Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwangerschap

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Schijnzwangerschap

Ongelezen bericht door Alfilillo »

jvanringen schreef:
Nanna schreef:
jvanringen schreef:Maar het verbaast me weleens dat het zo'n ding is voor veel mensen.
Alsof ze zèlf geneutraliseerd moeten worden :engel:
Ik denk dat het ook wel een modern iets is hoor. De boel natuurlijk laten. Terwijl vroeger alles wat een fluts had onder het mes moest :tongue:
En ik geloof ook zeker wel dat die hormonen er niet voor niets zitten maar mijn ervaring met castratie van teven is alleen maar positief. En mijn beeld wordt ook wel enigzins gekleurd door mijn jaren bij de DA, toen ik zowat niks anders zag dan teven met giga pyometra's :schrik: Liefst stokoud en op zondag, natuurlijk...
:LOL:
O ja, castratie is "onnatuurlijk" en dat is heul erg. Niettemin zijn er een boel natuurlijke dingen waar ik totaal niet op zit te wachten, de was doen met de hand bijvoorbeeld, aan de slootkant met zo'n houten wasbordje. En een hond die 14 jaar of langer ieder jaar een paar keer loops wordt zonder ooit puppen te krijgen vind ik nou ook niet echt "natuurlijk".
Ik vind het allebei onnatuurlijk: zowel castreren als beletten dat een teef drachtig wordt. Ik heb het nu gezien bij Lily die net voor het eerst loops is geweest. Tijdens de loopsheid vlógen de hormonen door haar lijf en ze wilde echt maar één ding. Als ik de natuur haar beloop had gelaten weet ik wat er gebeurd was.
Gelukkig heeft ze niet veel last van schijnzwangerschap, hoewel ze een stuk slomer en serieuzer is dan voor de loopsheid. Als het hier bij blijft, dan is het goed te doen. Maar als mij teef 4 maanden per jaar lichamelijk en psychisch in de knoop zou zeten, zou ik toch heel serieus na gaan denken over castratie.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Alfilillo schreef:
jvanringen schreef:
Nanna schreef:
jvanringen schreef:Maar het verbaast me weleens dat het zo'n ding is voor veel mensen.
Ik denk dat het ook wel een modern iets is hoor. De boel natuurlijk laten. Terwijl vroeger alles wat een fluts had onder het mes moest :tongue:
En ik geloof ook zeker wel dat die hormonen er niet voor niets zitten maar mijn ervaring met castratie van teven is alleen maar positief. En mijn beeld wordt ook wel enigzins gekleurd door mijn jaren bij de DA, toen ik zowat niks anders zag dan teven met giga pyometra's :schrik: Liefst stokoud en op zondag, natuurlijk...
O ja, castratie is "onnatuurlijk" en dat is heul erg. Niettemin zijn er een boel natuurlijke dingen waar ik totaal niet op zit te wachten, de was doen met de hand bijvoorbeeld, aan de slootkant met zo'n houten wasbordje. En een hond die 14 jaar of langer ieder jaar een paar keer loops wordt zonder ooit puppen te krijgen vind ik nou ook niet echt "natuurlijk".
Ik vind het allebei onnatuurlijk: zowel castreren als beletten dat een teef drachtig wordt. Ik heb het nu gezien bij Lily die net voor het eerst loops is geweest. Tijdens de loopsheid vlógen de hormonen door haar lijf en ze wilde echt maar één ding. Als ik de natuur haar beloop had gelaten weet ik wat er gebeurd was.
Gelukkig heeft ze niet veel last van schijnzwangerschap, hoewel ze een stuk slomer en serieuzer is dan voor de loopsheid. Als het hier bij blijft, dan is het goed te doen. Maar als mij teef 4 maanden per jaar lichamelijk en psychisch in de knoop zou zeten, zou ik toch heel serieus na gaan denken over castratie.
Dat had mijn teef gewoon echt nooit. Ze was niet veel anders dan anders. Eigen honden mochten ook niet dekken. Alleen Xavi had ze een zwak voor maar alle andere reuen (5 stuks heeft ze meegemaakt naast Xavi) gingen haar gewoon niet dekken hoor... ze gingen ook gewoon samen uit nog tijdens loopsheden.
En ja ze is gedekt (gepland) door een uitgekozen dekreu zonder enige hulp dus dat was t ook zeker niet.
Ze heeft ook 15 jaar losgelopen bijna ook tijdens dekrijpe dagen want ze bleef gewoon bij me.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@Malinois: in die zin kun je de ene teef ook niet met de andere vergelijken. Lily heeft tot nu toe geen speeltje tot pup omgedoopt, zoals de hond van Ria. Jouw hond is tijdens de loopsheid nauwelijks geinteresseerd in reuen, zoals de mijne. Er zit gewoon verschil tussen de ene en de andere hond.

Ik begrijp niet zo goed wat je met je post wil zeggen. Vind je het vreemd gedrag van mijn hond dat ze ontzettend graag gedekt wil worden als ze loops is, of gaat het je gewoon om een uitwisseling van ervaringen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef:Dat had mijn teef gewoon echt nooit. Ze was niet veel anders dan anders. Eigen honden mochten ook niet dekken. Alleen Xavi had ze een zwak voor maar alle andere reuen (5 stuks heeft ze meegemaakt naast Xavi) gingen haar gewoon niet dekken hoor... ze gingen ook gewoon samen uit nog tijdens loopsheden.
En ja ze is gedekt (gepland) door een uitgekozen dekreu zonder enige hulp dus dat was t ook zeker niet.
Ze heeft ook 15 jaar losgelopen bijna ook tijdens dekrijpe dagen want ze bleef gewoon bij me.
Dat is natuurlijk heel fijn dat jouw teef dat nooit had, maar helaas geldt dat dus niet voor elke teef. Dan is de beslissing wel of niet castreren natuurlijk ook wat lastiger.
Mila heeft ook niet veel last van de loopsheden en schijnzwangerschappen en kan ook gewoon loslopen tijdens de loopsheid, dus ik heb met haar dat dilemma ook niet. Tara heeft wel veel last van de schijnzwangerschap, die is alleen maar bezig met nesten maken en als we buiten zijn, wil ze alleen maar weer zo snel mogelijk terug naar binnen om terug naar haar nest te gaan. Ze heeft ook opgezette tepels, geeft melk en eet slechter. Maar omdat ze al 11 is, ga ik haar ook niet meer laten castreren, al vind ik het wel sneu om haar zo uit haar doen te zien.
Amy is om medische redenen gecastreerd. Zij had qua gedrag niet veel last van de loopsheden of schijnzwangerschappen. De castratie heeft voor haar niet veel nadelen gehad. Ze is pittiger met andere honden, maar is nog steeds net zo energiek, eet nog net zo veel zonder dik te worden en is wat stabieler vanwege de afwezigheid van die constante hormoonschommelingen (ze werd drie keer per jaar loops).
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:
Zamunda schreef:
Gimmick schreef:Ik zit er ook steeds meer aan te denken om Gentle te castreren.
Ze is zo chagarijnig dat ik moet gaan scheiden.
Ze vliegt Gimmick zelfs naar de strot zodra gimmick alleen maar naar haar kijkt.
Dit moest ik even twee keer lezen voordat ik begreep wat je bedoelde :Q: .
:LOL: Ja, hond chagrijnig, dus man ook over de zeik. Van het een komt het ander en voor je het weet sta je op straat met de helft van de inboedel en een omgangsregeling voor die nurkse hond.
Ja ik vond het wel een béétje drastisch, maar mensen scheiden tegenwoordig om vreemdere redenen :Q: .
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

malinois schreef: Dat had mijn teef gewoon echt nooit. Ze was niet veel anders dan anders. Eigen honden mochten ook niet dekken. Alleen Xavi had ze een zwak voor maar alle andere reuen (5 stuks heeft ze meegemaakt naast Xavi) gingen haar gewoon niet dekken hoor... ze gingen ook gewoon samen uit nog tijdens loopsheden.
Hier geven ze op dekrijpe dagen wel betekenis aan het woord loops hoor :mrgreen: Dan blijven ze maar fijn even aan de lijn of de flex als we geen pups willen :wink: Maar ik snap o.a. jouw post en die van Tara wel. Ja, de ene teef heeft er meer last van dan de ander. Maar de ene eigenaar maakt er ook meer een ding van dan de ander, en reken maar dat dat ook doorwerkt op de hond. Bizzy is ook wat schijndrachtig nu, inclusief opgezette melklijsten ja. Maar daar besteden we geen aandacht aan en we doen gewoon wat we anders ook doen. Als ik zelf heel dramatisch was gaan doen weet ik zeker dat ik van haar een hond kan maken die elke schijndracht een beetje dood gaat :wink: Waarmee ik NIET zeg dat je elke heftige schijndracht zelf kan voorkomen, voor we dat weer krijgen. Maar voor veel honden zou het denk ik wel schelen. Dat zelfs veel fokkers niet beseffen dat een schijndracht na elke loopsheid gebeurt zegt wel genoeg, eigenaren weten dat ook niet en zien het haast als ziekte.
Wij vrouwen zijn toch ook wel eens uit ons doen tijdens/voor/na de menstruatie. En daar kan je een paar dagen flink chagrijnig van zijn maar dat heeft mij nog nooit ook maar doen overwegen om de boel er dan uit te halen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
malinois schreef: Dat had mijn teef gewoon echt nooit. Ze was niet veel anders dan anders. Eigen honden mochten ook niet dekken. Alleen Xavi had ze een zwak voor maar alle andere reuen (5 stuks heeft ze meegemaakt naast Xavi) gingen haar gewoon niet dekken hoor... ze gingen ook gewoon samen uit nog tijdens loopsheden.
Hier geven ze op dekrijpe dagen wel betekenis aan het woord loops hoor :mrgreen: Dan blijven ze maar fijn even aan de lijn of de flex als we geen pups willen :wink: Maar ik snap o.a. jouw post en die van Tara wel. Ja, de ene teef heeft er meer last van dan de ander. Maar de ene eigenaar maakt er ook meer een ding van dan de ander, en reken maar dat dat ook doorwerkt op de hond. Bizzy is ook wat schijndrachtig nu, inclusief opgezette melklijsten ja. Maar daar besteden we geen aandacht aan en we doen gewoon wat we anders ook doen. Als ik zelf heel dramatisch was gaan doen weet ik zeker dat ik van haar een hond kan maken die elke schijndracht een beetje dood gaat :wink: Waarmee ik NIET zeg dat je elke heftige schijndracht zelf kan voorkomen, voor we dat weer krijgen. Maar voor veel honden zou het denk ik wel schelen. Dat zelfs veel fokkers niet beseffen dat een schijndracht na elke loopsheid gebeurt zegt wel genoeg, eigenaren weten dat ook niet en zien het haast als ziekte.
Wij vrouwen zijn toch ook wel eens uit ons doen tijdens/voor/na de menstruatie. En daar kan je een paar dagen flink chagrijnig van zijn maar dat heeft mij nog nooit ook maar doen overwegen om de boel er dan uit te halen.
Ik denk ook dat dat heel belangrijk is... ik lees soms op fb 'mn reu eet al een dag niet door een loopse teef' paniek... nou jammer dan...je krijgt wel weer honger. Heb ook een reu gehad die een week niet at als ze loops was... tot ie echt honger kreeg na een weekje dan ging ie weer eten... idem met een mokkige teef, ik ben ook niet te genieten op die dagen af en toe... t leven gaat gewoon door...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:@Malinois: in die zin kun je de ene teef ook niet met de andere vergelijken. Lily heeft tot nu toe geen speeltje tot pup omgedoopt, zoals de hond van Ria. Jouw hond is tijdens de loopsheid nauwelijks geinteresseerd in reuen, zoals de mijne. Er zit gewoon verschil tussen de ene en de andere hond.

Ik begrijp niet zo goed wat je met je post wil zeggen. Vind je het vreemd gedrag van mijn hond dat ze ontzettend graag gedekt wil worden als ze loops is, of gaat het je gewoon om een uitwisseling van ervaringen?
Nou daarom dus om dezelfde reden als jouw post... er zijn ook genoeg andere teven die er anders mee omgaan.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Alfilillo schreef:
jvanringen schreef:
Nanna schreef:
Na Lotje haar eerste loopsheid heb ik ook haast niets gemerkt van een schijndracht. De tweede keer was ze wat langer heel erg sloom, maar vorig jaar leek er geen eind aan te komen en toen ik dacht dat het over was (dat was 3 maanden na de loopsheid) kreeg ze opgezette melklijsten, dat heeft mij doen besluiten om haar na 3 jaar toch te castreren. En niet omdat ik er last van heb, maar mijn hond wel.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Na Lotje haar eerste loopsheid heb ik ook haast niets gemerkt van een schijndracht. De tweede keer was ze wat langer heel erg sloom, maar vorig jaar leek er geen eind aan te komen en toen ik dacht dat het over was (dat was 3 maanden na de loopsheid) kreeg ze opgezette melklijsten, dat heeft mij doen besluiten om haar na 3 jaar toch te castreren. En niet omdat ik er last van heb, maar mijn hond wel.
Maar, en dit is niet bedoeld als kritiek maar gewoon nieuwsgierigheid, hoezo had ze last van die opgezette melklijsten? Waren ze er, of was er ook een ontsteking ofzo? Biz loopt al een maand met opgezette melklijsten maar daar worden zowel zij als ik niet anders van :19:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Maeve schreef:
Menstruatie is iets anders dan schijnzwangerschap.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

malinois schreef: Ik denk ook dat dat heel belangrijk is... ik lees soms op fb 'mn reu eet al een dag niet door een loopse teef' paniek... nou jammer dan...je krijgt wel weer honger. Heb ook een reu gehad die een week niet at als ze loops was... tot ie echt honger kreeg na een weekje dan ging ie weer eten... idem met een mokkige teef, ik ben ook niet te genieten op die dagen af en toe... t leven gaat gewoon door...
Nou dit dus, hoe normaler jij ermee omgaat, hoe sneller het over is volgens mij. Doran eet ook een week niet als Zinzi loops is, ja jammer dan hoor! En m'n ene westie teef had extreem last van haar schijnzwangerschappen, elk speeltje was een baby, melk spoot eruit enz. alle speeltjes van de vloer zodat er niks te moederen was en met een paar dagen was het over :ok:

Zinzi heeft er niet zoveel last van, die is alleen wat bitcheriger dan normaal, oh en één keer wilde ze een jonge pup op straat kidnappen, ze vond dat ze die wel kon bemoederen :LOL: jammer, maar dat ging niet door :neenee:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

haha ja dat doet Pom ook, pups wil ze dan liefst aan de melkbar schuiven, dat instinct zit best diep. Ze doet dat ook met bijv een pantoffel of een dekentje, of mijn hand als ze naast me ligt. Daar wil ze dan opliggen en dan is het goed. Ze geeft idd ook wel melk en is wat slomer, nouja dat is dan maar zo hoor. een sjagrijn is het sowieso, dus daarin zie ik geen verschil :D Gelukkig dus weinig last van. Oh en dingen die piepen, die vindt ze ook veel belangrijker als ze schijnzwanger is
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Alfilillo schreef: Ik vind het allebei onnatuurlijk: zowel castreren als beletten dat een teef drachtig wordt. Ik heb het nu gezien bij Lily die net voor het eerst loops is geweest. Tijdens de loopsheid vlógen de hormonen door haar lijf en ze wilde echt maar één ding. Als ik de natuur haar beloop had gelaten weet ik wat er gebeurd was.
Ik ben in principe ook tegen castratie, maar heb Izzy toch laten 'helpen'. En ja, in haar geval was het echt hélpen. Was ze niet sloom/lusteloos/depressief door de loopsheid, dan was ze wel bokkig en overbeschermend over d'r speeltjes tijdens de schijnzwangerschap (echt 24/7 bezorgd dat er iets met ze gebeurde). En dan was ze ook nog eens 3x per jaar loops. Dus ze was effectief in totaal zo'n 5 maanden per jaar niet in d'r normale hum. Heb het tot haar 2,5e jaar aangekeken om te zien of het nog zou stabiliseren en toen was ik het beu. Hop, mes erin. Ik vind het een verbetering :ok:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:
Maeve schreef:
Joh. Maar beide zijn onder invloed van hormonen en het moet, mijn inziens, wel heeft heftig zijn als je de absolute noodzaak voelt om die hormonen dan te verwijderen. Wij vrouwen nemen het doorgaans voor lief als we onder invloed van hormonen chagrijnig, emotioneel etc zijn terwijl alle gedragsveranderingen bij honden onder invloed van hormonen bijna standaard als iets kwaadaardigs en onnatuurlijks wordt gezien :19:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter is nu ook schijndrachtig en is zeker veel rustiger, eet slecht en is onzekerder bij andere honden buiten. Verder heeft ze buiten wel gewoon plezier maar alles is een tandje minder nu.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
63673J

Maeve schreef:
jvanringen schreef:
Maeve schreef:
Joh. Maar beide zijn onder invloed van hormonen en het moet, mijn inziens, wel heeft heftig zijn als je de absolute noodzaak voelt om die hormonen dan te verwijderen. Wij vrouwen nemen het doorgaans voor lief als we onder invloed van hormonen chagrijnig, emotioneel etc zijn terwijl alle gedragsveranderingen bij honden onder invloed van hormonen bijna standaard als iets kwaadaardigs en onnatuurlijks wordt gezien :19:
"Wij vrouwen" nemen dat doorgaans helemaal niet voor lief. Je zou de vrouwen de kost moeten geven die de pil slikken enkel en alleen om van die maandelijkse ellende af te zijn. "Kwaadaardig en onnatuurlijk" zijn je eigen woorden, en die moet je niet anderen in de mond leggen. En waarom honden de hele tijd met mensen vergeleken moeten worden zie ik ook niet; honden zijn geen mensen.
Neeltje

Maeve schreef:
Maar, en dit is niet bedoeld als kritiek maar gewoon nieuwsgierigheid, hoezo had ze last van die opgezette melklijsten? Waren ze er, of was er ook een ontsteking ofzo? Biz loopt al een maand met opgezette melklijsten maar daar worden zowel zij als ik niet anders van :19:
Ze was sowieso tijdens de loopsheid en zwangerschap niet vooruit te branden. Binnen alleen slapen en met de wandelingen moest ik haar zowat meeslepen. Ze had in zoverre last van de melklijsten dat ze ze voordurend zat te likken. En ik heb het niet over ik, maar over Lotje. Ik heb geen last van haar opgezette melklijsten, maar als zij de godsganselijke tijd zit te likken, lijkt me dat ze er last van heeft. En dit was dus in oktober en ze was begin juli loops geweest.
Neeltje

jvanringen schreef:
Maeve schreef:
jvanringen schreef:
Maeve schreef: Hier geven ze op dekrijpe dagen wel betekenis aan het woord loops hoor :mrgreen: Dan blijven ze maar fijn even aan de lijn of de flex als we geen pups willen :wink: Maar ik snap o.a. jouw post en die van Tara wel. Ja, de ene teef heeft er meer last van dan de ander. Maar de ene eigenaar maakt er ook meer een ding van dan de ander, en reken maar dat dat ook doorwerkt op de hond. Bizzy is ook wat schijndrachtig nu, inclusief opgezette melklijsten ja. Maar daar besteden we geen aandacht aan en we doen gewoon wat we anders ook doen. Als ik zelf heel dramatisch was gaan doen weet ik zeker dat ik van haar een hond kan maken die elke schijndracht een beetje dood gaat :wink: Waarmee ik NIET zeg dat je elke heftige schijndracht zelf kan voorkomen, voor we dat weer krijgen. Maar voor veel honden zou het denk ik wel schelen. Dat zelfs veel fokkers niet beseffen dat een schijndracht na elke loopsheid gebeurt zegt wel genoeg, eigenaren weten dat ook niet en zien het haast als ziekte.
"Wij vrouwen" nemen dat doorgaans helemaal niet voor lief. Je zou de vrouwen de kost moeten geven die de pil slikken enkel en alleen om van die maandelijkse ellende af te zijn. "Kwaadaardig en onnatuurlijk" zijn je eigen woorden, en die moet je niet anderen in de mond leggen. En waarom honden de hele tijd met mensen vergeleken moeten worden zie ik ook niet; honden zijn geen mensen.
Het is totaal niet te vergelijken. De reden van schijnzwangerschap bij honden, is dat ze in de roedel de pups van de andere teven ook kunnen voeden indien nodig. Dat is de reden van schijnzwangerschap. En dit is er niet op de manier dat wij onze honden houden.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:"Wij vrouwen" nemen dat doorgaans helemaal niet voor lief. Je zou de vrouwen de kost moeten geven die de pil slikken enkel en alleen om van die maandelijkse ellende af te zijn. "Kwaadaardig en onnatuurlijk" zijn je eigen woorden, en die moet je niet anderen in de mond leggen. En waarom honden de hele tijd met mensen vergeleken moeten worden zie ik ook niet; honden zijn geen mensen.
Wie de schoen past trekke hem aan hoor :wink: Er wordt mijn inziens in het algemeen (dus niet per se op dit forum) nogal spastisch gedaan over hormoongedreven gedrag bij honden.
En ik vind de pil ook wel wat anders dan de hele boel er maar uit halen. Er zijn maar heel weinig vrouwen die dat doen, en het mag volgens mij zelfs niet eens zonder medische indicatie. Maar een teef die een poosje na de loopsheid chagrijnig is wordt al heel snel gecastreerd, alsof het niks is. In zoverre vind ik het vergelijkbaar dat zowel mensen als honden zoogdieren zijn met een hormooncyclus. En nee, die schijndracht is niet meer functioneel. Maar wij laten ons doorgaans ook niet elke cyclus bevruchten, terwijl die mogelijkheid er wel is.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef: Maar wij laten ons doorgaans ook niet elke cyclus bevruchten, terwijl die mogelijkheid er wel is.
Nu niet meer, nee. Maar voor de tijd van de pil waren gezinnen van meer dan 16 kinderen heel gewoon. En dat was vast niet omdat die vrouwen ieder jaar een verse baby wilden....
Nee maar ik bedoel, wij knallen toch ook niet uit elkaar van frustratie en ongeluk als we ons niet laten bevruchten? En nee, dat ligt niet aan de pil want ook zonder anticonceptie overleef ik dat prima :wink: Dus hoe erg is het dan als een teef een schijndracht heeft die niet echt meer nut heeft? Of als ze een loopsheid niet wordt gedekt?
63673J

Schijndracht bij honden is iets heel anders dan een menstruatie. Waarom doe je steeds alsof dat hetzelfde is?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef: Maar wij laten ons doorgaans ook niet elke cyclus bevruchten, terwijl die mogelijkheid er wel is.
Nu niet meer, nee. Maar voor de tijd van de pil waren gezinnen van meer dan 16 kinderen heel gewoon. En dat was vast niet omdat die vrouwen ieder jaar een verse baby wilden....
Nee maar ik bedoel, wij knallen toch ook niet uit elkaar van frustratie en ongeluk als we ons niet laten bevruchten? En nee, dat ligt niet aan de pil want ook zonder anticonceptie overleef ik dat prima :wink: Dus hoe erg is het dan als een teef een schijndracht heeft die niet echt meer nut heeft? Of als ze een loopsheid niet wordt gedekt?
Het is niet erg maar ik heb er geen zin :engel: En ik denk dat mijn teven dat geheister ook kunnen missen als kiespijn :mrgreen: Op deze manier zijn ze het hele jaar rond gelijkmatig van karakter en kunnen altijd loslopen. Als ze er echt nadelige gevolgen van zouden ondervinden zou ik trouwens de eerste zijn die ze intact laat hoor. Maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt.
Ja maar kijk, dat vind ik al heel anders :wink: Ik zou niet dezelfde keuze maken als jij, maar eerlijker en duidelijker dan dit wordt het niet. Prima dan. Maar castreren omdat een schijndracht zielig is, dat is denk ik heel vaak vooral een probleem dat bij de baas ligt. Omdat een hond dan inderdaad hormoonschommelingen heeft, en sommige mensen vinden dat al erg als ze het opmerken. Dan vraag ik me wel eens af hoeveel last een hond daar nou daadwerkelijk van heeft, of dat het vooral alleen opvalt. Zeg dan gewoon dat je graag je hond castreert voor je eigen gemak :19:
Neeltje

Maeve schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef: Nu niet meer, nee. Maar voor de tijd van de pil waren gezinnen van meer dan 16 kinderen heel gewoon. En dat was vast niet omdat die vrouwen ieder jaar een verse baby wilden....
Het is niet erg maar ik heb er geen zin :engel: En ik denk dat mijn teven dat geheister ook kunnen missen als kiespijn :mrgreen: Op deze manier zijn ze het hele jaar rond gelijkmatig van karakter en kunnen altijd loslopen. Als ze er echt nadelige gevolgen van zouden ondervinden zou ik trouwens de eerste zijn die ze intact laat hoor. Maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt.
Ja maar kijk, dat vind ik al heel anders :wink: Ik zou niet dezelfde keuze maken als jij, maar eerlijker en duidelijker dan dit wordt het niet. Prima dan. Maar castreren omdat een schijndracht zielig is, dat is denk ik heel vaak vooral een probleem dat bij de baas ligt. Omdat een hond dan inderdaad hormoonschommelingen heeft, en sommige mensen vinden dat al erg als ze het opmerken. Dan vraag ik me wel eens af hoeveel last een hond daar nou daadwerkelijk van heeft, of dat het vooral alleen opvalt. Zeg dan gewoon dat je graag je hond castreert voor je eigen gemak :19:
Als ik het voor mijn eigen gemak zou hebben gedaan, zou ik haar wel eerder hebben laten castreren. Lotje werd maar 1x per jaar loops, hield zichzelf en mijn huis, helemaal schoon, geen druppel heb ik gevonden. Buiten geen last van opdringerige reuen. Daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Ik zou graag van je willen weten, wat mijn ongemak is van haar schijnzwangerschap?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef: Als ik het voor mijn eigen gemak zou hebben gedaan, zou ik haar wel eerder hebben laten castreren. Lotje werd maar 1x per jaar loops, hield zichzelf en mijn huis, helemaal schoon, geen druppel heb ik gevonden. Buiten geen last van opdringerige reuen. Daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Ik zou graag van je willen weten, wat mijn ongemak is van haar schijnzwangerschap?
Neem het niet zo persoonlijk op joh, ik schrijf toch duidelijk in algemene zin.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:Schijndracht bij honden is iets heel anders dan een menstruatie. Waarom doe je steeds alsof dat hetzelfde is?
Omdat t beide hormoongerelateerd is....
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

En omdat het binnen de cyclus de periode is dat hond of mens die periode ook anders ervaart dan de rest van de cyclus.

Dan kunnen we wel heel principieel de loopsheid gaan vergelijken met de eisprong van vrouwen maar dat slaat ook als een kut op dirk want de eisprong verneemt haast niemand bewust.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ja ik kon het ook wel voelen soms maar ik werd er verder niet anders van. Menstruatie daarintegen :ugh:

Nouja, ik ben al tijden chemisch gecastreerd :engel:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Precies, als ik nu opmerkingen krijg over mijn plofvacht en onderwol dan heb ik ten minste een medisch excuus.
Ook word mijn vetzucht erop af geschoven. :8):
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:Precies, als ik nu opmerkingen krijg over mijn plofvacht en onderwol dan heb ik ten minste een medisch excuus.
Ook word mijn vetzucht erop af geschoven. :8):
:80: :schrik: :LOL:

En dan nog even kniesorig: het is daarentegen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”