Tsja, dat kennen ze in België niet he? Jammer.An schreef: Hoi iedereen,
Zo'n discussies lees ik nu echt graag!!!! Hier in België ben ik eerlijk gezegd nog nooit een losloopgebied voor honden tegengekomen, vreemd ......
Ik denk dat het niet van levensbelang is hoor, en al helemaal niet als je zelf meerdere honden hebt. Wij hebben dus maar 1 hond, en ik denk dat je in zo'n geval als baas wat meer aan de sociale contacten van de hond moet werken, en voor Jack is het gewoon heerlijk, zo'n club honden waar hij dagelijks probleemloos mee kan dollen. Maar waar het denk ik om draait is dat je hondje gewoon regelmatig met andere honden kan spelen, en dat heb jij toch prima geregeld?An schreef: Ik voel me wel een beetje een vreemde eend in de bijt aangezien ik Yorcik NOOIT met andere honden laat spelen, hij moet het doen met mij en Lenka. Ik vertrouw het gewoon niet. Toen hij klein was heeft ie wel geravot met alle soorten en maten en nu gaat ie regelmatig naar zijn zusje spelen want 2 am staffjes die spelen is toch net iets anders dan 2 keesjes (voorbeeldje). Kan het nu eigelijk kwaad dat mijn honden niet behoren tot een gelegenheidsroedel?
Het is maar een idee, maar misschien kan je hem af en toe zonder Lenka aan de lijn meenemen en dan gewoon effe laten snuffelen aan leuke vreemde hondjes. Wel de goeie hondjes uitzoeken natuurlijk, zelf lekker enthousiast doen, brokje als hij vrolijk en vriendelijk doet, en hop, weer een positieve ervaring rijker.An schreef: Als we op stap zijn aan zee op het strand heb ik soms wel de grootste moeite om hem bij andere honden vandaan te houden, hij is ook niet balgek ofzo dus dat maakt het niet makkelijker. Wat me wel aan hem opvalt en dat heb ik hier ook al verscheidene keren gelezen, hij is veel makkelijker en kalmer op wandelingen als 'zijn teefje' Lenka er niet bij is, dan heeft ie veel minder praats, is dat een algemeen gegeven als er een reu en teef samenleven?

Hanneke