En dus ben je niet zielig dat jij iedere avond het laatste rondje moet doen... Mag ik hier en nu je handtekening dan?basil schreef:ik verkijk me er niet op, maar het is wel een bewuste keuze die ik heb gemaakten paz blijft lekker hier wonen
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als het slecht weer is...
Moderator: moderatorteam
Ik werk thuis en doe vrijwel alles met de honden. C. laat ze 's ochtends wel eens uit als ze erg vroeg op moet. In het weekeinde moet ze mee wandelen. Ze heeft een ontzettende hekel aan regen, wind en kou. Daarom heb ik een regenbroek voor haar gekocht. Dikke waterdichte kleren had ze al van het snowboarden. Die haal ik dan tevoorschijn voor haar.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja nu Mano hier is heb ik problemen. Bas maakt het tegenwoordig niet zo heel veel uit dit weer (is wel anders geweest), maar leuk vind ie het niet echt. Winnie komt niet vooruit in de wind. Die vacht houdt zoveel wind vast. En regen is gruwelijk op je neus
Ze scheurt dan tegen de bomen en tegen mijn benen. Met hun ging ik in de middag dus een kort rondje. Kwam geen hond tegen! Mano moest toch echt even naar het park, die banjert lekker door het water, sjouwt met stokken en ik heb het lekker rustig, want geen hond te bekennen.
Ik vraag me inderdaad vaak ook af waar al die mensen blijven met slecht weer. Zag 1 keer dat 1 van de baasjes echt alleen naar het veld liep en weer terug. En dan zie je in de zomer mensen met zwarte langharige honden ineens fietsen. Ik snap het dan niet.

Ik vraag me inderdaad vaak ook af waar al die mensen blijven met slecht weer. Zag 1 keer dat 1 van de baasjes echt alleen naar het veld liep en weer terug. En dan zie je in de zomer mensen met zwarte langharige honden ineens fietsen. Ik snap het dan niet.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo, onze Spaanse schone
heeft dus echt een hekel aan regen, hij loopt ect te balen met regen en wind. Het liefst keert hij om en gaat hij naar huis. alleen heel jammer voor hem, Cujo vindt het helemaal geweldig die regen en wind en gaat het liefst met haar hoofd tegen de wind in staan. Dus hoe vervelend Kenzo en ik de storm ook vinden, het wordt gewoon een lange wandeling!

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- ~Kimske
- Actief
- Moos
- Zeer actief
Of ik met slecht weer ver wandel ligt een beetje aan hoeveel we de dagen daarvoor gelopen hebben. Het probleem is dat Moos wat dat betreft voldoet aan de beschrijving van een schoothondje; hij haat regen. Nu is hij binnen 10 min. ook tot op de huid doorweekt, dus ik snap dat nog wel een beetje van 'm. Maar meestal moet hij gewoon mee van me, met zijn regenjas aan. Ik weet het, het ziet er niet uit, maar dan kan hij wel gewoon een uur lekker rennen.
Wind maakt niks uit, daar is ie dol op, wordt ie helemaal wild van en dus wandelen we dan altijd net zo lang als anders.
Eigelijk werkt het hier een beetje anders; met slecht weer wandelen we vaak net zoveel als normaal ( tenzij het echt een zuidwesterstorm is langs de kust...), maar met supermooi weer wandelen we nog vaker en langer
.
Wind maakt niks uit, daar is ie dol op, wordt ie helemaal wild van en dus wandelen we dan altijd net zo lang als anders.
Eigelijk werkt het hier een beetje anders; met slecht weer wandelen we vaak net zoveel als normaal ( tenzij het echt een zuidwesterstorm is langs de kust...), maar met supermooi weer wandelen we nog vaker en langer

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor :p:Dingo schreef:probleem mee?tijger2 schreef:Dingo schreef:Als het slecht weer is, vind ik het heerlijk, en maak een extra groot rondje2,5 uur in t bos, ipv 1,5 uur, en dingo klaagt niet, dus die zal t wel leuk vinden
:piew :piew :piew
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daphne
- Zeer actief
- tutjehola
- Actief
Ik loop als ik alleen met de hond ga altijd lang, als ik de kinderen mee moet nemen moet ik iets korter, maar wel vaker.
Vanmorgen was het heerlijk, in de zon gelopen zo'n anderhalf uur. ik was om zeven uur al in de polder, zalig. Ik loop dan van Den Bosch naar Vught, over de dijk en dan door de weilanden terug. Intussen zie ik schapen, fazanten, konijnen, en nog veel meer moois. Genieten hoor!!
Het valt mij ook op dat het zo loei druk is als het mooi weer is in het bos, daarom maak ik mijn grote wandeling liefst zo vroeg mogelijk.(met een teckel hoef je niet drie keer op een dag een uur te lopen, worden de pootjes nog korter van
)
Gosteren was het echt K... weer, volgens mij vraagt Willem zich dan af wat we doen in die .... polder.
Gisteren had hij dubbel pech, omdat we tot drie keer toe zeik nat geregend zijn. Eerst de wandeling, toen terug voor kikkerdril, en toen weer terug voor extra water uit de sloot voor het kikkerdril.(tja, die stadskinderen moeten ook wat zien van de natuur)
Maar ik geniet enrom van dit weer hoor, ban vandaag ook lekker op de fiets gaan werken. Zaaaaaaalig
Vanmorgen was het heerlijk, in de zon gelopen zo'n anderhalf uur. ik was om zeven uur al in de polder, zalig. Ik loop dan van Den Bosch naar Vught, over de dijk en dan door de weilanden terug. Intussen zie ik schapen, fazanten, konijnen, en nog veel meer moois. Genieten hoor!!
Het valt mij ook op dat het zo loei druk is als het mooi weer is in het bos, daarom maak ik mijn grote wandeling liefst zo vroeg mogelijk.(met een teckel hoef je niet drie keer op een dag een uur te lopen, worden de pootjes nog korter van

Gosteren was het echt K... weer, volgens mij vraagt Willem zich dan af wat we doen in die .... polder.
Gisteren had hij dubbel pech, omdat we tot drie keer toe zeik nat geregend zijn. Eerst de wandeling, toen terug voor kikkerdril, en toen weer terug voor extra water uit de sloot voor het kikkerdril.(tja, die stadskinderen moeten ook wat zien van de natuur)
Maar ik geniet enrom van dit weer hoor, ban vandaag ook lekker op de fiets gaan werken. Zaaaaaaalig
Willem, Nixs, Noppes.
Ik heb vorige week ook gewoon in de stromende regen gelopen. Mijn man ging mee, maar toen we teruggingen zei hij dat hij niet meer mee ging om mij een plezier te doen.......... 8O Alleen nog maar als hij dacht dat hij het zelf ook leuk ging vinden............
Ik loop nou dus de hele week al in mijn uppie met vier honden, eentje aan de lange lijn en eentje die ik steeds moet corrigeren, lekker ontspannen...maar niet echt.
Thuis doe ik natuurlijk alsof het prima gaat........
Maar om eventjes terug te komen op het vooroordeel dat alleen grote flinke stoere honden met dito baasjes in de regen lopen, een van mijn honden is dus een klein wit hondje en loopt heel dapper een uur mee. Zijn buik moet wel vreselijk afgedroogd worden als we terugkomen.

Ik loop nou dus de hele week al in mijn uppie met vier honden, eentje aan de lange lijn en eentje die ik steeds moet corrigeren, lekker ontspannen...maar niet echt.
Thuis doe ik natuurlijk alsof het prima gaat........

Maar om eventjes terug te komen op het vooroordeel dat alleen grote flinke stoere honden met dito baasjes in de regen lopen, een van mijn honden is dus een klein wit hondje en loopt heel dapper een uur mee. Zijn buik moet wel vreselijk afgedroogd worden als we terugkomen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Ik loop minimaal 1 keer per dag een groot rondje, maar het komt weleens voor dat het 4 gewone plasrondjes zijn ipv 1 of 2 grote rondes en twee of drie plasrondjes.
Maar ze komen niet tekort ofzo hoor. Het valt mij ook op dat het met mooi weer stervens druk is bij het Geestmerambacht, maar als het regent en waait is het er doodstil. En vrijdagmiddag is het er heel rustig en in het weekend weer heel druk. Wel jammer dat mensen zich zo laten leiden door het weer. Als het mooi weer is zie ik honden die anders nooit buiten komen.
Maar ze komen niet tekort ofzo hoor. Het valt mij ook op dat het met mooi weer stervens druk is bij het Geestmerambacht, maar als het regent en waait is het er doodstil. En vrijdagmiddag is het er heel rustig en in het weekend weer heel druk. Wel jammer dat mensen zich zo laten leiden door het weer. Als het mooi weer is zie ik honden die anders nooit buiten komen.
Groetjes Rob
- Peet2
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Als het echt slecht weer is passen we ons ritme ook wat aan.
's Middags doen we de boswandeling wat langer, met wandelschoenen, regenjas en muts. Bij de poep en plas rondjes keren we dus gewoon om als ze klaar is. Ik zie het probleem niet, we vinden het alletwee niet leuk om vier keer per dag nat te regenen. Liever één keertje goed nat dan vier keer een beetje...
's Middags doen we de boswandeling wat langer, met wandelschoenen, regenjas en muts. Bij de poep en plas rondjes keren we dus gewoon om als ze klaar is. Ik zie het probleem niet, we vinden het alletwee niet leuk om vier keer per dag nat te regenen. Liever één keertje goed nat dan vier keer een beetje...
Veel groetjes van Yvonne en Sterre

- Suzanne
- Zeer actief
Het hangt hier nogal af van het licht. Ik heb een hekel aan wandelen in het donker, simpelweg omdat ik dan niet veel zie.
Dus in de winter lopen ze 's morgens en 's avonds korter dan in de zomer.
Ze gaan een paar keer per week naar bos of strand.
Vorige week op het strand was niet zo slim met de storm, omdat de kleinste dan simpelweg wegwaait.
Dus in de winter lopen ze 's morgens en 's avonds korter dan in de zomer.
Ze gaan een paar keer per week naar bos of strand.
Vorige week op het strand was niet zo slim met de storm, omdat de kleinste dan simpelweg wegwaait.
- Niekie
- Zeer actief
Ik wandel niet korter als het slecht weer is. Mijn boswandelingen gaan altijd door; wind, regen of hagel. Ik kan niet elke dag met Doerak naar het bos, omdat ik 4 dagen per week (moet) werken. De drie dagen die overblijven ga ik dus altijd naar het bos. Doerak vindt het heerlijk, regen maakt hem niet uit, lijkt wel of hij het niet eens merkt.
Ook mij valt het op dat je met slecht weer niemand tegenkomt in het bos (meestal dus echt NIEMAND), terwijl je met goed weer dus nauwelijks een parkeerplekje kunt vinden. Filelopen in het bos, gezellig.
Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
Soms presteren overbezorgde-geen-honden-en-straks-bijten-ze-mijn-baby-moeders-met-buggy het ook nog om iets te hard tegen elkaar te roepen: "honden moeten hier toch aan de lijn....?!"
Ook mij valt het op dat je met slecht weer niemand tegenkomt in het bos (meestal dus echt NIEMAND), terwijl je met goed weer dus nauwelijks een parkeerplekje kunt vinden. Filelopen in het bos, gezellig.
Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
Soms presteren overbezorgde-geen-honden-en-straks-bijten-ze-mijn-baby-moeders-met-buggy het ook nog om iets te hard tegen elkaar te roepen: "honden moeten hier toch aan de lijn....?!"

Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
- Zeer actief
Ik vind het wel lekker hoor, een beetje regen of harde wind, maar ik krijg Mickey niet door de voordeur heen als het regent.
Vorige week was ik dat gesleur zo zat dat ik hem op heb gepakt en een straat verder heb neergezet
toen moest ie wel lopen.
Maar lekker lopen is het niet.....zodra ie een plasje heeft gedaan loop ik door en hij loopt terug naar huis
Pas ook in het bos, het begon te regenen dus tralala ik lekker vrolijk doorlopen en hij gewoon de andere kant op richting auto

Vorige week was ik dat gesleur zo zat dat ik hem op heb gepakt en een straat verder heb neergezet

Maar lekker lopen is het niet.....zodra ie een plasje heeft gedaan loop ik door en hij loopt terug naar huis

Pas ook in het bos, het begon te regenen dus tralala ik lekker vrolijk doorlopen en hij gewoon de andere kant op richting auto

- Moos
- Zeer actief
hahahahahaha, komt me heel bekent voor. Ik heb dat zelfs nog erger. Ik woon hier 2 minuten lopen van de duinen vandaan, en in de winter (afgezien dan van de kerstperiode....) is het daar heerlijk rustig. Maar als het mooi weer is in de zomer barst het er opeens van de toeristen en dagjesmensen.Niekie schreef: Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
Ik loop dan de hele tijd te chagrijnen terwijl ik stiekem denk: "potverdorie, zijn mijn duinen, ga toch eens even ergens anders lopen met zijn allen i.p.v op een mooie zondag opeens te vinden dat jullie wel weer eens naar Schoorl kunnen om aan qualitytime met het gezin te doen"
En zo verder.........
Erg he?

- Niekie
- Zeer actief
Ha ha ha...heel herkenbaar! Ik ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n kronkelMoos schreef:hahahahahaha, komt me heel bekent voor. Ik heb dat zelfs nog erger. Ik woon hier 2 minuten lopen van de duinen vandaan, en in de winter (afgezien dan van de kerstperiode....) is het daar heerlijk rustig. Maar als het mooi weer is in de zomer barst het er opeens van de toeristen en dagjesmensen.Niekie schreef: Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
Ik loop dan de hele tijd te chagrijnen terwijl ik stiekem denk: "potverdorie, zijn mijn duinen, ga toch eens even ergens anders lopen met zijn allen i.p.v op een mooie zondag opeens te vinden dat jullie wel weer eens naar Schoorl kunnen om aan qualitytime met het gezin te doen"
En zo verder.........
Erg he?

MIJN BOSSSSSS! Hi hi

Groetjes Anique

haha, eigenlijk wel. op het bolderveld bij de vaart, waar ik de kleinere rondjes loop (drie keer per dag, de grote ronde gaat in het bos) bevinden zich 's zomers opgeschoten en onopgevoed puber-volk. erg storend. het bolderveld is voor de honden, vind ikNiekie schreef: Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?

dat puberschorem schreeuwt, maakt ursula boos, ligt in de weg EN ruimt de rotzooi niet op. opzouten.
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Als het slecht weer is gaan de jongens ook minder lang mee naar buiten. De reden is simpel: met die nattigheid worden ze niet alleen zeiknat (en da's niet zo erg) maar blijven er ook ladingen zand en andere zooi in hun erg lange vachten hangen. En aangezien ik door de rug de boel niet meer zo makkelijk opgeruimd krijg, zijn ze noodzakelijkerwijs beperkter in het uitlaten als het regent. Helaas. Dat halen we bij droger weer wel weer in.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
- Actief