Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ieder z'n meug

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Opjutten???

Nee, daar heb ik het dus echt niet over. Hou ik sowieso niet van. Of het nou over mens of dier gaat...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ieder z'n meug

Ongelezen bericht door Wil de hond »

mirella* schreef:Ik denk dat een hond op straat of in een wijk en enkel en alleen los kan als hij goed onder appel staat zodat andere honden aan de lijn niet lastig gevallen worden. En aan de andere kant zouden honden die niet los kunnen omdat ze aggressief kunnen reageren niet moeten komen in loslaatgebieden zodat mensen die hun honden daar los laten hier geen last van onder vinden.
Er zouden ook gebieden moeten komen waar zélfs honden die niet zomaar overal los kunnen omdat ze agressief kunnen doen tegen andere honden toch lekker los kunnen. Om te rennen en te spelen, met hun baas, of met andere honden waar ze wel mee overweg kunnen, of die in elk geval aan elkaar gewaagd zijn.

Ik denk hierbij aan omheinde gebieden, speciaal voor dit doel ingericht.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Saartje schreef:Opjutten???

Nee, daar heb ik het dus echt niet over. Hou ik sowieso niet van. Of het nou over mens of dier gaat...
Nee, je hebt het alleen over het feit dat ik met mijn overigens heel sociale GJD niet op de openbare weg mag lopen omdat ik toevallig wel eens langs een erf kan lopen waar jack's van af komen rennen. En dat is hun goed recht, want de weg grenst aan hun erf, dus mogen ze de hele weg ook gelijk maar verdedigen...kom op zeg!
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Daar had ik het dus ook niet over. Als iemand in deze situatie probeert te voorkomen dat er een gevecht ontstaat dan doe je in mijn ogen meer dan genoeg. Niet over de openbare weg lopen lijkt mij geen optie.

En nogmaals het gaat niet om een probleemhond, Nieve kan prima door een deur met heel veel honden maar nou eenmaal niet met alle honden net zoals mensen niet met alle mensen door een deur kunnen
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Wil de hond schreef:
mirella* schreef:Ik denk dat een hond op straat of in een wijk en enkel en alleen los kan als hij goed onder appel staat zodat andere honden aan de lijn niet lastig gevallen worden. En aan de andere kant zouden honden die niet los kunnen omdat ze aggressief kunnen reageren niet moeten komen in loslaatgebieden zodat mensen die hun honden daar los laten hier geen last van onder vinden.
Er zouden ook gebieden moeten komen waar zélfs honden die niet zomaar overal los kunnen omdat ze agressief kunnen doen tegen andere honden toch lekker los kunnen. Om te rennen en te spelen, met hun baas, of met andere honden waar ze wel mee overweg kunnen, of die in elk geval aan elkaar gewaagd zijn.

Dat zou helemaal geweldig zijn maar ik ben bang niet realiseerbaar in ons landje. Er zijn al zo weinig losloopgebieden laat staan dat gemeentes ook nog speciale losloopgebieden in het leven willen stellen. Enne met een omheind gebied alleen ben je er nog niet want dan zou de deur dus ook nog afgesloten moeten kunnen worden (om te voorkomen dat kids die open zetten en er als nog een probleem ontstaat) en er zal een reserveringssysteem moeten komen ofzo want anders kom je misschien elke keer voor niks. Maar nogmaals ik vindt het een super idee
Nieve
Zeer actief

Wil de hond schreef:Er zouden ook gebieden moeten komen waar zélfs honden die niet zomaar overal los kunnen omdat ze agressief kunnen doen tegen andere honden toch lekker los kunnen. Om te rennen en te spelen, met hun baas, of met andere honden waar ze wel mee overweg kunnen, of die in elk geval aan elkaar gewaagd zijn.

DAT vind ik nu een hele goeie :ok: :ok: :ok:
Ben al bezig om hier in de buurt een stuk weiland te huren om zoiets te realiseren...maarja vind maar eens iemand die z'n weiland wil verhuren.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mirella* schreef:Euhm ik zou Nieve geen 'probleemhond' willen noemen..Het is een heel sociaal beest alleen gaat het niet goed met alle hondjes en vooral niet met alle keffende hondjes.
Geen problemen, hond is supersociaal, alleen kutkeffers moeten uit de buurt blijven/
De openbare weg is OPENBAAR de eigenaar van de jackjes moet er dus voor zorgen dat zijn hondjes daar niet komen zodat een ieder daar kan lopen met zijn of haar hond, maar afgezien daarvan ook over de weg kan fietsen of wandelen zonder dat er een jack keffend op ze af komt. [/quote]
Openbaar dus. En iedereen heeft evenveel recht om daar te lopen...
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
mirella* schreef:Euhm ik zou Nieve geen 'probleemhond' willen noemen..Het is een heel sociaal beest alleen gaat het niet goed met alle hondjes en vooral niet met alle keffende hondjes.
Geen problemen, hond is supersociaal, alleen kutkeffers moeten uit de buurt blijven/
De openbare weg is OPENBAAR de eigenaar van de jackjes moet er dus voor zorgen dat zijn hondjes daar niet komen zodat een ieder daar kan lopen met zijn of haar hond, maar afgezien daarvan ook over de weg kan fietsen of wandelen zonder dat er een jack keffend op ze af komt.
Openbaar dus. En iedereen heeft evenveel recht om daar te lopen...[/quote]

Ja, inderdaad iedereen heeft evenveel recht om daar te lopen, fietsen of rijden met auto of motor, dus ik ook!!

EN ja, nieve is sociaal. En ik denk dat veel honden dat gedrag van blaffen en van achteren zelf proberen te happen, gelijk zou willen afstraffen...redelijk normale reactie van een hond. Dus als Nieve daarbij een hondje toevallig zou piercen dan kan ik daar weinig aan doen. En nu gebruik je zelf het woord k*tkeffers terwijl je anderen loopt aan te spreken over hun taalgebruik????
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

mirella* schreef:
Wil de hond schreef:

Dat zou helemaal geweldig zijn maar ik ben bang niet realiseerbaar in ons landje. Er zijn al zo weinig losloopgebieden laat staan dat gemeentes ook nog speciale losloopgebieden in het leven willen stellen. Enne met een omheind gebied alleen ben je er nog niet want dan zou de deur dus ook nog afgesloten moeten kunnen worden (om te voorkomen dat kids die open zetten en er als nog een probleem ontstaat) en er zal een reserveringssysteem moeten komen ofzo want anders kom je misschien elke keer voor niks. Maar nogmaals ik vindt het een super idee
Met een beetje goeie wil en wat praktisch denkwerk moet zoiets prima realiseerbaar zijn. Al was het maar met een deel van de hondebelasting en een kleine bijdrage van de gebruikers.

Ik heb zelfs al bedacht dat dit Hondenspeeltuinen genoemd zouden kunnen worden. Hoeft ook helemaal niet zo heel groot te zijn allemaal. Enkele paviljoens, zodat meerdere mensen tegelijk er gebruik van kunnen maken. Bij de deur kan misschien zelfs wel een soort beheerder te werk gesteld worden.

Zelfs mensen met een sociaal gesproken wat moeilijkere hond hebben tenslotte zin om meer met hun hond te doen dan alleen maar het verplichte rondje spitsroeden lopen.
Nieve
Zeer actief

Wil de hond schreef:
mirella* schreef:
Wil de hond schreef:

Met een beetje goeie wil en wat praktisch denkwerk moet zoiets prima realiseerbaar zijn. Al was het maar met een deel van de hondebelasting en een kleine bijdrage van de gebruikers.

Ik heb zelfs al bedacht dat dit Hondenspeeltuinen genoemd zouden kunnen worden. Hoeft ook helemaal niet zo heel groot te zijn allemaal. Enkele paviljoens, zodat meerdere mensen tegelijk er gebruik van kunnen maken. Bij de deur kan misschien zelfs wel een soort beheerder te werk gesteld worden.

Zelfs mensen met een sociaal gesproken wat moeilijkere hond hebben tenslotte zin om meer met hun hond te doen dan alleen maar het verplichte rondje spitsroeden lopen.
Hmmm...aankaarten bij de overheid, dan maar! Ik zou echt heel graag zo'n hondenspeeltuin willen hier in de buurt. :-D
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nieve schreef:Hmmm...aankaarten bij de overheid, dan maar! Ik zou echt heel graag zo'n hondenspeeltuin willen hier in de buurt. :-D
Misschien ken je wel meer mensen die dit ook leuk zouden vinden. Steek dan de koppen eens bij elkaar, al zijn het er maar enkelen.

Ik had ook al eens bedacht dat het leuk zou zijn om een agility-baan in permanente opstelling neer te zetten. En zo is er nog wel meer leuks te verzinnen. Echt een beetje een idee als een kinderspeeltuin, maar dan voor honden en verantwoordelijke eigenaars.

Volgens mij kan een gemeente er alleen maar op vooruit gaan als zoiets goed uitgewerkt en opgezet wordt.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hondenscholen hebben misschien wel een af te sluiten stuk grond tot hun beschikking :ok: daar is niet elk moment van de dag training
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

even een reactie op het startbericht:
Ik vind idd wel dat mensen soms een houding aan nemen dat zij de beste zijn met hun hond, en alle anderen niets weten.. Maar.... als je even door die 'air' die er al dan niet serieus is, want dat kan je je ook onbewust inbeelden, is het dan niet zo dat iedereen elkaar alleen maar wilt helpen? Toen ik hier voor het eerst kwam, een paar jaar terug, werd ik afgezeken omdat ik Dinkey AH brokken met blik gaf. Ik ging er fel tegenin, maar weet inmiddels dat men hier wel gelijk had. Als ik nu iemand hoor die hun hond 'goedkope' brokken geeft, ga ik daar net zo fel tegenin, omdat ik de ervaring heb dat duurdere inderdaad beter zijn. Dan kunnen ze mij ook wel arrogant of een betweter noemen. En als jij denkt dat je datgene doet wta het beste is voor JOUW hond, of dat nou veel of weinig wandelen is, nou prima toch? Niemand die jouw hond zo goed kent als jijzelf. Maar anderen mogen daar best een mening over hebben. En als je geen kritiek wilt ontvangen, post dan niet.....

Zo dat was ff totaal offtopic als ik de laatste berichten lees, maar zag deze discussie net pas, dus wilde toch wel ff reageren.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Nieve schreef:
Wil de hond schreef:
mirella* schreef:
Wil de hond schreef: Er zouden ook gebieden moeten komen waar zélfs honden die niet zomaar overal los kunnen omdat ze agressief kunnen doen tegen andere honden toch lekker los kunnen. Om te rennen en te spelen, met hun baas, of met andere honden waar ze wel mee overweg kunnen, of die in elk geval aan elkaar gewaagd zijn.

Hmmm...aankaarten bij de overheid, dan maar! Ik zou echt heel graag zo'n hondenspeeltuin willen hier in de buurt. :-D
Bij ons achter in het boerengebied is een groot stuk grasland te koop.
Zit een agrarische bestemming op, maar ik wil 's informeren wat voor verplichtingen en vrijheden hier aanhangen. Als je je toch zou houden aan bv. het laten grazen van jaarlingen (paarden) en een deel afzet voor bv. hondenuitlaatservices en moeilijke honden die daarvoor een heel klein bedrag betalen. Zou mooi zijn als dat te realiseren is. Denken jullie dat het haalbaar is?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Een soort van hondenspeeltuin voor honden die niet goed overweg kunnen met andere honden? Leuk idee! Maarre....wordt dat niet knokken als je die los gaat gooien bij elkaar? Of moet je er dan als verantwoordelijk baasje tussen springen? Zie het niet helemaal voor me eigenlijk.

En het maakt me niets uit als mensen op kleine hondjes schelden, ik weet zelf wel dat Tom geen kut-keffer of bef-tekkel is. :pffff: En ik ben ook niet altijd laaiend enthousiast over grote rassen.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik snap het probleem eigelijk ook niet hoor. en dat mensen zich gedragen naar het soort hond dat ze hebben :? ben benieuwd hoe ik dan bestempel wordt met een husky en een bullterrier. kom op zeg, wat maakt het nou uit dat iemand een jack russel een befteckel noemt. als je daar al niet tegen kan. het zal mij een worst wezen hoe ze mijn hond noemen als ik er maar gelukkig mee ben. ;) snap eigelijk niet waar je je druk om maakt
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Nieve
Zeer actief

miekmiek schreef:Een soort van hondenspeeltuin voor honden die niet goed overweg kunnen met andere honden? Leuk idee! Maarre....wordt dat niet knokken als je die los gaat gooien bij elkaar? Of moet je er dan als verantwoordelijk baasje tussen springen? Zie het niet helemaal voor me eigenlijk.

En het maakt me niets uit als mensen op kleine hondjes schelden, ik weet zelf wel dat Tom geen kut-keffer of bef-tekkel is. :pffff: En ik ben ook niet altijd laaiend enthousiast over grote rassen.
Ehhhh...het is niet de bedoeling dat je een partij dominante honden in die speeltuin loslaat en dan maar gaat zien wat er gebeurd. De bedoeling was een speeltuin met meerdere afgezette weides, zodat er meerdere hond tegelijk in verschillende weides los kunnen. Als jouw hond wel met een bepaalde hond samen kan, kun je ze met z'n tweeen in 1 speeltuin gooien.

En ik scheld niet op kleine hondjes omdat ze klein zijn, maar alleen op degene die mij overlast bezorgen. En heb er geen problemen mee als andere mensen (omdat ze niet altijd laaiend enthousiast zijn) op grote honden schelden. Prima, toch?!
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het gaat mij er ook niet om of een hond groot is of klein. Grote honden kunnen net zo irritant zijn als de kleintjes. Maakt me verder ook niet zo uit eigenlijk, het is net als met mensen toch? Vind ik ook niet allemaal aardig.

En die 'speeltuin-voor-moeilijke-honden' is me nu een stuk duidelijker! ;)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

whoopy schreef:ik snap het probleem eigelijk ook niet hoor. en dat mensen zich gedragen naar het soort hond dat ze hebben :? ben benieuwd hoe ik dan bestempel wordt met een husky en een bullterrier. kom op zeg, wat maakt het nou uit dat iemand een jack russel een befteckel noemt. als je daar al niet tegen kan. het zal mij een worst wezen hoe ze mijn hond noemen als ik er maar gelukkig mee ben. ;) snap eigelijk niet waar je je druk om maakt
angel-eyes noemt de mechel van malinois en mijn dober ook een befteckel en niet te vergeten zijn eigen grote honden :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

qyan schreef:
whoopy schreef:ik snap het probleem eigelijk ook niet hoor. en dat mensen zich gedragen naar het soort hond dat ze hebben :? ben benieuwd hoe ik dan bestempel wordt met een husky en een bullterrier. kom op zeg, wat maakt het nou uit dat iemand een jack russel een befteckel noemt. als je daar al niet tegen kan. het zal mij een worst wezen hoe ze mijn hond noemen als ik er maar gelukkig mee ben. ;) snap eigelijk niet waar je je druk om maakt
angel-eyes noemt de mechel van malinois en mijn dober ook een befteckel en niet te vergeten zijn eigen grote honden :mrgreen:
tsja wat maakt dat nou uit :mrgreen: ik noem whooper vaak piggy :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ach ik denk niet dat je alles zo moet opnemen mensen hier noemen mijn honden bv zwiffers vond het eigelijk wel grappig denk ook niet dat ze de namen geven met kwade bedoelingen net als dat de jr s mormels woorden genoemd hier
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

twinkeltje schreef:ach ik denk niet dat je alles zo moet opnemen mensen hier noemen mijn honden bv zwiffers vond het eigelijk wel grappig denk ook niet dat ze de namen geven met kwade bedoelingen net als dat de jr s mormels woorden genoemd hier
Ik vind je zwiffers best schattig, hoor :ok:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Als eigenaar van een klein mormel ;) valt het mij ook wel op dat hier toch vaak honden over één kam worden geschoren. Vooral bij Jack Russells. "Daar kwam weer zo'n keffertje" of "er hing weer zo'n Jack Russell aan mijn broek". Jack Russells worden toch vaak geassocieerd met keffen, happen en vervelend gedrag. Misschien is het ook wel heel logisch, als je steeds ervaringen hebt die dat beeld bevestigen....
Als je er zelf eentje hebt die niet kefferig en happerig is dan heb je weleens zoiets van "gaan we weer", maar ach. Als ik zelf drie keer een herder meegemaakt zou hebben die aan mijn broek ging hangen dan zou ik vast ook generaliseren.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ja :? sommige rassen hebben nu eenmaal wél bepaalde kenmerken...... zo zijn JR inderdaad meestal kefferig en hondsbrutaal (ik mag dat wel hoor ;) ), Herders niet de meest sociale honden naar andere honden toe en ook Rottweilers trouwens niet (zeker de reuen).
Dit betekent niet dat ze ALLEMAAL zo zijn, maar veel rassen hebben nu eenmaal bepaalde kenmerken.
Ja, ik ken ook een zeer goed opgevoede JR, een zeer sociale Herder en een uitermate lieve Rottie reu die overal mee overweg kan. Maar over het algemeen genomen is dit meestal gewoon niet zo.

Dekking....... :N :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:Nou ja :? sommige rassen hebben nu eenmaal wél bepaalde kenmerken...... zo zijn JR inderdaad meestal kefferig en hondsbrutaal (ik mag dat wel hoor ;) ), Herders niet de meest sociale honden naar andere honden toe en ook Rottweilers trouwens niet (zeker de reuen).
Dit betekent niet dat ze ALLEMAAL zo zijn, maar veel rassen hebben nu eenmaal bepaalde kenmerken.
Ja, ik ken ook een zeer goed opgevoede JR, een zeer sociale Herder en een uitermate lieve Rottie reu die overal mee overweg kan. Maar over het algemeen genomen is dit meestal gewoon niet zo.

Ik zou niet weten waarom je dekking moet zoeken, want wat je zegt is gewoon waar. En het zijn de andere honden die het voor de rest verpesten en waardoor ze 'n slechte naam hebben gekregen. Maar het is denk ik niet eens de schuld van de hond, maar gewoon hoe deze is opgevoed en hoe de eigenaar er mee omgaat.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Stang schreef:Nou ja :? sommige rassen hebben nu eenmaal wél bepaalde kenmerken...... zo zijn JR inderdaad meestal kefferig en hondsbrutaal (ik mag dat wel hoor ;) ), Herders niet de meest sociale honden naar andere honden toe en ook Rottweilers trouwens niet (zeker de reuen).

Ik zou niet weten waarom je dekking moet zoeken, want wat je zegt is gewoon waar. En het zijn de andere honden die het voor de rest verpesten en waardoor ze 'n slechte naam hebben gekregen. Maar het is denk ik niet eens de schuld van de hond, maar gewoon hoe deze is opgevoed en hoe de eigenaar er mee omgaat.
Dat laatste wat je zegt, is ook niet altijd waar. Vaak zit het juist gewoon in het karakter, anders zou het tenslotte betekenen dat altijd Rottie reu-eigenaren verkeerd met hun hond omgaan.

Zo ook een kennis van ons: zijn vorige reu (Rottweiler dus) kon heel moeilijk samen met andere reuen en zijn huidige reu is een fantastische schat en kan met alles samen. Opvoeding? nee, exact hetzelfde....
Afbeelding
A good dog never dies...

Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

:jank: :jank: Mijn herdertje voldoet niet aan de kenmerken! :jank: :jank:

Ze is meer een labrador in herderskleren! (altijd lief, leuk met kinderen, kan overal mee overweg, geen opvoeding nodig... :twisted: )
Nieve
Zeer actief

ToscaTibby schreef:

Ze is meer een labrador in herderskleren! (altijd lief, leuk met kinderen, kan overal mee overweg, geen opvoeding nodig... :twisted: )
En ik heb een GJD die luistert (schijnt ook onmogelijk te zijn)..haha :P
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ToscaTibby schreef:

Jahaaaaaaa muts :mrgreen: dat zeg ik toch ook dat het niet ALTIJD zo is...... :roll: ;)

Ik heb ook een Rottweilerteefje die denkt dat ze een Lab is: ze rent altijd achter ballen en stokken aan en is dol op water :? :P
Afbeelding
A good dog never dies...

Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Stang schreef:
ToscaTibby schreef:

Jahaaaaaaa muts :mrgreen: dat zeg ik toch ook dat het niet ALTIJD zo is...... :roll: ;)

Ik heb ook een Rottweilerteefje die denkt dat ze een Lab is: ze rent altijd achter ballen en stokken aan en is dol op water :? :P
Die van jou ook al! 8O Misschien heb ik dan toch wel een Rottweiler! 8O
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”