Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drachttopic Yara: Geboren! Foto's week 3

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zo spannend! HD uitslag binnen!

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Marbas schreef:Wat een leuk koppie heeft ze!!! En fijn dat alle uitslagen zo goed zijn, hopelijk vind je ook nog een leuke en gezonde reu, dan is het feest helemaal compleet ;-)

Is ze alleen niet nog wat jong?? Ze mag uiteraard gedekt worden maar ze is denk ik nog niet uit ontwikkeld denk ik, heb overigens totaal geen verstand van FB's....

Gedekt?! 'T kind is pas net 16 maanden :schrik:
Neehoor, dat gaat voorlopig nog niet gebeuren! De planning ligt nu op eind 2016-begin 2017

Cleva, later vandaag zal ik uitgebreid antwoorden. Werk gooit nu roet in het eten :wink:
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Marbas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marbas »

ChantalTY schreef:

Neehoor, dat gaat voorlopig nog niet gebeuren! De planning ligt nu op eind 2016-begin 2017
Pfff, gelukkig!
Maar waarom laat je nu al al die onderzoeken doen dan??? HD begrijp ik, kan maar vast gedaan zijn en zal niet echt meer veranderen. Maar bijvoorbeeld spondylose kan zich nog ontwikkelen. Dan zegt het nu niet veel en kan je volgend jaar weer een dure foto laten maken....
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Wat vind je zelf van die twee wervels?
Ik heb er echt geen verstand van maar ik zie dat ze niet netjes in de lijn staan. Ik weet niet of dat een verbetering op de norm is.

Zou het in jouw geval niet beter zijn om te lobbyen om een ander ras in te kruisen met jouw teef?
Ik denk namelijk niet dat je op deze manier met een gesloten stamboek erg veel kunt bereiken.
Een mooi eerste nest, dat wel. Maar wat komt daarna? Wat is je visie?

Je bent zó enthousiast en je hondje is echt een welkome aanvulling op het ras (die combinatie is goud waard) maar ik kan me voorstellen dat je daar meer van maakt dan "de beste vindbare fb reu".
Of is dat onbespreekbaar binnen de vereniging?

In ieder geval een enorm compliment voor je inspanningen mbt gezonde franse bullen te fokken.
Ik vind het altijd een verademing om te zien als fokkers hun eigen hond tegen de lichtbak houden. Maar hou het ook op de lange termijn realistisch.
Waar wil je heen?
Het zijn geen 2 wervels. Het zijn 3 wervels, maar die zitten op 2 plekken. Ik heb op deze foto pijlen gezet naar de wervels die hemivertebrae zijn. Als ze aangewezen worden zien mensen ze vaak wel :wink:

Afbeelding

Natuurlijk zie ik die liever niet. Het is helaas alleen zo dat bijna elke bull wel ergens minimaal één hemivertebrae heeft. Ik had ze dus wel verwacht. De hemivertebrae zitten in de thorax (T6, T8 en T9), dat zijn wel de 'gunstigste' plek waar ze kunnen zitten. Voor een bulletje heeft ze best een goede rug, maar voor een gemiddelde hónd kan het natuurlijk veel beter. Vandaar dat ik dus een reu zoek die een rug zonder afwijkingen heeft. Want ik wil die hemivertebrae zo min mogelijk natuurlijk.

Een ander ras heb ik idd ook over gedacht, ik sta daar ook zeker voor open. Ik zou alleen niet precies weten welke. Dat is ook iets wat ik niet op eigen houtje moet gaan doen, daarvoor heb ik de steun van een rasvereniging nodig, of een andere organisatie. Die rasvereniging erkent de problemen naar mijn mening helaas niet.. Op het verzoek van de RV is de Franse Bulldog uit de RSI rassen gehaald. (de rassen waarbij er op show op extreem uiterlijk gelet moet worden) Op eigen verzoek want 'wij hebben geen problemen'....
Voor binnen de RV is Yara haar type ook al te 'extreem'.. Ook buiten de RV roept ze vaak reactie op. Ze heeft in de jeugdklasse een M gekregen, door de neus en omdat ze niet 'compact' genoeg is. Compact staat tegenwoordig voor mij vaak gelijk aan in elkaar gedrukt, net zo breed als lang. Ze willen zulk soort types als Yara helemaal niet hebben, ze vinden het type wat je overal ziet de norm.

Ik fok liever bullen die er misschien wat minder rastypisch uit zien, maar die wél met 25 graden dat rondje in het park kunnen doen. Die wél kunnen sporten. Die wél zonder snurkgeluiden door het leven gaan. Die geen hernia's krijgen. Die nog bij hun eigen geslachtsdelen kunnen om ze schoon te maken.

Ik denk dat Franse Bulldog fokkers het zich helemaal niet kunnen permitteren om op uiterlijkheden te selecteren. Die binnenkant, daar moeten we iets aan doen!
En dat daar dan minder rastypische hondjes qua uiterlijk uit komen, so be it. De honden die beter in elkaar zitten zijn vaak minder 'compact', wat langer in de rug, geen superzwaar bone, de koppies zijn wat fijner gebouwd, er is meer neklengte. De neuslengte is ook iets wat invloed heeft, maar minstens net zo belangrijk is de binnenkant.
Maar goed, dan hebben ze niet meer dat 'koddige'. En dat is nou net wat mensen er zo schattig aan vinden.. Maar dat zijn wel de honden waar ik heen wil.

Zo, even een klein stukje. Uiteraard komt er nog meer bij kijken, maar dit is wat er nav je stukje nu naar boven komt :D
Afbeelding

ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Marbas schreef:
ChantalTY schreef:

Pfff, gelukkig!
Maar waarom laat je nu al al die onderzoeken doen dan??? HD begrijp ik, kan maar vast gedaan zijn en zal niet echt meer veranderen. Maar bijvoorbeeld spondylose kan zich nog ontwikkelen. Dan zegt het nu niet veel en kan je volgend jaar weer een dure foto laten maken....
Klopt, maar ik moet wel weten waar ik een reu op moet uitzoeken. Ik moet weten wat Yara nodig heeft, anders vaar ik blind op reuen die ik er wel leuk uit vind zien
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Célie schreef:
crutz schreef:
Célie schreef:
sirene schreef:Wauw zeg! gefeliciteerd! Ik denk niet dat er veel FB zijn met zo'n (goede) uitslag of wel ?

Nu op zoek naar een reu of had je die al ? Ben het ff kwijt.
Volgens mij worden er maar heel weinig via die penhip methode getest, Chantal is de enige waarvan ik het weet tenminste.
Dat aantal kan je zien als je de pennhip uitslag krijgt.
Maar die uitslag is dan toch vertekend, als maar 2% de test doet (weet het preciese aantal niet hoor dat zal Chantal misschien weten). Ik ken heel wat fokkers van de FB en niemand daarvan test via de penhipmethode dus misschien is het qua heupen nog wel veel slechter.
Das waar maar op je uitslag kan je het (op dat moment) wereldwijd aantal geteste honden terug vinden. Dan weet je dus of er 10 of 1000 wereldwijd zo getest zijn.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die HD foto's zijn toch gewoon ook door de RvB beoordeeld ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sirene schreef:Die HD foto's zijn toch gewoon ook door de RvB beoordeeld ?
Pennhip niet. Andere uitslag wel
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

De Pennhip heb ik nog niet hoor :D Dit is de RvB uitslag idd.

En ja, als er maar 2% test dan word het daarmee vergeleken. Helaas testen niet meer mensen. Als iedereen denkt; maar 2% doet het dus ik ga het ook niet doen. Dan komen we ook niet verder natuurlijk..
Afbeelding

ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

En de ECVO is vandaag ook gedaan :mann:
Vrij op alles, behalve geringe distichiasis op het rechter bovenooglid.
Ik denk dat ik nu wel veilig kan zeggen, we gaan ervoor!! :cheer: :cheer: :cheer:

Afbeelding
Afbeelding

ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Re: Zo spannend! Laatste onderzoek is uitgevoerd

Vandaag is de kennelnaam goedgekeurd en kan de website eindelijk online! :cheer: :cheer: :cheer:

Als de link niet mag haal ik hem wel weer weg. www.hawbucks.nl
Afbeelding

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Zo spannend! Kennelnaam goedgekeurd en website is online

Ongelezen bericht door Laura84 »

Gefeliciteerd!!!!!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Gefeliciteerd met de goedkeuring. Ben erg benieuwd naar de combinatie die zal volgen. Ik zie zelden zulke franse bulletjes die degelijk in elkaar steken :ok:
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Gefeliciteerd, met alle resultaten tot nu!

Je hebt een prachtige hond en een nog mooiere instelling als het om fokken gaat.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat supergoed dat je zo bezig bent met de gezondheid van je hond icm het fokken!
Ik hoop dat je een geschikte reu vindt.

Prachtige site ook. Informatief en duidelijk (m.n. het stuk over de pupprijs, dat is toch altijd wel een heikel punt bij pupkopers en fokkers, nu weet iedereen waar die aan toe is), mooi vormgegeven ook!

Heel veel succes met dit avontuur, de FB is absoluut niet mijn ras, maar ik vind het leuk jullie te volgen!
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Van harte gefeliciteerd mooie site
Afbeelding
GAIA
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Mooie en duidelijk website
Tenmashi
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ik krijg bijna zin om een pup van je te nemen, en ik heb niet echt wat met Franse Bullen. :piew: Echt een prachtig meisje heb je! :D
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat ontzettend jammer dat de rasvereniging niet achter het type staat. Als ik het rochelende gedrocht (met stamboom) van mijn schoonouders naast jouw hondje zet schieten de tranen je in de ogen. Ik hou van het monster hoor, maar het zou zo leuk zijn als hij net zo lang met een bal zou kunnen spelen als hij wilt zonder dood neer te vallen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind het hartstikke leuk om te volgen en ben benieuwd naar de reu die je gaat kiezen. Ik hoop dat er een hond is die aan je eisen voldoet. En daarnaast hoop ik heel hard dat je bewonderenswaardige inspanningen en goede bedoelingen zich ook om zullen zetten in een heel mooi en gezond nest. Daar zou ik best bang voor zijn, dat je zo je best doet en zo graag gezondere bulletjes wilt fokken, maar dat dan nog de helft van het nest van alles mankeert. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het (show) "FBvolk" reageert op je plannen en je website. Hoor je daar iets van ?
Een outcross met een ander ras lijkt me ook een heel goed idee, zeker met jou teefje. Maargoed, ik snap dat dat een wel erg grote stap is voor een eerste nestje. Het stamboekvolk :8): zal er niet al te enthousiast op reageren (zacht uitgedrukt).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Proficiat! fijn om mee te kunnen lezen. Hoop dat meer fokkers je gaan volgen hierin.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gefeliciteerd, fijn dat je er alles aan doet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

wolvster schreef: *knip*
Informatief en duidelijk (m.n. het stuk over de pupprijs, dat is toch altijd wel een heikel punt bij pupkopers en fokkers, nu weet iedereen waar die aan toe is), mooi vormgegeven ook! *knip*
Ik zou alleen voor dat röntgenen wel eens even gaan rondbellen als het zover is, minimaal € 100,- per pup? Ik ken al meerdere klinieken waar je voor tussen de € 80-85 betaald voor een middelgrote - grote hond voor het röntgenen van ellebogen, heupen, rug, korte algehele check op gezondheid(ogen, tanden, longen, hart) + roesje. Als je dan met meerdere honden tegelijk komt, moet je er zeker nog wat af kunnen krijgen :wink:
Tenmashi
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

sirene schreef:Ik vind het hartstikke leuk om te volgen en ben benieuwd naar de reu die je gaat kiezen. Ik hoop dat er een hond is die aan je eisen voldoet. En daarnaast hoop ik heel hard dat je bewonderenswaardige inspanningen en goede bedoelingen zich ook om zullen zetten in een heel mooi en gezond nest. Daar zou ik best bang voor zijn, dat je zo je best doet en zo graag gezondere bulletjes wilt fokken, maar dat dan nog de helft van het nest van alles mankeert.
Zou toch goed kunnen bij het eerste nest, je kunt niet de problemen van een ras er in een nest uit fokken, daar gaan meerdere generaties overheen. Dat is ook gelijk het moeilijke aan fokken, het vraagt doorzettigsvermogen. Zeker wanneer andere fokkers het niet met je eens zijn is dat lastig..
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! :D
sirene schreef:Ik vind het hartstikke leuk om te volgen en ben benieuwd naar de reu die je gaat kiezen. Ik hoop dat er een hond is die aan je eisen voldoet. En daarnaast hoop ik heel hard dat je bewonderenswaardige inspanningen en goede bedoelingen zich ook om zullen zetten in een heel mooi en gezond nest. Daar zou ik best bang voor zijn, dat je zo je best doet en zo graag gezondere bulletjes wilt fokken, maar dat dan nog de helft van het nest van alles mankeert. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het (show) "FBvolk" reageert op je plannen en je website. Hoor je daar iets van ?
Een outcross met een ander ras lijkt me ook een heel goed idee, zeker met jou teefje. Maargoed, ik snap dat dat een wel erg grote stap is voor een eerste nestje. Het stamboekvolk :8): zal er niet al te enthousiast op reageren (zacht uitgedrukt).
Ze zijn er wel hoor, maar ze zijn schaars. We zijn net terug uit Zwitserland om kennis te maken en met succes! Natuurlijk ben ik bang dat het geen gezonde honden worden, maar is dat niet waar elke fokker bang voor is?
Op show wordt er niet gereageerd op ons, we worden genegeerd. Of er word gesmoezeld en boe geroepen :wink: Volgens andere fokkers 'staat mijn website bol van beschuldigingen terwijl ze juist zo hard werken met zijn allen'.
Dus.. :engel:

Outcross is zeker iets waar ik voor open sta, maar in mijn eentje werkt dat niet. Laten we eerst maar zorgen dat dit in goede banen geleid word. Die tegenstand kan me niet zo schelen, maar het moet wel te realiseren zijn allemaal en ik heb er zelf ook nog genoeg over te leren.
Afbeelding

Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Voor alle duidelijkheid: ik vind het super dat jij al zo met gezondheid bezig bent, echt waar, maar ik vraag mij af waarom deze hond niet gescand werd op syringomyelia/chiari malformatie? Dit is bij de Franse Bull toch ook een probleem...?
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Gizmogirl schreef:Voor alle duidelijkheid: ik vind het super dat jij al zo met gezondheid bezig bent, echt waar, maar ik vraag mij af waarom deze hond niet gescand werd op syringomyelia/chiari malformatie? Dit is bij de Franse Bull toch ook een probleem...?
Ik ken geen enkele bull met CM/SM. Alleen iemand 'die ooit weleens lang geleden een bulletje gezien had met CM/SM, dacht ze'.
Nu zijn verhalen van anderen natuurlijk niet altijd betrouwbaar, maar ik zie en hoor het eigenlijk nooit.. Als ik het idee heb dat het voorkomt ga ik er natuurlijk op testen maar tot nu toe heb ik er nog geen aanwijzingen voor gekregen. Waar ik over twijfel laat ik onderzoeken, maar het moet wel gefundeerd zijn.
Afbeelding

Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Dat begrijp ik natuurlijk wel, en ik ben ook niet thuis in de Franse Bullen, maar ik ben een jaar geleden naar een lezing geweest gegeven door Paul Mandigers en daar werd duidelijk gesproken over SM/CM bij de Franse Bulldog.
Ik ben even gaan terugkijken naar de hand-outs van die lezing, en daar zit een dia tussen met scanresultaten bij de FB.
Van de 86 gescande honden hadden 39 CM en 35 (ook) SM
Zoals ik zei ben ik niet bezig met dit probleem binnen jou ras, maar mijn Pom teef heeft SM, en vandaar mijn verhoogde interesse in deze problematiek.
Ik wil er ook even bij zeggen dat mijn hond ook niet symptomatisch was toen ik haar laten scannen heb, maar ondertussen, een jaar later, zijn de symptomen al duidelijker geworden en we weten dus niet hoelang zij nog een gelukkig en waardig leven zal kunnen leiden.
Net daarom vind ik het erg belangrijk dat fokkers meer aandacht krijgen voor dit probleem en hier ook tijdig iets aan doen.
Ik snap dat je niet zomaar laat scannen, maar ik zou je wel willen aanraden toch eens contact op te nemen met Dr. Mandigers en zijn mening eens te vragen. Voor nog geen 300 € kan je in Best laten scannen trouwens. En nee, scannen geeft geen 100 % duidelijkheid, omdat een hond van 3 jaar vrij kan zijn en op 5 jaar toch SM en/of CM kan hebben, maar als ik zo geredeneerd had, dan had ik gefokt met een zieke hond want Ginger was ook nog geen 3 jaar...
Vrije ouders geven ook niet 100 % zeker vrije pups, maar bij de Cavalier ziet men wel duidelijk meer vrije honden in de lijnen waar gescand en geselecteerd wordt...
Enfin, ik wil hier niet de betweter uithangen, en zoals ik reeds zei vind ik het super dat je al zoveel aandacht besteedt aan gezondheid, maar als je zelf een hond met SM hebt, dan wil je gewoon dat er iets gedaan wordt aan dit probleem zodat andere honden niet onnodig moeten lijden...
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Gizmogirl schreef:Dat begrijp ik natuurlijk wel, en ik ben ook niet thuis in de Franse Bullen, maar ik ben een jaar geleden naar een lezing geweest gegeven door Paul Mandigers en daar werd duidelijk gesproken over SM/CM bij de Franse Bulldog.
Ik ben even gaan terugkijken naar de hand-outs van die lezing, en daar zit een dia tussen met scanresultaten bij de FB.
Van de 86 gescande honden hadden 39 CM en 35 (ook) SM
Zoals ik zei ben ik niet bezig met dit probleem binnen jou ras, maar mijn Pom teef heeft SM, en vandaar mijn verhoogde interesse in deze problematiek.
Ik wil er ook even bij zeggen dat mijn hond ook niet symptomatisch was toen ik haar laten scannen heb, maar ondertussen, een jaar later, zijn de symptomen al duidelijker geworden en we weten dus niet hoelang zij nog een gelukkig en waardig leven zal kunnen leiden.
Net daarom vind ik het erg belangrijk dat fokkers meer aandacht krijgen voor dit probleem en hier ook tijdig iets aan doen.
Ik snap dat je niet zomaar laat scannen, maar ik zou je wel willen aanraden toch eens contact op te nemen met Dr. Mandigers en zijn mening eens te vragen. Voor nog geen 300 € kan je in Best laten scannen trouwens. En nee, scannen geeft geen 100 % duidelijkheid, omdat een hond van 3 jaar vrij kan zijn en op 5 jaar toch SM en/of CM kan hebben, maar als ik zo geredeneerd had, dan had ik gefokt met een zieke hond want Ginger was ook nog geen 3 jaar...
Vrije ouders geven ook niet 100 % zeker vrije pups, maar bij de Cavalier ziet men wel duidelijk meer vrije honden in de lijnen waar gescand en geselecteerd wordt...
Enfin, ik wil hier niet de betweter uithangen, en zoals ik reeds zei vind ik het super dat je al zoveel aandacht besteedt aan gezondheid, maar als je zelf een hond met SM hebt, dan wil je gewoon dat er iets gedaan wordt aan dit probleem zodat andere honden niet onnodig moeten lijden...
Bedankt voor je info, ik begrijp je heel goed hoor. Dit is totaal nieuw voor mij, ik ga erachteraan!
Afbeelding

Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Je hebt geen idee hoe erg ik dit waardeer... Hoe mooi zou het zijn als alle fokkers zo zouden inzitten met de gezondheid van hun ras.
Bij de Poms is het echt om te schreeuwen...
Ik hoop dat het bij jullie nog een controleerbaar probleem is en dat, als je moest gaan scannen, jouw honden volledig vrij zijn!
Kan je me even op de hoogte houden zodat ik ook meer kennis vergaar?
Alvast enorm bedankt!
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Contacteer:

Gizmogirl schreef:Je hebt geen idee hoe erg ik dit waardeer... Hoe mooi zou het zijn als alle fokkers zo zouden inzitten met de gezondheid van hun ras.
Bij de Poms is het echt om te schreeuwen...
Ik hoop dat het bij jullie nog een controleerbaar probleem is en dat, als je moest gaan scannen, jouw honden volledig vrij zijn!
Kan je me even op de hoogte houden zodat ik ook meer kennis vergaar?
Alvast enorm bedankt!
Ik zal niet direct binnen een paar dagen een conclusie hebben, maar mocht ik er meer over te weten komen laat ik het je weten.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”