LongFields schreef:Op de rasloze show, waar veel mensen zijn die nog nooit op een show gestaan hebben, had wat mij betreft wat duidelijker uitgelegd mogen worden wat de keurmeester wilde gaan doen, en vragen of de keurmeester zelf mocht kijken naar het gebit of dat de eigenaar dat liever zelf wilde doen zou handig zijn geweest.
Die heb je ook op een gewone show.
Ik ga ervan uit dat het mensen is uitgelegd eigenlijk, waarom ga je anders überhaupt heen?
Bij Mojo greep ze voor ik er erg in had al tussen zijn achterpoten om te checken of hij 2 testikels had. Hij had daar niks van en zou ook niet uit schrik happen, maar ik zag dat hij het niet prettig vond.
Ik moet zeggen dat ik het ook meestal in een vloeiende beweging doe.
Als je dat helemaal apart gaat staan doen reageren honden vaak geagiteerder, en doe je het hopsa tussendoor, dan reageren ze vaak nauwelijks.\
Waarom er überhaupt bij een rasloze show gekeken moet worden of een reu intact is of niet vraag ik me toch al af eerlijk gezegd.
Was er geen aparte castratenklasse dan?
Of het is gewoonte, dat kan ook. Ik probeer nu te bedenken of ik erbij nadenk, maar volgens mij eigenlijk niet.
Ik let op de reactie van de hond an sich, maar die ballen gaat automatisch.