Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw aangevallen door vechthonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Vrouw aangevallen door vechthonden

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Valerie schreef: En toch vind ik het erg duidelijk dat dit geen SBT's zijn.
Ik heb zelf al moeite zat met die namen :mrgreen:
American Staffordshire terriër
English Staffordshire Bullterriër.

Ga er maar aanstaan, laat staan het uit elkaar houden en benoemen. Mensen onthouden alleen Staffordshire, agge geluk het.
:neenee: Staffordshire bull terriër. Geen English.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
Valerie schreef:
mercedes2803 schreef:
renee-uk schreef:dus als je knokkende honden uit elkaar haalt en daarbij schrammen (of erger) oploopt, vallen die honden mensen aan?
ik sta werkelijk versteld van al die hondenkennis hier :roll:
Eens met je....

"probleem' voor de opinie van gemiddelde burgers in de maatschappij is dat die lezen wat er staat en praten over een aanval En vervogelns gaan koeterwalen op verjaardagen met als gevolgd dat dat onrustige getoeter echt een keer opgepakt gaat worden en dan is het hek weer van de dam ben ik bang.
En wie bloedt er voor ?
Juist ja...de honden :ugh: :cry:
Ik vraag het mij af. Alleen op het forum zie ik gezeik over staffs. Hier in de buurt overstroomt het van de staffs en er zijn nooit problemen. Ik moet juist altijd aanhoren dat ze best los kan want ze zijn hartstikke lief allemaal. Als iemand in welke facebookgroep dan ook (waar ik zit) iets negatiefs over staffs zegt dan krijgt diegene meteen 50 mensen in zijn/haar nek en dat zijn echt niet allemaal staffordeigenaren.
Het negatieve gezeik zie ik echt alleen hier.
Hier na het doodbijten van de labrador in de duinen merk je toch ook dat meerdere mensen huiverig zijn geworden voor dit type honden. En ook in de media lees je er genoeg over. Het is niet alleen hier.
Nee hoor hier ook... en alleeen maar fijn dat je t daar niet hebt maar ik zit er maar mooi wel mee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Valerie schreef:Die vrouw is niet aangevallen en het zijn duidelijk geen staffordshire bull terriers. Maar goed wat smullen we he van die sensatieberichten
Ik smul er niet van, maar ik denk dat ik ook niet vrolijk wordt als ik over straat loop en twee loslopende honden vliegen met niet al te leuke bedoelingen op mijn honden af.
Welk ras dan ook, maar of het wordt allemaal aangedikt in de media, of er gaat iets behoorlijk mis met bepaalde type honden die her en der los over straat lijken te lopen en andere honden (willen) aanvallen en behoorlijke schade aanrichten :19: en baasjes die er niet zijn, of niets in te brengen hebben.
Het is vervelend om het continue te moeten lezen, maar blijkbaar gaat er ergens toch behoorlijk iets mis. Vaker ook meerdere honden die toevallig loslopen en op een andere hond willen klappen, zonder eigenaren in de buurt.
Door steeds meer van dit soort dingen te lezen ben ik er ook niet zo "happig" op om ze tegen te komen. Hoe leuk ik ze verder ook vind hoor.
Maar goed, dat is bijna vergelijkbaar met mijn ras dat niet altijd zo leuk bekend staat. En waarbij ik zelf ook altijd even de baas check om te zien hoe de vlag erbij hangt als het om de combi gaat :wink:
Nou ik ben not amused bij dergelijke rassen... en dat is erg zacht uitgedrukt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Manu schreef:Het woordje "kruising" of "American" vergeten.
Lekker belangrijk welk ras het was.
Nou best wel belangrijk. Mijn ras wordt steeds door het slijk gehaald terwijl die niets van doen hebben met dit soort incidenten.

Het is 99% van de tijd een x amstaff uit het oostblok.
Ja duh... 95% van de honden die mechelaar genoemd worden zijn t ook niet... maar voor t gros wel. Het maakt mij geen zak uit of t een pitbull, een staff of een x is. Ik mot ze niet bij mijn honden... en dat lijkt erg lastig te begrijpen te zijn voor die mensen.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik zou ook niet echt die verschillen weten hoor.. Net als ik die bij herders ook niet weet.
Misschien zouden ze het gewoon terriër moeten noemen in het artikel. Dan zit je nog het beste, als je het niet weet.

Ik denk dat het heel erg scheelt waar je woont. Hier helaas erg veel slechte ervaringen. Voornamelijk met (volle) reuen die mijn honden als lekkernijtje zien. Er lopen hier, en omgeving, ook heel veel staffs/bully's/bulldogen etc. Volgens mij is het een soort mode hond hier? Ik zie ze bij zoveel mensen tegenwoordig. Zéker wanneer ik naar de stad ga ( Leiden of Den haag)

Maar ach, hier heb je zoveel plekken om te lopen en is het zo groot.. Als ik ze van ver zie aankomen, neem ik gewoon een ander pad. Just in case. Maar dat doe ik bij zoveel honden.. Wij hebben ook veel wawa's hier, daar loop ik ook even een blokjes voor om. Ik zie dat veel mensen er ook voor kiezen om voor Sultan een blokje om te lopen.. Of moeders dus hun kind weg trekken als ik langs moet lopen. Sja, nog nooit aan gestoord hoor. Ze doen maar, ook al is het niet nodig bij Sul als zij het een enge hond vinden moeten ze maar omlopen. Zal mij eerlijk gezegd een worst zijn :D
Valerie
Zeer actief

Zo te zien hebben ze geen halsbanden om dus ik gok dat ze zijn uitgebroken. Hoe wie wat en waar geen idee.

Verder wil ik ook genoeg rassen en type honden niet in de buurt van mijn honden. Soms omdat de kop mij gewoon niet aanstaat :19: dat is verder mijn beslissing en ik zie ook niet wat dat te maken heeft met dit sensatiebericht.
Sulluna
Zeer actief

Valerie schreef:Zo te zien hebben ze geen halsbanden om dus ik gok dat ze zijn uitgebroken. Hoe wie wat en waar geen idee.

Verder wil ik ook genoeg rassen en type honden niet in de buurt van mijn honden. Soms omdat de kop mij gewoon niet aanstaat :19: dat is verder mijn beslissing en ik zie ook niet wat dat te maken heeft met dit sensatiebericht.
Ooh, ik dacht meer dat je daar op doelde toen je zei dat "jouw" ras elke keer een slechtere naam kreeg door dit soort berichten. Ik lees nl vaker dat mensen het vervelend vinden als andere mensen "bang" worden om hun staff oid te benaderen. Maar dan heb ik dat verkeerd opgevat :)

Ik vind het ook een overdreven bericht hoor! Het was een voorval met een goede afloop, dus wat mij betreft niet nieuwswaardig.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sulluna schreef: Ik vind het ook een overdreven bericht hoor! Het was een voorval met een goede afloop, dus wat mij betreft niet nieuwswaardig.
het is gewoon weer een sensatiebericht, die vrouw is helemaal niet aangevallen :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sulluna
Zeer actief

Helemaal mee eens!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Valerie schreef:
Nou best wel belangrijk. Mijn ras wordt steeds door het slijk gehaald terwijl die niets van doen hebben met dit soort incidenten.

Ik doel op het nieuwsbericht met de vermelding van het ras :wink:

De vrouw of iemand in haar omgeving zal wel hebben staan krijsen dat het weer die gemene Staffords waren die haar armen aan gort hebben gebeten :jank: En kleine Fifi verdronk bijna in het water. Al ben ik heel blij dat ze haar hond buiten gevaar heeft kunnen houden
Maar dat het AD dit plaatst is natuurlijk onzin.

Er is niemand aangevallen.
Dergelijk nieuws kan dan 6x per dag in de krant gaan komen.

Vrouw aangevallen door twee honden
De witte broek van mevrouw De Molen werd vandaag gescheurd en vervuild door de poten van twee valse Pitbulls.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die vrouw is niet aangevallen, DUS hebben de honden niet aangevallen.

Dus een andere hond kan niet aangevallen worden want dan is er geen sprake van aanvallen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

iones schreef:Die vrouw is niet aangevallen, DUS hebben de honden niet aangevallen.

Dus een andere hond kan niet aangevallen worden want dan is er geen sprake van aanvallen?
Die vrouw is niet aangevallen, ze ging ertussen staan.
En die honden vielen trouwens de andere hond ook niet aan want twee losgebroken en aanvallende honden tegen een vrouw en een andere hond, en dan heeft de vrouw een paar schrammen op haar hand??
Nou, dan vallen die niet aan hoor. Dat had er wel anders uitgezien.

Dit is gewoon een zwaar overtrokken sensatiebericht. Die andere hond had niets, alleen een nat pak.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:

Waar ligt dat aan? Dat omdat ik zat Engelse staffies ken die dit rustig zouden doen. Ik ken veel meer hondagressieve Staffordshire Bullterriers dan.dan Amstaffs persoonlijk. Dus waar ligt het aan dat die minder incidenten veroorzaken dan oostblok amstaffs? Geen aanval maar een oprechte vraag.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoe dan ook horen dit soort honden met blijkbaar een overmatige interesse in honden, niet los op straat.
Kan je het je voorstellen, ben je rustig aan het wandelen, heb je ineens twee stafford bij je benen staan zonder baas te bekennen. Ik zou toch wel lichtelijk in paniek zijn. :schrik:
Als er echt forse schade was geweest hadden ze de honden overigens wel in beslag genomen gok ik zo
Hopen dat de baas volgende keer beter op zijn honden Let.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Al met al hadden deze twee honden, of het nou Staffordshires of Pitbulls waren, natuurlijk nooit vrij en zonder toezicht rond mogen rennen.
Er zal wel weer 'een riem geknapt' zijn :roll: Of een deur die openstond terwijl dat niet de bedoeling was.
En dat kan met dit type hond gewoon ECHT niet. Ga dan maar dubbel zekeren of sluizen instellen. Of koop een Golden, ben je van alle geheister af.
die hoort ook niet zonder baas op straat, koop dan gewoon geen hond, lijkt me veiliger :wink:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh. Nou, en Juultje heeft vandaag gespeeld met een SBT'tje reutje dat los naast z'n baas liep in net-niet-bebouwde-kom. Er liepen zelfs 2 kleine kinderen bij.
Mogen wij nu ook in het nieuws? Want dit is natuurlijk wel een verdomd unicum. Normaalgesproken had hij allang kapotgescheurd ende verslonden moeten zijn. En natuurlijk had de baas direct de benen moeten nemen, ondanks dat z'n bierbuik in de weg zat en hij onderwijl z'n shaggie nog aan het draaien was, want dit hoort bij het "ras" in z'n algemeenheid.
Ook al kennen we het hele verhaal niet, ook al weten we niet hoe hoog het hek was waarachter die honden zaten of dat ze misschien door de kinderen des huizes per ongeluk waren ontsnapt of dat die eigenaar normaal gesproken z'n honden aangelijnd en gemuilkorfd uitliet. Ik roep ook maar wat, maar het kan prima. Maar omdat het een klapkaak is, gaan we maar van het ergste uit. Da's namelijk het gemakkelijkst, en verder denken we niet. Want klapkaken zijn klapkaken. Dus stom. En eng.

Verder eens met wat hierboven ergens vermeld wordt, ik hoor echt hóógstzelden dat mensen bang zijn voor dit soort honden. Alleen hier op het forum wordt er gegild. Hier in de buurt lopen tig Staffords-x rond en tig andere rassen. Er is 1 incident geweest met een SBT die berucht staat in de buurt, maar meerdere incidenten van non-klapkaken.

Maar ach. Het is preken voor het koor. Want Golden Retrievers maken niet zulke diepe gaten. Dus die 5-6 incidenten zijn echt zwáár onbelangrijk en het is echt niet vet om een bijtincident van een Labrador in de krant te zetten. Mensen fronsen eens en vragen zich af waarom dit nieuwswaardig is. Dat de 1 een oor afgetrokken heeft van een 6-maanden oude pup en de ander het voor elkaar kreeg een poot van een Boomer te breken met z'n kaken, ach daar reageert geen hond op. Want dat was vast een broodfok-hondje, een hond met pijn/een hersentumor of een slechte opvoeding.

Speculeren kun je leren.
Valerie
Zeer actief

laeken schreef:
Valerie schreef:

Waar ligt dat aan? Dat omdat ik zat Engelse staffies ken die dit rustig zouden doen. Ik ken veel meer hondagressieve Staffordshire Bullterriers dan.dan Amstaffs persoonlijk. Dus waar ligt het aan dat die minder incidenten veroorzaken dan oostblok amstaffs? Geen aanval maar een oprechte vraag.
Jij kent veel Ierse staffs toch? Dat is toch wel net wat anders dan de gemiddelde SBT :mrgreen:
Verder zijn de engelse gewoon te klein om stoer mee te doen, en worden ze niet (zoveel?) boomloos gefokt dus zijn ze te duur. En je weet niet wat ze er allemaal doorheen gooien in het oostblok. Dat is gewoon nooit puur.
laeken
Zeer actief

Ik dacht inderdaad al aan het type baasje. En die Ieren of lijnen waar dat in zit zijn misschien ook feller. De honden op de foto zijn duidelijk geen stbt in elk geval.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Stbt zijn imo ook wel meer sjieke hondjes. Dus andere baasjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Stbt zijn imo ook wel meer sjieke hondjes. Dus andere baasjes.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Valerie schreef:
Ik vraag het mij af. Alleen op het forum zie ik gezeik over staffs. Hier in de buurt overstroomt het van de staffs en er zijn nooit problemen. Ik moet juist altijd aanhoren dat ze best los kan want ze zijn hartstikke lief allemaal. Als iemand in welke facebookgroep dan ook (waar ik zit) iets negatiefs over staffs zegt dan krijgt diegene meteen 50 mensen in zijn/haar nek en dat zijn echt niet allemaal staffordeigenaren.
leuke bewijsdrang, maar feit is dat het weer staffords zijn or kruisingen ervan.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Marco88 schreef:
Valerie schreef:
leuke bewijsdrang, maar feit is dat het weer staffords zijn or kruisingen ervan.

Het zijn echt niet alleen Staffords die zoiets doen.

Hier stikt het ineens van de Staffords ook pups, maar mijn honden zijn nog nooit door een Stafford gepakt hoor, wel door een Duitse Dog, een Witte Herder, een Picardische Herder, een Briard en een paar Boxers.

Sterker nog toen Tama van mij uitviel naar een Stafford die los liep toen reageerde die Stafford helemaal niet hij deed alleen maar heel onderdanig naar haar.

Ik ben eigenlijk pas voorzichtiger geworden na al die berichten hier op het forum.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Sulluna schreef:Ik zou ook niet echt die verschillen weten hoor.. Net als ik die bij herders ook niet weet.
Misschien zouden ze het gewoon terriër moeten noemen in het artikel. Dan zit je nog het beste, als je het niet weet.
Wat maak je me nou, Klapkaken Terriërs gaan noemen? Daar beledig je natuurlijk een groep mensen enorm mee die na jaren lange selectie een superras gefokt hebben. De Terriërs die vanwege hun extreme agressie ongeschikt waren voor de fok kregen de klapkakenboeren cadeau. Die fokten dan uit hun allegaartje volledig gedegenereerd Terrierbloed erin waarna ze ingezet werden voor hondengevechten.
De naam Terriër zijn ze absoluut onwaardig. Een Terriër is in tegenstelling tot een klapkaak geen onvoorspelbare dwangmatige killer. Het is een hoogstaand ras, trouw aan de roedel, die hun mannetje weten te staan als het echt nodig is. :pffff:

Al moet ik toegeven dat er uitzonderingen zijn. Van de week liep Fleurtje zoals altijd los achterom. Komt daar een vrouw met een mega grote klapkaak aan de lijn met een loslopend Pitbulletje. Fleurtje erop af en wilde met Bulletje spelen. Dat ging prima maar ik had een doosje brokjes bij me en rammelde ermee in de hoop dat Fleurtje zou komen.
Het had wel effect, Bulletje kwam maar Fleurtje niet. Bulletje kende alle commando's. Af, zit, blijf, zolang ik maar brokjes voerde. Maar nogmaals, dit zijn uitzonderingen. Ik heb het niet op ze en ontloop ze. Een aantal maanden geleden heeft Lut een Klapkaakje gelanceerd die uitviel naar Fleurtje. Die kon ik niet meer ontlopen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik merk hier ook niet dat de mensen bang zijn van Staff-achtigen.
Dat vind ik soms eigenlijk wel lastig, want er is weinig begrip voor het feit dat ik die van mij weg hou van andere honden.
En dat ik hem nooit los laat lopen vinden ze ook maar belachelijk.

Iedereen (volkomen wildvreemden) duikt juist boven op Bronco en de ohhh's en ahhh's zijn niet van de lucht.
Wat een prachtige hond heeft u, hoor ik regelmatig.
Gelukkig vindt hij alle mensen helemaal geweldig en kan dat ook geen kwaad.
Maar ik zou het fijn vinden als mensen met honden me iets meer ruimte zouden geven als ik duidelijk probeer ze te ontwijken.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Kijk, DIT is dus wel nieuws.
Meisje van 11 maanden doodgebeten door vechthond. En nu een hoop gesteggel over wat voor 'ras' het zou zijn, een pitbull of aan ambull. Alsof dat nog wat boeit :roll:
dat boeit in zoverre dat dit artikel over de rechtzaak gaat (het is al een tijdje geleden gebeurd namelijk) en of de hond al dan niet een in de uk verboden ras was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lemuria schreef: Verder eens met wat hierboven ergens vermeld wordt, ik hoor echt hóógstzelden dat mensen bang zijn voor dit soort honden. Alleen hier op het forum wordt er gegild.
Omdat je niet naar iemand en zijn hondje gaat lopen om te zeggen: "meneer u heeft niet om mijn mening gevraagd, maar ik wilde toch even kwijt dat ik uw hond een griezel vind"

Ik vind alle vechthonden die ik niet ken bij voorbaat niet te vertrouwen, tot het tegendeel bewezen is. Maar dat ga ik echt niet rond lopen toeteren, is ook nergens voor nodig.
Maar ik denk dat het niet reëel is om het als forumkwaaltje te gaan zien.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

renee-uk schreef:
Meisje van 11 maanden doodgebeten door vechthond. En nu een hoop gesteggel over wat voor 'ras' het zou zijn, een pitbull of aan ambull. Alsof dat nog wat boeit :roll:
dat boeit in zoverre dat dit artikel over de rechtzaak gaat (het is al een tijdje geleden gebeurd namelijk) en of de hond al dan niet een in de uk verboden ras was.
Zo zie je maar dat het verbieden van rassen niet helpt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Paisley schreef:
Lemuria schreef: Verder eens met wat hierboven ergens vermeld wordt, ik hoor echt hóógstzelden dat mensen bang zijn voor dit soort honden. Alleen hier op het forum wordt er gegild.
Omdat je niet naar iemand en zijn hondje gaat lopen om te zeggen: "meneer u heeft niet om mijn mening gevraagd, maar ik wilde toch even kwijt dat ik uw hond een griezel vind"

Ik vind alle vechthonden die ik niet ken bij voorbaat niet te vertrouwen, tot het tegendeel bewezen is. Maar dat ga ik echt niet rond lopen toeteren, is ook nergens voor nodig.
Eens, met wel dan voor mezelf de klein nuancering dat een type vechthond die overduidelijk rustige en vriendelijke signalen afgeeft, niet bestempeld word als bedreiging voor mijn eigen hond. Ik kom best wel leuk ambullen tegen af en toe, niks mis mee, de hele houding is dan ook vriendelijk verder.
Combinatie van vechthond en een hond die gaat verstarren en staren, is voor mij echt signaal om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven. Honden die verstarren zal ik sowieso niet op zoeken, maar daar krijg ik geen hartkloppingen van.. Van een hond die dat doet en kaliber vechthond is echt wel.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Apple schreef:
Paisley schreef:

Eens, met wel dan voor mezelf de klein nuancering dat een type vechthond die overduidelijk rustige en vriendelijke signalen afgeeft, niet bestempeld word als bedreiging voor mijn eigen hond.
Nee dat heb ik ook. Dat vind ik 'bewezen' vriendelijk :mrgreen: Mayke speelt ook met een paar staffords, daar is echt niets mis mee.
Maar die dolenthousiaste, bijna maniakaal rondrennende staffords die het allemaal niet zo kwaad bedoelen maar die duidelijk barsten van de opwinding en geen enkele sturing krijgen - daar moet ik ook niets van hebben. Die kunnen zomaar omslaan als ze de verkeerde tegen komen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:
renee-uk schreef:
Zo zie je maar dat het verbieden van rassen niet helpt.
dat zeg ik altijd al in dit soort discussies ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”