een dier
Dat wij dan geraakt wroden door een gesloopte hond komt omdat we honden als huisdieren hebben
Maar een beest is een beest
Mensen weg - opsluiten of wat dan ook gaat gewoon nooit gebeuren...hoe je het wetboek ook aanpast
Dus ja KUT MET P dat de dieren er weer de dupe van zijn maar kom jij eens met een concrete, haalbare oplossing dan

- mercedes2803
- Zeer actief
Ik zou me ondertussen als verantwoordelijke baas met pitbull achtige hond of iets dergeljks
"doodschamen" trouwens..
Ik zou er niets aan kunnen doen,maar toch wordt JIJ aangekeken als een persoon met OOK ZO'N hond
die elke hond in het nieuws is als sloper van andere honden
"doodschamen" trouwens..
Ik zou er niets aan kunnen doen,maar toch wordt JIJ aangekeken als een persoon met OOK ZO'N hond
die elke hond in het nieuws is als sloper van andere honden
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En weer alleen verliezers.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ach jeetje
Wat verschrikkelijk voor het hondje en de eigenaresse.
Ik had het er laatst nog met mijn vriend over. In Den Haag zie ik heel veel Staffords en Am Bulls lopen maar allemaal keurige eigenaren ernaast.
Zelfs die met muilkorf aan een korte riem uitgelaten worden. Men wacht netjes tot je langs gelopen bent etc. Ook op het strand alleen de gezellige Staffs en aanverwanten.
Dat er nu twee gewoon loslopen en meteen op zo'n oud hondje vliegen, echt niet te bevatten.

Ik had het er laatst nog met mijn vriend over. In Den Haag zie ik heel veel Staffords en Am Bulls lopen maar allemaal keurige eigenaren ernaast.
Zelfs die met muilkorf aan een korte riem uitgelaten worden. Men wacht netjes tot je langs gelopen bent etc. Ook op het strand alleen de gezellige Staffs en aanverwanten.
Dat er nu twee gewoon loslopen en meteen op zo'n oud hondje vliegen, echt niet te bevatten.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben zoooooo klaar met die honden en hun baasjes. De ene na de andere kleine hond wordt doodgebeten. Ik heb gisteren per ongeluk een filmpje aangeklikt waarin de incidenten met pipitbulls werden getoond van bewakingscamera's. Afschuwelijk hoe die honden tekeer geen en los gaan op kleine hondjes die gewoon uitgelaten worden aan de riem. Om te kotsen gewoon. Van mij mogen dit soort honden weer snel weg uit het straatbeeld. Walgelijk gedrag van walgelijk gefokte honden met walgelijk onverantwoordelijke bazen. Er is gewoon geen excuus.
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik kom - AFKLOPPEN - In Drenthe ook veelal alleen maar leuke staffies en dergelijke tegenManu schreef:Ach jeetjeWat verschrikkelijk voor het hondje en de eigenaresse.
Ik als mens ben er dol op en ik haal ze altijd graag even aan
Maar ik ben met Muis en bakbeesten toch echt voorzichtig... het interesseert me werkelijk minder dan minder wat of een staff baas of wie nog meer daar iets van vindt.

Mijn hond, mijn keus en als er iemand het klappen van de zweep kent ben ik het wel, ik heb godvergeten bijna 12 jaar met een Sharpei Reu rondgelopen die niet los kon en niet best met andere honden was...oprotten graag...dank u wel en alstublieft

Wat zielig voor deze mensen en het hondje,...
Hier zijn best veel van deze rassen/kruisingen op de buurt.
Met name veel Staffjes, Buldoggen, Pittjes en kruisingen er van.
Er lijken er ook alleen maar meer bij te komen.
Niets mis mee,... als ze de honden maar aangelijnd houden of ze op zijn minst onder controle hebben.
Helaas heeft merendeel van deze mensen dat beide niet, die hier op de buurt wonen.
Ik knijp hem daarom best wel als ik met Beike buiten loop en ben erg bang dat ik eens op een verkeerd moment, op de verkeerde tijd en op de verkeerde plaats ben,.....
Mijn berichtje ( wat hier boven staat), gaat dus alleen over de situatie bij mij op de buurt.
Ook omdat je deze verhalen nu steeds vaker leest/hoort,..maakt dat ik me er niet geruster op voel.
Wil absoluut niet de eigenaren van zulke rassen over één kam scheren, want er zijn er zat die weten wat ze in huis hebben en die er verantwoordelijk mee om gaan.
Het zou al een hoop schelen als iedereen dat nu eens deed.
Edit: Typefout verbeterd.

Hier zijn best veel van deze rassen/kruisingen op de buurt.
Met name veel Staffjes, Buldoggen, Pittjes en kruisingen er van.
Er lijken er ook alleen maar meer bij te komen.
Niets mis mee,... als ze de honden maar aangelijnd houden of ze op zijn minst onder controle hebben.
Helaas heeft merendeel van deze mensen dat beide niet, die hier op de buurt wonen.
Ik knijp hem daarom best wel als ik met Beike buiten loop en ben erg bang dat ik eens op een verkeerd moment, op de verkeerde tijd en op de verkeerde plaats ben,.....
Mijn berichtje ( wat hier boven staat), gaat dus alleen over de situatie bij mij op de buurt.
Ook omdat je deze verhalen nu steeds vaker leest/hoort,..maakt dat ik me er niet geruster op voel.
Wil absoluut niet de eigenaren van zulke rassen over één kam scheren, want er zijn er zat die weten wat ze in huis hebben en die er verantwoordelijk mee om gaan.
Het zou al een hoop schelen als iedereen dat nu eens deed.
Edit: Typefout verbeterd.
Laatst gewijzigd door Aniway op 20 feb 2015 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben laatst bijna gebeten door een pitbull in een winkel. Hij kwam op me af en begon te duwen. Ik negeerde hem want hij was los. Omdat hij heel erg hardhandig tegen mij begon te duwen vroeg ik de baas hem vast te doen. Was zo'n xxl geval. Toen beet hij mij ineens in mijn broek. Goddank had ik de geest om niet te trekken of te schreeuwen. De baas trok hem los waarna hij weer wilde bijten. Werkelijk. Ik had pijn aan mijn lichaam van de adrenaline en ik ben helemaal klaar met die beesten en hun baasjes. Spijt me. Wegwezen met honden gefokt om andere dieren en mensen iets aan te doen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Tara schreef:Mijn laagje beschaving zou waarschijnlijk ook terstond opgelost zijn hoor.mercedes2803 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
" De eigenaar heeft een proces verbaal gekregen "
Echt he... ze mogen me met 10 paarden tegen komen houden als mijn 14 jarige Muis zo aan haar eind kwam![]()
Ik zou (denk ik) ter plekke veranderen in een wurgend viswijf en daarvoor neem ik volgaarne mijn straf aan.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Om dan op zo'n manier aan je eind te moeten komen.
Ik hoop dan altijd maar dat het arme beestje snel buiten bewustzijn of dood was.
Klinkt stom, maar bij dit soort dingen denk dan altijd iets in de trant van "dat krijg je zo'n beestje toch nooit uitgelegd".
Arme, arme eigenaren van die kleine ouwe Jack.
Zoiets, ja. Brengt bij mij het slechtst naar boven hoor." De eigenaar heeft een proces verbaal gekregen "
Echt he... ze mogen me met 10 paarden tegen komen houden als mijn 14 jarige Muis zo aan haar eind kwam
Je zou die honden en baas erbij en zijn hele huis en huisraad toch tot de grond toe willen slopen als je je hondje van
fokking 14 jaar oud zo overhandigd krijgt nadat het van een parkeerterrein geplukt is door Oom Agent?
Foto, misschien wel ff in een link zetten. "Dood en verscheurd" geeft wel een idee hoe en wat.
Evt. waarschuwing in de titel ??!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Ik ben ook helemaal klaar met soort honden. Weet iemand of er ergens al een initiatief is om dit onderwerp politiek op de kaart te krijgen?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Magdalena1905
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spinone italiano
Wat voor maatregel je ook bedenkt ,in deze zullen de goede onder kwade gaan lijden ben ik bang ...
Verplicht een muilkorf om lijkt mij bij deze rassen ,en eigenlijk bij alle rassen die niet met andere honden om kunnen gaan, ....scheelt een hoop leed ...
Verplicht een muilkorf om lijkt mij bij deze rassen ,en eigenlijk bij alle rassen die niet met andere honden om kunnen gaan, ....scheelt een hoop leed ...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Niet alleen kleine honden Marc.laeken schreef:Ik ben zoooooo klaar met die honden en hun baasjes. De ene na de andere kleine hond wordt doodgebeten. Ik heb gisteren per ongeluk een filmpje aangeklikt waarin de incidenten met pipitbulls werden getoond van bewakingscamera's. Afschuwelijk hoe die honden tekeer geen en los gaan op kleine hondjes die gewoon uitgelaten worden aan de riem. Om te kotsen gewoon. Van mij mogen dit soort honden weer snel weg uit het straatbeeld. Walgelijk gedrag van walgelijk gefokte honden met walgelijk onverantwoordelijke bazen. Er is gewoon geen excuus.

Laatst gewijzigd door thom op 20 feb 2015 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Gadverdamme, wanneer houdt het een keer op.
Arm hondje en eigenaresse.
Het zal je gebeuren, ik geloof echt dat ik tot hele erge dingen in staat ben als het mijn hondje geweest was.

Het zal je gebeuren, ik geloof echt dat ik tot hele erge dingen in staat ben als het mijn hondje geweest was.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Vreselijk... arme hond, arme eigenaar.
Nu ik zelf twee kleine(re) honden heb is dit toch wel mijn allergrootste angst. Omdat je er helemaal niets aan (of tegen) kan doen, volkomen machteloos bent in zo'n situatie.
Nu ik zelf twee kleine(re) honden heb is dit toch wel mijn allergrootste angst. Omdat je er helemaal niets aan (of tegen) kan doen, volkomen machteloos bent in zo'n situatie.

marian* schreef:
Ik zou (denk ik) ter plekke veranderen in een wurgend viswijf en daarvoor neem ik volgaarne mijn straf aan.
Ik heb enkele keren meegemaakt dat Beike gebeten is door een andere hond met letsel voor Beike.
Beike was in alle gevallen aangelijnd en de andere hond liep los.
Heb het helaas niet kunnen voorkomen dat die aanvallende hond Beike kon pakken.
Blokken hielp niet, wegsturen niet en ik kon nergens anders heen lopen op dat moment, of uitwijken.
Ik deed wel mijn best om er tussen te komen / het te voorkomen, maar dat lukte niet.
Bij alle keren was ik na die tijd zo verstijfd van de schrik/adrenaline dat ik bijna niks uit kon brengen,....
Heb maar 1x meegemaakt dat de eigenaar van de hond die gebeten had, erg betrokken was bij de situatie en zich ook echt verontschuldigde en zich om Beike en mij bekommerde.
De andere keren moest ik het zelf maar uitzoeken

Of wuifden ze het snel weg en liepen door.
Beike is bijna negen jaar nu.
Waar ik hierboven over praat is gebeurd in de loop der jaren.
Niet allemaal achter elkaar of zo.
Laatste incident is vorig jaar gebeurd en dat was dus diegene die erg betrokken was bij de gebeurtenis.
Ik weet wat ik aan de lijn heb, Beike is ook niet altijd even gemakkelijk.
Daarom loopt hij eigenlijk nooit los en ik hou altijd zo veel mogelijk rekening met andere hondenbezitters als we elkaar bijvoorbeeld moeten passeren.
Of als ik in de verte iemand zie met een loslopende hond dan wacht ik even tot ze de hond aanlijnen of zo,... i.p.v. dat ik meteen doorloop en zo in een vervelende situatie zou kunnen belanden.
Beike kan prima met andere honden omgaan, maar niet met alle honden en ook niet in elke situatie.
Daarom neem ik het zekere voor het onzekere en hou hem aangelijnd.
Pas als het klikt tussen beide honden mag hij er mee spelen of even ruiken en dat gaat dan ook gewoon goed.
Dat geldt voor een individuele ontmoeting, maar ook bijvoorbeeld in een groep honden bij een groepswandeling.
En ook al is hij de enigste die aangelijnd is dan van die groep,... als de rest van de honden gewoon luistert naar de baas * , is er niks aan de hand.
( * Dat die honden dan niet elke keer Beike lastig vallen bedoel ik dan).
Het zou echt zoveel schelen als iedereen dat zou doen,... neem je verantwoordelijkheid.
Gewoon rekening houden met elkaar.
Weet wat je aan de lijn hebt en laat je hond alleen los als hij betrouwbaar is en goed luistert.
Edit:
Toevoeging en typefout verbeterd.
Edit 2: Caps Lock stond aan, dus even verbeterd.
Laatst gewijzigd door Aniway op 20 feb 2015 15:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Kan me voorstellen dat je die nachtmerrie dan weer opnieuw beleefd Thom als je dit ziet. Mijn hond is niet klein maar wel 14 jaar en je duwt haar zo omver tegenwoordig. Ik moet er echt niet aan denken zo'n hond tegen te komen. Vreselijk voor die vrouw en haar arme hondje.thom schreef:Wat ontzettend triest weer, zit met dik kippenvel.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb ooit met een heel dikke stok op een Rottweiler die een van mijn vorige honden (toen 5 mnd oud of zo) als een stofdoek stond uit te schudden in staan meppen. De eigenaar stond heel dichtbij en deed niets. Ook niet toen ik het vroeg want dan zou hij zelf de pisang zijn zei hij. Pas jaren later ( Max was al lang dood) hoorde ik dat het de toenmalige beheerder van de kinderboerderij waar het park waar we waren aan grenst moet zijn geweest. Hij liep doodgemoedereerd door en ik kon naar de da met mijn hond die gelukkig heel oud is geworden.Aniway schreef:marian* schreef:
Ik heb enkele keren meegemaakt dat Beike gebeten is door een andere hond met letsel voor Beike.
Beike was in alle gevallen aangelijnd en de andere hond liep los.
Heb het helaas niet kunnen voorkomen dat die aanvallende hond Beike kon pakken.
Blokken hielp niet, wegsturen niet en ik kon nergens anders heen lopen op dat moment, of uitwijken.
Ik deed wel mijn best om er tussen te komen / het te voorkomen, maar dat lukte niet.
Bij alle keren was ik na die tijd zo verstijfd van de schrik/adrenaline dat ik bijna niks uit kon brengen,....
Heb maar 1x meegemaakt dat de eigenaar van de hond die gebeten had, erg betrokken was bij de situatie en zich ook echt verontschuldigde en zich om Beike en mij bekommerde.
De andere keren moest ik het zelf maar uitzoeken![]()
Of wuifden ze het snel weg en liepen door.
Beike is bijna negen jaar nu.
Waar ik hierboven over praat is gebeurd in de loop der jaren.
Niet allemaal achter elkaar of zo.
Laatste incident is vorig jaar gebeurd en dat was dus diegene die erg betrokken was bij de gebeurtenis.
Ik weet wat ik aan de lijn heb, Beike is ook niet altijd even gemakkelijk.
Daarom loopt hij eigenlijk nooit los en ik hou altijd / zo veel mogelijk rekening met andere hondenbezitters als we elkaar bijvoorbeeld moeten passeren.
of als ik in de verte iemand zie met een loslopende hond dan wacht ik even tot ze de hond aanlijnen of zo,... i.p.v. dat ik meteen doorloop en zo in een vervelende situatie zou kunnen belanden.
Het zou echt zoveel schelen als iedereen dat zou doen.
Gewoon rekening houden met elkaar.
Weet wat je aan de lijn hebt en laat je hond alleen los als hij betrouwbaar is en goed luistert.

Kan ik me heel goed voorstellen Thom.thom schreef:Wat ontzettend triest weer, zit met dik kippenvel.
Zo iets vergeet je nooit weer.
Dat zou ook mijn grootste nachtmerrie zijn.
Dat zo iets Beike en mij zou overkomen.
Dat Beike te grazen wordt genomen door een andere hond.