Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachttraining en rolstoel

Moderator: moderatorteam

Lieske1977

Re: Jachttraining en rolstoel

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Bedankt voor je reactie, Maaiike! Uit jouw reactie blijkt ook al dat het de moeite loont om bij verschillende hondenscholen te gaan informeren en mee te kijken, want toegankelijkheid van de trainingslocatie(s) kan blijkbaar nogal verschillen.

Trainen vanuit een rolstoel kan meer dan prima! Het vraagt alleen af en toe wat creatief denken, al is het maar over de manier waarop je de riem vasthoudt of aan je stoel bevestigt. Mocht je vader specifieke vragen hebben m.b.t. trainen, mag je me wel een pb sturen :)
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ik denk waar een wil is, is een weg :wink:
En ik denk al doende zal je problemen tegen komen maar ook de oplossingen. Dus gewoon gaan beginnen!!!!!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou gewoon beginnen ook en kijken hoe het gaat.
Als er meer mense zijn zijn er vast ook mensen die willen helpen mocht het nodig zijn.

Misschien is het in de toekomst mogelijk op medische grond een andere rolstoel te jarigen mocht het echt problemen geven?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Is een scootmobiel met robuuste wielen niks?mik denk dat je daar verder mee komt :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Scootmobiel is sinds het najaar de deur uit, omdat ik daar met nog veel meer pijn uit kwam dan dat ik erin ging. Daarvoor in de plaats heb ik de elektrische handbike gekregen.
Ik denk niet dat de gemeente in tijden van bezuinigingen over de brug gaat komen met speciale banden ten behoeve van mijn hobby. Ze zien me aankomen :neenee:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het lijkt mij lastig, maar niet onmogelijk. Ik zou verschillende trainingsgroepen aanschrijven met de vraag wat de mogelijkheden zijn. Mijn ervaring is dat vooral bij de beginnende groepen het echt niet nodig is om op onmogelijke plekken te gaan staan. Hoop dat je iets kunt vinden :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”