Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar onze herplaatser (gevonden!!!)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: twijfel over adoptie 3 jarig brookfok kereltje

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fritsson schreef:
Heavy schreef:Ik vind hem leuk en mooi met zijn zwarte plukjes aan zijn oren :I:
Jullie lijken zo op de foto ook een leuk stel samen .
Je weet natuurlijk ook nooit wat er gebeurd is tussen vorige baas en hond waardoor hij meende zich zo te moeten misdragen :wink:
Zijn dat nou highlights? :wink: Bij dit ras noemen ze die plukjes blijkbaar oorbellen.
Ik heb dat wel gevraagd in het asiel wat die vorige eigenaren toch zo verkeerd deden maar das natuurlijk vaak lastig te zeggen. Maakt ook niet uit, we kijken en luisteren wel goed naar zijn signalen maar ik kan me haast niet voorstellen dat wij met een boog om hem heen moeten lopen straks. Baknijd moet hij weten, doe ik ook! Eigenlijk wel een eerlijke afspraak: Hij niet erbij als wij eten, wij niet erbij als hij eet. Lekker duidelijk en blijkbaar fijn voor hem.
Zal morgen (speciaal voor Goldylocks :p) ook weer wat foto's maken.
Misschien waren ze de hond gewoon zat en zochten naar verontschuldigingen om hem naar het asiel te brengen. Het klinkt natuurlijk veel spannender met "voernijd", "baknijd" en het vrouwtje was gestrest dan te zeggen "we zijn hem zat" :U:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leukerd! Daar gaan jullie vast veel plezier mee hebben :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Fritsson
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising(?) havanees

Ongelezen bericht door Fritsson »

Goldylocks schreef:aah wat kijkt hij zielig . Dat komt vast helemaal goed als hij bij jullie is. ben zo benieuwd naar hoe het straks gaat. En naar de feuteus natuurlijk! :lol1:
Meerdere mensen vinden hem zielig kijken, wat ik ook wel begrijp maar misschien kijkt hij zo wel gewoon. Interessant of dit echt verandert "straks".

We gaan het zien, tot nu toe voelt het goed en vandaag zijn enkele twijfels dankzij jullie weg of minimaal sterk verminderd. Kan best nog even duren voor het asiel overtuigd is om hem hier te laten wonen. Ze willen er niet zsm vanaf zeg maar en zoeken echt die match voor hem, wat ik heel goed vind. Ik heb ook meer en meer het gevoel dat wij die match zijn maar we doen het rustig aan.
Dus nog ff "af" en "blijf". :wink:

@Mosquito: Hij laat in het asiel tanden zien als je neigt naar zijn zojuist gekregen bak te lopen dus dat lijkt wel te kloppen.
Bij ons krijgt hij straks zijn voer in een loze hoek in de keuken, weg van aanrecht en koelkast, zodat we op termijn voldoende afstand hebben mochten we toch aan die baknijd willen gaan werken.
mosquito1980
Zeer actief

OK,

Ga lekker elke dag met hem wandelen tot het asiel overtuigd is
Fritsson
Vaste gebruiker

Morgen voor de 4e keer wandelen (we nemen hem voor de eerste keer mee in de auto naar het bos/de velden). De volgende 2 stappen hebben we al besproken en dat is dat zij minimaal 2x met hem naar ons komen en zo proberen een beeld te krijgen van de situatie.
Ze hebben al te kennen gegeven dat ze verschillende signalen zien (bij ons) die hun positief stemmen. Ik vraag me af wat zij vinden van het idee om hem vooral ruimte, rust en vanzelfsprekende duidelijkheid te geven want ik heb het idee dat zij toch heel erg denken vanuit die dominantie en dat is toch juist het tegenovergestelde van wat ik hier als tips heb gekregen in deze situatie?! Van de andere kant, zij kennen de hond beter dan wij met zijn allen bij elkaar. Even kijken hoe dat gaat, das allemaal voor later.
Cleva schreef: Als je er per se iets mee wil kun je beste op wisselende tijden en plekken voeren. Dus juist niet in een bepaalde hoek of op een vast moment. Dan krijgt hij helemaal geen kans om ritueeltjes te ontwikkelen.
Begin je hier dan gelijk mee of toch eerst even dat ritme en veiligheid prioriteit geven?
Cleva schreef: Het gaat er om dat je dat de impasse vermijdt. Zonder front kan er geen oorlog zijn.
Das een mooie om te onthouden.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Fritsson schreef:Ik vraag me af wat zij vinden van het idee om hem vooral ruimte, rust en vanzelfsprekende duidelijkheid te geven want ik heb het idee dat zij toch heel erg denken vanuit die dominantie en dat is toch juist het tegenovergestelde van wat ik hier als tips heb gekregen in deze situatie?! Van de andere kant, zij kennen de hond beter dan wij met zijn allen bij elkaar. Even kijken hoe dat gaat, das allemaal voor later.
Ik denk dat onderdeel van een goede aanpak is dat het bij jou en bij de hond past én je consequent/duidelijk blijft. Tenzij je tot nieuwe inzichten en ervaringen komt natuurlijk. Maar dat hoef je vaak niet te bedenken maar gaat doorgaans geheel vanzelf. Dat je het met overtuiging doet dus, dat is belangrijk.
Het asiel kan dus prima resultaten boeken met hun aanpak. Maar, sowieso moet het jou liggen én een eigen aanpak die voor jou goed voelt kan natuurlijk zomaar veel fijner zijn voor de hond.
Ik zou lekker niet in discussie gaan met de medewerkers. Luister, knik braaf ja waar nodig en onthoud alleen wat relevant is en goed voelt. Als het straks jullie hond is, heb je niks meer met het asiel te maken zolang alles goed gaat :wink:
Laatst gewijzigd door pioenroos op 13 nov 2015 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

pioenroos schreef:
Fritsson schreef:Ik vraag me af wat zij vinden van het idee om hem vooral ruimte, rust en vanzelfsprekende duidelijkheid te geven want ik heb het idee dat zij toch heel erg denken vanuit die dominantie en dat is toch juist het tegenovergestelde van wat ik hier als tips heb gekregen in deze situatie?! Van de andere kant, zij kennen de hond beter dan wij met zijn allen bij elkaar. Even kijken hoe dat gaat, das allemaal voor later.
Ik denk dat onderdeel van een goede aanpak is dat het bij jou en bij de hond past én je consequent/duidelijk blijft. Tenzij je tot nieuwe inzichten en ervaringen komt natuurlijk. Maar dat hoef je vaak niet te bedenken maar gaat doorgaans geheel vanzelf. Dat je het met overtuiging doet dus, dat is belangrijk.
Het asiel kan dus prima resultaten boeken met hun aanpak. Maar, sowieso moet het jou liggen én een eigen aanpak die voor jou goed voelt kan natuurlijk zomaar veel fijner zijn voor de hond.
Ik zou lekker niet in discussie gaan met de medewerkers. Luister, knik braaf ja waar nodig en onthoud alleen wat relevant is en goed voelt. Als het straks jullie hond is, heb je niks meer met het asiel te maken zolang alles goed gaat :wink:
Wat een leuk hondje, enne die ogen gaan vanzelf schitteren als hij erachter komt dat hij in een gouden mandje terecht is gekomen. En richting asiel, wat hierboven staan. Braaf aanhoren, ja en amen en fijn opvoeden zoals jij denkt dat het beste bij hem past. Ook de mensen van het asiel kennen hem niet in een huis situatie. Je kunt zijn gedrag in het asiel ook niet zo naar een huis situatie overhevelen. Als jij in een hokje zit opgesloten, ga je je ook anders gedragen dan dat je in een woning zit.

Alvast veel plezier met hem.
(heb je misschien stiekem al een naam bedacht?)
Fritsson
Vaste gebruiker

Ja en die heb ik al verraden :oops:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat een leuk hondje! Ik hoop vooral dat jullie veel plezier met hem gaan hebben.

Je hebt hopen goede raad gekregen, super! Gewoon veel de tijd geven en hem lekker laten wennen. Ik heb zoveel lol van het hondje waarvan ik 6 maanden geleden nog niet durfde te zeggen of ze wel mocht blijven.... Vertrouwen houden helpt een boel.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hoe is het vandaag gegaan?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een leuk hondje!

Ik herken de plek van de foto's, ik kan je daar ook een goede hondenschool aanraden Woof@Work. Zij zitten daar op nog geen 2 minuten vandaan en doen geen gewone gehoorzaamheid als in volgen, zitten etc. Maar het is een echte fun cursus met balans, hersenwerk, beetje flyball, hoopers etc. Verstand van honden genoeg daar, dat weet ik zeker :ok:
Fritsson
Vaste gebruiker

Johnny Jones schreef:Hoe is het vandaag gegaan?
Niet zo goed eigenlijk :(:
Hij mocht niet mee in de auto want ook die zou hij gelijk claimen en ik ben het met ze eens dat het beetje jammer zou zijn als hij zou bijten/happen bij die confrontatie.
Vandaag gedrag gezien dat hij nog niet getoond had. Voordat ze hem mee gaven moesten ze even de riem wisselen. Op het moment dat die oude af ging, ging hij totaal los. Dat gebeurt in huis ook volgens hun en kan bij correctie al uitvallen.
Wandeling ging "best" goed. Hij leek me wel aan het uitproberen te zijn volgens mij hij voelt dat ik hem minder corrigeer dan wat hij gewend is. Luisterde ook niet zo goed als vorige keer en probeerde meer zijn eigen ding wat ik op zich niet erg vond. Na 2 uur gewandeld te hebben was het tijd om hem terug te brengen.
Bij het bespreken van de volgende stap (zij hier op bezoek met hem) mengde de eigenaresse zich in het gesprek. De hond heeft een half jaar bij haar gewoond (samen met haar 5 honden) en het ging niet goed. Te ver doorgefokt volgens haar op kleur ipv karakter.
Als hij bijt gaat hij er 100% voor, benchnijd is echt serieuze nijd. Kwam er op neer dat ze het ons gewoon heel sterk af raadt om deze hond te nemen, hoe graag ze hem ook geplaatst zou zien. Misschien als je ervaring met dit gedrag hebt en een stabiele roedel hebt en zelfs dan kost het jaren volgens haar.
Das voor ons toch echt teveel dus we hebben besloten om niet verder te gaan. Jammer dat er niet eerder zo open over zijn gedrag verteld is en begrijpelijk dat ze zo voorzichtig zijn met de volgende stap.
Weer verder kijken naar een geschiktere kandidaat dan maar.... Tips zijn welkom!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat jammer voor het hondje en voor jullie.

Volgens mij waren jullie wel een match... :ugh:
Fritsson
Vaste gebruiker

De eigenaresse v/h asiel..
Fritsson
Vaste gebruiker

Ik vind het ook jammer maar beter zo
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Jammer, maar heel goed dat je het zo serieus geprobeerd hebt. Volgens mij gaat er nog wel een hond een superbaas aan jullie krijgen.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Jammer zeg,maar wel verstandig.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Neeltje

Wat je zeker wilt bij je eerste hond is lekker genieten van je hond. Veel plezier met het zoeken naar het juiste hondje.
Fritsson
Vaste gebruiker

Ik vind het ook echt klote, had me er al echt op verheugd zoals jullie konden lezen. Ik had het er gisteren best even moeilijk mee (ja nu al!) Maar tja, we moeten gewoon eerlijk zijn en toegeven dat wij als beginners hier niet geschikt voor zijn en dat het meer kwaad dan goed doet.

Mijn vriendin wil een "niet te grote hond", ik wil een "niet te kleine" (met mijn 1.90m). Ben vorige week ook met een kruising shi tsu wezen wandelen maar das toch echt te klein voor mij. Leuk beestje, veel energie en daardoor nog vrij stuurloos maar tijdens het wandelen had ik niet zoiets van: Maatje!! Is dat herkenbaar?
Een briard vind ik echt heel gaaf maar die vindt zij weer te groot :(: (in belgie hebben ze een hele koele!)
Bull achtigen is niet echt mijn type hond (kwa uiterlijk bedoel ik) maar ik weet (sinds kort) dat er veel hele lieve zijn en het aanbod is enorm :roll: Gisteren hoorde ik over eentje die flauw viel toen ze haar eerste brommer op straat voorbij zag komen :LOL:
Ik ga ook eens wat meer lezen over beagles, dat lijkt ook wel bij ons te passen.

Ik kijk regelmatig op de verschillende asiel sites maar linkjes van beschikbare honden zijn welkom.
Bedankt voor jullie aardige reacties weer!
mosquito1980
Zeer actief

Wat jammer voor jullie maar ook zeer zeker voor de hond, zo te lezen zit die echt met zichzelf in de knoop.
Langer in het asiel zitten maakt het ook niet beter voor hem :( Er moet harder opgetreden worden tegen broodfok. :mep:

Maar jij hebt alles geprobeerd, de hond die je uiteindelijk krijgt heeft heeeeel veel geluk :flower: en er zijn er zoveel die een mandje zoeken.

Succes bij het verder zoeken. Jouw super hond zit ergens op je te wachten :lol1:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

In het asiel in leiden zit een beagle: http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=326115
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

zou een bearded collie dan niets voor je kunnen zijn? Of daar herplaatsers van zijn weet ik niet maar het zijn heerlijke actieve honden. Ze zijn niet te groot en ook zeker niet te klein. Als je al op de vacht van een briard valt kan dit ook in je plaatje passen.
Afbeelding
gevni havanezers
Fritsson
Vaste gebruiker

twijfel over adoptie 3 jarig brookfok kereltje

Nanna had me al pb gestuurd
Fritsson
Vaste gebruiker

Die zijn wel gaaf, weet niet of die te groot zijn..
Neeltje

Fritsson schreef:Die zijn wel gaaf, weet niet of die te groot zijn..
Nee, dat valt best wel mee. Die zijn ietsje groter dan mijn Tibetaanse Terrier en die zijn rond de 40 cm hoog. Het is wel vachtonderhoud. Of anders de Tibetaan natuurlijk :D
Fritsson
Vaste gebruiker

Hahaha mijn vriendin wordt op het moment dol van mij en al die foto's van honden :vaag: Ik moet haar ff met rust laten volgens mij
Haar bovengrens ligt op kooikergrootte dus dat biedt mogelijkheden voor zowel een (kleine) schapendoes of een tibetaanse terrier. Vind ze wel heel leuk maar kan geen herplaatsers vinden en heb ze ook niet voorbij zien komen op de adoptiesites die ik de laatste tijd in de gaten houd.
Onze buurman heeft een bearded collie die zeker te groot bevonden is....maar die is weer net ff en maatje groter.

Ik moet toch even die briard laten zien (aangezien de meeste leden hier visueel ingesteld zijn)
Afbeelding
en dan die naam: Horacio! Echt geweldig! Helaas ook te groot bevonden. Hij is 7, schijnt naar school geweest te zijn en sociaal met andere dieren. Jammer, lijkt me echt een hele leuke!

Voor deze staan we sinds vanavond 1e op de lijst.
Voor:

Afbeelding

:O:
En na:

Afbeelding

Je ziet de opluchting gewoon. Is pas net in nl aangekomen. Ik weet nog niet echt veel over karakter dus nog even afwachten. In dat opvanggezin zit nog een leuke dus ik heb goede hoop.

Ik zal de onderwerptitel ff aanpassen. Als moderators het nodig vinden om het topic te verplaatsen, voelt u vrij!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Op zoek naar onze herplaatser (gevonden?)

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Jammer dat het niet lukte met de kooiker, maar er gaat vast een hele leuke andere komen! Er zijn zulke leuke herplaats honden in Nederland. Wat spreekt je aan in een karakter van een hond? En wat wil je er mee gaan doen? Er zijn ook kleine honden met hele grote karakters en hele sportieve kleintjes. Pico van animal in need schijnt terug te zijn bij het gastgezin, dat lijkt me een fantastisch klein hondje waar je als man goed mee voor de dag kan komen.

Wat zal de hond hierboven blij zijn geweest met zijn trimbeurt, arm dier. Spannend hoor, zo'n zoektocht. Houdt ons op de hoogte!
mosquito1980
Zeer actief

Leuke hond, hopen dat het dit keer de "goeie" is.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Klinkt alsof een Markiesje ook goed zou passen bij jullie. Helaas op dit moment voor zover ik weet geen herplaatsers die een thuis zoeken en voor een pup heb je een lange wachtlijst. Ik weet wel een lookalike, maar die is weer erg klein voor een Markiesje: ca 30 cm
Neeltje

Nee, Tibetaanse Terriërs zul je niet zo gauw in de opvang vinden. Gelukkig lopen er niet zo veel van rond.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”