Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De lift

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: De lift

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
Paisley schreef:
Marjoleine schreef:De grote honden heb ik kort bij me en Fien en Polly los. Ik vind dat veel te eng.
Fien vindt de drempel (vaak spiegels die) altijd spannend en dan moet ze dus springen vindt ze.
Nou, als ze per abuis achterblijft is dat lullig maar liever dat dan dat die lijn er al in is en Fien niet. Moet er niet aan denken :schrik:
Ik zou log juist eng vinden. Straks gaan die deuren dicht met zo'n minipootje ertussen. Dat kleine spul is zomaar plat :lief:
Ze zijn razendsnel, als die deur beweegt staat ze al hoog en breed drie meter in de hal. Zo snel zijn die deuren niet hoor, die zijn berekend op oudere (en dus niet zo snelle) mensen.

edit: daardoor gaat het fout als je aanlijnt: die deur beweegt en de hond stapt terug, en daar sta je dan met je lijntje en die hond in de hal.
Daarom blokkeer ik de deuren altijd.
Pas als het spul binnen (of buiten) is stap ik van de deur weg.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

lucie schreef:tja, sinds mijn moeder 2 jaar geleden te pletter is gevallen in de liftschacht om een hondje te redden wat aan de lijn hing te bungelen toen zijn baasje omhoog ging, ben ik ook echt 'overdreven' voorzichtig. die doodenkele keer dat ik de lift neem tenminste... Gewoon geen risico's nemen hoor!!!
Wat vreselijk :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Marjoleine schreef:
Paisley schreef:
Marjoleine schreef:De grote honden heb ik kort bij me en Fien en Polly los. Ik vind dat veel te eng.
Fien vindt de drempel (vaak spiegels die) altijd spannend en dan moet ze dus springen vindt ze.
Nou, als ze per abuis achterblijft is dat lullig maar liever dat dan dat die lijn er al in is en Fien niet. Moet er niet aan denken :schrik:
Ik zou log juist eng vinden. Straks gaan die deuren dicht met zo'n minipootje ertussen. Dat kleine spul is zomaar plat :lief:
Ze zijn razendsnel, als die deur beweegt staat ze al hoog en breed drie meter in de hal. Zo snel zijn die deuren niet hoor, die zijn berekend op oudere (en dus niet zo snelle) mensen.

edit: daardoor gaat het fout als je aanlijnt: die deur beweegt en de hond stapt terug, en daar sta je dan met je lijntje en die hond in de hal.
Ik ook, al ben ik een paar keer Jac vergeten :oohja:
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:
Marjoleine schreef:Ze zijn razendsnel, als die deur beweegt staat ze al hoog en breed drie meter in de hal. Zo snel zijn die deuren niet hoor, die zijn berekend op oudere (en dus niet zo snelle) mensen.

Ik ook, al ben ik een paar keer Jac vergeten :oohja:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Strak naast aangelijnd erin en eruit. Tijdens het wachten voor en in de lift op zit en ze mogen pas lopen als ik het zeg.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik houd de lijn echt heel kort en de honden moeten achter in de lift gaan zitten.
De lijnen blijven kort, tot we allemaal in de lift staan en er weer uit zijn.

Nu kom ik niet zo vaak in liften, maar toen mijn schoonmoeder 7 weken moest revalideren nam ik de honden regelmatig mee.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ranetje schreef:
lucie schreef:tja, sinds mijn moeder 2 jaar geleden te pletter is gevallen in de liftschacht om een hondje te redden wat aan de lijn hing te bungelen toen zijn baasje omhoog ging, ben ik ook echt 'overdreven' voorzichtig. die doodenkele keer dat ik de lift neem tenminste... Gewoon geen risico's nemen hoor!!!
net een horrorfilm ja :cry: naar aanleiding hiervan zijn ook stickers ontwikkeld voor in liften om voor het gevaar van met name flexilijnen te waarschuwen; die worden niet gedetecteerd door het 'oog'. zo kort mogelijk aangelijnd houden dus
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

lucie schreef:
ranetje schreef:
net een horrorfilm ja :cry: naar aanleiding hiervan zijn ook stickers ontwikkeld voor in liften om voor het gevaar van met name flexilijnen te waarschuwen; die worden niet gedetecteerd door het 'oog'. zo kort mogelijk aangelijnd houden dus
Dank je voor die waarschuwing.
Ik sta altijd zelf de deuren te blokkeren tot de honden veilig zijn, maar hier had ik niet eens aan gedacht. :schrik:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik sta altijd een eind van de lift er moeten vaak ook mensen uit niks irritanter dan zo dranger voor je deur zeker als ik achteruit met mijn scootmobiel eruit wil.
De honden blok ik trouwens wel altijd hun moeten binnen zijn en mijn kont is zeg maar bij de deur opening
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

lucie schreef:Naar aanleiding hiervan zijn ook stickers ontwikkeld voor in liften om voor het gevaar van met name flexilijnen te waarschuwen; die worden niet gedetecteerd door het 'oog'. zo kort mogelijk aangelijnd houden dus
Veel mensen realiseren zich dat inderdaad niet. Of het oog zit net te hoog waardoor de hond niet wordt opgemerkt. Goed dat mensen er op deze manier op worden gewezen, maar wat een afschuwelijke aanleiding om die stickers te ontwerpen.

Van de hulphondenschool moet ik Joy zelfs aflijnen bij de lift. Liftongelukken zijn helaas geen zeldzaamheid.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”