Oh maar dat had ik ook gedaanlieke schreef:laeken schreef:Ik wil nog wat toevoegen aan mijn reactie van dat hoort erbij. Dat honden wel eens vechten hoort bij een bepaalde manier van honden houden. Loopt je hond overal los, maakt hij kennis met alle honden en is hij zelf sociaal dan hoort het erbij dat er wel eens gek gereageerd kan worden. En als je bv vindt dat honden heel veel zelf kunnen uitzoeken idem. Gaten horen er niet bij als je zoals ik met Bas loopt. Ik laat Bas nooit op andere honden af gaan en ze doet zelf ook niks. Dus als er dan gaten komen dan is het een hond die Bas aanvalt. Dat is niet acceptabel. Echter als ik haar op alle honden af laat lopen en zeg, ze doet niks, dan is een keer gaatjes onderdeel van het spel wat mij betreft.
Ik ben ook eens heel asociaal weggelopen...![]()
Met mijn toenmalige aangelijnde reu (die hond- en mensagressief was) liep ik te wandelen en kwam een vrouw tegen met een kudde mopshonden en franse bulletjes. Nou was ik die vrouw al eens eerder tegengekomen en het waren ontzettende etters van honden en ze liet ze ook nog eens los lopen.
Dus ik draaide me om en sloeg een zijweg in en die honden kwamen me achterna en bleven heel treiterig nét buiten riembereik grauwend uitvallen en waar ik ook heen draaide, ze bleven me achterna komen. En die vrouw bleef gewoon op een afstandje van een meter of 20 toekijken.
Dus ik riep naar haar dat ik mijn hond ging loslaten als ze haar honden niet kwam ophalen (Cody was in de tussentijd al aan het schuimbekken) en heel langzaam kwam ze naderbij geslenterd. En toen kwam één van die bulletjes net te dichtbij en voor ik het kon tegenhouden, had Cody hem te pakken.![]()
Tja, en toen kon deze mevrouw wel haast maken. Ik heb bulletje uit Cody's bek gepeuterd, even gecheckt op gaten en bloed maar zag in de gauwigheid niks en heb het beestje zowat naar zijn eigenaresse toegegooid en toen zij begon over dierenartsrekeningen heb ik haar toegesist dat ze dat op haar buik kon schrijven en met haar hemd kon uitvegen.
Eigen schuld, dikke bult. Daar ga ik niet voor betalen.
En ik ben weggelopen.

Maar als mijn hond ergens loopt, op een totaal onschuldige hond knalt en gaatjes maakt ben ik niet te beroerd om mijn gegevens te geven als dat nodig is. Andersom zou ik dat ook wel zo prettig vinden.