Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rasspecifiek uiterlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Rasspecifiek uiterlijk

Ongelezen bericht door lieke »

M@scha schreef:
lieke schreef:Ik denk dat als je bij een langhaar colliefokker komt om een pup uit te zoeken en opmerkt dat je de vacht eraf gaat halen, de fokker dan opmerkt dat je dan maar lekker een korthaar collie moet gaan kopen.
:mrgreen:
maar dat snap ik ook!

ik heb het ook over KLEINE aanpassingen he. zoals de baard korter houden dan "voorgeschreven". bij de collie zou dat misschien de buik kort knippen zijn ofzo zodat niet alles vol pis zit :engel:

Joh, de meeste collie-eigenaren (ook fokkers) knippen/scheren de buik bij en/of een plasgootje van achteren. Zeker bij de Engelse lijn collies. Van Lyndie's buikharen knipte ik ook nog 10cm of meer af omdat de boel anders over de grond sleepte.
Maar dat zijn gewoon wat aanpassingen, niet de hele vacht eraf halen omdat je zulks makkelijker vindt.
Overigens, Bonnie had een baard (niet zo'n schnauzer-baard maar wel flink wat) en er bleef altijd verbazingwekkend weinig in hangen. Ik hoefde haar maar zelden schoon te maken en het stond haar zo schattig. :I:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Heavy schreef:Nouja ik begrijp het ook wel vanuit de fokker bekeken hoor . Die vallen op langhaar en zoeken heel zorgvuldig een reu bij hun teef enz dan wil je niet dat het haar eraf gaat maar ik weet niet hoe het bij de havenezer is maar bij de Schapendoes mag je niet op kleur kiezen :neenee:

Dat mag en kan écht niet . Terwijl ik een zwart witte toch echt een heel andere hond vind als een zwarte . Ok het verschil is niet zo groot als een does met lang en korthaar maar toch .Als je niet mag kiezen op kleur en met je hart moet kiezen dan zou die lengte van het haar toch ook niet uit moeten maken?
Waarom zou je op kleur kiezen? Nee, dat wil ik ook niet. Wat een ander doet moet ie zelf weten maar ik wil dat niet.
Het gaat om de hond, niet om de verpakking.
En buiten dat, als je een kleur wilt zie je de rest van dat hele nest niet meer. Terwijl er daar een bij kan zitten die qua temperament veel beter past.
Ik vind het bezopen, kiezen op kleur. Bij de wetters wil ik het ook écht niet. Dan ga je maar naar een andere fokker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:ik heb het ook over KLEINE aanpassingen he. zoals de baard korter houden dan "voorgeschreven". bij de collie zou dat misschien de buik kort knippen zijn ofzo zodat niet alles vol pis zit :engel:
Polly heb ik laatst haar oksels laten scheren :mrgreen:
En haar bikinilijn.
En ze heeft een plasgootje.
Ik vind dat geen punt maar ze heeft wel gewoon lang haar. Hoewel, zo lang is een hava niet.

Maar ik doe m'n stinkende best vachten te fokken die makkelijk in onderhoud zijn. Als je het er op voorhand al zegt af te gaan halen dan zou ik dus wel uitleg willen over de reden, ja.

Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:
Heavy schreef:Nouja ik begrijp het ook wel vanuit de fokker bekeken hoor . Die vallen op langhaar en zoeken heel zorgvuldig een reu bij hun teef enz dan wil je niet dat het haar eraf gaat maar ik weet niet hoe het bij de havenezer is maar bij de Schapendoes mag je niet op kleur kiezen :neenee:

Dat mag en kan écht niet . Terwijl ik een zwart witte toch echt een heel andere hond vind als een zwarte . Ok het verschil is niet zo groot als een does met lang en korthaar maar toch .Als je niet mag kiezen op kleur en met je hart moet kiezen dan zou die lengte van het haar toch ook niet uit moeten maken?
Waarom zou je op kleur kiezen? Nee, dat wil ik ook niet. Wat een ander doet moet ie zelf weten maar ik wil dat niet.
En buiten dat, als je een kleur wilt zie je de rest van dat hele nest niet meer. Terwijl er daar een bij kan zitten die qua temperament veel beter past.
Ik vind het bezopen, kiezen op kleur. Bij de wetters wil ik het ook écht niet. Dan ga je maar naar een andere fokker.

onze eerste hond (sam) moest een piratenoog hebben. onze tweede (lola) moest rood zijn... :jank:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja Mika is maar een bastaardje maar ze is wel langharig. Ik heb haar kortgeschoren gekregen, toen de vacht weer was aangegroeid vond ik het een drama. Dus ik houd haar liever kort, ook al ziet dat er niet zo mooi uit.
Ik zou niet meer zo snel voor een langharige hond gaan, of ik moet echt verliefd worden op een hond.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als het om zoiets kleins gaat als een baard of geen zin in een leeuwtoilet, dan zou ik het daar niet om laten. Je bent tenslotte niet verplicht een showtoilet aan te houden.
Ook al show ik af en toe met Elco, dat weerhoudt mij er ook niet van om af en toe even wat bij te knippen zodat de boel wat schoner blijft. Als m'n man het voor het zeggen had, ging z'n hele broek eraf. Dat doen we maar niet ;)
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Snoopy hoort ook lang haar te hebben.
Afbeelding
Zoiets dus.

Maar ik vind het en niet mooi en Snoopy haat al zijn hele leven kammen. Vooral als hij kleine klitjes heeft dan doet hij alsof je hem aan het vermoorden bent :roll: :mrgreen:
Dus wij scheren hem iedere 3 maanden.

Dat vinden sommige mensen vast ook zielig en onzin maar wij vinden het fijn en Snoopy ook. Dus het doet me vrij weinig wat mensen er van denken :wink:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Persoonlijk heb ik minder moeite met kleine "praktische" aanpassingen, dan per se de hond continue showklaar willen hebben.
Of wat dat aangaat, allerlei kleurtjes, permanentjes etc. (China...)

Maar allemaal prima, zolang het welzijn van de hond zelf er niet minder van wordt.

Ander diersoort, maar vergelijkbaar idee:
Ik ken het verhaal van iemand die volledig valt voor Friesche paarden. Bouw, karakter, kleur.
Maar die royale beharing vreselijk vind.
Dus manen in sportcoupe (handbreed) staart uitgedund en sokken weggeschoren.
Het zou mijn keus beslist niet zijn, maar welzijntechnisch heeft dat dier het op die manier prima.
Ik vind het wat apart, maar hee, als de eigenaar daar blij van wordt, maakt het mij niet zo veel uit eigenlijk.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Kleine aanpassingen zou ik ook gewoon doen. Ik hoef ook geen hond met baard dus die gaat waarschijnlijk kort.
Die lange haren aan de oren van een vlinderhondje zouden er hier ook af gaan bijvoorbeeld, heel erg, ik weet :schrik:
Omgekeerd mag er ook wat blijven hangen wat niet zou 'mogen', ik vind zo'n kale nek en geschoren oren bij retrievers en setters bijvoorbeeld niet om áán te zien.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
Marjoleine schreef:

onze eerste hond (sam) moest een piratenoog hebben. onze tweede (lola) moest rood zijn... :jank:
O jee, dan ben heul fout: ik wil bij een collie alleen sable én een teef. :mrgreen:
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ik had een Amerikaanse cocker, herplaatser met castratenvacht, die liet ik eens in de 3 maanden scheren, de oren liet ik wel lang en een kuif. Nu heb ik een pup (inmiddels 9 maanden), ook weer een Amerikaan. Ik kam me de blubber met de bedoeling om zijn vacht wel lang te houden maar wel op de zogenaamde "bos-ami" manier. Dwz plasgoot, oren lang maar niet zo dat hij er telkens op gaat staan, zijn poten hoeven geen boomstammen te worden, zijn staart wil ik niet helemaal glad en op zijn kop weer met kuif. Mocht ik op een klit stuiten waarmee ik echt pijn moet gaan doen, dan pak ik de schaar, hop.

Ik denk dat je geen makkelijker "probleem" kan hebben dan dat je de coupe niet zo ziet zitten. Is met een schaar makkelijk op te lossen. Als het type hond met zijn karakter je past als een jas, moet je je over zijn jas zelf maar niet te druk maken.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Als ik ooit op een bebaarde hond val is de kans levensgroot dat ik de snuit onmiddelijk kaalscheer. Onfunctioneel haar mag van mij zo weg. Boeiend dat het bij het ras hoort. Daar heeft die hond toch geen boodschap aan? Dus jij ook niet.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Als ik een schnauzer zou willen zocht ik zo'n idiote baard ook niet hoor.
Dat is alleen maar hysterisch tentoonstellingsgebeuren en NUL praktisch.
Afbeelding

Nee hoor, dat werd lekker ingekort tot zoiets:
Afbeelding
De baard van Lut is ook met tweederde ingekort. Het is wel mooi allemaal maar als het even niet bij houd zitten ze gelijk vol klitten. Leuk als ze net gedronken heeft en haar kop op mijn knie legt. Net een volle spons met water die ze leeg drukken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
M@scha schreef:
ik heb het ook over KLEINE aanpassingen he. zoals de baard korter houden dan "voorgeschreven". bij de collie zou dat misschien de buik kort knippen zijn ofzo zodat niet alles vol pis zit :engel:
Is dat eigenlijk voorgeschreven? Ik weet dat helemaal niet.
Voor mij zijn baardjes ook heilig, maar het moet wel in proportie blijven. Die enorme showschnauzerbaarden vind ik een beetje grotesk, dus dat je die een beetje zou snoeien snap ik best wel. Maar ik heb ook iemand gekend die de hele snor en baard van zijn landhaai liet plukken. Dat vind ik wel echt doodzonde hoor. Neem dan een korthaar of zo.
Die foto die domor laat zien van een gewoon getrimde schnauzer, is niet zo'n heftige baard als bij het showmodel.
Zo'n showbaard zou er bij mij ook voor een flink stuk af gaan.
Ita heeft als ze aan een trimbeurt toe is wel enige uitdunning nodig om te zorgen dat de pollen er niet in blijven hangen :mrgreen:
Maar een baard helemaal weg scheren of knippen zou ik bij mijn honden nooit doen.
Het hoort er bij en die baarden zijn hier net zo heilig als bij de haaien van Tara :lol1:

Als jij de baard van die hond helemaal zou verwijderen zou ik dat stiekem toch wel erg jammer vinden Mascha :tongue:
Maar jouw hond, jouw beslissing :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik oordeel niet over wat een ander wel of niet met zijn hond zou moeten doen, maar zelf heb ik er moeite mee.
Bij mijn Newfies heb ik zelfs zelden of nooit een klit weg geknipt. Altijd volledig uitgekamd.
Alleen hun poten en oren werden bijgewerkt, wat ook bij de showhonden gebeurt.

Nu wil ik, vanwege het werk, geen langharige honden meer.
Er zijn een aantal rassen waar ik dol op ben en qua karakter goed bij me passen, maar die ik niet zou nemen vanwege de vacht.
Kort knippen is voor mij geen optie.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

De dames krijgen gewoon een keurig kort baardje hoor :wink:
Ik hou wel van baardjes bij honden maar vind een lange baard bij de terriërs gewoon niet mooi :19:

Afbeelding

Bij Truus moet ik nog wel wat aan dat witte toefje bij haar neus doen, maar ze had geen zin meer :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou ik vind het oprecht zonde als ik kortgeschoren Welsh Springers zie hoor, zo zonde van de vacht en ik vind het echt prachtig, dat haar.. En ik houd Ollie dan ook het liefst een béétje in "showtoilet". Is niet zoveel werk hoor, eens in de 2 weken even op tafel. Borstelen doe ik overigens niet veel vaker, ondanks de hoeveelheid vacht. Soms versloft dat ook een beetje, want als ik krap in de tijd zit bezuinig ik liever op trimtijd dan op wandeltijd, maar normaliter hou ik 'm redelijk "in model". Enige wat ik echt niet durf is dat borsthaar inkorten hahahaha dus da's een tikje te lang momenteel. Maar ik vind Welsh Springers zo gewoonweg het mooist. Zo loopt Ollie er momenteel bij:

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:O jee, dan ben heul fout: ik wil bij een collie alleen sable én een teef. :mrgreen:
Dat vind ik iets heel anders.
Jij kunt gewoon kiezen voor een sable nest, en ik neem aan dat je niet miept over donker sable of licht sable of iets meer of minder wit.

Bij de wetters zijn er mensen die een bruinbonte willen en dan rustig wachten op een nest waar er een in zit. En dan dus die hond willen, zonder te kijken of het past qua karakter, want hee, ze is bruinbont.
Dat wil ik niet.

Wij hadden vier teven te vergeven, twee zwarte en twee bruine. En de mensen kregen gewoon wat er paste.
En dus kreeg iemand een bruine die het niks boeide, de kleur, en iemand kreeg een bruine die het allebei best vond.
Er was ook iemand die een bruinbonte wilde en mij belde dat ze daarom een pup bij me wilde: want u krijgt bruin in dit nest!
Dan haak ik af. Je wilt een pup die bij je past, en de kleur is secundair.

Wat andere fokkers doen moeten zij weten trouwens. Ik doe het gewoon anders ;)

Afbeelding

M@scha
Zeer actief

Heavy schreef:
M@scha schreef:
Marjoleine schreef:

En voor welke kleur ga je nu ? :wink:
Zwart. Maar daarin is geen andere optie omdat de meeste fokkers of zwart of peper en zout fokken
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lekker je eigen gang gaan. Een hond heeft geen benul welk ras hij is of van trimschema's en de meeste honden die bij een trimmer komen worden ook niet allemaal ras typisch getrimd .
Zijn ook maar modelletjes die door mensen verzonnen zijn en steeds veranderen.
Mooi hoor een ras in showmodel maar de hond word er niet beter of slechter van , net als een niet showmodelletje.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
lieke schreef:O jee, dan ben heul fout: ik wil bij een collie alleen sable én een teef. :mrgreen:
Dat vind ik iets heel anders.
Jij kunt gewoon kiezen voor een sable nest, en ik neem aan dat je niet miept over donker sable of licht sable of iets meer of minder wit.

Bij de wetters zijn er mensen die een bruinbonte willen en dan rustig wachten op een nest waar er een in zit. En dan dus die hond willen, zonder te kijken of het past qua karakter, want hee, ze is bruinbont.
Dat wil ik niet.

Wij hadden vier teven te vergeven, twee zwarte en twee bruine. En de mensen kregen gewoon wat er paste.
En dus kreeg iemand een bruine die het niks boeide, de kleur, en iemand kreeg een bruine die het allebei best vond.
Er was ook iemand die een bruinbonte wilde en mij belde dat ze daarom een pup bij me wilde: want u krijgt bruin in dit nest!
Dan haak ik af. Je wilt een pup die bij je past, en de kleur is secundair.

Wat andere fokkers doen moeten zij weten trouwens. Ik doe het gewoon anders ;)
Ja, dat klopt. Aftekening en licht of donker sable zal mij worst wezen. Lyndie en Kyra hadden bijvoorbeeld nauwelijks een witte kraag, iets wat de meeste mensen juist zo mooi vinden maar dat kon mij niets schelen.
Maar ik kies voor sable (uit sable ouders) omdat ik blue merles over het algemeen een minder aangenaam karakter vind hebben en tri's vaak wat temperamentvoller.
Plus het feit (en daar komt het oppervlakkige weer :mrgreen: ) ik vind tri's gewoon niet mooi. Een te harde gezichtsuitdrukking en heel veel blue's vind vaak een lelijke aftekening hebben. Vooral als ze van die spookachtige wit-blauwe vlekken op de kop hebben.
En sables hebben het leukste karakter.
Vind ik dan. :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind kleur ook wel belangrijk , kijk ook graag naar een mooi plaatje naast de andere dingen die ik belangrijk vind.
Je fokt tenslotte ook een bepaald ras omdat die kleur je aan staat en je voorkeur zal ook uitgaan voor bepaalde dekreuen in wel gebruiken qua kleur.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb tijgers gefokt. Teckels dan hè :engel:
Maar je kunt nooit een nest vol tijgers hebben, meestal niet dan want het is me een keer gelukt.
En dan had ik dus mensen op,de wachtlijst die specifiek een getijgerde teckel wilden. Wat moet ik dan zeggen? Je neemt maar een zwarte want die past qua karakter beter bij je? Ik peins er nog niet over.
Bovendien vind ik die grote karakterverschillen in 1 nest meestal ook maar zwaar overtrokken. Of ik moet altijd heel gelijkmatige nesten gehad hebben, dat kan ook.

ik had in mijn nest toch wel echt verschillen. van relaxed tot heel speels en er zat 1 rechtgeaarde teringlijer bij :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Maar je kunt nooit een nest vol tijgers hebben, meestal niet dan want het is me een keer gelukt.
En dan had ik dus mensen op,de wachtlijst die specifiek een getijgerde teckel wilden. Wat moet ik dan zeggen? Je neemt maar een zwarte want die past qua karakter beter bij je? Ik peins er nog niet over.
Bovendien vind ik die grote karakterverschillen in 1 nest meestal ook maar zwaar overtrokken. Of ik moet altijd heel gelijkmatige nesten gehad hebben, dat kan ook.

ik had in mijn nest toch wel echt verschillen. van relaxed tot heel speels en er zat 1 rechtgeaarde teringlijer bij :mrgreen:
Bij de teckel zitten de teringlijers meestal bij die kutruwharen :mrgreen:

Maar om terug te komen op de kleur; jij neemt toch ook geen peper en zout omdat die beter bij je past als je een zwarte wilt?

nee dat klopt. ik wil per sé een zwarte. fout? misschien, maar ik vind de PZ oprecht echt lelijk dus alleen zwart is een optie voor ons. die vinden we namelijk erg mooi.

nu is de mazzel bij dit ras dat je ook bewust moet kiezen aangezien een nest maar 1 kleurtje heeft en over het algemeen de fokkers maar één kleur fokken. volgens mij ben ik 1 fokker tegengekomen die 2 kleuren in huis had. de rest allemaal 1 kleur.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

voor mij zouden heel wat hondenrassen afvallen alleen al vanwege de vacht. Te bewerkelijk of gewoon niet mooi. Ik houd van herders maar zou niet voor een langhaar gaan en die dan scheren ofzo; dan neem ik liever meteen een 'gewone' of anders neem ik (als ik erg voor het karakter van die ene hond viel) de vacht voor lief.
Maar wat voor mij altijd op de eerste plaats zou staan, is het welzijn van de hond. Zolang die niet lijdt onder de modegrillen of persoonlijke wensen van de mens, vind ik alles prima.

Dus als jij een Schnauzer wil zonder die idiote baard, knip je hem er gewoon af. Daar zal dat beest echt niet wakker van liggen.
Maar bv mensen die bij paarden hun tastharen gaan afscheren 'voor het mooi' die richten daarmee zoveel ellende aan, dat is pure mishandeling :ugh: :S:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik had bij het nestje van Frodo heel hebberig mijn oog laten vallen op een B&T en ging uiteindelijk naar huis met een rooie en ben er zielsgelukkig mee :mrgreen: bij mij ging die baard er trouwens ook af.
Afbeelding
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Scheren mensen golden retrievers :O: . Ik moet er niet aan denken om dat bij Beau te doen. Ziet er toch niet uit.. Hij wordt wel getrimd, donderdag weer een afspraak. Wordt alle onderwol eruit gehaald en wordt hij weer netjes bijgeknipt. Ziet hij er nog mooier uit en heeft hij het minder warm de komende weken. Merk nu al dat hij sneller begint te hijgen met dit weer, dus dat vind ik absoluut geen kwaad kunnen. Je moet ook helemaal zelf weten wat je doet, zolang het beestje er ook geen last van heeft.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: :cry: Wat doen ze die stakkers aan tegenwoordig?!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo hoort dat :pffff:

Afbeelding

Deze is ook wel erg leuk :lol1:

Afbeelding
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
xTessa schreef:Scheren mensen golden retrievers :O: .
Ja hoor.
Want als je zo'n hond hebt is dat natuurlijk veel te veel werk :schrik: :piew:

Afbeelding

Dan is dit 'zo lekker praktisch'. het zal best maar het ziet er meteen ook niet uit ook.

Afbeelding
Dat dus.... :schrik: Gruw er net zo van. En hijgen? Die van ons gaat op het gras in de zon liggen bakken :piew:
De Goldens die we voor hem hadden ook trouwens.
Afbeelding
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Nee en zwart zodat de warmte nog wat lekkerder wordt vastgehouden :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”