Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veronique & Kyra schreef:Ik heb ze vorige week op een wedstrijd gekocht. Ze vinden het super, knagen er veel op en het is nog niet op. Wellicht zit er gewoon veel verschil in kwaliteit? Want Kyra is ook echt een knager, maar die krijgt het echt niet binnen een uur op. Die meneer waar ik ze gekocht heb vertelde me dat hoe langer het gedroogd is hoe harder het wordt.
Ik ben er in ieder geval enthousiast over en de honden ook.
Wie weet? Want Izzy kan echt heel prima knagen (zie bullenpezen), maar deze krijgt ze niet 1 2 3 weggevroten.
Kruimel53 schreef:
Het gestolde mengsel wordt vervolgens in een zeef gegoten waardoor kaas wordt afgescheiden van de whey. Het is belangrijk op te merken dat de meeste lactose uit de melk wordt overgebracht in de whey; daarom is de uiteindelijke kaas vrijwel ontdaan van lactose." Bron
Daar was ik dus benieuwd naar, hoe een melkproduct lactosevrij kan zijn
Ik geef trouwens een zeven aan deze spreekbeurt vanwege het ontbreken van deze belangrijke informatie.
Het gaat over kaas in het nederlands!!
Waarom ga je dan in godesnaam engels praten als het engelse woord afgeleid is van het nederlandse woord??
Wat is dit voor dom gelul?
Op staande voet ontslag. Zulke tikgeiten mogen nooit meer zelf een stukje doen.
Schrijvers behoren nu eenmaal geen taalachterstand te hebben.
Ik zat er ook al naar te kijken. Helemaal mee eens!
En ik vrees dat het hier bij Jamie zo op is, Yara zou er nog wel een tijdje mee kunnen doen.
Maar Jamie is een ongelooflijke knager.
Nou vertel dan eens waar we de goede kwaliteit kunnen bemachtigen? Lais is echt een superkauwer, echt niet leuk meer dus liefst iets waar ze langer dan tien minuten mee doet.
Zamunda schreef:Nou vertel dan eens waar we de goede kwaliteit kunnen bemachtigen? Lais is echt een superkauwer, echt niet leuk meer dus liefst iets waar ze langer dan tien minuten mee doet.
Veronique & Kyra schreef:Ik heb ze vorige week op een wedstrijd gekocht. Ze vinden het super, knagen er veel op en het is nog niet op. Wellicht zit er gewoon veel verschil in kwaliteit? Want Kyra is ook echt een knager, maar die krijgt het echt niet binnen een uur op. Die meneer waar ik ze gekocht heb vertelde me dat hoe langer het gedroogd is hoe harder het wordt.
Ik ben er in ieder geval enthousiast over en de honden ook.
Wie weet? Want Izzy kan echt heel prima knagen (zie bullenpezen), maar deze krijgt ze niet 1 2 3 weggevroten.
Ja ik denk het.
Kyra is ook echt kampioen knagen. Ook van dat ultiem knaagproof speelgoed wat heel sterk zou zijn is binnen no time kapot hier.
En op die yaka knaagt ze echt alsof haar leven er vanaf hangt haha. Je ziet die van haar ook wel beduidend sneller slijten dan die van Sari, maar dan nog doen ze er echt al lang mee.
HillieS schreef:
En ik vrees dat het hier bij Jamie zo op is, Yara zou er nog wel een tijdje mee kunnen doen.
Maar Jamie is een ongelooflijke knager.
Er moet echt een verschil in kwaliteit zijn. Van z'n leven niet dat jamie harder knaagt dan naap
Die werkt een schapenkop met weinig moeite weg.
Het gewei gaat hier ook al jaren en een hond of tien mee, met dagelijks knagen.
Hij had een zwarte Kong in een paar minuten door midden. Dus ik geef hem niet zo snel meer iets duurder dat snel kapot gaat. Hij heeft voor het soort hond nogal kaakkracht
Maar ik ga er eens voor kijken. Welk formaat van zooplus heb jij?
Op Zooplus zijn de recensies ook nogal wisselend; eigenlijk hetzelfde wat je hier leest. De ene hond is er dagen zoet mee, de andere heeft ‘m in twee uurtjes weggekauwd. Joy bijt er echt flinke stukken af, wat me niet echt bevorderlijk voor haar gebit lijkt. Wel jammer hoor, groot voordeel van die yakdingen vind ik dat je huis niet naar slachthuis ruikt.
Hier de churpi’s maar is het zelfde. Dips heeft ze binnen 20 min op liz doet er dagen mee. Voor phien heb ik de gepofte versie die vind ze ook erg lekker.
Heb ze zelf ook gekocht als hymalayabotten en ze zijn hier nog lang niet op.
Ziggy knaagt er wel op en Ras af en toe als ie er zin in heeft dus ik koop ze niet meer.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Het gaat over kaas in het nederlands!!
Waarom ga je dan in godesnaam engels praten als het engelse woord afgeleid is van het nederlandse woord??
Wat is dit voor dom gelul?
Op staande voet ontslag. Zulke tikgeiten mogen nooit meer zelf een stukje doen.
Schrijvers behoren nu eenmaal geen taalachterstand te hebben.
Het is overduidelijk een stukje Engels overgezet middels Google translate. Geen tikgeit of -bok in zicht.
Dat doet er niet toe.
Als kaas vertaald wordt dan wei ook. Dat is gewoon een ander zelfstandig naamwoord.
Of gewoon niet koekel trensleten. Kennelijk werkt het namelijk niet.
En nu wil ik er geen woord meer over horen.
Voor de grap heb ik even een stukje over het proces in Google translate gezet. Whey wordt inderdaad gewoon vertaald als wei. Dus het is gewoon interessantdoenerij.
Valt dat wel goed bij de honden, zón heel stuk kaas wegwerken? Kwa stoelgang bedoel ik? En de honden die het dus in een keer opeten?
Ik ben zelf best wel een kaaskop, maar om nou een heel groot stuk kaas in een keer op te gaan eten. . ..getverrrr
Ik vind het niet zo aantrekkelijk, eigenlijk
Lieske_1977 schreef:Op Zooplus zijn de recensies ook nogal wisselend; eigenlijk hetzelfde wat je hier leest. De ene hond is er dagen zoet mee, de andere heeft ‘m in twee uurtjes weggekauwd. Joy bijt er echt flinke stukken af, wat me niet echt bevorderlijk voor haar gebit lijkt. Wel jammer hoor, groot voordeel van die yakdingen vind ik dat je huis niet naar slachthuis ruikt.
Jip doet hetzelfde als Joy, hij probeert er stukken vanaf te bijten. Abel snapt beter hoe het werkt en schraapt er met zijn tanden steeds een laagje vanaf. Jip krijgt ze niet meer. Abel doet er, verspreid over een paar dagen, toch wel een paar uur over om 'm helemaal op te krijgen. Het laatste stukje pof ik in de magnetron en dat krijgt Jip dan nog
Zamunda schreef:Nou vertel dan eens waar we de goede kwaliteit kunnen bemachtigen? Lais is echt een superkauwer, echt niet leuk meer dus liefst iets waar ze langer dan tien minuten mee doet.
Sorry, vraag niet gezien. Ik heb ze nu van de Boerenbond (Dogsee Chew)
De eerste die ik had was een 'echte' yakka's, maar die van de Boerenbond gaat hier tot nu toe net zo lang mee Ze vinden het nog steeds heerlijk en kauwen er nog steeds om de beurten een poosje op.
Jet vond de eerste Churpi helemaal fantastisch! Ze kreeg er wel vrij grote stukken vanaf, ik dacht dat er een kies brak, wat een kut geluid Maar die grotere stukken slikte ze vervolgens in een keer door, dat viel niet zo lekker op d'r maag.
De tweede Churpi was het niet eens waard om naar te kijken volgens Jet..
Ik heb er 1 gehad, Flynn vond hem wel heel lekker, maar toen hij het eerste stuk er af gekauwd was zag ik de schimmel aan de binnenkant zitten.. Die heb ik dus meteen maar weg gegooid. Daarna niet weer opnieuw geprobeerd.
Ik ga 't toch niet doen. Jamie is laatst bij het kauwen op wat hards een voortand verloren, en korter geleden zat er wat bloed aan zo'n witte kauwreep. Die zijn redelijk snel zacht, maar blijkbaar was er toch wat geraakt.
Voor hem voorlopig iig alleen wat snellere kauwdingetjes.