Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is er super irritant aan je hond?
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat is er super irritant aan je hond?
Ari is bijna de perfecte hond, maar het blaffen om niks, dat krijgen we er maar niet uit. Soms gaat het een tijd veel beter, maar dan begint alles weer opnieuw. Nou ja, als dat alles is.....

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Likken. Aki likt mijn vriend en mij écht veel en ook anderen die hij graag mag. "stop nou toch eens met likken!" hoor je regelmatig bij ons in huis. Je arm, voet, hand, oor, gezicht.. zucht.
Een klein kusje in het gezicht als hij naast me ligt is prima, maar te pas en te onpas die natte lerf over je arm of hand wordt wel eens vervelend.
Een klein kusje in het gezicht als hij naast me ligt is prima, maar te pas en te onpas die natte lerf over je arm of hand wordt wel eens vervelend.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Digger: Zijn overdreven opwinding als we gaan wandelen... en dan vooral het harde keffen.
Noa: Daar vond ik altijd veel irritant aan... vooral het niet luisteren, verharen, blaffen.. Met het oud worden is ze zachter geworden, ze verhaart zelfs minder. Dus ik erger me helemaal niet meer aan Noa. Hoewel.. misschien wel dat ze er nu voor zorgt vooraan te staan als ik ga wandelen. Met Digger en Foxy wil ik graag af en toe langer lopen, maar ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen die ouwe achter te laten. Dus dan wordt het toch weer niet die lange wandeling.
Koda is gewoon een irritante pup van 30 kg
De laatste dagen is niks veilig, brillen, e-readers enzo. Gelukkig is onze reuzenbaby verder vreselijk lief, dus we houden het wel uit met hem!
Foxy: spanning naar vreemde honden. Gelukkig wonen we rustig en komen we weinig andere honden tegen tijdens het wandelen.
Noa: Daar vond ik altijd veel irritant aan... vooral het niet luisteren, verharen, blaffen.. Met het oud worden is ze zachter geworden, ze verhaart zelfs minder. Dus ik erger me helemaal niet meer aan Noa. Hoewel.. misschien wel dat ze er nu voor zorgt vooraan te staan als ik ga wandelen. Met Digger en Foxy wil ik graag af en toe langer lopen, maar ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen die ouwe achter te laten. Dus dan wordt het toch weer niet die lange wandeling.
Koda is gewoon een irritante pup van 30 kg
Foxy: spanning naar vreemde honden. Gelukkig wonen we rustig en komen we weinig andere honden tegen tijdens het wandelen.
- Lucia
- Zeer actief
Ik was bij Milo nog wat vergeten.
Manipuleren, en dan vooral mijn ouders. Tussen de 15 en 20 Vaste koekmomenten inmiddels
Manipuleren, en dan vooral mijn ouders. Tussen de 15 en 20 Vaste koekmomenten inmiddels
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
In tassen kijken doet Luna héél erg. Overal duikt ze met die grote neus in om te kijken of er wat te vreten in zit.
En ze wil altijd bovenop je liggen. Altijd. Als ik haar dan weg duw kruipt ze zó dicht tegen me aan dat ik maar weer een stukje opschuif. Even kroelen is leuk hoor, maar ze wil altijd kroelen.
Soms vind ze op visite gaan stom en dat vind ik dan weer stom. Dan gaat ze bij de deur staan en is daar met geen 10 paarden weg te krijgen. Zet de deur niet open want ze is weg.
Vito blaft heel veel. Het is al iets minder geworden, maar voor het leuke vind ik het nog echt te veel. Laatst kwam er een luchtballon over en toen ging hij helemaal uit zijn stekker. Gevolg is nu dat hij weer meer blaft naar van alles en niets in de lucht. Hij doet dit overigens alleen thuis. Als hij iets gezien heeft of denkt te zien wordt hij helemaal gek en als ik hem dan naar binnen stuur gaat hij er nog bij piepen ook. Ik heb deze dwaasheid nog niet kunnen doorbreken, maar ik ben er mee bezig, want ik vind het onwenselijk dat hij zich zo opnaait.
Hij is me ook iets te bezitterig met speeltjes. Met Luna en bekende honden gaat dit nu goed, maar met vreemde honden vind ik dat hij een te grote muil heeft, dus lijn ik hem even aan als ik andere honden tegenkom en hij loopt ergens mee te sjouwen. Vind ik ook irritant dat het zo moet, maar goed, als hij zich niet kan gedragen gaat hij maar vast.
En ze wil altijd bovenop je liggen. Altijd. Als ik haar dan weg duw kruipt ze zó dicht tegen me aan dat ik maar weer een stukje opschuif. Even kroelen is leuk hoor, maar ze wil altijd kroelen.
Soms vind ze op visite gaan stom en dat vind ik dan weer stom. Dan gaat ze bij de deur staan en is daar met geen 10 paarden weg te krijgen. Zet de deur niet open want ze is weg.
Vito blaft heel veel. Het is al iets minder geworden, maar voor het leuke vind ik het nog echt te veel. Laatst kwam er een luchtballon over en toen ging hij helemaal uit zijn stekker. Gevolg is nu dat hij weer meer blaft naar van alles en niets in de lucht. Hij doet dit overigens alleen thuis. Als hij iets gezien heeft of denkt te zien wordt hij helemaal gek en als ik hem dan naar binnen stuur gaat hij er nog bij piepen ook. Ik heb deze dwaasheid nog niet kunnen doorbreken, maar ik ben er mee bezig, want ik vind het onwenselijk dat hij zich zo opnaait.
Hij is me ook iets te bezitterig met speeltjes. Met Luna en bekende honden gaat dit nu goed, maar met vreemde honden vind ik dat hij een te grote muil heeft, dus lijn ik hem even aan als ik andere honden tegenkom en hij loopt ergens mee te sjouwen. Vind ik ook irritant dat het zo moet, maar goed, als hij zich niet kan gedragen gaat hij maar vast.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb je even?
Izzy: Altijd maar krijsen en blaffen om niks en om alles waar ze maar denkt dat ze die scheur over moet open trekken. Veel andere honden moet ze niet veel van hebben op bekende wandel routes, dat betekend dus dat ze krijsend erop af gaat en schijnaanvallen inzet. Ze ligt eigenlijk altijd wel in de weg. Waar ze eerst niks van mensen moest weten heeft ze nu bepaald dat ze zelf wel haar mensenvrienden uitzoekt en dan is het aan ook, ik heb haar tegenwoordig dus meestal vast. Want of ze spot wel een hond die ze niet moet en vliegt daar krijsend op af, of het is een mensen vriend en gaat er dan ook op af. Gelukkig kan ze nu wel redelijk onbekende mensen met rust laten zonder het meteen op het krijsen te zetten.
Droef: Jammer maar helaas heeft hij toch wel reu agressie ontwikkeld(alleen intacte en reuen van minimaal zijn formaat) dus hij loopt ook wat minder los hierdoor. Droef kan loeihoog springen, en schroomt ook niet om dit te doen om even een kusje op te eisen. Hij raakt je hierbij niet maar als hij het bij onbekende doet schrikken ze zich vaak de tandjes(gelukkig doet hij het niet bij iedereen en de meeste bekenden weten ondertussen niet beter). Ook achter een hek van 1,20 tot 1,50mtr kan hij niet meer ongestoord spelen want hij is dus laatst over zo'n hek gesprongen toen hij zijn vijand zag. Droef is 's avonds behoorlijk waaks, iedereen buiten bij de voordeur wordt weg geblaft(tenzij ze binnen komen) en in het donker buiten lopen met Droef betekend dus soms dat ik moet omlopen als hij aangeeft het niet te vertrouwen.
Ik ervaar overigens wel meer last van Izzy haar schelle blaf en geschreeuw dan alle irritante dingen van Droef bij elkaar.
Izzy: Altijd maar krijsen en blaffen om niks en om alles waar ze maar denkt dat ze die scheur over moet open trekken. Veel andere honden moet ze niet veel van hebben op bekende wandel routes, dat betekend dus dat ze krijsend erop af gaat en schijnaanvallen inzet. Ze ligt eigenlijk altijd wel in de weg. Waar ze eerst niks van mensen moest weten heeft ze nu bepaald dat ze zelf wel haar mensenvrienden uitzoekt en dan is het aan ook, ik heb haar tegenwoordig dus meestal vast. Want of ze spot wel een hond die ze niet moet en vliegt daar krijsend op af, of het is een mensen vriend en gaat er dan ook op af. Gelukkig kan ze nu wel redelijk onbekende mensen met rust laten zonder het meteen op het krijsen te zetten.
Droef: Jammer maar helaas heeft hij toch wel reu agressie ontwikkeld(alleen intacte en reuen van minimaal zijn formaat) dus hij loopt ook wat minder los hierdoor. Droef kan loeihoog springen, en schroomt ook niet om dit te doen om even een kusje op te eisen. Hij raakt je hierbij niet maar als hij het bij onbekende doet schrikken ze zich vaak de tandjes(gelukkig doet hij het niet bij iedereen en de meeste bekenden weten ondertussen niet beter). Ook achter een hek van 1,20 tot 1,50mtr kan hij niet meer ongestoord spelen want hij is dus laatst over zo'n hek gesprongen toen hij zijn vijand zag. Droef is 's avonds behoorlijk waaks, iedereen buiten bij de voordeur wordt weg geblaft(tenzij ze binnen komen) en in het donker buiten lopen met Droef betekend dus soms dat ik moet omlopen als hij aangeeft het niet te vertrouwen.
Ik ervaar overigens wel meer last van Izzy haar schelle blaf en geschreeuw dan alle irritante dingen van Droef bij elkaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Nooit gehad.Kruimel53 schreef:Je was me nét voorNanna schreef:Alle reuen die ik heb gehad: tegen mensen hun spullen willen pissen. Ik moest ze op het strand echt in de gaten houden anders stonden ze zo over iemand's handdoek heen te zeiken![]()
Wat dat aangaat zijn teven een zegen![]()
Naap zelf is een dotje. Alleen die vacht krijg je een beroerte van.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
O ja: lily: als ze ergens een open deur spot sjeest ze er zonder een moment te twijfelen naar binnen. Dit heeft meerdere schaamtevolle momenten opgeleverd.
Alfil: pissen tegen voorwerpen op het strand (rugzakken bv.). Toen hij nog niet gecastreerd was, was het nog erger. Een tilt hij zo z'n poot tegen de voetbaltrainer van mijn oudste zoon. Die vond het niet zo erg gelukkig.
Alfil: pissen tegen voorwerpen op het strand (rugzakken bv.). Toen hij nog niet gecastreerd was, was het nog erger. Een tilt hij zo z'n poot tegen de voetbaltrainer van mijn oudste zoon. Die vond het niet zo erg gelukkig.
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Georges zijn ongelooflijke obsessie met andere honden. Elke hond die we tegenkomen of in de verte zien moét begroet worden. En ook niet op beleefde manier natuurlijk; oftewel in volle vaart er op af, oftewel al sluipend en fixerend er naartoe om op het eind vrolijk kwispelend recht te springen
Gelukkig kan hij het met de meeste honden wel goed vinden, dus is het eigenlijk nooit zo'n probleem. Tegenwoordig houdt hij mij gelukkig wel weer in de gaten en loopt hij ook al vlotter mee als ik weer doorloop. Maar hem terugroepen vòòr hij die andere hond heeft begroet, vergeet het maar.
En het opspringen tegen mensen vind ik ook wel een puntje, evenals overdreven knuffelen wat niet iedereen apprecieert
Gelukkig kan hij het met de meeste honden wel goed vinden, dus is het eigenlijk nooit zo'n probleem. Tegenwoordig houdt hij mij gelukkig wel weer in de gaten en loopt hij ook al vlotter mee als ik weer doorloop. Maar hem terugroepen vòòr hij die andere hond heeft begroet, vergeet het maar.
En het opspringen tegen mensen vind ik ook wel een puntje, evenals overdreven knuffelen wat niet iedereen apprecieert
- Gimmick
- Zeer actief
Moet hier stiekem wel om lachen om wat iedereen irritant vind aan zn hond.
Soms wel eens het idee dat alle honden hier perfect in de pas lopen. Maar na zulke topics denk ik altijd maar weer. Ach die van mij zijn de beroerdste niet.
Soms wel eens het idee dat alle honden hier perfect in de pas lopen. Maar na zulke topics denk ik altijd maar weer. Ach die van mij zijn de beroerdste niet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
echt super irritant vind ik vooral Maverick zijn jat-gedrag. Zodra je je omdraait gaat hij op zoek naar iets eetbaars, of iets wat naar eten ruikt. Hij heeft er niks van om met zijn 40+ kg op de tafel te springen
of zijn voorpoten op het fornuis te zetten om afkoelende pannen uit te likken. hij zit absoluut nergens mee. Een hete pan, spullen die omflikkeren of een heel boos baasje, Maverick heeft het Stoicisme uitgevonden. Ook zo'n irritante eigenschap. Opvoeden is een regelrechte hel met zo'n eigengereid exemplaar. Daar tegenover staat dat hij buiten bijna bizar gehoorzaam is en hij supergoed los kan lopen
. Hier maakt hij echt enorm veel mee goed! En al ben je net uit je vel gesprongen, hij vleit zich gewoon weer heerlijk tegen je aan als je op de bank zit alsof er niks aan de hand is
Kailen is andersom. In huis een enorm lieve, zachtaardige, meegaande goedzak die niks verkeerd doet. Maar buiten verandert hij in een lonely wolf die jou absoluut niet nodig heeft voor zijn jachtpraktijken. Als je er niet altijd voor 100% bovenop zit, ben je hem zo kwijt
. Maar komt ie dan weer aankakken met zo'n blij hoofd, vergeef je hem eigenlijk weer direct
Amber is eigenlijk de vleesgeworden braafheid. Die doet niks verkeerd
. Maar wat wel irritant kan zijn is dat ze aan het begin van de wandeling keihard en heel schel gaat blaffen tot je oren ervan gaan tuten, en daarna loopt ze of vlak voor je voeten of net achter je. In het eerste geval struikel ik geheid als ik niet vreselijk goed oplet (en ik moet al goed op Kailen letten dus het gebeurt nog al eens) en in het tweede geval loopt ze groot risico mijn voet tegen haar harses of een stok in haar oog te krijgen. Ze is echt een beetje een pechvogeltje en ook nog eens heel gevoelig, dat irriteert dan wel eens. Maar tegelijkertijd ben ik gruwelijk dol op haar
Aan Lizzy is weinig irritants, maar dat komt natuurlijk ook omdat je in de loop der jaren overal mee leert leven. Haar obsessie om rottende lijken in het bos op te sporen en er van te vreten en in te rollen, is denk ik wel het meest irritante
.
En toch kun je niet zonder ze hè
Kailen is andersom. In huis een enorm lieve, zachtaardige, meegaande goedzak die niks verkeerd doet. Maar buiten verandert hij in een lonely wolf die jou absoluut niet nodig heeft voor zijn jachtpraktijken. Als je er niet altijd voor 100% bovenop zit, ben je hem zo kwijt
Amber is eigenlijk de vleesgeworden braafheid. Die doet niks verkeerd
Aan Lizzy is weinig irritants, maar dat komt natuurlijk ook omdat je in de loop der jaren overal mee leert leven. Haar obsessie om rottende lijken in het bos op te sporen en er van te vreten en in te rollen, is denk ik wel het meest irritante
En toch kun je niet zonder ze hè
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jessie had/heeft twee irritante dingen:
- stront vreten (ik vind dat zo smerig)
- blaffen onder het eten (super irritant als je niet rustig kunt eten).
Het laatste hebben we er sinds een dag of 10 volledig uit
Het eerste is nog steeds drama
Daarnaast is het irritant, al vind ik het niet het juiste wordt ervoor want ze kan er echt niks aan doen, is dat ze schrikt van geluiden
die iets harder zijn dan normaal.
Er zit wel duidelijk verbetering in hoor: eerst was ze al doodsbang van de afwas doen, dat is allemaal niet meer zo, maar als ik bv
per ongeluk iets laat vallen dan schrikt ze zich meteen kapot. Ik reageer nergens op, kijk niet naar haar, doe helemaal niks, maar
ze blijft toch wel erg schrikachtig (maar goed, ze is er pas 3.5 maand natuurlijk, dus ik moet niet zo zeiken
).
- stront vreten (ik vind dat zo smerig)
- blaffen onder het eten (super irritant als je niet rustig kunt eten).
Het laatste hebben we er sinds een dag of 10 volledig uit
Daarnaast is het irritant, al vind ik het niet het juiste wordt ervoor want ze kan er echt niks aan doen, is dat ze schrikt van geluiden
die iets harder zijn dan normaal.
Er zit wel duidelijk verbetering in hoor: eerst was ze al doodsbang van de afwas doen, dat is allemaal niet meer zo, maar als ik bv
per ongeluk iets laat vallen dan schrikt ze zich meteen kapot. Ik reageer nergens op, kijk niet naar haar, doe helemaal niks, maar
ze blijft toch wel erg schrikachtig (maar goed, ze is er pas 3.5 maand natuurlijk, dus ik moet niet zo zeiken
-
laeken
- Zeer actief
Guus loopt ook wel in de pas hoor. Eigenlijk is hij naast irritant ook super braaf. Kan prima los. Luistert goed. Maakt niks kapot. Kan met alle honden. Kan alleen zijn en is lief tegen alle mensen en dieren. Dus bijna perfect op zijn hysterische hyperactiviteit na en zijn eeuwige geblaf. Hahaha. Een ander met een hond die niet alleen kan zijn zou een moord voor hem doen en ik zeik erover.
Maar ik hou wel van hem hoor. Ondanks dat eeuwige gemopper en gewaak om niks.
Maar ik hou wel van hem hoor. Ondanks dat eeuwige gemopper en gewaak om niks.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Fitz is eigenlijk een brave sul.
Maar hij pist wel graag tegen parkbankjes
, over andere honden heen en heeft een vertraging in luisteren. Fitz! Kom! Fitz kijkt, en na 5 sec klikt er wat en komt ie. Zelfde met zit, blijf, deze kant.
Oh. En hij regelt graag wat Imp en Maddie wel en niet mogen qua spelerij met andere honden.
Maddie kan verschrikkelijk loeien. Ook als er gewoon niets is. En ze gaat tekeer tegen praktisch elke hond. En ze likt enorm irritant. En het irritantste, wat eigenlijk heel lief is, is dat ze op de leuning van de stoelen naast je gaat staan en dan je hand probeert binnen te hengelen zodat je haar oksel kan krabben. Meestal belandt er echter een nagel in je oog, dus
Imp is een engel. Die doet noooooit iets stouts. Imp is de liefste puppie van de wereld.
Of niet.
Imp wenst niet aangelijnd te lopen, zelfs geen halsband of tuig te dragen. Dan loopt ze achter me alsof ze zwaar mishandeld wordt. Maar Imp wenst ook niet te komen als ze geen anderhalf uur gesjeesd heeft. Dus.
Het wegrennen bij de auto:
Jij bent langzaam! En ik ben snel! Je kunt. Me. Niet. Pakken!
Pak me dan. Zie je! Je kunt het NIET!
Ik wil nog niet naar huis. Laten we dit spelletje nog een half uur spelen!
Dat hebben we niet-democratisch opgelost.
Maar het aan de lijn lopen wordt nog over gedebatteerd.
Verder is het irritant dat ze zo ontzettend schattig is.
Maar hij pist wel graag tegen parkbankjes
Oh. En hij regelt graag wat Imp en Maddie wel en niet mogen qua spelerij met andere honden.
Maddie kan verschrikkelijk loeien. Ook als er gewoon niets is. En ze gaat tekeer tegen praktisch elke hond. En ze likt enorm irritant. En het irritantste, wat eigenlijk heel lief is, is dat ze op de leuning van de stoelen naast je gaat staan en dan je hand probeert binnen te hengelen zodat je haar oksel kan krabben. Meestal belandt er echter een nagel in je oog, dus
Imp wenst niet aangelijnd te lopen, zelfs geen halsband of tuig te dragen. Dan loopt ze achter me alsof ze zwaar mishandeld wordt. Maar Imp wenst ook niet te komen als ze geen anderhalf uur gesjeesd heeft. Dus.
Het wegrennen bij de auto:
Maar het aan de lijn lopen wordt nog over gedebatteerd.
Verder is het irritant dat ze zo ontzettend schattig is.
-
laeken
- Zeer actief
Ja auw! Haha. Mij beet ze ook in mijn beenmetav schreef:of je Daisy beschrijftTamara81 schreef:Lanai wil vaak op schoot als ik op de pc stoel zit en daar heb ik niet altijd zin in; als ik nee zeg dan weet ze me toch in te pakken door op een knuffel-achtige manier tegen me aan te kruipen.
Ze heeft een schelle piep blaf wanneer de deurbel gaat. En ze is standaard haantje de voorste wanneer er hondenkoekjes worden uitgedeeld bij groepswandelingen. Ze weet precies van wie ze koekjes kan krijgen en springt dan tegen diegene op. Doordat het haar in de meeste gevallen succes oplevert ga ik er geen energie in steken om het af te leren, maar het irriteert me wel... staat ze tegen iemand op te kijken met haar schooiersblik alsof ze nooit een snack krijgt.
alleen heeft Daisy nog een dingetje als ze niet aandacht krijgt als je binnenkomt bijt ze je in je kuiten![]()
nu zeggen we het tegenwoordig maar tegen mensen die hier de eerste keer komen eerst die bruine rat aandacht geven
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum: haar stoïcijnse gedrag. Ik kan er erg vaak om lachen maar soms is het ook irritant. Als Gollum iets niet wil dan gebeurt het niet. Spelen? Nee. Aaien? Nee. En als je het toch doet dan sta ik gewoon op en loop ik weg. Doei.
Mika: is een reldel en een takketeef. Ze stookt het liefst de anderen op om een hond op zijn falie te geven en ze pest zelf ook graag. Ze loopt soms op een nietsvermoedende hond af en blaft dan keihard in zijn oor, de hond vliegt dan met 4 pootjes de lucht in van schrik en Mika rent dan hard (lachend) weg.
Rani: laat zich snel opstoken. Ze bemoeit zich het liefst overal mee. En ze is echt de overtreffende trap van lomp terwijl ze ook snel en behendig is. Het is een dodelijke combinatie, ze springt metershoog en rent vliegensvlug om vervolgens niet te kunnen stoppen en ergens tegenaan knalt. En dan maar hopen dat het niet je knieën zijn.
Mika: is een reldel en een takketeef. Ze stookt het liefst de anderen op om een hond op zijn falie te geven en ze pest zelf ook graag. Ze loopt soms op een nietsvermoedende hond af en blaft dan keihard in zijn oor, de hond vliegt dan met 4 pootjes de lucht in van schrik en Mika rent dan hard (lachend) weg.
Rani: laat zich snel opstoken. Ze bemoeit zich het liefst overal mee. En ze is echt de overtreffende trap van lomp terwijl ze ook snel en behendig is. Het is een dodelijke combinatie, ze springt metershoog en rent vliegensvlug om vervolgens niet te kunnen stoppen en ergens tegenaan knalt. En dan maar hopen dat het niet je knieën zijn.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Alfilillo schreef:O ja: lily: als ze ergens een open deur spot sjeest ze er zonder een moment te twijfelen naar binnen. Dit heeft meerdere schaamtevolle momenten opgeleverd.
- Hakkene
- Zeer actief
Ja!!! Dat doet Jet ook. Vooruit, oortjes plat in de nek. Zo bloedirritant. Want ook zij kan het best, als ik alleen loop.Sandra&co schreef:
Izzy kan níet normaal aan de riem lopen als er iemand anders meeloopt. Dan hangt ze als een stoomlocomotief in die riem terwijl ze normaal gesproken gewoon normaal loopt![]()
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Grappig hoeveel mensen 'poep eten' zeggen. Ik ben blij als Ayleen poep eet: heeft ze er in elk geval niet in liggen rollen. 
- runninggirl
- Zeer actief
Kayltje schreef:Alfilillo schreef:O ja: lily: als ze ergens een open deur spot sjeest ze er zonder een moment te twijfelen naar binnen. Dit heeft meerdere schaamtevolle momenten opgeleverd.Onze Egan, jrt, deed dat met openstaande auto’s. Was ik heb kwijt, zat hij weer ergens op een bijrijdersstoel uit het raam te kijken.
Een andere keer kwam er een vriendin stapvoets naast ons rijden om hoi te zeggen, raampje van de bijrijders kant omlaag gedaan. Daar kon Jura ook makkelijk in één sprog doorheen.
En beide keren heel tevreden gaan zitten en vooruit kijken zo van, gaan we al rijden?
Ze is gelukkig wat ouder en wijzer ondertussen.
- Hakkene
- Zeer actief
Miep vreet stront en is bij vlagen één en al hysterie (likken, kronkelen, uiteraard liefst bij visite en voorbijgangers). En laat enorme stinkscheten, liefst wanneer ze aan m’n voeten ligt. Oh en ze kan niet drinken: een heel druipspoor van de bak naar de plek waar ze zich daarna bevindt. Altijd aan de andere kant van de kamer uiteraard 
Jet kan enorm trekken aan de lijn, als ik in gezelschap ben. Gelukkig is dat niet vaak. Als je dit een paar jaar eerder gevraagd had, wist ik meer punten. Maar ze is ondertussen 6 en eigenlijk heel goed opgedroogd
Jet kan enorm trekken aan de lijn, als ik in gezelschap ben. Gelukkig is dat niet vaak. Als je dit een paar jaar eerder gevraagd had, wist ik meer punten. Maar ze is ondertussen 6 en eigenlijk heel goed opgedroogd
-
teckeltoos
- Zeer actief
Heel eerlijk gezegd....
Ik kan aan Peer niks irritants ontdekken.
Ik kan aan Peer niks irritants ontdekken.
- Hakkene
- Zeer actief
Haha omdenken_Leonie schreef:Grappig hoeveel mensen 'poep eten' zeggen. Ik ben blij als Ayleen poep eet: heeft ze er in elk geval niet in liggen rollen.
- Crescent
- Zeer actief
Superassertief in waar en hoe snel ze ergens heenloopt. Los is dat geen probleem maar als ik aan de sjouw wil met haar aan de riem vind ik het soms irritant dat ik mezelf steeds aan haar moet aanpassen. Maar ja.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom vreet ook poep, en andere dingen die ze kan vinden. Gelukkig nooit oneetbare dingen maar als ze hier een keer vergiftigde worst strooien, dan is pom de eerste die doodgaat denk ik. Verder is het gewoon een takkewijf naar andere teven, maar dat vind ik niet zo heel erg super irritant.
Karel.. die is eigenlijk heel lief. Het irritantste aan hem is dat ie ALTIJD ligt te rollen, liefst als ie nat is in het zand maar gewoon zo in het zand is ook prima. En als er geen zand is dan maakt ie wel zand. Hij is echt goor en ik moet m regelmatig wassen omdat ie gewoon een uur in de wind stinkt af en toe.
Karel.. die is eigenlijk heel lief. Het irritantste aan hem is dat ie ALTIJD ligt te rollen, liefst als ie nat is in het zand maar gewoon zo in het zand is ook prima. En als er geen zand is dan maakt ie wel zand. Hij is echt goor en ik moet m regelmatig wassen omdat ie gewoon een uur in de wind stinkt af en toe.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Hahaha wat staan er hilarische dingen in dit topic! En los daarvan vind ik het ook best grappig hoe snel dit topic volloopt met antwoorden 
- Jackira
- Zeer actief
Shira gaat 's avonds als ik eindelijk zit en moe ben en even niks wil met een hele expres schelle blaf met haar bal voor me zitten. En dan steeds de bal naar me gooien en dan weer onder de kast rollen en dan de bal weer niet zelf kunnen pakken en dan weer die schelle blaf. Ik heb gewoon ook geen zin om boos te worden op dat moment want verder is ze hartstikke leuk en altijd enorm braaf. Dus ik zit tien minuten dat vervelende gedrag uit totdat ze dan maar gaat liggen slapen.
En Jack pikt de bal van andere honden. Hij pakt ze zelfs gewoon uit hun bek. En dan gaat hij er mee rond stuiteren en geeft de bal niet terug. En een lol dat hij dan met die bal heeft en natuurlijk hoeft hij dan niet zijn eigen bal. Dus ik moet dan even een strategisch momentje afwachten totdat ik die bal kan pakken. Meestal hebben mensen dat geduld wel want hij heeft iets waardoor veel mensen heb leuk vinden en er om kunnen lachen. Maar soms heb je dan iemand die boos wordt en nuuuuuu de bal terug wil.
En hij kan geen traplopen in huis. Hij springt overal overheen, vanuit stand bijna over de schutting van 1.80. Maar simpel traplopen kan hij dan weer niet. Dus hij laat zich als een baby door man 's avonds naar boven dragen. Dertig kilo ofzo.
En dan die tevreden kop terwijl hij gedragen wordt. Ik moet er zo om lachen iedere keer.
En Jack pikt de bal van andere honden. Hij pakt ze zelfs gewoon uit hun bek. En dan gaat hij er mee rond stuiteren en geeft de bal niet terug. En een lol dat hij dan met die bal heeft en natuurlijk hoeft hij dan niet zijn eigen bal. Dus ik moet dan even een strategisch momentje afwachten totdat ik die bal kan pakken. Meestal hebben mensen dat geduld wel want hij heeft iets waardoor veel mensen heb leuk vinden en er om kunnen lachen. Maar soms heb je dan iemand die boos wordt en nuuuuuu de bal terug wil.
En hij kan geen traplopen in huis. Hij springt overal overheen, vanuit stand bijna over de schutting van 1.80. Maar simpel traplopen kan hij dan weer niet. Dus hij laat zich als een baby door man 's avonds naar boven dragen. Dertig kilo ofzo.
-
laeken
- Zeer actief
Topic loopt inderdaad super snel vol. Guus ligt al een uur op de bank zonder gillen. Zou hij het gelezen hebben?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Boomer kan heel erg hoog en zacht piepen, wat niemand lijkt te horen, behalve ik. Dat doet hij als hij ergens wil zijn wat niet mag of wat niet gaat. Gek word ik ervan
Hij kan ergens anders echt niet alleen blijven zonder mij, dan gaat hij tekeer. Best lastig..
Pepper begint al te gillen als ze maar denkt dat er eventueel heel misschien per ongeluk iets op haar komt.
En ze keft vreselijk als ze enthousiast is, heel irritant, schrik me kapot en Adelinde is dan ook direct overstuur wakker, want dat gekef moet natuurlijk altijd als Adelinde net slaapt
En altijd precies voor mijn voeten lopen.. en dan gaan gillen omdat ik een haartje raak.. alsof ze dagelijks mishandeld wordt.
Hij kan ergens anders echt niet alleen blijven zonder mij, dan gaat hij tekeer. Best lastig..
Pepper begint al te gillen als ze maar denkt dat er eventueel heel misschien per ongeluk iets op haar komt.
En ze keft vreselijk als ze enthousiast is, heel irritant, schrik me kapot en Adelinde is dan ook direct overstuur wakker, want dat gekef moet natuurlijk altijd als Adelinde net slaapt
En altijd precies voor mijn voeten lopen.. en dan gaan gillen omdat ik een haartje raak.. alsof ze dagelijks mishandeld wordt.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
laeken schreef:Topic loopt inderdaad super snel vol. Guus ligt al een uur op de bank zonder gillen. Zou hij het gelezen hebben?