Sorry Helen, maar dit vind ik nergens op slaan. Als je betaalbaar wilt barfen, moet je er erg veel tijd aan besteden en niet iedereen heeft dat (ervoor over) (of the guts...). Om dan te zeggen dat ze dan niet goed voor hun hond zorgen vind ik wel heeeeel erg kort door de bocht! Ik besteed persoonlijk liever die tijd aan mijn hond! Nu voer ik mijn hond FF en vers, maar niet iedereen is vooralsnog overtuigd van het goede van vers. Ook veel dierenartsen, dierenwinkels, dierenboeken niet...dus...je moet maar toevallig iets lezen over barf en KVV... dus het heeft niks te maken met het wel of niet goed inlezen over je huisdier. Ik ben met je eens dat je eerst goed moet uitrekenen of je je huisdier kunt betalen, maar mensen die brokken voeren betichten van het slecht zorgen voor hun hond, vind ik nergens op slaan!Helen G schreef:ien schreef:omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?
groetjes Helen
De praktijk wijst gewoon uit dat er moeilijk aan kant en klaar vers is te komen,dierenwinkels verkopen het amper,supermarkten hebben een klein aanbod van vers.
Ik kom nu bij heel wat mensen over de vloer,oud,jong,weinig geld,geen vervoer,mensen die zelf amper wat te vreten hebben,maar wel een hondje of ander dier hebben.
Dit dier hun hele leven is..en dat is niet zo'n kleine bevolkingsgroep,is groter dan je denkt..
Als vers net zo betaalbaar en gemakkelijk verkrijgbaar is als brokken, in de schappen van aldi en lidell komt te liggen dan kan je mensen een keus geven.en die is er nu niet..
dus praten of nadenken over brokken moet gewoon kunnen.
Ik val onder de categorie jong en weinig geld en toch ben ik in staat om mijn hond een gevarieerd barf-menu voor te zetten 7-dagen per week. Rarara hoe kan dat. Nou heel simpel, gewoon een beetje je best doen, winkels afbellen, markten afgaan. Zelfs in de stad kan je van vuile pens, kippenruggen tot parelhoenkarkassen krijgen voor een zeer betaalbare prijs. En als ik het kan maak je me niet wijs dat anderen het niet kunnen. Maar ja, je moet wel je best doen voor je hond. Mijns inziens is iemand geen hond waard als hij dat niet doen. Vers in de aldi zei je? Wat is dat nou voor onzin. Voor een goed wijntje ga je toch ook naar de slijterij en niet naar de drogist. Het is nou eenmaal niet mogelijk dat alles in alle winkels te koop is. Trouwens ik ken zeer weinig supermarkten waar geen Rodi te krijgen is. Waar ik me ook nog over verbaas is, als je een dier in huis wilt nemen dan verdiep je je toch in zijn behoeften en bekijk je of dat in jouw financiele plaatje past en zo niet dan is de conclusie toch simpel. Je zegt toch niet ik koop een cavia en eigenlijk heb ik geen geld voor caviavoer, dus geef ik hem maar kanariezaad, want dat is goedkoper??? Sorry Ien, maar ik snap er nog steeds niets van. Want als je dier je zogenaamd hele leven is, dan hoort daar voor mij bij dat je goed voor hem zorgt en dus ook voert naar behoren. En dat zijn geen brokken. Voor een noodgeval, soit. Ik snack ook wel eens, maar niet met regelmaat.
groetjes Helen
Daarbij kun je ook heel goede wijn kopen bij de Aldi...