Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

15 honden bij elkaar, uitlaatservice

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef: Die willen een leuk dagje uit en hebben geen tijd EN ZIN om rottigheid uit te halen.
:V :V:V

sorry hoor, maar dit noem ik nou onzin!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: oke, ben niet te beroerd om toe te geven dat dit meer vanuit mijn gedachte is, maar ga dan 's mee met die van mij. Dan begrijpen jullie wat ik bedoel. Ze zijn echt wel verantwoord bezig, hoor.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dan eerder; tot nu toe is het allemaal goed gegaan. Tot nu toe zijn de honden die ze tegengekomen zijn goed opgevoede honden die geen problemen veroorzaken. En dan lijkt het inderdaad allemaal ook heel verantwoord, leuk en gezellig. Maar ze hoeven maar 1 keer een hond tegen te komen die anders uit de hoek komt, en dan is het waarschijnlijk foute boel. Misschien komen ze wel nooit zo'n hond tegen en is er niets aan de hand...maarja....blijft toch dat risico he!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Golden Stanley schreef:Ze zijn echt wel verantwoord bezig, hoor.
Die uitlaatdienst in Huizen dus niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef::mrgreen: oke, ben niet te beroerd om toe te geven dat dit meer vanuit mijn gedachte is,
:mrgreen: :ok:
maar ga dan 's mee met die van mij. Dan begrijpen jullie wat ik bedoel.
nee ik loop liever alleen... ik wil mijn honden niet verplichten om gezellig te doen met andere honden omdat ik dat gezellig vind.
Als ik andere honden tegenkom, prima, even snuffelen, spelen en dan weer verder, ik blijf niet staan kleppen ofzo...
maar dat maakt verder niet uit, iedereen wat hij zelf wil toch... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

sypke schreef:
Golden Stanley schreef:Ze zijn echt wel verantwoord bezig, hoor.
Die uitlaatdienst in Huizen dus niet.
Kan me voorstellen dat je daar een knap antiegevoel aan over houdt.
Zeker als het ook nog van die aso types zijn, waar je niet mee kan praten. Als ik enigszins het idee zou hebben dat die honden waar zij mee lopen niet te handhaven zijn, zou ik Stanley er ook direct uithalen.
Maar dat ligt denk ik eerder aan de samenstelling van de groep en de manier waarop zij er zelf mee omgaan. En het is ook zeker niet zo dat zij losloopgebieden opzoekt waar iedereen loopt, dan pakt zij ook de stillere gedeeltes en die zijn er gelukkig nog volop (althans bij ons dan).
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ook niet tegen uitlaatservices in het algemeen. Als de groep niet te groot is en de uitlater goed met honden om kan gaan vind ik het prima. Normaal worden Sypke en Mees ook neutraal of vriendelijk bejegend door uitlaatgroepen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als ik naar Nanni kijk, zij is echt een etterbak in een roedel. Zij jaagt andere honden weg die haar niet aanstaat.

Maar andersom gebeurd het dat als ik een groep honden tegen kom, Nanni macho gaat doen. Dat is Nanni, doet ze ook bij een hond die alleen loopt. Maar met dat gedrag krijgt ze wel 8 honden op haar dak! Oke, ze lokt het zelf uit, maar om nou 8 tegen 1 waarvan die ene aan de riem zit, vind ik gewoon echt eng!

Ik weet ook dat als Nanni in een roedel loopt, ze zeer zelfstandig is en alle heft in eigen handen neemt en zij bepaalt wat ze doet. Dan heb je helaas weinig appel op haar. Alleen als het een onbekende roedel is, blijft ze wel bij je en laat ze het wel uit haar hoofd :mrgreen:
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik vraag me af waarom ze de groep niet in 2en delen. Nu laten ze in 1 uur al die honden uit, waarom lopen ze niet het eerste uur met de ene helft en een uur later met de andere helft......

Ik heb echt niks tegen honden uitlaarservices, echt niet! Ik vind het een mooie oplossing. Het kan gebeuren dat je plots moet of wil werken.

Maar zo'n grote groep, vind ik niet fijn om tegen te komen. Ze gedroegen zich prima alleen 1 viel mijn hond aan, daar schrok ik echt van. En dan is zo'n grote groep erachter...

groetjes ingrid
Moontje4
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Moontje4 »

Hi allemaal,

Ik heb een uitlaatservice en jullie hebben eigenlijk allemaal een beetje gelijk. Een groep kan zeker niet groter zijn dan 8 honden. Dan raak je het overzicht toch wel kwijt, hoe goed je honden ook luisteren. Als er ruzie komt en ze gaan er boven op zitten, dan is het ook gelijk een superruzie! Verder gaat het juist heel goed in een groep, de honden bepalen zelf hun hierachie en als je ze allemaal individueel benadert, moeten ze gewoon naar je luisteren. Verder moet je gewoon eerlijk tegenover jezelf zijn; als een hond niet in de groep past en dat merk je eigenlijk al na 3 keer lopen (eerst moeten ze aan elkaar wennen), dan moet je het beestje niet meer meenemen en de baas/bazin adviseren een andere uitlaatservice te nemen of aan te bieden om deze hond individueel uit te laten. (vaak gaat het dan wel goed, dan spelen ze gewoon met de passerende honden op dat moment) Verder ben ik het niet eens over dat honden geen leuk dagje willen hebben (dit is misschien iets te menselijk gedacht) maar ze weten zeker wel dat ze lekker gaan rennen, veel honden uit mijn groep zitten al te wachten of worden onrustig tegen de tijd dat ik moet komen, dus ze weten heus wel dat ze iets leuks gaan doen! En je moet gewoon weten wat voor rassen je in je groep opneemt; zit je met 3 beagles, 1 dalmatier en een teckel, dan weet je gewoon dat de konijnen en fazanten niet meer veilig (hihihi) zijn en dat je meer overwicht moeten hebben om de beestjes bij je te houden. Maar zo hebben alle rassen wat, maar ik denk dat als je overwicht hebt in de groep en de groep niet te groot laat worden dan moet het echt geen probleem zijn. Vaak kom je dezelfde mensen tegen, dus deze honden worden dan ook gewoon opgenomen in de groep, waardoor je gewoon een leuke spelende meute krijgt.
Groetjes,
Monika en doggies Sam en Nick
Moontje4
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Moontje4 »

Hi allemaal,

Ik heb een uitlaatservice en jullie hebben eigenlijk allemaal een beetje gelijk. Een groep kan zeker niet groter zijn dan 8 honden. Dan raak je het overzicht toch wel kwijt, hoe goed je honden ook luisteren. Als er ruzie komt en ze gaan er boven op zitten, dan is het ook gelijk een superruzie! Verder gaat het juist heel goed in een groep, de honden bepalen zelf hun hierachie en als je ze allemaal individueel benadert, moeten ze gewoon naar je luisteren. Verder moet je gewoon eerlijk tegenover jezelf zijn; als een hond niet in de groep past en dat merk je eigenlijk al na 3 keer lopen (eerst moeten ze aan elkaar wennen), dan moet je het beestje niet meer meenemen en de baas/bazin adviseren een andere uitlaatservice te nemen of aan te bieden om deze hond individueel uit te laten. (vaak gaat het dan wel goed, dan spelen ze gewoon met de passerende honden op dat moment) Verder ben ik het niet eens over dat honden geen leuk dagje willen hebben (dit is misschien iets te menselijk gedacht) maar ze weten zeker wel dat ze lekker gaan rennen, veel honden uit mijn groep zitten al te wachten of worden onrustig tegen de tijd dat ik moet komen, dus ze weten heus wel dat ze iets leuks gaan doen! En je moet gewoon weten wat voor rassen je in je groep opneemt; zit je met 3 beagles, 1 dalmatier en een teckel, dan weet je gewoon dat de konijnen en fazanten niet meer veilig (hihihi) zijn en dat je meer overwicht moeten hebben om de beestjes bij je te houden. Maar zo hebben alle rassen wat, maar ik denk dat als je overwicht hebt in de groep en de groep niet te groot laat worden dan moet het echt geen probleem zijn. Vaak kom je dezelfde mensen tegen, dus deze honden worden dan ook gewoon opgenomen in de groep, waardoor je gewoon een leuke spelende meute krijgt.
Groetjes,
Monika en doggies Sam en Nick
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Bij ons lopen ook veel hondenuitlaatservices. Het liefst loop ik daar ook altijd met een boog omheen. Omdat er altijd wel een paar honden zijn die gebruik maken van de grootte van de roedel. En ik moet niet aandenken wat er gebeurt als zij een hond opjagen.... Persoonlijk heb ik nog geen slechte ervaringen mee gehad. Wel viel het mee op, dat de ene hond daar liep, de ander weer daar, en die mensen liepen maar door... Beetje onverantwoord.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”