Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar gaan we weer :(

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Daar gaan we weer :(

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Nanna schreef:Ik neem het risico wel hoor, ik ken Sandra en Izzy en ben geen seconde bang dat Izzy Peer om zeep helpt :LOL:
Daar staat tegenover dat ik wèl bang ben voor die junk die tegenwoordig de hei onveilig maakt ' met se retnoos'. Die nu al loopt te gillen dat zijn hond over twee jaar alle honden in het bos doodbijt.
En vanwege die lui wil ik niets liever dan dat type hond verboden wordt. Omdat het in de verkeerde handen ongeleide wapens kunnen zijn.
En dus moet iedereen die gewoon van het ras houd om alle goede redenen lijden onder het feit dat er ook een junk met eenzelfde type hond kan lopen....
Ik heb al 22 jaar Staffords als hond gehad....nooit ook maar enige vorm van agressie ondervonden, ook niet bij alle andere Staffords en kruisingen die ik tegen ben gekomen.
Ja, ze zien er stoer uit, maar ze waren en zijn stuk voor stuk grote knuffelkonten.
Heb voordat de Staffords in mijn leven kwamen 2 Jack Russels gehad, die waren veel feller van karakter en niet te beroerd om andere honden even duidelijk te maken dat zij de baas waren. Maar geen van mijn Staffords heeft ook maar ooit gegromd of geblaft naar een andere hond.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ontwijk spa's in de regel ook hoor. :wink: Maar dat ligt meer aan mijn hond(en) en de spa's zijn daar niet uniek in :mrgreen:

Met Shib ontweek ik ze, omdat Shib goed was in ruzie krijgen. Dus tenzij ik wist dat het een teef was, pakte ik een andere route.

Bij Malou vind ik het zelfs nog lastiger. Zij geeft iedere reu die aan haar achterwerk wil snuffelen genadeloos op z'n flikker en dat vind ik bij honden die bekend staan om hun kortere lontje geen strak plan. (dus spa/herder/rottweiler/en misschien zelfs wel bijna iedere hond die flink groter is dan haar). Bij teven kan ze ook nog wel eens gaan lopen bitchen dus daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als bij de reuen.

En toch loop ik moeiteloos bij sandra&co naar binnen met mevrouw zonder dat er eerst buiten kennis gemaakt hoeft te worden en is Malou (inmiddels :mrgreen: ) dikke vrienden met Tyson van Adjani. :cheer: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ptje schreef:Mij ging het nog niet eens zozeer om het filmpje ( had niet gemerkt dat het een oud filmpje was) dus sorry als het zo overkomt maar meer om de deels sensatiemakerij van de mensen en de verdeelde kampen, dan worden er dingen geuit waar de honden geen brood van lusten, ja ik weet het vanaf een beeldscherm durven mensen veel maar triest blijft het. (Kruipt weer snel onder de steen :oeps: )
Peetje Peetje toch wat ben je toch een vieze opruier zeg.
Hoe durf je. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Nou loop jij lekker om Neeltje.
Ik kan me trouwens eerder adviseren om om te lopen voor mijn kleine kut keffer. Die is pas vals.

Kortom hier ook veel maar ik loop niet om
, wat hier loopt is lief en braaf en hooguit onstuimig.
De reden waarom ik mijn hond op til.
( 4 kilo oud en niet al te stabiel )

Hetze idd.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

hewi schreef:Nou loop jij lekker om Neeltje.
Ik kan me trouwens eerder adviseren om om te lopen voor mijn kleine kut keffer. Die is pas vals.

Hetze idd.
Ik neem aan dat je reactie ook geldt voor de andere forumleden die hier hetzelfde hebben geantwoord? Ik ben nl. niet de enige die dat doet.

Zoals je kunt lezen, doen ook Cleva, Nanna, en Habibi dit en waarschijnlijk nog vele andere van de ruim 6000 forumleden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Neeltje schreef:

Hetze idd.
Ik neem aan dat je reactie ook geldt voor de andere forumleden die hier hetzelfde hebben geantwoord? Ik ben nl. niet de enige die dat doet.

Zoals je kunt lezen, doen ook Cleva, Nanna, en Habibi dit en waarschijnlijk nog vele andere van de ruim 6000 forumleden.
en waarschijnlijk evenveel andere forummers zijn inmiddels schijtziek van die hetze.
wat nu dan?
patstelling?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Is de titel toch ineens weer van toepassing op het topic :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijke schreef:Is de titel toch ineens weer van toepassing op het topic :roll:
had je anders verwacht dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Verwacht niet, gehoopt wel? Of ben ik nu heel naief :mrgreen:
hewi
Zeer actief

Neeltje schreef:

Hetze idd.

Nee alleen specifiek geheel voor jou omdat je er een verschrikkelijk denigrerend toontje bij neertikt. En jij tikte erbij dat iedereen dat deed namelijk. Dus aan jou de eer whoehoe
Groetjes Heidi
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Oud filmpje of niet je kan zo honderden van de filmpjes vinden ik vind het geen Hetze denk dat sommigen nog steeds niet goed wakker zijn of de realiteit niet goed onder ogen willen zien.

Ptje kan dit filmpje heel goed voor het eerst hebben gezien en niet met de intentie ff een oud filmpje hier neer te knallen om de boel weer eens op scherp te zetten hoe weten jullie dat?

En die mensen die posten dat hun HR hondjes van geen kwaad bewust zijn maar echte koezie koezie zo gezellig en zoooo lief zijn enne
echt geen kwaad in het zin hebben en dat er echt niemand voor hun hondje op zij gaan , ja iedereen kan van alles over hun hondje neer kalken hier ik heb ze niet gezien ......schei toch uit zeg.... Er zijn genoeg verkeerde voorbeelden en dat praten we inmiddels over jaaaaaaaaaren dat deze HR honden de boel verpesten tot de dood aan toe...........maar nee hoor oogkleppen op blijven houden. :ok:
Neeltje

hewi schreef:
Neeltje schreef:

Hetze idd.

Nee alleen specifiek geheel voor jou omdat je er een verschrikkelijk denigrerend toontje bij neertikt. En jij tikte erbij dat iedereen dat deed namelijk. Dus aan jou de eer whoehoe
Goh, wat ben je toch een gezellig mens.
Neeltje

Rocco schreef:Oud filmpje of niet je kan zo honderden van de filmpjes vinden ik vind het geen Hetze denk dat sommigen nog steeds niet goed wakker zijn of de realiteit niet goed onder ogen willen zien.

Ptje kan dit filmpje heel goed voor het eerst hebben gezien en niet met de intentie ff een oud filmpje hier neer te knallen om de boel weer eens op scherp te zetten hoe weten jullie dat?

En die mensen die posten dat hun HR hondjes van geen kwaad bewust zijn maar echte koezie koezie zo gezellig en zoooo lief zijn enne
echt geen kwaad in het zin hebben en dat er echt niemand voor hun hondje op zij gaan , ja iedereen kan van alles over hun hondje neer kalken hier ik heb ze niet gezien ......schei toch uit zeg.... Er zijn genoeg verkeerde voorbeelden en dat praten we inmiddels over jaaaaaaaaaren dat deze HR honden de boel verpesten tot de dood aan toe...........maar nee hoor oogkleppen op blijven houden. :ok:
Dat je dat dùrft te zeggen Rocco! :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Neeltje schreef:
hewi schreef: Nee alleen specifiek geheel voor jou omdat je er een verschrikkelijk denigrerend toontje bij neertikt. En jij tikte erbij dat iedereen dat deed namelijk. Dus aan jou de eer whoehoe
:mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Rocco schreef:Oud filmpje of niet je kan zo honderden van de filmpjes vinden ik vind het geen Hetze denk dat sommigen nog steeds niet goed wakker zijn of de realiteit niet goed onder ogen willen zien.

Voor de duidelijkheid; ik heb geen HR-hond én ik heb een bloedhekel aan SPA's, want ik vind ze gevaarlijk.

En toch vind ik het een hetze.

We weten het inmiddels wel. Er worden zelfs stappen ondernomen. Om elk incident (wereldwijd!!) nu uitgebreid onder de loep te nemen en elke keer weer hetzelfde riedeltje aan beschuldigingen en (voor)oordelen uit te spuien gaat gewoon te ver in mijn optiek.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Lang niet alle incidenten worden onder de loep genomen. Ook van de SPA-incidenten komt maar een heel kleine fractie online. Van de 3 incidenten waar ik zelf bij was en het incident waar mijn zus bij betrokken was, is er niet één op facebook o.i.d. terecht gekomen. En van de incidenten die op facebook langskomen, ook grotendeels SPA en verder nog voornamelijk HR, komt ook maar een (klein) deel op het hondenforum. Ook als het een SPA is wordt het ras lang niet altijd genoemd en als het geen SPA of HR is, wordt het ras ook gewoon meestal benoemd.
hewi
Zeer actief

Neeltje schreef:
hewi schreef:
Neeltje schreef:

Hetze idd.

Ja he, kreeg je het idee dat je in spiegel keek?
Misschien vind - hoe zei je dat- hele straat? Wijk ? Dat ook.
Groetjes Heidi
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik loop ook al mijn hele leven met honden om voor deze honden. Heb vaak zat ergens radeloos gestaan omdat er een stafford of pitbull los rond liep. Moet je bv werken loopt de stafford van verderop ineens los rond in je straat....sta je daar met je hond....kun je niet naar je eigen huis.
Ik ga geen risico nemen. Met mijn huidige hondjes voor de eerlijkheid sowieso niet met de meeste grote honden. Maar SPA ontmoetingen sta ik sowieso niet toe.

Ik ben zelfs zo erg dat de paniek me al naar de keel vliegt als er een aan komt lopen. Hoe hij zich ook gedraagt. Alleen al omdat mijn hondjes het net zo goed kunnen uitlokken door iets verkeerd te doen.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Tuurlijk een loslopende spa of 1 met zo'n typische baasje in trainingspak, steek ik ook over.
Maar de " gewone " spa die je hier in Drenthe ziet zijn gewoon leuke vriendelijke honden of hebben een eigenaar die zijn verantwoording neemt.

En zoals ik al zei ik gooi mijn hummel ook op arm juist omdat ze stuk kan. Ik snap het heel goed maar dat je dan gaat verkondigen dat iedereen omloopt en ze allemaal ellendelingen zijn das mij dan weer te kort door de bocht. Daarop reageerde ik trouwens Neeltje.
Groetjes Heidi
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het houd mensen bezig net als dat sommigen moeten vertellen dat Fief op de deurmat heeft gescheten of zo lief voor het konijntje van de buren is . Of de zoveelste saaie foto die voorbij komt of wat er allemaal gegeten word vanavond.
Het is al jaren een probleem met dat soort honden wereldwijd. Mensen zijn daar bang en bezorgd om en plaatsen ze een berichtje daarover of een filmpje.
Ze maken die SPA's niet kapot , bezorgen ze geen slechte naam en lopen die beesten niet vals te maken.
Dus wat is het probleem.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

hewi schreef:
En, voel je je beter met het neerkwakken van dit soort reacties???
Neeltje

hewi schreef:Tuurlijk een loslopende spa of 1 met zo'n typische baasje in trainingspak, steek ik ook over.
Maar de " gewone " spa die je hier in Drenthe ziet zijn gewoon leuke vriendelijke honden of hebben een eigenaar die zijn verantwoording neemt.

En zoals ik al zei ik gooi mijn hummel ook op arm juist omdat ze stuk kan. Ik snap het heel goed maar dat je dan gaat verkondigen dat iedereen omloopt en ze allemaal ellendelingen zijn das mij dan weer te kort door de bocht. Daarop reageerde ik trouwens Neeltje.
Ik neem het risico gewoonweg niet. Het is te vaak "dat doet hij anders nooit". Prima, dan probeer dat maar uit met de hond van iemand anders, niet met de mijne.
hewi
Zeer actief

Neeltje schreef:
hewi schreef:
En, voel je je beter met het neerkwakken van dit soort reacties???

Jij? Actie reactie he.
Groetjes Heidi
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Maar het gevoel van onveiligheid wordt juist vergroot door zoveel mogelijk berichten over bijt incidenten te plaatsen!
Vaak lezen mensen heen over de plaats waar het gebeurt is.
Je kan het ook houden bij alleen berichten over incidenten in ons eigen land...
Dat maakt het niet minder erg, elk incident is er 1 te veel, maar het is ook weer niet zo dat je op elke straathoek besprongen wordt door agressieve honden.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De rust zal pas wederkeren als klapkaken en andere gevaarlijke honden bij wet uit het straatbeeld verdwenen zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

stoffeltje schreef: Dat maakt het niet minder erg, elk incident is er 1 te veel, maar het is ook weer niet zo dat je op elke straathoek besprongen wordt door agressieve honden.
Een deel van het probleem is dat je niet weet welke straathoek veilig is een welke niet.

Dat er bij Russische roulette niet in elk huis een kogel zit, in eentje maar, wil niet zeggen dat degene die er mee moet schieten minder peentjes zweet.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik denk dat er eerder rust komt als er een landelijk beleid komt welke duidelijk is voor iedereen en waar een rechte lijn voor alle honden wordt getrokken.
Dus niet alleen gericht op spa's, maar gewoon op elke hond die gericht bijt naar mens en dier (ook al is de schade minder), dus als de agressieve hond (maar toevallig geen spa) van de buren een gat bijt dat daar ook wat mee gedaan kan worden.

Als er gewoon een duidelijk beleid komt (bijvoorbeeld: dodelijk incident is inslapen hond plus hoge boete eigenaar, "gewoon" bijtincident (evt. met verplichte onderbouwing verklaring dierenarts) is boete + aanlijnplicht, 2e incident hogere boete + muilkorfplicht erop en bij 3e incident nog hogere boete + inslapen hond). En dan niet elke gemeente zelf uit laten werken, maar landelijk regelen en dus overal hetzelfde zodat het voor iedereen duidelijk is wat er kan gebeuren als Fifi of Brutus bijt en dat iedereen ook actie kan ondernemen als slachtoffer van hondenbeten, ongeacht het ras of de grootte.

En nee, ik heb het ook niet op spa's en sommigen ontwijk ik liever omdat ik niet vertrouw dat de baas de hond kan houden of omdat ik er zelf 1 heb die een grote smoel heeft en gedrag kan uitlokken daarmee. Maar er zijn er ook veel meer waar ik mij geen moment druk om maak en dan woon ik nog wel in Rotterdam :mrgreen:
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Habibi schreef:Wil niet mee in opnieuw de volledige discussie.

Maar aangaande omlopen:

Ik doe dat ook.
Waren wij mooi even uitzondering :cheer:
Behalve heeeeel veel kletsen (ja hij blaft graag) no problems. Zelf de kleine terrorist gedroeg zich een keer
Afbeelding
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Heavy schreef:
Simone-H schreef:
stoffeltje schreef: Dat maakt het niet minder erg, elk incident is er 1 te veel, maar het is ook weer niet zo dat je op elke straathoek besprongen wordt door agressieve honden.
Een deel van het probleem is dat je niet weet welke straathoek veilig is een welke niet.

Dat er bij Russische roulette niet in elk huis een kogel zit, in eentje maar, wil niet zeggen dat degene die er mee moet schieten minder peentjes zweet.
Honden hebben en houden is ook een soort van Russische roulette als je het zo wilt noemen :19:
Het zijn beesten en ze hebben tanden en kunnen bijten en je moet ermee over straat en daar lopen er nog meer en ze reageren ook nog op elkaar :wink: en ze zijn niet allemaal even lief of gezellig .

Maar dat er altijd een hond tevoorschijn kan komen met kwade bedoelingen is nou eenmaal zo en dat kan elk ras zijn . Dat risico moet je gewoon incalculeren net als het risico dat een hond wegloopt en wordt aangereden of ziek kan worden en dood gaat .
Als je zo begint is het hele leven een groot risico. Ben vorige week naar mijn zoon geweest 180 km. verderop. Met de auto. Wat je dan allemaal niet kan overkomen!
Ook het aangaan van relaties met mensen, tjonge wat kun je daar een pijn van hebben.
Het gaat om het "gewoon" hebben van een hond. Met alle risico's die daarbij horen, ziek worden, doodgaan enz. Daarbij komt in dit onderwerp waar het hier over gaat nog eens dat je tijdens een gewoon stukje lopen steeds moet uitkijken wat er nog meer op straat loopt.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:
Heavy schreef: Ik vind het jammer dat mensen hun wandelplezier laten verpesten door angst voor een hond die er misschien wel of niet is en die misschien wel of niet gaat bijten .
Ik vind het dan weer jammer dat mensen menen een potentiële, want genetisch gepredisponeerd om vanuit het niets toe te slaan, hondendoder of soms zelfs mensendoder in huis te moeten halen in de vorm van een spa terwijl er keus te over is uit zoveel andere honden. Terwijl ze wéten dat er ontzettend veel mensen zijn die niks van hun hond moeten hebben.
Ik vind dat echt raar. Maar het zal 'part of the fun' zijn :19:
Natuurlijk weten de klapkaakeigenaren dat vrijwel niemand iets moet hebben van hun honden. Dat is nu precies de reden dat ze zo'n monster aanschaffen. Ze verafgoden die agressie en vinden het heerlijk dat normale mensen met normale honden hier angst voor hebben. Het ultieme genot is natuurlijk dat onschuldigen aangevallen en verscheurd worden. Voer voor psychiaters dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”