Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En weer getuigen gezocht.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

En weer getuigen gezocht.

Ongelezen bericht door Sulluna »

Politie zoekt eventuele getuigen. Weer zo'n aso, die niet het fatsoen heeft gehad om zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Op het strand is zondag 28 februari omstreeks 16.15 uur, een hond aangevallen ter hoogte van de vuurtoren en hotels van oranje in Noordwijk.

De hond, een witte labrador genaamd Baloe, liep los op het strand toen deze door een zwart/witte bullterrier aangevallen werd die hard in het oor van de labrador gebeten heeft. De eigenaar van Baloe heeft zijn hond onder de bullterrier vandaan moeten trekken terwijl de eigenaar van de bullterrier stond toe te kijken. Meneer wilde niet wachten op de politie. Scheldend en vloekend is hij gevlucht.

De labrador is met de dierenambulance naar de dierenarts gebracht waar hij 7 hechtingen nodig had.

Na overleg met de politie is een afspraak voor dinsdag voor een gesprek en aangifte gepland.

De Regionale Dierenambulance Bollenstreek is in samenwerking met de eigenaar op zoek naar getuigen.

Heeft u iets gezien? Neemt u dan contact met de RDB op via tel. 0252-514696.
https://hartvanleiden.org/algemeennieuw ... er-vandoor

Afbeelding
Dus wellicht weer rondvragen of iemand wat heeft gezien, is hier vlakbij gebeurd. Dus ik ga hem zo ook even op Facebook delen. Heb er maar wat de balen van in, dat die mensen er maar mee weg lijken te komen continu. Betaal elk geval de dierenarts rekening o.i.d. en bied even fatsoenlijk je excuus aan..
Dit is overigens op het hondenstrand gebeurd, een druk ( zeker op zondag) strand waar zij los mogen. Dus hopelijk hebben meer mensen wat gezien/gehoord.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: En weer getuigen gezocht.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nog een paar van die akkefietjes en de klapkaken families zullen in heel Nederland een aanlijngebod krijgen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Jeetje zeg, wat sneu.

En dan doorlopen na zo'n gebeuren. Bah.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Drama met die klapkaken.
Een ontspannen wandeling is er niet meer bij, je moet overal met ogen op steeltjes lopen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:boos: :tong: :gvd: :mep: Een Labrador :ugh:
Arme hond. :J:

Ik hoop dat ze de klapkaak baas vinden :mep: :mep:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

De ene keer lees ik bull terriër, in een ander stukje pitbull en het gaat over hetzelfde incident. Niet echt handig.
Wel weer heel sneu voor de hond en eigenaar.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

weer een gestoorde hond met ditto eigenaar.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het is weer fijn :ok:
Ik hoop dat de eigenaar van de hond zich intussen gemeld heeft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou deze hond is dus duidelijk niet voor de kill gegaan anders had hij niet in het oor gebeten.
Oren bloeden nu eenmaal als een rund dat ziet er al snel vreselijk uit.
Dit soort verhalen moet je van twee kanten horen om te weten wat er nu werkelijk gespeeld heeft.
Het is natuurlijk niet zo dat de hond omdat het een labrador is niet vervelend kan zijn geweest, je wilt niet weten hoeveel opdringerige ongeleide projectiel labjes ik wel niet bij Rio heb moeten wegbrullen.
Maar dat hoeft natuurlijk hier niet het geval te zijn geweest :wink:. Maar het is een druk bezocht strand daar , het lijkt me dat je er niet gaat lopen met een ongeleid projectiel die zonder aanleiding op iedere andere hond duikt.
Doorlopen vind ik hoe dan ook asociaal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ach, wat triest weer.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:Nou deze hond is dus duidelijk niet voor de kill gegaan anders had hij niet in het oor gebeten.
Dit soort verhalen moet je van twee kanten horen om te weten wat er nu werkelijk gespeeld heeft.
Het is natuurlijk niet zo dat de hond omdat het een labrador is niet vervelend kan zijn geweest, je wilt niet weten hoeveel opdringerige ongeleide projectiel labjes ik wel niet bij Rio heb moeten wegbrullen.
Maar dat hoeft natuurlijk hier niet het geval te zijn geweest :wink:. Maar het is een druk bezocht strand daar , het lijkt me dat je er niet gaat lopen met een ongeleid projectiel die zonder aanleiding op iedere andere hond duikt.
Eens. Bij dit verhaal kunnen het ook twee bijtende reuen zijn geweest. Hoeft niet perse zo te zijn dat lieve onschuldige Balou gebeten werd door een valse pitbull. :wink: Kan wel hoor, maar hoeft niet.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tineke schreef:Nou deze hond is dus duidelijk niet voor de kill gegaan anders had hij niet in het oor gebeten.
Helemaal eens. Hieronder het oor van Mikey, veroorzaakt door, jawel, een labrador.
Desalniettemin zwaar asociaal van de tegenpartij om door te lopen. Baas van deze labrador heeft de schade vergoed. Gelukkig.
Doorlopen is asociaal, maar dit soort verwondingen zijn zomaar opgelopen.

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo borrel. Dat is niet mis.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief

Het gaat er toch niet om of de hond voor de kill ging? Het gaat erom dat het de zoveelste is die na zo'n incident wég gaat en zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Als mijn honden een andere hond schade toe brengen, om welke reden dan ook. Dan geef ik mijn gegevens en betaal ik (mee) in de kosten oid. Weglopen vind ik ronduit aso!

Daarnaast is pitbull toch gewoon een verzamelnaam en niet perse een ras?

Maar goed.. kennelijk mogen alleen de verhalen waar een hond voor de kill is gegaan gedeeld worden.. Terwijl dit net zo erg is, dierenambulance 7 hechtingen en een infuus. Zal heus niet gratis zijn. Dus ik hoop dat dat baasje gepakt wordt en alsnog de kosten op zich moet nemen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Sulluna schreef:Het gaat er toch niet om of de hond voor de kill ging? Het gaat erom dat het de zoveelste is die na zo'n incident wég gaat en zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Als mijn honden een andere hond schade toe brengen, om welke reden dan ook. Dan geef ik mijn gegevens en betaal ik (mee) in de kosten oid. Weglopen vind ik ronduit aso!

Daarnaast is pitbull toch gewoon een verzamelnaam en niet perse een ras?

Maar goed.. kennelijk mogen alleen de verhalen waar een hond voor de kill is gegaan gedeeld worden.. Terwijl dit net zo erg is, dierenambulance 7 hechtingen en een infuus. Zal heus niet gratis zijn. Dus ik hoop dat dat baasje gepakt wordt en alsnog de kosten op zich moet nemen.
Maar dat is toch ook iedereen hier met je eens? En wordt ook door iedereen gezegd. Het enige is, denk ik, dat het een verwonding is die in een oogwenk ontstaat en het stukje en de foto geven het gevoel dat er iets heel ergs is gebeurd. Beetje gedramatiseerd verhaal. Vandaar denk ik de reacties hier.
Neemt niet weg dus dat het ontzettend asociaal is om weg te lopen. 100% waar.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sulluna schreef: Daarnaast is pitbull toch gewoon een verzamelnaam en niet perse een ras?

Nee, het is óf een ras, óf een verzamelnaam voor stamboomloze honden met hetzelfde uiterlijk.
Een bull terrier valt daar net zo min onder als een boxer.
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef: Daarnaast is pitbull toch gewoon een verzamelnaam en niet perse een ras?

Nee, het is óf een ras, óf een verzamelnaam voor stamboomloze honden met hetzelfde uiterlijk.
Een bull terrier valt daar net zo min onder als een boxer.
Aah oke, dat wist ik niet. Vandaar het vraagteken :)
laeken
Zeer actief

Sulluna schreef:Als mijn honden een andere hond schade toe brengen, om welke reden dan ook. Dan geef ik mijn gegevens en betaal ik (mee) in de kosten oid. Weglopen vind ik ronduit aso!
Ik niet hoor. Ik vind het echt heel netjes van je dat je zegt dat als je honden wat doen om welke reden dan ook dat jij de schade gaat betalen. Ik zelf denk daar wel anders over. Ik heb wel eens gehad dat een hond mijn hond aanviel. Zomaar. Aangelijnd en wel. En de andere hond was los op een plaats waar dat niet mocht. Loop gezellig met mijn hond, betreffende hond (een bullterrier) kwam uit het niets aanstormen en greep mijn hond. Die heb ik vervolgens los gelaten om zich te verdedigen. Bullterrier was dom want hij bleek helemaal zo sterk niet te zijn. Dus het gevolg was dat mijn kruising bouvier hem tegen de grond hield en ook best heel flink in zijn nek greep. Hond had dus gaatjes en bloed. Na veel moeite, want dat beest was niet te stoppen, kregen we de honden uit elkaar. Echt gesleur aan de achterpoten van die bull want die wilde niks anders dan op mijn hond klappen. Mijn hond had niks. Ik heb de betreffende eigenaar toegesnauwd dat hij die rothond bij zich moest houden en ben snel doorgelopen. Was een behoorlijke aso. Never dat ik daar iets aan ga betalen of mijn gegevens ga geven. Zoek het uit. Hou dat takkebeest gewoon bij je dan gebeuren dat soort dingen ook niet. :19:

En het was ook niet zo dat mijn hond ergens liep waar honden los mochten. Verder had ze prima met die bull op kunnen schieten als hij niet zo getikt had gereageerd. Dus dan vind ik echt dat ik daar niet aan mee hoef te betalen. Plus dat ik gewoon geen zin had om mijn gegevens aan zo'n figuur te geven. Voor je het weet staan ze bij je aan de deur en zit je goed in de shit.

Dus nee, als mijn hond schade maakt hangt het erg van de situatie af wat ik daar mee zal doen. Ik ben super makkelijk, daar gaat het niet om. :wink:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Budkes, ja een scheur in het oor is misschien snel gebeurd.. Maar 7 hechtingen zet je niet zo maar. Ook moest het gevecht gestopt worden door het baasje van de labrador.
Maar het zal je godver gebeuren.. Sta je daar met je hond.. en die ander maakt zich gewoon uit de voeten. Wát een debiel. En juist omdat hij zich uit de voeten maakt, komt het weer in de media.

Dat zijn nou juist die baasjes, die je niet moet willen. Gewoon zo'n aso die geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hoop dat iemand iets heeft gezien.
Sulluna
Zeer actief

Leaken er staat "oid" of iets dergelijks. Dus of meebetalen, of even vragen later hoe het ermee gaat, of weet ik veel wat.. Ik zou elk geval nooit zo maar weg lopen en iemand achter laten met een gewonde hond.
Budkes
Zeer actief

Sulluna schreef:Budkes, ja een scheur in het oor is misschien snel gebeurd.. Maar 7 hechtingen zet je niet zo maar. Ook moest het gevecht gestopt worden door het baasje van de labrador.
Maar het zal je godver gebeuren.. Sta je daar met je hond.. en die ander maakt zich gewoon uit de voeten. Wát een debiel. En juist omdat hij zich uit de voeten maakt, komt het weer in de media.

Dat zijn nou juist die baasjes, die je niet moet willen. Gewoon zo'n aso die geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hoop dat iemand iets heeft gezien.
Dat zal dan verschil van referentiekader zijn denk ik. Ik vind 7 hechtingen niet zo veel.
Voor die scheur in Mikeys oor was het dubbele aantal nodig en ik heb niet eens gezien hoe de wond ontstond, zo snel gebeurde dat en ik stond er met mijn neus bovenop (Ook toen de wond gehecht werd trouwens want het was laat en ik was de DA's assistente bij gebrek aan beter) En de lab verloor het gevecht. Die wond was er in een oogwenk.

Maar de rekening was torenhoog dus ik was blij dat ik die bij een ander neer kon leggen. Ik heb trouwens zelf de gegevens van de tegenpartij opgeeist, hij bood ze niet vrijwillig aan, maar hij was ook niet weg gekomen zonder, zeker weten van niet.

Zelf vind ik het niet meer dan nirmaal om de gegevens uit te wisselen. Ook als er op het oog geen schade is. Je weet nooit wat er thuis nog ontdekt wordt. Dat hoor je gewoon te doen, vind ik.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Sulluna schreef:Leaken er staat "oid" of iets dergelijks. Dus of meebetalen, of even vragen later hoe het ermee gaat, of weet ik veel wat.. Ik zou elk geval nooit zo maar weg lopen en iemand achter laten met een gewonde hond.
100% mee eens.
Gr. Aniek

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Feit dat het een Labrador is heeft er natuurlijk niet zoveel mee te maken, het was een eerste reactie :ok:

Ik vind het aso van honde baasjes om bij een incident niet tot het "einde" blijven :neenee:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mosquito1980 schreef:Feit dat het een Labrador is heeft er natuurlijk niet zoveel mee te maken, het was een eerste reactie :ok:

Ik vind het aso van honde baasjes om bij een incident niet tot het "einde" blijven :neenee:

Weet ik niet hoor. Als er zo'n debiele plaat voor de kop lab (en ja, daar zijn er hier veel van, mijn sociale honden hebben er inmiddels een broertje dood aan) op Charlie knalt weet ik zeker dat ik maar één ding in m'n kop heb; uit elkaar trekken en wegwezen.
Ik ga niet wachten op een tweede ronde.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kweet niet maar heb een klein akkefietje ook wel eens zien uitlopen in een ongelooflijke rel met scheldpartij en verwensingen.
Ben ook maar weggelopen met de gedachte val dood met je hond er bij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Budkes schreef:
Sulluna schreef:Leaken er staat "oid" of iets dergelijks. Dus of meebetalen, of even vragen later hoe het ermee gaat, of weet ik veel wat.. Ik zou elk geval nooit zo maar weg lopen en iemand achter laten met een gewonde hond.
100% mee eens.
Ik dus wel. Natuurlijk niet als het niet nodig is maar bij een aso met een bullterrier die er nog soort van lol in had ben ik zo weg. Het was geen vrouw met een hevig gewonde teckel maar een grote vent met een bullterrier die nog steeds niks liever wilde dan weer op mijn hond klappen. Ja, de hond had bloed. Maarja, helaas pindakaas. Hij heeft er vast niks aan over gehouden en ik door weg te gaan ook niet.

Ik denk dat je echt elke situatie apart moet bekijken. Ik ben verre van aso en echt niet te beroerd om mee te betalen. Maar ik ben ook realistisch en weet dat een hond niet zomaar dood gaat. Een klein beetje bijterij hoort ook gewoon bij het fenomeen hond. Toen Dapper best flink was gebeten door een krakers hond bleef die kraker ook niet. Heeft ook niks betaald. Hoefde ook niet van ons want Dapper vloog die hond aan. Dat die hond veel sterker was was eigenlijk gewoon goed. Boontje komt om zijn loontje.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En een hond kan veel hebben. Dus een scheur in het oor of wat gaatjes maakt nog geen drama. Mijn eigen honden hebben zo vaak gaatjes gehad. Eigenlijk nooit mee naar de DA gegaan. Hoort er soort van bij in mijn ogen.
Zolang het maar binnen grenzen blijft en er geen oneerlijke of buiten proportionele vechtpartijen plaatsvinden met echt gewonde honden of erger.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tara schreef:
laeken schreef: Dus dan vind ik echt dat ik daar niet aan mee hoef te betalen.
Dus nee, als mijn hond schade maakt hangt het erg van de situatie af wat ik daar mee zal doen. Ik ben super makkelijk, daar gaat het niet om. :wink:
Helaas denkt de wet daar toch anders over hoor. Je bent te allen tijde verantwoordelijk voor wat jouw hond aan schade maakt. Ongeacht de situatie.
Ik deel overigens wel je mening dat je weinig verwijtbaar bent in sommige situaties.
Gisteren liep ik in het bos toen er ineens met een bloedvaart een labrador mijn roedeltje ingestormd kwam. Ik vreesde oprecht even dat het mormel mijn ouwe Oop (die natuurlijk weer niks aan zag komen) ondersteboven zou kegelen. En dan van die baasjes die alleen maar vertederd staan te kijken dat hij zo leuk aan het spelen is. Ik was blij dat het allemaal goed ging, maar het had zomaar aanleiding kunnen zijn voor mijn honden om er bovenop te duiken, en dan hadden ze ergens nog een punt gehad ook: het was ontzettend onaangepast gedrag van die hond.
Oh en dat kan hard aankomen.. :ugh:
Toen Gol nog jong was is ze eens in volle vaart op een Stafford geklapt :schrik:
Dat ging zo hard dat Gol door de lucht vloog met een salto, neerkwam en zowat niet meer op kon staan.

Ik was zo blij dat die eigenaren zo lief waren, ik kon alleen maar sorry stamelen en ik durfde niet naar Gol te kijken, ik was bang dat ze haar rug had gebroken. Die eigenaren hebben Gol bekeken en ondertussen keek ik naar de Stafford. Die was heel bonkig en mankeerde niks gelukkig, die was me al uitgebreid in mijn gezicht aan het lebberen :mrgreen:

Gelukkig kwam het allemaal goed maar ik had er niet aan moeten denken dat het een oudje was geweest in plaats van een stevige Stafford..
laeken
Zeer actief

Ik wil nog wat toevoegen aan mijn reactie van dat hoort erbij. Dat honden wel eens vechten hoort bij een bepaalde manier van honden houden. Loopt je hond overal los, maakt hij kennis met alle honden en is hij zelf sociaal dan hoort het erbij dat er wel eens gek gereageerd kan worden. En als je bv vindt dat honden heel veel zelf kunnen uitzoeken idem. Gaten horen er niet bij als je zoals ik met Bas loopt. Ik laat Bas nooit op andere honden af gaan en ze doet zelf ook niks. Dus als er dan gaten komen dan is het een hond die Bas aanvalt. Dat is niet acceptabel. Echter als ik haar op alle honden af laat lopen en zeg, ze doet niks, dan is een keer gaatjes onderdeel van het spel wat mij betreft. :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:Ik wil nog wat toevoegen aan mijn reactie van dat hoort erbij. Dat honden wel eens vechten hoort bij een bepaalde manier van honden houden. Loopt je hond overal los, maakt hij kennis met alle honden en is hij zelf sociaal dan hoort het erbij dat er wel eens gek gereageerd kan worden. En als je bv vindt dat honden heel veel zelf kunnen uitzoeken idem. Gaten horen er niet bij als je zoals ik met Bas loopt. Ik laat Bas nooit op andere honden af gaan en ze doet zelf ook niks. Dus als er dan gaten komen dan is het een hond die Bas aanvalt. Dat is niet acceptabel. Echter als ik haar op alle honden af laat lopen en zeg, ze doet niks, dan is een keer gaatjes onderdeel van het spel wat mij betreft. :wink:

Ik ben ook eens heel asociaal weggelopen... :schrik:
Met mijn toenmalige aangelijnde reu (die hond- en mensagressief was) liep ik te wandelen en kwam een vrouw tegen met een kudde mopshonden en franse bulletjes. Nou was ik die vrouw al eens eerder tegengekomen en het waren ontzettende etters van honden en ze liet ze ook nog eens los lopen.
Dus ik draaide me om en sloeg een zijweg in en die honden kwamen me achterna en bleven heel treiterig nét buiten riembereik grauwend uitvallen en waar ik ook heen draaide, ze bleven me achterna komen. En die vrouw bleef gewoon op een afstandje van een meter of 20 toekijken.
Dus ik riep naar haar dat ik mijn hond ging loslaten als ze haar honden niet kwam ophalen (Cody was in de tussentijd al aan het schuimbekken) en heel langzaam kwam ze naderbij geslenterd. En toen kwam één van die bulletjes net te dichtbij en voor ik het kon tegenhouden, had Cody hem te pakken. :oeps:
Tja, en toen kon deze mevrouw wel haast maken. Ik heb bulletje uit Cody's bek gepeuterd, even gecheckt op gaten en bloed maar zag in de gauwigheid niks en heb het beestje zowat naar zijn eigenaresse toegegooid en toen zij begon over dierenartsrekeningen heb ik haar toegesist dat ze dat op haar buik kon schrijven en met haar hemd kon uitvegen.
Eigen schuld, dikke bult. Daar ga ik niet voor betalen.
En ik ben weggelopen.
:pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”