Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food en vacht
Moderator: moderatorteam
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Ariadne
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
farmfood
Wij hebben een hele tijd farmfood gevoerd aan onze (toen) 4 honden en dat was prima, goede ontlasting, glanzende vacht, maar...
1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.
Hebben anderen hier ook ervaring mee? Evt. tips om dit tegen te gaan? Want verder beviel het mij prima en zou ik het best weer willen voeren.
Geen zin in tig verschillende soorten voer en op zoek naar een voer wat klein genoeg is voor onze kleine dames om te kunnen eten.
1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.
Hebben anderen hier ook ervaring mee? Evt. tips om dit tegen te gaan? Want verder beviel het mij prima en zou ik het best weer willen voeren.
Geen zin in tig verschillende soorten voer en op zoek naar een voer wat klein genoeg is voor onze kleine dames om te kunnen eten.
Precies. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Farm Food slecht voer is of dat het voor alle honden een doffe vacht oplevert. Ik blijf het nog even voeren, wie weet ziet Mees er straks weer beter uit. Hij vindt het wel erg lekker en is ook iets aangekomen.Tarz schreef:Het verschilt per hond hoorDaan schreef:nou, da's lekker.
Ik heb net de eerste zak ff opengemaakt.:p: :p:
![]()
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: farmfood
Een (slip)ketting onder in de voerbak leggen heeft meestal een positief effect, vooral wanneer de honden erg veel schrokken (en daarmee lucht in de maag krijgen). Ze moeten dan het voer tussen de schakels weghalen wat schrokken voorkomt.cinderella schreef:Wij hebben een hele tijd farmfood gevoerd aan onze (toen) 4 honden en dat was prima, goede ontlasting, glanzende vacht, maar...
Succes,
Gerrit de Weerd
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij mij ook verschillende resultaten met Farmfood. Belle vond het erg lekker (maar die vindt volgens mij alles lekker), maar zag er ook niet goed uit, een doffe, dunne vacht en heel veel haaruitval, bovendien ging ze veel overgeven, had dunne ontlasting, veel drinken en dus veel plassen en ging poep vreten. Chiva zag er heel goed uit met Farmfood, mooie glanzende vacht en goede ontlasting, maar zij vond het weer niet lekker.
Omdat ik ook het verhaal van ontgiften had gehoord en bovendien een grote zak had gekocht, heb ik het ruim een maand geprobeerd. Toen nog geen verbetering bij Belle, dus maar weer op Royal Canin overgestapt.
Omdat ik ook het verhaal van ontgiften had gehoord en bovendien een grote zak had gekocht, heb ik het ruim een maand geprobeerd. Toen nog geen verbetering bij Belle, dus maar weer op Royal Canin overgestapt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Scarlett
- Actief
Hiero ook toch goede ervaringen; 's ochtends versvlees en 's avonds FF.
In het begin heeft mn Jody behoorlijk veel gedronken. Zoveel dat ik zelfs twijfelde of ik er wel mee door moest gaan. Maar dat bleek dus dat "ontgiften" te zijn.
Nu drinkt ze gewone hoeveelheden, glanzen allebei de honden je tegemoet, poepen max. 2 keer per dag.
Nee... hier dus alleen maar positieve ervaringen.
In het begin heeft mn Jody behoorlijk veel gedronken. Zoveel dat ik zelfs twijfelde of ik er wel mee door moest gaan. Maar dat bleek dus dat "ontgiften" te zijn.
Nu drinkt ze gewone hoeveelheden, glanzen allebei de honden je tegemoet, poepen max. 2 keer per dag.
Nee... hier dus alleen maar positieve ervaringen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- puk
- Zeer actief
linlin schreef:nou, dát is pas zweverigRoelfien schreef:Dat heb ik nou met Bach Bloesem therapielinlin schreef:dat 'ontgiften' blijf ik een zweverig, kwakzalverig verhaal vinden. maar enfin.
lekker veel rodi en een scheut olijfolie door z'n eten.!! volgens mij werkt het vooral op mijn gemoedsrust, als ik het aan de honden geef
. maakt het ook uit!

maar bij de honden merk ik geen verschil!

groetjes anja en birka
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: farmfood
Ja, Nika heeft dat gedurende de 2 jaar dat ze FF heeft gehad ook gehad. Eerst op advies van Gerrit Luvos Heilaarde over het voer gegeven.....hielp niets. Schrokken deed ze zowiezo niet, en ze at uit een verhoogde standaard. Het enige wat hielp was regelmatig een aantal dagen vers geven. (Ook maagzuurremmers van de dierenarts verhielpen het probleem maar dit wilde ik niet blijven geven) Heb het idee dat FF te zwaar was voor haar, dat haar maag te hard werkte ofzo.cinderella schreef: 1 van de vier had steeds last van oprispingen en moest ook soms spugen sinds ze dat voer at.

Ben nu overgestapt op een ander voer (omdat Marouck niet aankwam op FF en tandplak kreeg) en nu heeft Nika ook nergens meer last van.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer: