Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
15 honden bij elkaar, uitlaatservice
Moderator: moderatorteam
- bullet
- Actief
- Contacteer:
15 honden bij elkaar, uitlaatservice
Ik heb een vraagje, Ik liet mijn hond uit en kwam op het terrein waar ik mijn hond uitliet een groep honden tegen van de uitlaatservice.
Zo'n 15 honden liepen los en 2 vrouwen stonden een behoorlijke tijd stil, te kijken naar de rennende honden.
Ik kwam langs lopen met mijn honden los, die nog nooit iets naars naar andere honden hebben gedaan. Toen in ene 1 hond mijn hond echt behoorlijk aanviel, ik schrok me rot en trok mijn hond weg.. Toen ik weer op de terugweg langs de groep liep, liep ik er met een boog omheen.
Ik sprak met een andere vrouw en zei vertelde me dat er al eerder een hondje was aangevallen door een hond uit die groep.
Moet ik dan mijn honden maar vastdoen aan de lijn? Ik ben bang dat die honden een roedel vormen en nog een keer mijn hond grijpen. Of gebeurd dat roedelvormne niet bij 1x per dag met z'n allen uitlaten?
gr ingrid
Zo'n 15 honden liepen los en 2 vrouwen stonden een behoorlijke tijd stil, te kijken naar de rennende honden.
Ik kwam langs lopen met mijn honden los, die nog nooit iets naars naar andere honden hebben gedaan. Toen in ene 1 hond mijn hond echt behoorlijk aanviel, ik schrok me rot en trok mijn hond weg.. Toen ik weer op de terugweg langs de groep liep, liep ik er met een boog omheen.
Ik sprak met een andere vrouw en zei vertelde me dat er al eerder een hondje was aangevallen door een hond uit die groep.
Moet ik dan mijn honden maar vastdoen aan de lijn? Ik ben bang dat die honden een roedel vormen en nog een keer mijn hond grijpen. Of gebeurd dat roedelvormne niet bij 1x per dag met z'n allen uitlaten?
gr ingrid
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik loop ook met een wijde boog om dat soort groepen heen. Onverantwoord. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat Daan zegt. Hier is het ook altijd even goed opletten als er vreemde honden aankomen. Pups en teefjes en kleine onderdanige reutjes gaat altijd prima, maar grote reuen en kleintjes die met zo'n stoere houding het veld op komen *moeten* even tegen de grond worden gelopen. En vervolgens *nog* een keer door de tweede in de rangorde, en liefst gaan ze allemaal effe stoer lopen doen.Daan schreef:Ja hoor.
Dat is een gelegenheidsroedel.
Die honden zien elkaar elke dag en hebben waarschijnlijk onderling een rangorde bepaalt.
Dat zie ik al met het groepje honden waar Diesel regelmatig mee speelt.
En dat is niet eens elke dag.
Ik vind het heel erg veel.
Veel te veel...
15 honden op 2 mensen.

15 honden op 2 mensen vind ik gewoon onverantwoordelijk. Wij lopen (geen uitlaatservice hoor, gewoon voor de leut) ook wel eens met 15 honden, maar dan is het bijna 1 op 1, en dat is wel nodig ook voor *als* het mot wordt, want anders voorkom je niet dat er 15 honden achter 1 vreemde hond aangaan.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....

Groet,
Dorien
Dorien
- ~Kimske
- Actief
Nou, het is wel iets waar ik serieus over nadenk.... STEL ik heb op een dag geen tijd meer om Max tussne de middag uit te laten, dan kan ik zo''n uitlaatservice inschakelen. EN je zal net zien dat mijn schat aan hun oog ontgipt en onder een auto komt... ze staan daar met 2 man, en waarschijnlijk ook gezellig te beppen..... brrr.... Er zullen vast hele goeden tussen zitten, maar ik vind het persoonlijk geen fijn idee...

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus jij wilt beweren dat je met 2 man makkelijk 15 honden perfekt onder de duim houd? Dat als zo'n roedeltje op een kwade dag net ff iets te fanatiek op iemand anders hond duikt je dan met z'n tweetjes (en dan maak ik het jullie nog makkelijkDorien80 schreef:Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sinterklaas heeft toch een lange baard?antoinette schreef:Dus jij wilt beweren dat je met 2 man makkelijk 15 honden perfekt onder de duim houd? Dat als zo'n roedeltje op een kwade dag net ff iets te fanatiek op iemand anders hond duikt je dan met z'n tweetjes (en dan maak ik het jullie nog makkelijkDorien80 schreef:Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....
) zonder enig probleem pak 'm beet 10 honden van die andere hond afplukt? Yeah right, en sinterklaas heeft een lange baard

ik vind het ook wel heel veel hoor! 15 honden op 2 mensen

- Annet
- Zeer actief
Ik vind het helemaal geen onzin. Honden in een groep voelen zich veel sterker dan alleen. Ik merk het zelf bij mijn honden. Met z'n tweeen doen ze niemand iets. Maar als ik er de hond van mijn ouders bij heb, kan het gebeuren dat ze met z'n drieen ergens achteraan gaan, vooral als de vreemde hond weg rent.Dorien80 schreef:Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....
Als je op 15 honden moet passen, ken je ze ongetwijfeld niet alle 15 helemaal door en door. En het gedrag van de vreemde hond kan dan iets losmaken waardoor 1 of meerdere honden uit de roedel er achter aan gaan. En op dat moment kunnen ook de honden die normaliter gewoon gemoedelijk meelopen agressief worden.
Ik zeg niet dat het fout moet gaan, maar het kan wel.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Oeps wel eens gedaan maar wel met eigen honden hoor 8 honden van mijn vriendin en 4 van mij
Ging hartstikke goed
Maar onbekende honden en dan lekker stilstaan nou nee mij niet gezien. Doorlopen dus

Maar onbekende honden en dan lekker stilstaan nou nee mij niet gezien. Doorlopen dus

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- balouh
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou ik vind het ook veel hoor... ben al blij dat ik al mijn honden goed onder controle heb, en dat zijn mijn eigen honden... zoveel vreemde honden... ze kunnen nooit allemaal goed onder controle staan lijkt me!Dorien80 schreef:Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik probeer het me nu even voor te stellen he. Stel je voor; je hebt acht honden waar je verantwoordelijk voor bent, en die lopen allemaal los achter elkaar aan te vliegen. Dan lopen er ook nog eens andere mensen met ook weer honden. Stel je voor dat dan een stel van die honden mot krijgen met een andere hond. Wat doe je dan? Wat als ze met een groepje een vreemde hond aanvallen, kan jij dan instaan voor de veiligheid van die hond? Kun je meteen in actie komen en ervoor zorgen dat je je honden onder controle krijgt? Volgens mij is dat echt onmogelijk, OF je honden moeten supergoed getraind zijn en stuk voor stuk meteen naar je toe komen wanneer je roept. Als je dan met vreemde honden loopt kan ik me niet voorstellen dat ze direct naar je zullen luisteren.
Kortom; ik zou never en te nooit niet met zoveel vreemde loslopende honden willen lopen!!!
Kortom; ik zou never en te nooit niet met zoveel vreemde loslopende honden willen lopen!!!
Er loopt hier in het losloopgebied iemand met ongeveer 10 honden in haar eentje. Ik heb haar gesproken en loop wel eens mee met haar. Ze zegt dat je niet gelijk begint met zoveel honden maar dit langzamerhand opbouwt waardoor je de honden wel goed leert kennen en er ook op ingespeeld raakt.
Verder kon ik dus door haar groep honden met Balou van mij lopen die toendertijd panisch was voor andere honden. Ze bleef dan staan en riep de honden bij zich. De drukste hond leidde ze af door aandachtsoefening te doen. Ik vond het geweldig en ik hoop ooit nog eens in staat te zijn om met zo'n groep honden te lopen want ik wil ook daar mijn werk van maken. Maar zover ben ik nu nog niet.
Ook vroeg ze wel eens of ik meeliep met Balou zodat die aan andere honden kon wennen en dat werkte heel goed. Ik heb daar echt bewondering voor.
Verder kon ik dus door haar groep honden met Balou van mij lopen die toendertijd panisch was voor andere honden. Ze bleef dan staan en riep de honden bij zich. De drukste hond leidde ze af door aandachtsoefening te doen. Ik vond het geweldig en ik hoop ooit nog eens in staat te zijn om met zo'n groep honden te lopen want ik wil ook daar mijn werk van maken. Maar zover ben ik nu nog niet.
Ook vroeg ze wel eens of ik meeliep met Balou zodat die aan andere honden kon wennen en dat werkte heel goed. Ik heb daar echt bewondering voor.
Stanley gaat 1x met de uitlaatservice mee. Dat hoef ik niet te doen, maar hij vindt het geweldig dus dat doe ik liever dan hem alleen thuis te laten zitten. Die ken ik goed (zijn hondentrainers) en vertrouw ze voor de volle 100%. Ben in het begin vaak mee geweest en er is nog nooit iets gebeurd.
Vanmiddag ben ik opgelopen met een 'concurrent' uitlaatservice. Zij had 8 honden bij zich, waaronder veel Labradors en Tervurense Herders. Moet je je voorstellen dat ze langs die Galloway-runderen en paarden loopt. Die honden doen niks, he! Netjes bij lopen en bij een poging gelijk terugfluiten. Het belangrijkste volgens haar is dat je de honden goed selecteert die in 1 groep kunnen passen. Daar schort het nogal 's aan, waardoor je appel verliest als er stront aan de knikker is. En een slecht luisterende hond, blijft op moeilijke momenten aangelijnd.
Wat ik ook weer van haar heb gezien, is dat die honden gewoon netjes mee lopen naar de bus toe op de parkeerplaats, terwijl ze weten dat het speeluitje voorbij is.
Niks geen melijer met honden die van de bus wegrennen om naar het water te gaan, maar gewoon rond die bus snuffelend totdat ze geroepen worden om te worden ingeladen. Kijk, zo kan het ook he!!! En ik denk dat dit in de meeste gevallen zo gaat, dus ik vind niet dat je alle uitlaatservices over 1 kam moet scheren.
Vanmiddag ben ik opgelopen met een 'concurrent' uitlaatservice. Zij had 8 honden bij zich, waaronder veel Labradors en Tervurense Herders. Moet je je voorstellen dat ze langs die Galloway-runderen en paarden loopt. Die honden doen niks, he! Netjes bij lopen en bij een poging gelijk terugfluiten. Het belangrijkste volgens haar is dat je de honden goed selecteert die in 1 groep kunnen passen. Daar schort het nogal 's aan, waardoor je appel verliest als er stront aan de knikker is. En een slecht luisterende hond, blijft op moeilijke momenten aangelijnd.
Wat ik ook weer van haar heb gezien, is dat die honden gewoon netjes mee lopen naar de bus toe op de parkeerplaats, terwijl ze weten dat het speeluitje voorbij is.
Niks geen melijer met honden die van de bus wegrennen om naar het water te gaan, maar gewoon rond die bus snuffelend totdat ze geroepen worden om te worden ingeladen. Kijk, zo kan het ook he!!! En ik denk dat dit in de meeste gevallen zo gaat, dus ik vind niet dat je alle uitlaatservices over 1 kam moet scheren.
In mijn vorige woonplaats was een uitlaatservice en dat was toch altijd een spectacel om te zien. Kwam die bus aanrijden en dan hoorde je een hels kabaal en die bus stond af en toe gewoon te schudden. Dan gingen die benches open en stormde de hele groep het veld op. Dan ging ik toch maar ergens anders wandelen hoor. Ook gelegenheidsroedels ga ik uit de weg, die honden kennen elkaar allemaal en dus wordt tommie als vreemde hond bestormd en niet altijd even aardig ontvangen. En in zijn uppie tegen zo'n hele groep schiet natuurlijk niet op.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en toch blijf ik het onverantwoord vinden, zo'n groep is inmiddels een roedel en als dat aan het knokken slaat met andere honden kun je dus weinig beginnen alleen of met z'n tweeen...Golden Stanley schreef:Stanley gaat 1x met de uitlaatservice mee. Dat hoef ik niet te doen, maar hij vindt het geweldig dus dat doe ik liever dan hem alleen thuis te laten zitten. Die ken ik goed (zijn hondentrainers) en vertrouw ze voor de volle 100%. Ben in het begin vaak mee geweest en er is nog nooit iets gebeurd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ben het daar niet helemaal mee eens. Het losgooien van die honden gebeurt heel verantwoordt. Niks opengooien van alle benches inene keer. Eigen honden gaan ook mee en die houden de groep bijeen rond de bus en in het losloopgebied. Als zij klaar is met de laatste hond, dan pas mag de groep uitrennen. Op haar commando. Ze weten precies waar ze heen moeten en rennen niet op andere loslopende honden af. Het is eerder andersom en het gaat altijd goed. Die honden zijn ook gewend om 'meelopers' erbij te hebben, want ze kennen niet anders.
Maar nogmaals, dat ligt denk ik meer aan de verantwoorde samenstelling van zo'n groep. Met echte probleemhonden wordt trouwens ook apart gelopen.
Maar nogmaals, dat ligt denk ik meer aan de verantwoorde samenstelling van zo'n groep. Met echte probleemhonden wordt trouwens ook apart gelopen.
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
Ik denk dat een groep honden soms makkelijker onder appel is te houden als 1 hond alleen. Als ik met alle honden naar het bos ga blijven ze bij elkaar en als de roedelleidster luistert luisteren ze allemaal. Als ik met mijn puberhond alleen ga, wat ik dus geprobeert heb, loopt hij veel vaker bij mij weg. Dus soms zal het met een groep makkelijker zijn als met 1 hond alleen. En er zijn inderdaad mensen die zo'n gezag uitstralen dat je gewoon ziet dat ze de zaak onder controle hebben, op tijd ingrijpen en zelf gewoon heel relaxed zijn. IK WIL DAT OOK.......... 

- Ursula
- Zeer actief
'Dorien80 schreef:Ik vind het onzin. Als je met z'n tweeen op 15 honden moet passen, dan is dat dus 1 op 8 ongeveer. Van al die honden zijn er een heleboel die gewoon gemoedelijk met de rest meelopen en geen kwaad in de zin hebben. Er zijn er vaak maar een paar die je in de gaten moet houden en dat weet je dus ook. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal erg snel hun oordeel klaar.....
Huh 8O Knap hoor als je dat kan!!! ik heb m'n handen al vol aan mijn roedel van 2 als ze het ineens op een andere hond hebben voorzien, laat staan als er nog een paar bij lopen die zich er ook mee gaan bemoeien.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Re: 15 honden bij elkaar, uitlaatservice
Dat heb ik gisteren ook meegemaakt in Huizen! 12 honden telde ik. Heel erg vervelend. Honden leken me allemaal (nouja, bijna allemaal gedragsgestoord), die vrouwen kwamen ontzettend asociaal over.
bullet schreef:Ik heb een vraagje, Ik liet mijn hond uit en kwam op het terrein waar ik mijn hond uitliet een groep honden tegen van de uitlaatservice.
gr ingrid
Geloof me, dat gebeurt niet. Die honden zijn er niet op uit om herrie te schoppen of anderszins situaties af te tasten. Die willen een leuk dagje uit en hebben geen tijd EN ZIN om rottigheid uit te halen. Ze hebben genoeg aan elkaar en komt er een van buitenaf op visite, geen probleem. Daarnaast is het gezag van de uitlater (en 2e hulpje) zo groot dat ze het wel uit hun bolle hoofd laten. Het contact met iedere hond individueel wordt ook vergroot door ze regelmatig bij zich te roepen en wat oefeningetjes te doen.miekmiek schreef:Ik geloof er niet in hoor. Wanneer er echt herrie uitbreekt bij zo'n groep loslopende honden kan je hoog en laag springen maar ik geloof nooit dat 1 persoon die honden allemaal tot orde kan roepen zonder dat er schade aangericht wordt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist dat bedoel ik!miekmiek schreef:Ik geloof er niet in hoor. Wanneer er echt herrie uitbreekt bij zo'n groep loslopende honden kan je hoog en laag springen maar ik geloof nooit dat 1 persoon die honden allemaal tot orde kan roepen zonder dat er schade aangericht wordt.

Honden willen geen dagjes uit, honden reageren gewoon op elkaar. Een hond heeft misschien geen zin om rottigheid uit te halen, als een vreemde hond op de 1 of andere manier op een negatieve manier hun aandacht trekt, dan reageren ze er op. Actie en reactie. Een hond gaat niet denken; 'goh, laat ik dit leuke dagje uit niet verpesten door rottigheid uit te halen.'Golden Stanley schreef: Geloof me, dat gebeurt niet. Die honden zijn er niet op uit om herrie te schoppen of anderszins situaties af te tasten. Die willen een leuk dagje uit en hebben geen tijd EN ZIN om rottigheid uit te halen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist een hond denkt niet, goh wat gezellig allemaal andere honden, er kan een hond aankomen die dat niet zo gezellig vind en begint te knokken... als zo'n roedel (want dat is het dan) dan even gezellig mee gaat doen.. nou dan heb je de poppen aan het dansen. Een hond denkt instinctief dus doet wat hij op dat moment denkt te moeten doen. Dus dat hangt af van andere honden.miekmiek schreef:Honden willen geen dagjes uit, honden reageren gewoon op elkaar. Een hond heeft misschien geen zin om rottigheid uit te halen, als een vreemde hond op de 1 of andere manier op een negatieve manier hun aandacht trekt, dan reageren ze er op. Actie en reactie. Een hond gaat niet denken; 'goh, laat ik dit leuke dagje uit niet verpesten door rottigheid uit te halen.'Golden Stanley schreef: Geloof me, dat gebeurt niet. Die honden zijn er niet op uit om herrie te schoppen of anderszins situaties af te tasten. Die willen een leuk dagje uit en hebben geen tijd EN ZIN om rottigheid uit te halen.