Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Kleine hondjes blaffen

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik kan het niet anders dan met Budkes eens zijn.
Vooral in het eerste jaar investeren, consequent zijn in dit wel en dit niet (geen vinger geven want ze pakken hem) en je hebt er een gouden hond aan.
Mocht het echt nodig zijn kunnen ze ook prima aan de lijn lopen :wink:

Tom is wel waaks, dus laat wel van zich horen bij geluiden die hij niet vertrouwt en als de bel gaat.
Terrasjes zijn geen probleem, mee naar een restaurant ook niet, je hoort en ziet hem niet. Winkelen vindt hij, net als veel mannen, vreselijk, maar doet braaf wat er van hem verwacht wordt.
Tom heeft weining jachtinstinct dus ook daar geen problemen mee.
Ik zou zo weer aan een Russell beginnen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja dat zie ik hier ook bij sommige geleiders, elke hond die ze hebben ontwikkeld dezelfde "fouten", ook al is de hond al opgeleid als ze hem krijgen.
Hier een schat van een buurman 6 huizen verderop, neemt altijd herplaatsers of uitgelokte teven over van hun fokker, het zijn Schotse Terriërs en hij heeft er altijd 2 maar elke nieuwe hangt binnen een week gillend en krijsend in de lijn. En gilt de buurt bij elkaar als ik mijn achterdeur open doe. :schrik:

Voor wat betreft je vriend, bij mijn JR's heeft dat nooit zoveel uitgemaakt. Mijn jongens doen niet aan opvoeden en ze gedragen zich bij hun precies zoals ik het ze heb geleerd, alhoewel ik moet wel zeggen dat ik op het gebied van blaffen wel eisen heb gesteld. Stoppen met spelen als hij begint te blaffen en zo, dat wel ja.
Maar voor de rest hebben ze niet veel toegevoegd :mrgreen:
En toch luisteren ze ook naar hun.
Vind het zelf ook wel een beetje één mans hondjes eigenlijk, maar dat kan ook aan mij liggen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper heeft als moeder een JR. Verder onbekend.
Ik ben nu bezig om haar te leren "blijf" als ik bij haar wegloop. Op Terschelling bij de caravan ging dat prima. De eerste keer kwam ze huppelend en blij naar me toe toen ik rond de caravannen gelopen had, na wat oefenen blijft ze mooi op het terras zitten. Ook als ik aan de overkant van de greppel loop (greppel is voor haar geen probleem) en even later weer terug.
Thuis blijft ze netjes in de voordeur op de mat zitten als ik even naar de auto moet. Laatst stond ik met de buurvrouw te kletsen en was even vergeten dat Pepper nog op de mat zat. Heeft ze rustig een hele lange poos gezeten, tot ik haar riep.

Ze loopt ook heel goed los. Alleen als ze de kat eerder ziet dan ik lukt terugroepen niet altijd, maar verder gaat het prima.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:Ik ben nu aan mijn derde Jack Russell toe en er is er geen 1 die blaft.
Ik wil het niet hebben, vanaf het begin stop ik met spelen en verander in een lantaarnpaal als ze beginnen te blaffen. Ik leer ze het stop woord via de pak het en stop methode en als ze blaffen omdat ze wat horen bv dan roep ik stop. In de afgelopen 23 jaar zijn al mij Jack Russells blijven zwijgen, altijd en overal. En ik vond het niet eens moeilijk om het ze aan te leren.
Nu is er pupje Frank..... :schrik: Dat kost vrees ik iets meer werk, maar we houden de moed erin. Wat absoluut scheelt is dat ze de enige is die blaft hier. De rest houdt stoïcijns hun mond bij wat er ook gebeurd dus pruttelt ze nog wat onzeker na als ik roep dat ze haar mond moet houden.

Maar resumé :mrgreen: mijn ervaring, prima af te leren. :E:
Kan je dat uitleggen Budkes?
Hoe gaat die "pak het en stop" methode?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
Cleva schreef: Thuis zit ik er meteen met zo'n sisbek bovenop.
Wij zijn echt verschrikkelijk! Alles moet maar tot op het bot geregisseerd worden!
Maar hee, wij hebben wel heel welgemanierde honden. Die kipfilet op je aanrecht laten we dan even gemakshalve buiten beschouwing. :mrgreen:
Jouw honden zijn ook groter dan een JR :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier in de buurt woont een shiba die gelukkig echt niet zo vaak blaft maar wat een godsgruwelijk gekrijs produceert dat beest.
Alleen al daarom zou ik er nooit een willen :lol1:
Idem met dat gejodel van basenji's trouwens.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

-Saskia- schreef: Idem met dat gejodel van basenji's trouwens.
Nou, ik wilde net een basenji voorstellen eigenlijk :LOL: KLIK (vooral de uithalen tegen het einde)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Persistence schreef:
Nou, ik wilde net een basenji voorstellen eigenlijk :LOL:
Het is ook maar net wat je ligt. Ik krijg meteen vlekken in m'n nek van een neusfluit, maar naap die de hele dag terug praat vind ik gezellig :tongue:

Als sjaak heel woest gromt klinkt hij als een spinnende kat :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

dagmar88 schreef:
Persistence schreef:
Nou, ik wilde net een basenji voorstellen eigenlijk :LOL:
Het is ook maar net wat je ligt. Ik krijg meteen vlekken in m'n nek van een neusfluit, maar naap die de hele dag terug praat vind ik gezellig :tongue:

Als sjaak heel woest gromt klinkt hij als een spinnende kat :LOL:
Ja, inderdaad. Mila heeft zo'n typische hoge, schelle collieblaf en in galmende ruimtes word ik daar wel een beetje tureluurs van. Maar dat joelen en gillen van Amoz vind ik veel irritanter :mrgreen:
Mila is ook zo'n kletsmajoor trouwens en ik vind dat ook juist leuk. Dus dan neem ik dat hoge, schelle blafje af en toe maar op de koop toe.
dagmar88
Zeer actief

DeDiana schreef: Ja, inderdaad. Mila heeft zo'n typische hoge, schelle collieblaf en in galmende ruimtes word ik daar wel een beetje tureluurs van. Maar dat joelen en gillen van Amoz vind ik veel irritanter :mrgreen:
Mila is ook zo'n kletsmajoor trouwens en ik vind dat ook juist leuk. Dus dan neem ik dat hoge, schelle blafje af en toe maar op de koop toe.
Het verschilt ook zo per hond. Naap z'n moeder heeft een verschrikkelijk harde, schelle, monotone toeter als ze hangry is. Echt een zeikwijf :oeps:
Broer is de mannelijke variant, dat is al een stuk beter. Naap klinkt als geen van beide ouders. Gelukkig :tongue:

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

ranetje schreef:
Budkes schreef:Ik ben nu aan mijn derde Jack Russell toe en er is er geen 1 die blaft.
Ik wil het niet hebben, vanaf het begin stop ik met spelen en verander in een lantaarnpaal als ze beginnen te blaffen. Ik leer ze het stop woord via de pak het en stop methode en als ze blaffen omdat ze wat horen bv dan roep ik stop. In de afgelopen 23 jaar zijn al mij Jack Russells blijven zwijgen, altijd en overal. En ik vond het niet eens moeilijk om het ze aan te leren.
Nu is er pupje Frank..... :schrik: Dat kost vrees ik iets meer werk, maar we houden de moed erin. Wat absoluut scheelt is dat ze de enige is die blaft hier. De rest houdt stoïcijns hun mond bij wat er ook gebeurd dus pruttelt ze nog wat onzeker na als ik roep dat ze haar mond moet houden.

Ik kwam toevallig laatst ergens een filmpje tegen waarin het wel goed uitgelegd werd....technisch als ik ben ga ik kijken of ik het hier geplaatst krijg......

-edit-

Dat lukt me dus niet, maar ik vond wel een uitleg van mij op t HF uit 2011, dat ging over een hond beletten over een denkbeeldige grens te gaan, maar kan ook gebruikt worden voor ander ongewenst gedrag zoals blaffen..:
Je zorgt dat je heeeeel veel lekkers in hele kleine stukjes hebt.
Je houdt 1 hand open en gestrekt op een vaste plek voor de neus van je hond.
Op die hand leg je 1 stukje lekkers.
Je zegt tegen de hond; "pak het maar" en je hond mag het lekkers van je open gestrekte hand af pakken.
Je houdt je lege open,gestrekte hand nog steeds voor de neus van je hond, op dezelfde plek.
Met je andere hand leg je een nieuw stukje lekkers op je open, gestrekte hand.
Ook dat mag hij pakken. Onder de aanmoediging "pak het maar".
Na een keer of 4-5 sluit je je zojuist met lekkers aangevulde open gestrekte hand met het lekkers erin.
Dit doe je razendsnel, zodat je zeker weet dat de hond het niet kan pakken. Terwijl je dit doet zeg je ferm en duideljk "Stop".
De hond zal proberen om je hand open te krijgen, door te drukken met zijn neus, slaan met zijn poot etc. etc.
Jij zorgt dat hij het niet krijgt.
Op het moment dat hij opgeeft, hetzij door even weg te kijken, hetzij door afstand te nemen, zeg jij "pak het maar" en opent je hand.
Na een aantal keren dit herhaald (het aantal x is afhankeljk van je hond) te hebben zul je merken dat de hond zich onprettig voelt als jij zegt "Stop" en vanzelf wegkijkt of terugdeinst.
Als je dit stadium bereikt hebt kun je een stapje verder gaan en het lekkers op de grond leggen.
Bij "pak het maar" mag hij het pakken en bij "Stop" moet hij terugdeinzen.
Voor de zekerheid kun je je voet naast het lekkers zetten zodat je die erop kunt zetten als hij het wil pakken, maar wss zal hij dat in dit stadium niet meer doen.
De methode is gebaseerd op het gevoel van de hond. Op het moment dat de hond eten "ziet" maar er niet bij kan krijgt hij een heel naar gevoel. Dus "stop" wordt voor hem een naar woord dat hij wil vermijden.

Nu omgezet naar de praktijk van de denkbeeldige grens.
Op het moment dat je hond over die denkbeeldige grens wil stappen zeg jij "STOP".
Als hij dan op zijn schreden terugkeert beloon je hem uitbundig.

Kind kan de was doen. :F:
Tot nu toe heeft het bij al mijn honden in allerlei situaties prima gewerkt, dus ook bij de denkbeeldige grens.
Voor stop kun je uiteraard ook een ander woord gebruiken en bij Perry is dat dus uhuh geworden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Budkes op 02 jul 2019 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Budkes schreef:
ranetje schreef:

Ik kwam toevallig laatst ergens een filmpje tegen waarin het wel goed uitgelegd werd....technisch als ik ben ga ik kijken of ik het hier geplaatst krijg......

-edit-

Dat lukt me dus niet, maar ik vond wel een uitleg van mij op t HF uit 2011, dat ging over een hond beletten over een denkbeeldige grens te gaan, maar kan ook gebruikt worden voor ander ongewenst gedrag zoals blaffen..:
Je zorgt dat je heeeeel veel lekkers in hele kleine stukjes hebt.
Je houdt 1 hand open en gestrekt op een vaste plek voor de neus van je hond.
Op die hand leg je 1 stukje lekkers.
Je zegt tegen de hond; "pak het maar" en je hond mag het lekkers van je open gestrekte hand af pakken.
Je houdt je lege open,gestrekte hand nog steeds voor de neus van je hond, op dezelfde plek.
Met je andere hand leg je een nieuw stukje lekkers op je open, gestrekte hand.
Ook dat mag hij pakken. Onder de aanmoediging "pak het maar".
Na een keer of 4-5 sluit je je zojuist met lekkers aangevulde open gestrekte hand met het lekkers erin.
Dit doe je razendsnel, zodat je zeker weet dat de hond het niet kan pakken. Terwijl je dit doet zeg je ferm en duideljk "Stop".
De hond zal proberen om je hand open te krijgen, door te drukken met zijn neus, slaan met zijn poot etc. etc.
Jij zorgt dat hij het niet krijgt.
Op het moment dat hij opgeeft, hetzij door even weg te kijken, hetzij door afstand te nemen, zeg jij "pak het maar" en opent je hand.
Na een aantal keren dit herhaald (het aantal x is afhankeljk van je hond) te hebben zul je merken dat de hond zich onprettig voelt als jij zegt "Stop" en vanzelf wegkijkt of terugdeinst.
Als je dit stadium bereikt hebt kun je een stapje verder gaan en het lekkers op de grond leggen.
Bij "pak het maar" mag hij het pakken en bij "Stop" moet hij terugdeinzen.
Voor de zekerheid kun je je voet naast het lekkers zetten zodat je die erop kunt zetten als hij het wil pakken, maar wss zal hij dat in dit stadium niet meer doen.
De methode is gebaseerd op het gevoel van de hond. Op het moment dat de hond eten "ziet" maar er niet bij kan krijgt hij een heel naar gevoel. Dus "stop" wordt voor hem een naar woord dat hij wil vermijden.

Nu omgezet naar de praktijk van de denkbeeldige grens.
Op het moment dat je hond over die denkbeeldige grens wil stappen zeg jij "STOP".
Als hij dan op zijn schreden terugkeert beloon je hem uitbundig.

Kind kan de was doen. :F:
Tot nu toe heeft het bij al mijn honden in allerlei situaties prima gewerkt, dus ook bij de denkbeeldige grens.
Voor stop kun je uiteraard ook een ander woord gebruiken en bij Perry is dat dus uhuh geworden. :mrgreen:
Ik heb dit geprobeerd net met de monsters. Maar ze proberen niet om het snoepje te pakken :LOL: Ze denken, oh, die hand is dicht. Nou ja, jammer, volgende keer beter.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
sjm schreef: Ik heb dit geprobeerd net met de monsters. Maar ze proberen niet om het snoepje te pakken :LOL: Ze denken, oh, die hand is dicht. Nou ja, jammer, volgende keer beter.
Hahaha! Die zijn al ver boven het gewoon hond zijn uitgeëvolueerd ;-)
Gewoon op je plek blijven zitten en niets anders doen dan uiterst bezeerd kijken. Moet jij opletten hoe rap je dat snoepje alsnog krijgt :LOL:
Whaha Aak reageert net zo hoor, die denkt "oh, nou dan niet.. :19: "
Jol daarentegen klauwt je open, negeert stop en van pijn en frustratie opent je hand als vanzelf en vreet ze in een Nano seconde alles op :pffff:
blondie
Zeer actief

@heavy.. ik zou als ik jou was voor een lookalike als Budkes haar zoon's pup gaan :mann:
Een leuke Corgi.
Dan veel foto's plaatsen, dan kan ik die mijn vriend weer laten zien (doe ik ook met de foto's die Budkes plaatst) en dan kan ik misschien over een jaar of 6 ook een Corgi in huis verwelkomen :engel:
ranetje
Zeer actief

Budkes schreef:Ik kwam toevallig laatst ergens een filmpje tegen waarin het wel goed uitgelegd werd....technisch als ik ben ga ik kijken of ik het hier geplaatst krijg......

-edit-

Dank Budkes. :ok:
Dat oefeningetje gebruik ik al als oefening in zelfbeheersing en daar mag ik geen geluid bij maken :tongue:
Het lijkt me ook niet meer geschikt voor de "stop"
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
Budkes schreef:Ik kwam toevallig laatst ergens een filmpje tegen waarin het wel goed uitgelegd werd....technisch als ik ben ga ik kijken of ik het hier geplaatst krijg......

-edit-

Dank Budkes. :ok:
Dat oefeningetje gebruik ik al als oefening in zelfbeheersing en daar mag ik geen geluid bij maken :tongue:
Het lijkt me ook niet meer geschikt voor de "stop"
Nu beter gelezen, ik dacht dat het puur over voer ging en controle daarop.

Ik stopte met spelen als het te vocaal werd, en buiten spontaan aanslaan binnen eigen gebied op dingen die ik niet "aansla" waardig vind zoals voorbijgangers werd het privilege buiten zitten tijdelijk weggenomen door de blaffer naar binnen te verwijzen. Zonder er woorden aan vuil te maken als er al was aangeslagen.
Bij potentieel aanslaan ben ik het voor om de (jonge) hond al aan te spreken en te belonen als er niet word aangeslagen. Maar dan moet je zelf ook altijd wel alert zijn op de omgeving.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

In principe staan shelties wel als keffers te boek. Ik heb er een bloedhekel aan.
Ik zit er dus altijd wel bovenop en heb nooit echt blaffers gehad. 1x blaffen is naar binnen (als ze buiten zijn), waaks blaffen voor een langlopend iemand is van de bank of uit de buurt.
Behalve bij bezoek blaffen de honden die ik tot nu toe gehad heb zelden.
blondie
Zeer actief

Ik vind het trouwens niet per definitie iets dat bepaalde rassen altijd aanslaan, of reageren op honden.
Gisteren een kooiker op een boot, en kooikers staan er best wel om bekend dat ze alarmeren. Deze zat ons wel in de gaten te houden (onze honden dan) maar tegelijkertijd zag ik ook een baasje in de kajuit die signaleerde dat haar hond ergens alert op was.
De hond sloeg niet aan, bleef wel alert (netjes zo het m.i. ook prima is)
Maar ik geloof ook zomaar dat als de hond wel zou aanslaan dat dit baasje zelf had gereageerd, of wellicht had ze de hond al toegesproken. Gezien mijn observatie denk ik dat ze het op die manier de hond heeft aangeleerd om niet continue aan te slaan, zeker niet op plekken waar ze aangemeerd liggen waar veel andere honden langs lopen.

In veel gevallen denk ik dan ook dat bij veel rassen er best wel wat aan te leren is als het gaat om blaffen.
Kwestie kleine honden blaffen omdat ze bepaalde grote honden rassen eng vinden is er ook 1 van.
Teckel van de overburen zal het bijvoorbeeld ook aan haar kleine kont roesten wie ze tegenkomt :pffff: gelukkig groeit die niet op als blafbekteckel, en we hebben er hier nog 1 wonen en zijn eigenaren hadden vroeger zelf grote honden, dus de grootsheidswaanzin naar andere honden wordt ook door hun in de kiem gesmoord :wink:
Het is denk ik maar net hoe je er als eigenaar ook in staat met bepaalde typen honden en wat je laat gebeuren en wat niet.
En dan maakt grootte eigenlijk ook niet uit.

Je merkt wel dat veel mensen met bepaalde typen dat ze het vaak maar laten gaan.. te klein om daar aandacht aan te besteden want het kan toch geen kwaad. Maar ik ben van mening dat het gewoon wel aan te leren is als je er aandacht aan besteedt.

Ook binnen eigen vriendenkring verbaas ik me erover hoor.. dan stuiteren er 2 de weg op richting hond of mens.. al blaffend en keren 9 van de tien keer tijdig om.. en ik denk gut.. als mijn herder zo zou doen is het hek van de dam.. staat los van je vraag maar enigszins ook niet.
Ik ben van mening dat het af te leren is, of eigenlijk in een jong stadium aan te leren is om niet zomaar op alles aan te slaan. Bij klein formaat en groot formaat.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef: Ik ben van mening dat het af te leren is, of eigenlijk in een jong stadium aan te leren is om niet zomaar op alles aan te slaan. Bij klein formaat en groot formaat.
Ik niet. Niet altijd. Ik ken chihuahua's waar echt geen eer aan te behalen valt. Nooit en door niemand niet.
Daar zal de fok/selectie heus een rol in spelen.
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blondie schreef: Ik ben van mening dat het af te leren is, of eigenlijk in een jong stadium aan te leren is om niet zomaar op alles aan te slaan. Bij klein formaat en groot formaat.
Ik niet. Niet altijd. Ik ken chihuahua's waar echt geen eer aan te behalen valt. Nooit en door niemand niet.
Daar zal de fok/selectie heus een rol in spelen.
In mijn hele stuk tik ik ook "in veel gevallen" je pikt er net weer een stuk uit waarin ik zeg dat ik van mening ben om het af te leren.
Probeer altijd zo genuanceerd mogelijk te blijven in wat ik tik, maar blijkbaar weer niet gelukt :oohja: :engel:
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef: In mijn hele stuk tik ik ook "in veel gevallen" je pikt er net weer een stuk uit waarin ik zeg dat ik van mening ben om het af te leren.
Probeer altijd zo genuanceerd mogelijk te blijven in wat ik tik, maar blijkbaar weer niet gelukt :oohja: :engel:
Ja. Het spijt me want ik vind jou leuk, maar het is vaak nogal langdradig en warrig. Dan moet je al op tien verschillende zinnetjes afzonderlijk reageren, dat is geen doen.
:wink: Het gaat om jouw mening, die is hopelijk niet altijd eindeloos grijs.
blondie
Zeer actief

:engel: ik word me er steeds bewuster van, dus goed leermoment weer!
Nee niet grijs, maar teveel invalshoeken in mijn hoofd, waardoor het een kleurenpalet dus wordt :oohja:
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef::engel: ik word me er steeds bewuster van, dus goed leermoment weer!
Nee niet grijs, maar teveel invalshoeken in mijn hoofd, waardoor het een kleurenpalet dus wordt :oohja:
:mrgreen: 50 tinten grijs.
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: Nee :neenee: die kan ik als hij volwassen is niet meer optillen en in een fietsmand proppen
:wink: Mijn buurvrouw had twee corgi's achterop de fiets in een kratje.
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blondie schreef::engel: ik word me er steeds bewuster van, dus goed leermoment weer!
:tong:
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:tong:
blondie
Zeer actief

Cleva schreef:
blondie schreef: Ook binnen eigen vriendenkring verbaas ik me erover hoor.. dan stuiteren er 2 de weg op richting hond of mens.. al blaffend en keren 9 van de tien keer tijdig om.. en ik denk gut.. als mijn herder zo zou doen is het hek van de dam..
Nou ja, dat is dus de lol van kleine, aangepaste hondjes hebben.
Juist omdat ze allerlei shit kunnen flikken die met grote honden niet kan.
Herders kunnen niet aan de vergadertafel op schoot. Mira's wel.

Blaffend op iemand afrennen ziet er bij grote honden niet alleen anders uit, het is iets anders.
Ik begrijp heel goed dat je het jammer vindt dat het met jouw honden niet kan maar met mijn honden kan het wel dus ik maak me er niet druk over.

Overigens maak ik me uberhaupt niet zo druk over waar mijn honden allemaal heen lopen. Als ze de kans krijgen heb ik allang besloten dat het mag.
Ik kom ook helemaal niet in situaties die ze niet aankunnen dus ze mogen ook gewoon gaan doen wat ze willen doen.

Hein blaft swinters tegen mensen met mutsen op. Daar heeft hij een onvermurwbare hekel aan.
Gaat hij twee meter verderop met zijn zik naar voren zitten klagen dat die man weg moet. En als het moet regelt hij het zelf wel even.
Als de muts afgaat is het weer de concierge, zijn beste vriend.
Ik hou zo vreselijk van russels. Stomme kutbeesten. :I:
Jouw honden zien er ook schattig uit, dus snap dat je van ze houdt :mrgreen:
"Blaffend op iemand afrennen ziet er bij grote honden niet alleen anders uit, het is iets anders.
Ik begrijp heel goed dat je het jammer vindt dat het met jouw honden niet kan maar met mijn honden kan het wel dus ik maak me er niet druk over."
Ik stond er bij het schrijven eigenlijk verbaasd over dat formaat groter dan herder ermee weg kwam, het waren geen 2 kleine hondjes die op anderen af stoven.
En ik vind het al helemaal niet jammer dat ik het niet zomaar kan laten gebeuren met een type hond van mij, ik vind het gewoon irritant gedrag en nergens toe leiden, wat hebben ze nu van doen met visite van buren die 3 deuren verderop hun huis uit stappen, en ook nog eens als de honden zelf ook op visite zijn en die hele buren niet kennen :denken:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Heavy schreef:Ja veel mensen hebben ook een Schapendoes achter hun fiets in een karretje
Maar dat wil ik niet :neenee:
Ik wil een mandje voorop ,ik wil oortjes zien wapperen in de wind en een blije bek zien
Wordt het toch echt een Jack Russell :mrgreen: :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef:
dagmar88 schreef:
Heavy schreef: Nee :neenee: die kan ik als hij volwassen is niet meer optillen en in een fietsmand proppen
:wink: Mijn buurvrouw had twee corgi's achterop de fiets in een kratje.
Ja veel mensen hebben ook een Schapendoes achter hun fiets in een karretje
Maar dat wil ik niet :neenee:
Ik wil een mandje voorop ,ik wil oortjes zien wapperen in de wind en een blije bek zien
Twee hondjes a tien kilo kunnen niet samen voorop nee.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:Ik kwam laatst een smous teefje van 5 maanden tegen nou ik was verkocht hoor :I:
Ik vroeg hoe ze beviel :engel: en hoe het zat met jachtinstinct want ze liepen in ons losloopgebied en daar zit genoeg

Ze was wel een boef zei het vrouwtje,echt terriër maar geen jachtinstinct tot nu toe
O, leuk zeg! Ik ken je helemaal niet, maar op de één of andere manier lijkt een Smous me echt iets voor jou :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”