Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bravecto kan toch goedkoper?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Aantal honden: 2

Bravecto kan toch goedkoper?

Ongelezen bericht door lisa67 »

Omdat we vorig jaar een mega vlooienplaag hebben gehad in ons huis waarin elke kamer tapijt heeft, wil ik dit jaar op tijd beginnen met het geven van een anti-vlo middel. Sara draagt nooit een halsband dus dat valt af. Avantix hielp vorig jaar ook niet meer, dus is mijn keus gevallen op Bracecto.
Onderstaand de prijzen:

Bravecto®-kauwtabletten (met leversmaak) zijn er in vijf doseringen en de kosten zijn vergelijkbaar met drie maanden lang behandelen met pipetjes:

112.5 mg voor honden tussen de 2 en 4.5 kg kosten: € 25,00
250 mg voor honden tussen de 4.5 en 10 kg kosten: € 27,50
500 mg voor honden tussen de 10 en 20 kg kosten: € 30,00
1000 mg voor honden tussen de 20 en 40 kg kosten: € 35,00
1400 mg voor honden tussen de 40 en 56 kg kosten: € 37,00

Sara weegt 10 kg en zou dus per 3 maanden 27,50 euro kosten. Maar als ik nou een tablet koop voor een hond van 40 kg en deze in vieren deel ben ik veel goedkoper uit. Of maak ik hier nou een denkfout? :denken:
Laatst gewijzigd door lisa67 op 19 mar 2015 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Bravecto kan toch goedkoper?

Ongelezen bericht door Machie »

Nee, ik denk net zo. Maar volgens mijn dierenarts was ik dan heel gevaarlijk bezig ofzo.. Ik doe het alleen andersom. Met pipetjes krijgt mijn zwaardere hond er 2 en de kleintjes er 1.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lisa67 schreef: Sara weegt 10 kg en zou dus per 3 maanden 27,50 euro kosten. Maar als ik nou een tablet koop voor een hond van 40 kg en deze in vieren deel ben ik veel goedkoper uit. Of maak ik hier nou een denkfout? :denken:
Grappig, daar zat ik laatst ook aan te denken.
Met vlooienpipetten doe ik dat al tijden. Ik koop een verpakking voor grote honden en behandel twee middenslag honden ermee. In het geval van het vlooienmiddel is de inhoud precies identiek, maar dan in verschillende hoeveelheden.
Ik denk dat het bij die pil ook zo werkt, maar ik weet niet of hij zo lang houdbaar is als de verpakking al open is..
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zou zon tablet niet 4 keer 3 maanden open willen hebben.
Iedereen loopt te klagen dat het gif is en dan heb je een goed middel en dan wil je dat zo op gaan lossen.
Nee ik geef liever wat meer uit en geef het gewoon zoals het bedoelt is.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wij hebben toevallig pas hetzelfde gedaan met de ontworming. 1 tablet voor 25kg besteld in plaats van 4 van 5kg. De hond weegt ruim 10kg namelijk (10.0-10.5) en dan geven we gewoon een halve tablet.
Paisley
Zeer actief

Machie schreef:Maar volgens mijn dierenarts was ik dan heel gevaarlijk bezig ofzo..
Gevaarlijk voor de inkomsten :mrgreen:
Die klanten moeten niet potnondeju een beetje slim gaan worden :S:

Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je stukjes hebt in dezelfde grootte. Maar zo nauw komt dat natuurlijk niet, want met een hond van 10 kg is het ook aan de eigenaar om te kiezen voor de 250mg variant of de 500mg .
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Je weet niet of de werkzame stof gelijkmatig verdeeld is over de tablet, als in 1 tablet 1000mg zit, wil dat niet zeggen dat er in elke 1/4 tablet 250mg zit.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Vinden jullie het niet eng om iets in een hond te stoppen wat 3 maand lang werkt?
Lijkt me puur gif.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Waar het gevaar in kan zitten is dat de werkzame stoffen niet exact verdeelt zijn over de tablet.
Dwz in een kwart kan niets zitten en in een andere veel meer.
Ik zou het niet wagen met tabletten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Pemba schreef:Vinden jullie het niet eng om iets in een hond te stoppen wat 3 maand lang werkt?
Lijkt me puur gif.
Ik had geen keuze met buren met vlooien in huis die ik niet in mijn huis wilde. Ze begonnen te krabben ondanks pipetten dus er maar zo'n pil in gedrukt. Geen vlo gezien en ook geen teken. Ik behandel ze niet preventief trouwens, alleen als ze wat hebben of als ik het van buren hoor.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kleine2758 schreef:Waar het gevaar in kan zitten is dat de werkzame stoffen niet exact verdeelt zijn over de tablet.
is die kans echt aanwezig? ik weet neit hoe dat gaat met pillen maar ik zou zo verwachten dat ze een grote batch mengen en daar dan pillen van maken? dan lijkt het me net zo 'gevaarlijk' als het verschil tussen individuele pillen
Paisley
Zeer actief

sbientje schreef:
kleine2758 schreef:Waar het gevaar in kan zitten is dat de werkzame stoffen niet exact verdeelt zijn over de tablet.
is die kans echt aanwezig? ik weet neit hoe dat gaat met pillen maar ik zou zo verwachten dat ze een grote batch mengen en daar dan pillen van maken? dan lijkt het me net zo 'gevaarlijk' als het verschil tussen individuele pillen
Inderdaad. Ze lijken me gewoon homogeen. De enige pillen die niet homogeen zijn, zijn omhulde tabletten zoals ibuproven, waar een laagje omheen zit om de smaak te verdoezelen. Of time-release tabletten, die een film er omheen hebben om de werkzame stof langzaam los te laten.
Maar dat zie je direct (heb die Bravecto nooit gezien).

Als je er echt bang voor bent, kun je natuurlijk altijd de pil vermalen in een vijzel en verdelen, maar mij lijkt t de moeite niet waard.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Pemba schreef:Vinden jullie het niet eng om iets in een hond te stoppen wat 3 maand lang werkt?
Lijkt me puur gif.
Ja dit houdt mij ook tegen :( Ik ken een hondje die na die pil een paar weken onder de uitslag zat. Ik had echt de indruk dat het door die pil kwam.
Maar ik hoor hier er hele goede verhalen over.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Lijkt me puur gif.
Niet enger dan een band die een half jaar lang gif afgeeft aan de huid, waar de hond ook weer aan zit te bijten en likken. Het blijft toch kiezen tussen kwaden, helaas.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nanna schreef:
Paisley schreef:
Machie schreef:Maar volgens mijn dierenarts was ik dan heel gevaarlijk bezig ofzo..
Gevaarlijk voor de inkomsten :mrgreen:
Die klanten moeten niet potnondeju een beetje slim gaan worden :S:
Mijn dierenarts geeft de paardenversie van de Metacam aan mensen die reuzenrassen hebben, Sint Bernards en dat werk. Anders is het toch onbetaalbaar.
Ik zou ook lekker gaan breken met die pillen hoor :mrgreen:
Mijn Duitse Dog van 90 kilo kreeg ook antibiotica bedoeld voor kalveren, anders was het niet te betalen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

lisa67 schreef:
Sara weegt 10 kg en zou dus per 3 maanden 27,50 euro kosten. Maar als ik nou een tablet koop voor een hond van 40 kg en deze in vieren deel ben ik veel goedkoper uit. Of maak ik hier nou een denkfout? :denken:
Nee Lisa, je maakt geen denkfout, je denkt creatief.
Zelf gebruik ik Comfortis, ook tabletten met een leversmaak. Ook zo schandalig duur. De werkzaamheid hiervan is een maand. Ik koop tabletten met een overdosis waarvan 1/10 deel naar mijn Dwergteckel gaat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mijn papegaai krijgt spul voor de longen (vloeibare pufjes, zeg maar) voor paarden. Veel voordeliger en ik doseer gewoon op gewicht.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bij pillen waar een breuklijn in zit kun je het prima zo doen lijkt me. Er staat dan ook meestal bij dat je voor x-y kg een halve moet geven en voor a-b kg een hele, dus lijkt me logisch dat de werkzame stof in die pillen homogeen verdeeld is. Maar als er geen breuklijn inzit weet ik eigenlijk niet of ik het erop zou gokken.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Volgens mijn dierenarts kon dat wel gewoon
edit, ik zou het wel zo uitkienen dan ik de tabletten in 1x opvoerde
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Kun je ze alleen via recept krijgen? Mijn da zal nl nooit een tablet vior 40kg geven terwijl Sam 20kg is.
Afbeelding
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër

Ongelezen bericht door lisa67 »

Als ik jullie antwoorden zo lees dan ben ik er wel uit. Ik ga het gewoon proberen, 1 tablet voor een 40 kg hond en die in vieren verdelen. Hopelijk wil mijn da hier aan meewerken.
Ik geef het wel preventief want ik wil niet weer mijn hele huis onder de vlooien. Als je er eentje op de hond ziet zitten, zitten er weet ik hoeveel al in de vloerbedekking en daar wordt ik niet vrolijk van.
Dat het ook werkt tegen teken is mooi meegenomen maar omdat Sara spierwit is zie je die meestal wel gelijk. Vaak onder het wandelen pluk ik ze al van haar af want dan zie je ze al lopen. En na de wandeling thuis natuurlijk goed controleren of ik er niet eentje vergeten ben.
Het gaat mij dus vooral ter voorkoming van vlooien.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Als ik die tablet over meerdere honden tegelijk kon verdelen zou ik het misschien doen, maar een tablet in stukken hakken en de boel een jaar geopend bewaren zeker niet.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Goh, daar heb ik nooit over na gedacht, heb laatst nog drie tabletten voor de chihuahua's gehaald, was dik 70 euro kwijt. Maar dat ga ik voortaan dus anders doen. Onze dierenarts doet daar niet moeilijk over. We hebben zoveel honden, die weet toch niet of het voor de groten of de kleintjes is.
AfbeeldingAfbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

sbientje schreef:
Lijkt mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat spul per pil gemengd wordt namelijk. Gewoon een hele bak vol mengen en dan pilletjes stampen. Het risico zou dan bij kleine pillen ook groter moeten zijn dan bij grote pillen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn dierenarts vroeger gaf me altijd grote pipetten en een spuitje en dan verdeelde ik dat zelf naar gewicht.
Omdat zij het zelf ook achterlijk duur vond.
Dat was in de tijd dat je dat niet op Internet kon bestellen trouwens, nu doe ik het dus zelf zo ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tallie schreef:Als ik die tablet over meerdere honden tegelijk kon verdelen zou ik het misschien doen, maar een tablet in stukken hakken en de boel een jaar geopend bewaren zeker niet.
Nee, het in stukken hakken en dan meteen verdelen zou ik idd ook doen. Maar dan in totaal een jaar geopend bewaren niet.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik verdeel pipetjes ook al jaren over meerdere honden. En dat was ik ook van plan te gaan doen met de Bravecto. Maar nu eerst nog even de Advantix op maken.

Ik zou geen verpakking open maken, er een stukje van gebruiken en de rest voor later bewaren.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dat klopt inderdaad. Plus dat t inderdaad maanden uit de verpakking is. De fabrikant geeft dan gewoon geen garantie meer over de werkzaamheid. Zal allemaal wel meevallen, maar de werking is gebaseerd op voorgeschreven gebruik.
MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Is er al iemand die daadwerkelijk een pil gedeeld heeft? Ook ik heb een hond van 9 kg en wil dan wel de pil kopen voor honden van 10 tot 20 kg en deze halveren. Scheelt idd een hoop geld. Hier betaal ik voor een pil voor honden van 9 kg € 31,95. Ik geef nu advantix maar die plek in de nek blijf je zien en ik vond ook nog vlooienpoepjes! Dus ik wil dit middel wel proberen maar vind het ook eng om te halveren. Weet iemand hoe de pil eruit ziet? Zit er een breuklijn op?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Gewoon doen Marjolein. Ik heb het inmiddels een viertal keren gedaan met goede resultaten. Het breukvlak maak je het beste met een dun ijzerzaagje of een gekarteld broodmes. Ik gebruik overigens Comfortis welke een maand werken. Zodra ze beginnen te krabben en ik zie een of meerdere vlooien krijgen ze weer hun deel. Ik ben er zeer tevreden over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”