Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chihuahua dood gebeten in den haag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: chihuahua dood gebeten in den haag

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat vreselijk weer, gisteren liep ik ook weer met dicht geknepen billen te wandelen, want ik ben tijdens 1 wandeling door de wijk 3 verschillende loslopende staffords tegen gekomen :O: :O: En allemaal met een baas waarvan je weet dat hun niet de verantwoording nemen en het nog stoer vind als de honden uitvallen :gvd: :gvd:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
Nou idd.
Zo lang mensen hun bijtgrage rot hond want zo zou je deze hond aangezien hij al eerder toegeslagen heeft best kunnen noemen, ondanks de waarschuwingen niet aangelijnd kunnen houden zullen er ook altijd vooroordelen blijven bestaan. En ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik ze ook heb. Hier zijn er twee gezinnen die ineens ook een Stafford hebben en die er totaal onverantwoord mee omgaan. Een aantal weken terug is een hondje uit de buurt gerepen die is in beide ogen gebeten en aan een oog is het beesje bijna blind. Maar de hond loopt nog steeds los in de polder. Schiet mij dan maar lek. Ik ga steeds vaker dit soort gebieden wijken omdat je daar kennelijk niet veilig kunt lopen. Het kan een keer fout gaan dat men echt verrast wordt door het gedrag van eigen hond. Maar neem dan iig daarna je verantwoording denk ik dan.

Wat erg voor de mensen van de chi.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

toots schreef:
Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
Nou idd.
Zo lang mensen hun bijtgrage rot hond want zo zou je deze hond aangezien hij al eerder toegeslagen heeft best kunnen noemen, ondanks de waarschuwingen niet aangelijnd kunnen houden zullen er ook altijd vooroordelen blijven bestaan. En ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik ze ook heb. Hier zijn er twee gezinnen die ineens ook een Stafford hebben en die er totaal onverantwoord mee omgaan. Een aantal weken terug is een hondje uit de buurt gerepen die is in beide ogen gebeten en aan een oog is het beesje bijna blind. Maar de hond loopt nog steeds los in de polder. Schiet mij dan maar lek. Ik ga steeds vaker dit soort gebieden wijken omdat je daar kennelijk niet veilig kunt lopen. Het kan een keer fout gaan dat men echt verrast wordt door het gedrag van eigen hond. Maar neem dan iig daarna je verantwoording denk ik dan.

Bij dit soort rassen kan en mag men niet verrast worden door het gedrag van je eigen hond.
Ze moeten gewoon altijd aangelijnd lopen.
Als dat nou eens de regel zou zijn, maarja dat zal wel nooit lukken. :(
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

GrethavW schreef:
Bij dit soort rassen kan en mag men niet verrast worden door het gedrag van je eigen hond.
Waarom zou dat niet lukken, in omringde landen lukt dat wel, dus gewoon ook die regels hier invoeren.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

GrethavW schreef:
toots schreef:
Nou idd.

Ik ken helaas ook verhalen van labradors die kinderen of honden hebben gebeten.
Dus dan zou dat voor alle rassen op moeten gaan. Ik merk toch echt dat een groot gedeelte van de problemen ontstaat bij bepaalde onverantwoordelijke eigenaren. Die zouden een poedel nog aanheft bijten krijgen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Klopt.
Dat soort volk krijgt een goudvis nog vals.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/22864 ... onden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief

Bizar eigenlijk dat aangifte doen meestal word tegen gewerkt en vrijwel nutteloos is :80:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Politie schreef:"Het is niet zo dat we mensen ontmoedigen om aangifte te doen, maar elk geval is weer anders. En dat maakt het vrij ingewikkeld. Voor politiemensen, maar vooral voor de eigenaren van honden."
Als je geen aangifte kunt doen lijkt me dat toch aardig ontmoedigend.

En als er een kat wordt doodgebeten door echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden worden de honden in beslag genomen omdat het de volgende keer wel een kind zou kunnen zijn......
Gooi maar in mijn pet :vaag:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik snap er ook helemaal niks van :Q:

Ik snap ook niet dat elke doorsnee hond hier in de wijk aan de riem loopt, maar dat de staffords, rottweilers en cane corso's zonder uitzondering allemaal los lopen. Waarom?
Mijn dochter was vanmorgen getuige van een loslopende stafford die een aangelijnde teckel greep. Ze wist niet dat een hond zo kon gillen :schrik:
De eigenaresse van de stafford liep nadat dat kreng losgelaten had gewoon door met Poekie en de man met het nog steeds gillende teckeltje in zijn armen rende weg :cry:
Pleurisvolk met pleurishonden.. het word echt tijd om die meuk te verbieden!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik merk ook echt dat ik 'bevooroordeeld' word.. Als iemand met een stafford komt dan denk ik al 'oh god.' En heb ik zo snel mogelijk van alles gezien, lopen ze aan de riem? Ja? Hoe doet de hond? Hoe reageert de eigenaar?
Gelukkig lopen ze hier meestal allemaal aan de riem. En ik probeer de 'plekjes' te vermijden waar ze meestal lopen want ze komen ook niet verder dan hun eigen straat.

Hier vlakbij woont iemand die het heel leuk vind om zijn hond op te jutten. Deed die ook bij Snoop maar die stond ongeveer zo :19: en daardoor vond die hond hem niet leuk. Yindi zou helemaal uit d'r plaat gaan en dat vind die hond dan alleen maar leuk. En dan moet ik maar hopen dat hij haar echt vast houd én dat de riem niet per ongeluk los schiet/knapt.

Heel jammer want ik ben echt fan van deze honden maar dan wel als ik mijn eigen honden niet bij me heb.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Anja schreef: Pleurisvolk met pleurishonden.. het word echt tijd om die meuk te verbieden!
Ik vind dit wel een beetje te ver gaan. Er zijn ook nog verantwoordelijke bazen hoor.

En ik kom toch ook Staffords tegen die gewoon lief zijn en los lopen.

Mijn honden zijn in ieder geval nog nooit door een Stafford gepakt.

Wel door vuilnisbakkies en Herders.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Het blijkt wel dat dit iig niet werkt en dat er dus iets gedaan moet worden...
Laatst gewijzigd door malinois op 28 apr 2015 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

malinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.

Ja maar dat zijn gewoon ras eigenschappen waarvoor ze gefokt zijn door de mens.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marco88 schreef:
malinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.

Ja maar dat zijn gewoon ras eigenschappen waarvoor ze gefokt zijn door de mens.
Dat klopt maar dat werkt niet als mensen geen idee hebben wat ze aan hun lijntje hebben hangen of t juist wel stoer vinden als poekie fikkie afmaakt. En als mensen t zelf niet willen regelen moet t maar opgelegd worden en dat is t duitse model een prima oplossing imo.
En natuurlijk zijn t de goeden die lijden onder de slechten dan... daar kom je niet onderuit.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

gonnie schreef:
Anja schreef: Pleurisvolk met pleurishonden.. het word echt tijd om die meuk te verbieden!
Ik vind dit wel een beetje te ver gaan. Er zijn ook nog verantwoordelijke bazen hoor.

En ik kom toch ook Staffords tegen die gewoon lief zijn en los lopen.

Mijn honden zijn in ieder geval nog nooit door een Stafford gepakt.

Wel door vuilnisbakkies en Herders.
IK vind dat niet te ver gaan, helaas moet ik met schaamrood op mijn kaken ook bekennen dat ik regelmatig ook zo denk. Misschien heb jij het geluk dat geen valse krengen tegen komt. Helaas in mijn omgeving kom ik dagelijks tijdens de wandeling tig los geslagen projectielen tegen waarvan je weet dat dat ze andere honden opvreten :O:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.

En pleurishonden eigenlijk ook, die honden hebben er niet om gevraagd om bij mensen terecht te komen die niet zo verantwoordelijk zijn.

Een hond is gewoon een hond. Elk ras kan een andere hond doodbijten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Nou, Bijou is eens gepakt, toen was ze nog drachtig ook, door een Briard we kregen die hond er echt niet af die bazin was ook nog eens in paniek en stond aan die hond haar achterpoten te rukken, gelukkig kwam Kelly er aan en die vloog de Briard aan die liet toen wel los.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Lizzie.
Zeer actief

gonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.

En pleurishonden eigenlijk ook, die honden hebben er niet om gevraagd om bij mensen terecht te komen die niet zo verantwoordelijk zijn.

In principe gaat dat ook te ver, vandaar dat ik schreef met schaamrood op mijn kaken. En die honden kunnen er ook niks aan doen, mmaaaarrr als je zo vaak een conflict heb met dit ras dan krijg ik op den duur toch een heel kort lontje hoor en het begrip is dan ff weg ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.

Dat zal maar ik heb hier ook een aantal pleurishonden in de buurt wonen. Waaronder 2 pitbulls, 1 ambull en 1 kruising duitser. Dat is mijn mening gewoon en de oorzaak zal mij een zorg zijn ik heb er last van punt. En dan vind ik de xdh van minste zorg want die kan ik fysiek wel aan de rest niet. Blijven t nog steeds pleurishonden voor mij.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

pitbulls, staffords een aanverwanten zijn niet ''zomaar'' een hond wat andere honden slopen betreft.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nou, ik heb in het pension weleens meegemaakt dat bij de receptie een Mechelaar een Jack Russel greep en die liet toch ook mooi niet los hoor :ugh: en de eigenaren stonden erbij en keken er naar en de Mechelaar maar schudden..gelukkig heb ik altijd een breakstick bij de hand en konden we hem los krikken. En dat was al de zoveelste hond die van mijn stickie gebruik kon maken en geen 'Pitbullachtige' was :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier lopen ook pleuris honden hoor, een Berner reu wat een tering hond is dat zeg, die heeft echt al 4x geluk gehad dat ik Phantom niet bij me had toen hij even zijn punt kwam maken, een Golden reu en een Terveurense ook zo'n gallijer. En gek genoeg loopt dat allemaal iedere keer weer los en de Pitjes en Staffie's hier allemaal aan de lijn dus sja :19: ik heb hier in de buurt van de vechthonden geen enkele last dus zo rot wonen is het hier nog niet als ik zie hoeveel last andere hebben in de zogemaand 'nette' buurten :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Brigitte schreef: ik heb hier in de buurt van de vechthonden geen enkele last dus zo rot wonen is het hier nog niet als ik zie hoeveel last andere hebben in de zogemaand 'nette' buurten :mrgreen:
Daar kan je best gelijk in hebben hoor, ik woon in een zogenaamde "nette buurt" maar als ik zie wat hier aan honden (los) lopen :ugh:
Toen deze wijk werd opgeleverd kwam er bijna in ieder huis een hondje, leuk voor de kinderen en vaak waren dat staffies. De meeste zijn inmiddels overleden, bejaard of weggedaan en hebben plaatsgemaakt voor breed, breder en breeds. Er is maar een meneer die verantwoordelijk omgaat met zijn hond, x Cane Corso, Ambull, toen de hond een pup was speelde hij en Akira ontzettend leuk met elkaar. Maar toen hij groter en sterker werd heeft hij zelf aangegeven dat hij het niet meer aandurfde vanwege de kracht van zijn hond. Verder pleurt iedereen zijn hond los op de dijk en laat het maar gaan. De twee waar ik het meest angst voor heb zitten aan een flex, bij het naar buiten gaan vliegt de baas achter hem of haar aan en moet rennen om zijn hond bij te houden. Bij het zien van een andere hond moet hij zich schrap zetten of een boom vasthouden anders gaat hij op zijn muil, ik wacht op de dag dat de flex uit zijn handen schiet :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig, wat erg zeg om zo te lopen :ugh: Dan is er toch ook geen bal meer aan om 'even lekker naar buiten te gaan'.
Pffff.

Hier valt het mee moet ik zeggen. Hier en daar wel wat akkefietjes, maar het gaat wel.
Wel mijd ik een bepaald stuk polder, want daar woont sinds vorig jaar één of andere echt enge hond.. een soort
Stafford, maar dan veel groter, ik vermoed een of andere mix.
Lichtgrijs en hele lichte ogen. Ik ben totaal niet snel bang van een hond, maar deze heeft een killersblik en
ging de laatste keer vanuit de tuin de sloot in om Puchu even te slopen. Gelukkig besefte de hond dan nog
halverwege de sloot dat hij een hekel aan water heeft en besloot terug te gaan.
Toen stond ik echt, van wat moet ik doen? Ik stond klaar om hem de grootste bek van zijn leven te geven, maar
geen idee of hij daarop zou reageren.
Verder heb ik altijd mijn sleutelbos bij me met één joekel van een scherpe sleutel en ik denk dat ik niet zal
aarzelen die te gebruiken als het er echt op aankomt.

Maar goed, ik vermijd nu dat stuk polder, dat kan makkelijker dan dat het vlakbij je huis allemaal afspeelt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier op de hoek van de straat is vorig jaar ons buur hondje door een Duitse herder dood gebeten. Liep ook aangelijnd en de herder ontsnapte uit de tuin. Uiteraard hebben de buren aangifte gedaan maar gebeurd niks. Pas heeft hij nog een labrador gebeten maar die man wilde geen aangifte doen. Liep alleen kreupel. Ik ben daar altijd bang ze schijnen maatregelen getroffen te hebben dat hij niet meer kan ontsnappen hij is van een oude man maar, als ik hem hoor blaffen dan zit mijn hart in mijn keel. Heb altijd iets bij tegenwoordig en til mijn chihuahua op.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Vervelend die toestanden allemaal. Hier heb ik er gelukkig niet of nauwelijks last van. Ik til Bas ook gewoon altijd op als er een vreemde hond aan komt stormen die ik niet kan vertrouwen. Hoef ik gelukkig haast nooit te doen maar ze floept zo mijn jas in en wee de hond die dan gaat springen. Kleine hondjes zijn verdomde lastig om te beschermen ALS er wat gebeurd maar o zo handig om akkefietjes te voorkomen. Een grote hond moet maar dealen met het gevaar. Een kleintje kun je tenminste nog oppakken en beschermen.

Hier wordt Bas hoe dan ook opgetild bij elke pitbull of aanverwant. Ik vertrouw het niet en zal het ook nooit gaan vertrouwen. Hoe lief de hond ook is, Bas is te klein en te kwetsbaar. Daarnaast, en dat maakt het het lastigst, is ze ook nog eens helemaal niet gediend van opdringerige honden en dan gaat ze dus grommen. Zal nooit wat doen maar wil laten weten dat ze weg moeten gaan. En dat kan soms provocerend werken. :ugh:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Caro. schreef:Jemig, wat erg zeg om zo te lopen :ugh: Dan is er toch ook geen bal meer aan om 'even lekker naar buiten te gaan'.
Pffff.
Nee, vroeger kon ik mijn voortuin doen en heerlijk een uurtje bezig zijn, Akira zat dan aan een lange lijn en was een beetje in het gras aan het rommelen. Nu durf ik dat niet meer, ik weet niet waar die honden allemaal vandaan komen en voordat je het weet staat er een BM, die altijd los loopt, voor haar neus. In de zomer zit ik met de buren in een voortuin, kinderen kunnen lekker spelen en Akira bekijkt alles rustig en gaat meestal slapen. De man met de staffs gaat provocerend op de hoek staan kijken en zijn kind roept "die sneeuwhond is bang, die sneeuwhond is bang" :piew: Bij het zien van die een van die honden haast iedereen zich om Kier naar binnen te trekken, want ook de buren zien het allemaal gebeuren en zijn bang dat het tot een confrontatie komt. Er zal niets anders op zitten dan Kier niet meer mee naar buiten te nemen maar tot nu toe verdom ik dat, alleen moet ik uitkijken dat Hans niet verder over de kook gaat, die is het ondertussen zo zat aan het worden dat ons plezier aan alle kanten bederft wordt door deze lui. Dat is ook de reden dat ik de politie heb ingeschakeld, zij kunnen hier niets mee maar ze weten er wel vanaf.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ben toch blij dat ik heel weinig van dit soort honden tegen kom. En dan bedoel ik de agressievelingen met dito baas.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Nou, ik heb in het pension weleens meegemaakt dat bij de receptie een Mechelaar een Jack Russel greep en die liet toch ook mooi niet los hoor :ugh: en de eigenaren stonden erbij en keken er naar en de Mechelaar maar schudden..gelukkig heb ik altijd een breakstick bij de hand en konden we hem los krikken. En dat was al de zoveelste hond die van mijn stickie gebruik kon maken en geen 'Pitbullachtige' was :wink:
Kijk Bri als jij hier zou wonen zou ik geen enkel probleem met jou of je honden hebben omdat ik in jouw kennis vertrouw, jij weet wat je hebt en wat je moet doen mocht t om welke reden dan ook misgaan.
Dat kunnen die waar ik t over heb niet. Die weten nog niet eens waar de staart van een hond zit bij wijze van... die hebben nog nooit van een breakstick gehoord laat staan dat ze weten wat ze ermee moeten doen.
Ik sta er op dat moment alleen voor met 2 honden waarvan er 1 geen partij is op dr 13e en de ander t absoluut nooit over zn kant zal laten gaan... en dan nog die pleurishond
Hebben we t over de xdh dan weet ik zeker dat ik die fysiek aankan niet zonder slag of stoot maar dat lukt. Ik weet ook dat mij dit niet lukt zonder hulp bij de andere honden.
Wat niet wil zeggen dat ik er niet over zit te denken om een breakstick aan te schaffen hoe idioot voor woorden dit ook is. Omdat een ander niet zn hond aan een lijntje kan houden in een aanlijngebied.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”