Ik wacht wel vaak... ook met trainen maar dan doe ik dus helemaal niks, we gaan nergens heen tot ik aandacht heb. En daarvoor hoef je eigenlijk maar 1 of 2 x behoorlijk lang te wachten en daarna maar een paar sec. In mijn geval bijv bij t klaarleggen voor de vlucht met pakwerk. Ze willen zo graag naar dat plekje toe dat ze jou bijna vergeten... dat weten ze erg snel als je pas een stap doet als ze kijken en de volgende idem.renee-uk schreef:meen je dat nou, dat vetgedrukte?ranetje schreef:Ik zou er ook niet over gaan discussiëren.
Wat je vertelt over het volgen met aandacht..........Ik herken het wel en ik weet dat het beter is als je niets zegt en pas als de hond weer aandacht heeft dat beloont.Van hun mag ik dus hem niet roepen als hij gaat snuffelen. Ik moet dat negeren, en als hij mij uitzichzelf aankijkt moet ik belonen. Ja mahoela. Dat is leuk bedacht, maar als die neus eenmaal op de grond zit dan gaat hij mij echt niet meer uit zichzelf aankijken
Ik heb dezelfde neiging als jij hoor![]()
Maar het werkt uiteindelijk beter en sneller als je hun advies zou volgen.
Misschien iets om over na te denken?
Dat is tenminste wat ik dan zeg.
"Klinkt redelijk, ik ga er over nadenken en kijken of ik het kan veranderen komende week"
Luister naar wat ze menen te zien en houd het in gedachten.
Of je er wat mee doet kan je dan later zelf bepalen.
Discussiëren, en zeker tijdens een les, levert alleen wederzijdse irritatie op
ik ging mooi niet staan wachten tot ik eindelijk weer eens aandacht had, ik zou het net zo doen als ts, die aandacht terugvragen en daarvoor belonen en zien dat ik die aandacht vasthield.
het is geen 8 weken oud pupje meer toch?
Ik begrijp dat ze hier bij ts door moet lopen dat doe ik dus absoluut niet. Dat werkt ook niet imo.
Xygan nu bijv thuis bij t oversteken wil ik dat ie eerst zit mij aankijkt en dan overgaan als ik ja zeg. Niet dat ie alleen maar aan die overkant zit te denken en turen. Dat heeft 2 dagen geduurd ongeveer en nu weet ie t prima en gaat t ook veel en veel sneller. Ik ben van mening dat als een hond t uit zichzelf leert t veel sneller gaat. Zo heb ik nu bij mn laatste 2 honden thuis op de bank de zit, af en sta aangeleerd. Ze doen vanzelf een keer wat je wil...heb t dus niet met lijnen onder mn benen door oid moeten aanleren. Ze kennen t al voor ze t op t veld hoeven doen.