Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bravecto kan toch goedkoper?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Bravecto kan toch goedkoper?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wolfsblut schreef:Gewoon doen Marjolein. Ik heb het inmiddels een viertal keren gedaan met goede resultaten. Het breukvlak maak je het beste met een dun ijzerzaagje of een gekarteld broodmes. Ik gebruik overigens Comfortis welke een maand werken. Zodra ze beginnen te krabben en ik zie een of meerdere vlooien krijgen ze weer hun deel. Ik ben er zeer tevreden over.
Heb je dan de rest bewaard voor een volgende keer of heb je die opgedeelde pil gegeven aan meerdere honden?

Ik ga er vanuit dat de werking van restanten behoorlijk terugloopt na contact met zuurstof.
Een grotere pil kopen en die verdelen over mijn honden zou ik zo doen. Een deel bewaren voor een volgende keer misschien ook nog wel, maar langer toch echt niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Liesbeth schreef:
Wolfsblut schreef:Gewoon doen Marjolein. Ik heb het inmiddels een viertal keren gedaan met goede resultaten. Het breukvlak maak je het beste met een dun ijzerzaagje of een gekarteld broodmes. Ik gebruik overigens Comfortis welke een maand werken. Zodra ze beginnen te krabben en ik zie een of meerdere vlooien krijgen ze weer hun deel. Ik ben er zeer tevreden over.
Heb je dan de rest bewaard voor een volgende keer of heb je die opgedeelde pil gegeven aan meerdere honden?

Ik ga er vanuit dat de werking van restanten behoorlijk terugloopt na contact met zuurstof.
Een grotere pil kopen en die verdelen over mijn honden zou ik zo doen. Een deel bewaren voor een volgende keer misschien ook nog wel, maar langer toch echt niet.
Verdelen en meteen verbruiken.
Bewaren lijkt me idd niet verstandig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Liesbeth
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Liesbeth schreef:

Verdelen en meteen verbruiken.
Bewaren lijkt me idd niet verstandig.
Dan heeft Marjolein er niet zo veel aan met één hond.

Wolfsblut
Zeer actief

Zelfs als ik slechts een hond zou hebben is het toch het proberen waard Liesbeth.
Zo,n pil bestaat volgens mij uit vaste en geen vluchtige stoffen. Een homogeen mengsel dus.
In een klein medicijnflesje het restant droog bewaren en indien nodig gebruiken.
Werkt het niet meer dan is er geen man overboord.
Blijft het werkzaam dan heb je geluk en bespaar je veel geld uit.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Ik heb idd maar 1 hond. Ik ga het gewoon proberen. Mijn hond is 9 kg. Bravecto die ik wil geven is die voor honden van 10 tot 20 kg. Als ik die halveer kan het niet veel kwaad als ik misschien iets meer dan een half geef. Als ik minder geef werkt het misschien niet...mmm dat is minder. Die andere helft bewaar ik 12 weken. Ik merk het vanzelf als het dan niet meer werkt maar denk niet dat het zo snel uitgewerkt is omdat het uit de verpakking is.
Heb nu nog advantix en dat is over 1,5 week uitgewerkt. Heb nog even om te beslissen. Moet ook nog kijken of ik het mee krijg.
Mijn zus heeft haar DA gebeld en zij zeiden dat het op zich geen kwaad lijkt te kunnen maar wel op eigen risico.
Ik laat het weten als ik het gegeven heb.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Weet iemand of en zo ja waar je het online kan kopen? Anders moet ik het bij mijn DA gaan proberen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Wolfsblut
Zeer actief

Lysette schreef:Weet iemand of en zo ja waar je het online kan kopen? Anders moet ik het bij mijn DA gaan proberen.
Online kopen heeft als nadeel dat ze een recept willen hebben van een DA. Dat kost je gelijk weer extra geld. Bel een aantal DA's in je regio of ze het op voorraad hebben. Dat is meestal niet het geval. Bij mij in de regio zit een Da met een winkel in dierenbenodigdheden erbij. Die verkopen dit soort producten los vanachter de balie.

Het middel dat jij gebruikt of wil gaan gebruiken werkt drie maanden. Dat is drie maal zo duur als Comfortis dat een maand werkt. Vaak is een hond al binnen die maand vrij van vlooien en blijft dat ook enkele maanden. Comfortis ben ik zeer tevreden over en op termijn is het beslist goedkoper.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wolfsblut schreef: Comfortis ben ik zeer tevreden over en op termijn is het beslist goedkoper.
Werkt Comfortis ook tegen teken? Mijn honden hebben geen vlooienwerend middel nodig maar wel een tekenwerend middel, en dan is Bravecto wel een goed product.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Comfortis is alleen niet geregistreerd tegen teken, dan heb je er hier in ieder geval verdomd weinig aan :F:

Ik heb het online nog niet zo beschikbaar gevonden. Mijn dierenartsen hier hebben het allemaal wel op voorraad.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef:Hein heeft een feine halsband met chlorphintopos of hoe het ook heet.
Ploep. Overal van af.
Met 3 tijdens het spelen nekhappende honden vind ik een band niet prettig.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb ze van de week weer Bravecto gegeven en idd pil voor 20-40 kilo door midden gedaan voor de herdertjes. Die zijn 13 en 17 kilo. Kan prima vond ik. T stikt hier zo belachelijk van de teken, das gewoon echt niet leuk meer. Zo'n band om kan niet, daar krijgt Luca hotspots van *zucht*
Wolfsblut
Zeer actief

LongFields schreef:
Wolfsblut schreef: Comfortis ben ik zeer tevreden over en op termijn is het beslist goedkoper.
Werkt Comfortis ook tegen teken? Mijn honden hebben geen vlooienwerend middel nodig maar wel een tekenwerend middel, en dan is Bravecto wel een goed product.
Geen idee LongFields. Bij alle honden die ik gehad heb was het een zeldzaamheid als we een teek tegen kwamen. Slechts eenmalig bij een hond ruim 140 teken eraf moeten halen. Dat was dan een eenmalige toevalstreffer.
Zou ik echter in een tekenrijk gebied wonen dan zou ik de honden enkele malen per week preventief behandelen met een repellent. Diethyl-M-Tholuamide (DEET) 50%. Een paar druppeltjes in je handen en door de vachten van de honden wrijven.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

lisa67 schreef:Omdat we vorig jaar een mega vlooienplaag hebben gehad in ons huis waarin elke kamer tapijt heeft, wil ik dit jaar op tijd beginnen met het geven van een anti-vlo middel. Sara draagt nooit een halsband dus dat valt af. Avantix hielp vorig jaar ook niet meer, dus is mijn keus gevallen op Bracecto.
Onderstaand de prijzen:

Bravecto®-kauwtabletten (met leversmaak) zijn er in vijf doseringen en de kosten zijn vergelijkbaar met drie maanden lang behandelen met pipetjes:

112.5 mg voor honden tussen de 2 en 4.5 kg kosten: € 25,00
250 mg voor honden tussen de 4.5 en 10 kg kosten: € 27,50
500 mg voor honden tussen de 10 en 20 kg kosten: € 30,00
1000 mg voor honden tussen de 20 en 40 kg kosten: € 35,00
1400 mg voor honden tussen de 40 en 56 kg kosten: € 37,00

Sara weegt 10 kg en zou dus per 3 maanden 27,50 euro kosten. Maar als ik nou een tablet koop voor een hond van 40 kg en deze in vieren deel ben ik veel goedkoper uit. Of maak ik hier nou een denkfout? :denken:
ik vind het wel een goeie Lisa; mijn twee meiden wegen samen 45 kg, die kunnen dus best samen doen met de grootste pil. Toch weer 33 euri uitgespaard dan :ok:
overigens ben ik zeer tevreden over Bravecto, eindelijk vind ik dode teken op mijn honden!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zo leer ik nog eens wat hier :ok: Dat ga ik in het vervolg ook maar zo doen, maar eerst de Advantix opmaken.
MarjoleinM
Vaste gebruiker

Vorige week Bravecto gekocht (voor honden van 10 tot 20 kg) en gegeven aan mijn hond van 9 kg.
Het zijn grote, wat zachte bruine tabletten die goed te halveren zijn. Ik heb dus een halve gegeven.

De DA assistente waar ik Bravecto kocht wilde wel de gegevens van mijn hond hebben.
Toen ik zei dat mijn hond 9 kg is maar ik graag de tablet van 10 tot 20 kg wilde hebben keek ze wel een beetje vreemd op. Ze heeft toen aan de DA gevraagd of ze het mee mocht geven aan mij. Dat mocht wel maar was op eigen risico.

Mijn hond heeft 1 dag wat dunne ontlasting gehad maar verder geen problemen met Bravecto.
Ze had al geen vlooien maar uit voorzorg geef ik toch een antivlooien middel. Als ze eenmaal vlooien hebben moet je je hele huis behandelen.
Over 12 weken de andere helft. Heb ik voor 34 euro 24 weken geen vlooien. Dat is nog geen 6 euro per maand.
Advantix is voordeliger maar dit vind ik makkelijker omdat mijn hond vaak nat is en ik nu geen vieze plekken in de nek heb.
Liesbeth
Zeer actief

LongFields schreef:

Ik heb even voor je gegoogled, ook op engels-talige sites.
Nergens ben ik tegengekomen dat Comfortis tegen teken zou helpen. Wel tegen allerlei insecten, maar teken komen niet in het rijtje voor.

Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Mmm vraag me toch iets af; er staat in de Bravecto gebruiksaanwijzing dat de pillen niet in stukken gebroken gegeven mag worden?!..
Beetje vreemd vind ik dat, want het zouden smakelijke tabletten zijn die je hond zo als ware het een snoepje op zou moeten eten.
Maar dan kauwen ze m toch ook stuk voordat ie in de maag zit?!
Onze hond vind m behoorlijk smerig en hij krijgt m alleen maar binnen door de pil achterin zn bek te stoppen. Vermengd door zn KVV laat ie m ook keurig in zn bak liggen :lol1:
Waarom zou de pil niet klein gemaakt mogen worden?
Liesbeth
Zeer actief

Jetski schreef:Mmm vraag me toch iets af; er staat in de Bravecto gebruiksaanwijzing dat de pillen niet in stukken gebroken gegeven mag worden?!..
Beetje vreemd vind ik dat, want het zouden smakelijke tabletten zijn die je hond zo als ware het een snoepje op zou moeten eten.
Maar dan kauwen ze m toch ook stuk voordat ie in de maag zit?!
Onze hond vind m behoorlijk smerig en hij krijgt m alleen maar binnen door de pil achterin zn bek te stoppen. Vermengd door zn KVV laat ie m ook keurig in zn bak liggen :lol1:
Waarom zou de pil niet klein gemaakt mogen worden?
Waarschijnlijk omdat dat de fabrikant in de buidel scheelt. Dan verdient hij er minder aan.
Toevoeging:

Ik kan met mijn 2 honden kiezen om ze op de normale manier die pillen te geven (is 2x 500mg).
Dan kost mij dat 2x €30,-. Koop ik één tablet van 1000 mg, dan kost mij dat €35. Scheelt toch weer €25 in mijn portemonnee, maar ook in de portemonnee van de fabrikant.

MarjoleinM
Vaste gebruiker

Ik heb ook gelezen dat de tablet niet gebroken mogen worden en heel gegeven moet worden.
Maar het zijn kauwtabletten, ze zijn niet gecoat (om de maag te beschermen), het zijn geen pillen met gereguleerde afgifte (retard of chrono) dus het zou alleen kunnen zijn dat ze niet kunnen garanderen dat de werkzame stof homogeen verdeeld is. Dat zou betekenen dat in de ene helft meer werkzame stof zit dan in de andere. Dat risico durf ik wel te nemen want dit middel mag zelfs aan drachtige honden gegeven worden.
Liesbeth
Zeer actief

MarjoleinM schreef:Ik heb ook gelezen dat de tablet niet gebroken mogen worden en heel gegeven moet worden.
Maar het zijn kauwtabletten, ze zijn niet gecoat (om de maag te beschermen), het zijn geen pillen met gereguleerde afgifte (retard of chrono) dus het zou alleen kunnen zijn dat ze niet kunnen garanderen dat de werkzame stof homogeen verdeeld is. Dat zou betekenen dat in de ene helft meer werkzame stof zit dan in de andere. Dat risico durf ik wel te nemen want dit middel mag zelfs aan drachtige honden gegeven worden.
Daar geloof ik dan weer niet in. Want dat zou betekenen dat ook per pil, het gehalte aan werkzame stof, verschillend zou kunnen zijn. Ik ga er tenminste niet vanuit dat alle ingrediënten per pil afgewogen worden :wink: .

Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Ik heb gisteren ook 1 pil gekocht voor honden tussen 4,5 en 10 kg. Ik heb het verdeeld tussen mijn 2 honden 1 weegt 3,4kg en de ander 6,6kg.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Nanna schreef:Ik zie op FB aldoor verhalen over honden die doodgaan aan Bravecto of die met slechte leverwaarden bij de da aan het infuus liggen.....
Heb dat eerder gehoord.
Waar lees je het? ik heb het nog nergens voorbij zien komen

Wij geven nexgard
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Nanna schreef:Ik zie op FB aldoor verhalen over honden die doodgaan aan Bravecto of die met slechte leverwaarden bij de da aan het infuus liggen.....

Jippie, en dit is dus precies de reden waarom ik geen anti vlooien pil in mijn honden meer duw.
Ik ben er van overtuigd dat Lune haar ziekte vorig jaar (bloed braken, en bloed poepen) veroorzaakt zijn door een tablet tegen vlooien.
Nooit eerder heb ik een tablet gegeven, maar toen had ik vlooien en na overleg toch een tablet gegeven. De rest heeft nergens last van gehad
moet ik eerlijk toegeven, maar Lune was dus een paar dagen later zo ziek als een hond. Met nierwaardes die de pan uit rezen.

Sindsdien hebben ze geen inwendig antivlooien middel gehad. Wel heb ik een seresto band om gedaan dit jaar. Ook niet ideaal maar omdat we gewoonweg te veel met honden in aanraking komen die nooit behandeld worden ( kennel honden, jacht honden etc) en ik niet het risico wil lopen om hier een vlooienplaag te hebben.

Ontwormen doe ik dr ook niet meer zonder reden. Eerst maar mest onderzoek, en dan pas ontwormen. Oftewel, ik kan in die verhalen op facebook best een kern van waarheid zien. :schrik:
Laatst gewijzigd door Suuz! op 15 jun 2015 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik ben ook benieuwd naar de gevolgen op langer termijn, ik neem het risico niet hoor om mijn honden aan deze troep bloot te stellen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ook.
En normaal gesproken loopt t wel los maar dit blijft rondgaan net als de L4 lepto enting
En die laatste geeft mijn da bijv absoluut niet en dat zegt mij ook genoeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb er zondag toch weer in gegooid :lol1:
Hij loopt nog rond, maar goed, die heeft al bewezen een hele goede engelbewaarder te hebben :engel:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zit ondanks rijkelijk gestrooi met pesticide nu wéér een teken-invasie te beleven. Heb tientallen in mijn huis en auto gevonden. Een dagje Lauwersoog leek me een goed idee :blauwoog: Nou dat was dus een heel slecht idee.
Heb het hele huis gestofzuigd met een religieuze fanatisme, alles in de was gegooid, honden doorgekamd (het regende teken) en mezelf ook gecheckt.
Getver ligt het aan mijn hond (Mayke is de boosdoener) of is het dit jaar wel héél erg?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Paisley schreef:Ik zit ondanks rijkelijk gestrooi met pesticide nu wéér een teken-invasie te beleven. Heb tientallen in mijn huis en auto gevonden. Een dagje Lauwersoog leek me een goed idee :blauwoog: Nou dat was dus een heel slecht idee.
Heb het hele huis gestofzuigd met een religieuze fanatisme, alles in de was gegooid, honden doorgekamd (het regende teken) en mezelf ook gecheckt.
Getver ligt het aan mijn hond (Mayke is de boosdoener) of is het dit jaar wel héél erg?
Aiiii, daar zit je niet op te wachten. Huisdieren kunnen leuk zijn, maar daar schaar ik teken en vlooien niet onder.

Ik denk dat het heel erg afhangt van je omgeving.

Al jaren nauwelijks of geen teken en vlooien gehad.
Vorig jaar wel vlooien gehad, maar daar was ik vrij snel bij. Tessa is echt allergisch voor vlooien, zo gauw ze één vlo heeft begint ze al te krabben.
Toen eerst Frontline gegeven en alles ingespoten. Frontline deed het toen niet, maar Comfortis wel. Sindsdien geen vlo meer gezien.

Ik geef mijn honden niets 'preventiefs', pas als ze echt ergens last van hebben, pak ik het probleem aan.
Dus geen 4 maandelijkse wormen-, vlooien- of tekenkuur alhier. Als dat ongedierte er niet is, hoef je het ook niet aan te pakken :19: .

ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Het zijn voornamelijk een of twee dezelfde berichten die op FB herkauwd worden. In een daarvan gaat het om twee niet verwante honden in één huishouden, waarvan er een dood gaat en een ernstig ziek wordt na toediening van Bravecto. Dat lijkt me wel bijzonder toevallig.
Overigens zijn die berichten vaak afkomstig van mensen die rücksichtslos allerlei "natuurmiddelen" bij hun hond naar binnen kieperen, want wat in de natuur voorkomt, kan nooit giftig zijn, toch? ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jawel hoor, de natuur brengt de allerbeste giffen voort, maar de mens kan er ook wat van, wel gejat en geoogst uit de natuur natuurlijk :engel: ik hou het voorlopig maar bij de vlooien band- en teken hebben we hier gelukkig geen last van, de natuur is uitgeroeid hier wat dag betreft :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”