Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ieder z'n meug

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ieder z'n meug

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat er erg veel intolerantie is tussen hondenbaasjes. Ook hier op dit forum. Lees ik weer dat er zo'n "befteckel" hapt. Grote reu heeft hem in z'n kaken, en baasje "zeikt in z'n broek".

Jongens, jongens. Kan iedereen gewoon in z'n waarde gelaten worden? Is het misschien mogelijk dat ieder zelf z'n 'ras' kan uitzoeken? Dat een eigenaar van een JR niet per definitie minder is. Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes? Dat een Golden misschien toch niet altijd als kachelhondje gehouden wordt?

Persoonlijk vind ik het heel typerend. Uitspraken van mensen passen altijd weer bij het ras (of niet-ras) dat ze hebben. De manier van omgaan ook. De manier waarop ze met andere mensen omgaan ook.

Elkaar respecteren kan ook. Jouw mening is niet altijd dezelfde als die van een ander. Maakt jouw mening nog steeds niet als "DE" waarheid ofzo. Zoveel mensen, zoveel zinnen. En elkaar afkraken is wel heel erg makkelijk :? :? :?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Vele hondenbaasjes hier denken het, maar jij komt letterlijk voor je mening uit. Dat vind ik super en ik sta helemaal achter je.
Weer iets om met z'n allen over na te denken.
:ok: :ok: :ok:
Marion.

Golden Stanley schreef:Vele hondenbaasjes hier denken het, maar jij komt letterlijk voor je mening uit. Dat vind ik super en ik sta helemaal achter je :ok: :ok: :ok:
Ik kom altijd voor m'n mening uit hoor :twisted: , en een mening heb ik ook altijd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar mijn mening kan wel huizenhoog verschillen met de mening van een sharpei-eigenaar ofzo. En dat is ook prima toch? Daarom heeft hij/zij voor een sharpei gekozen, en ik toevallig voor een golden. Prima, ieder z'n meug. En wie ben ik om hem te 'bekeren'? Niemand, en helemaal niks dus. En er valt ook niks te bekeren dus.

Maar ik ga dat ook niet proberen. En ik val ook niemand aan, die er andere ideeën op na houdt. En ik snap ook niet waarom ik zou moeten verdedigen dat ik een 'kachelmatjes-ras' heb...
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: Ieder z'n meug

Ongelezen bericht door Dingo »

Saartje schreef:Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes? En elkaar afkraken is wel heel erg makkelijk :? :? :?
En jij vraagt na zulk generaliserend geklets of ik open sta??? je linkt SM met africhting....hoe ziek moet je zijn zeg :kotz: en even voor de duidelijkheid, mijn hond heeft geen TT nodig, en volgens mij heb ik meerdere malen advies gegeven, waarbij geen GEWELD ten pas kwam.... 8O
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Marion.

Dingo schreef:En jij vraagt na zulk generaliserend geklets of ik open sta??? je linkt SM met africhting....hoe ziek moet je zijn zeg :kotz: en even voor de duidelijkheid, mijn hond heeft geen TT nodig, en volgens mij heb ik meerdere malen advies gegeven, waarbij geen GEWELD ten pas kwam.... 8O
Jemig Katja, effe weer gewoon? Niet altijd weer terugpakken op dat generaliserend geklets?

Jouw reactie is trouwens wel weer precies wat ik bedoel :mrgreen:
Dingo
Zeer actief

Saartje schreef:
Dingo schreef:En jij vraagt na zulk generaliserend geklets of ik open sta??? je linkt SM met africhting....hoe ziek moet je zijn zeg :kotz: en even voor de duidelijkheid, mijn hond heeft geen TT nodig, en volgens mij heb ik meerdere malen advies gegeven, waarbij geen GEWELD ten pas kwam.... 8O
Jemig Katja, effe weer gewoon? Niet altijd weer terugpakken op dat generaliserend geklets?

Jouw reactie is trouwens wel weer precies wat ik bedoel :mrgreen:
Ik stoor me aan de manier hoe jij over africhting praat, net zoals jij het vervelend vind dat men jou golden een kachelhond noemt...dus eigenlijk verwijt je de pot dat de ketel zwart ziet........

Jammer dat telkens steeds weer dingen over 1 kam geschoren worden.. ;)
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Ik link dus helemaal niks met iemand. Ook geen TT met SM. Ook geen africhting met SM.

Ik probeer alleen te zeggen dat wat mij betreft ieder voor zichzelf mag weten wat hij met z'n hond doet. De één wil er kilometers mee wandelen, de ander wil een ster met pakwerk, weer een ander wil een 'befteckel'.
Prima, wie zijn wij om daarover te oordelen???
Wie zijn wij om daar een oordeel over te hebben? Helemaal niks en niemand zijn wij. Wij doen zelf ons best om het onze honden naar hun zin te maken. En als wij denken dat onze hondjes een goed huis hebben, dan is het goed toch?
Ik heb het niet nodig om andere mensen af te kraken. Te veroordelen wat zij met hun hond doen. Is hun verantwoordelijkheid.
Ik vind dat er - ook hier op het forum - veel te vaak aanmatigend wordt gepraat. Als je effe meeleest, dan durf je al geen Maltezer meer te nemen, dan ben je namelijk al geen echte hondenliefhebber. Kruisingen fokken is helemaal verkeerd (ben ik het ook wel mee eens hoor, maar daar gaat het niet om). Foute hondjes fokken mag dan weer wel. Als je zelf leuk genoeg uit de hoek komt, dan ben je geaccepteerd hier op dit forum. Hoe ongezond je doggen ook zijn.

Foute boel denk ik. Hoe tolerant is onze samenleving????
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik stoor me niet aan de meningen van div. rashondenbezitters, maar wel aan het feit dat er zo denegrerend over bepaalde rassen wordt gedaan.
Met name de eerste alinea van Saartje irriteert mij mateloos. :zwaai:
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Saartje schreef:Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat er erg veel intolerantie is tussen hondenbaasjes. Ook hier op dit forum. Lees ik weer dat er zo'n "befteckel" hapt. Grote reu heeft hem in z'n kaken, en baasje "zeikt in z'n broek".

Jongens, jongens. Kan iedereen gewoon in z'n waarde gelaten worden? Is het misschien mogelijk dat ieder zelf z'n 'ras' kan uitzoeken? Dat een eigenaar van een JR niet per definitie minder is. Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes? Dat een Golden misschien toch niet altijd als kachelhondje gehouden wordt?

Persoonlijk vind ik het heel typerend. Uitspraken van mensen passen altijd weer bij het ras (of niet-ras) dat ze hebben. De manier van omgaan ook. De manier waarop ze met andere mensen omgaan ook.

Elkaar respecteren kan ook. Jouw mening is niet altijd dezelfde als die van een ander. Maakt jouw mening nog steeds niet als "DE" waarheid ofzo. Zoveel mensen, zoveel zinnen. En elkaar afkraken is wel heel erg makkelijk :? :? :?
Volgens mij ging het bij de uitspraak befteckel niet om het ras (Heb daarnet het betreffende topic gelezen). Ten tweede kan het volgens mij gebeuren dat het er in een discussie iets harder aan toe gaat...gebeurt vaak in discussies.

Maar ik vind het een beetje heel erg bevooroordeeld om te zeggen dat de uitspraken van de eigenaren bij het ras (of niet ras) van hun hond past. Oke, een GJD of AKita staat bekend om de dominantie... dus dan wil je (indirect) beweren dat ik dus een heel dominant persoon ben?????

En vervolgens zeg je dat je iedereen in z'n waarde moet laten...komt bij mij toch een beetje tegenstrijdig over.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Marion.

Dingo schreef:Ik stoor me aan de manier hoe jij over africhting praat, net zoals jij het vervelend vind dat men jou golden een kachelhond noemt...dus eigenlijk verwijt je de pot dat de ketel zwart ziet........

Zie mijn reactie net iets later...

Misschien zouden we ons niet zoveel aan elkaar moeten storen. Zodra het over africhten gaat, staan jullie haren recht overeind. Ja, JULLIE haren. Over 1 kam scherend. Want het is 1 kam.
Ik heb het niet over 1 bepaalde groep. Ik heb het niet over africhters. Ik heb het over het algemeen. Iedereen dus. Maar gelijk voel jij je weer in je wiek geschoten.
En dat is dus precies wat ik bedoel....
Marion.

Nieve schreef:Volgens mij ging het bij de uitspraak befteckel niet om het ras (Heb daarnet het betreffende topic gelezen). Ten tweede kan het volgens mij gebeuren dat het er in een discussie iets harder aan toe gaat...gebeurt vaak in discussies.

Maar ik vind het een beetje heel erg bevooroordeeld om te zeggen dat de uitspraken van de eigenaren bij het ras (of niet ras) van hun hond past. Oke, een GJD of AKita staat bekend om de dominantie... dus dan wil je (indirect) beweren dat ik dus een heel dominant persoon ben?????

En vervolgens zeg je dat je iedereen in z'n waarde moet laten...komt bij mij toch een beetje tegenstrijdig over.
Klopt, het klonk ook tegenstrijdig toen ik het na las. Dat bedoelde ik dus niet.
Maar ik bedoelde wel dat kleine keffende hondjes vaak bekritiseerd worden. Zo van... kom ik aan met mijn keurig opgevoede grote hond, aan de lijn, die helaas geen kleine hondjes duld, daarom dus ook aan de lijn.... is daar zo'n k*eigenaar. Afmaken die hap! Dat proef ik eruit.

En dat vind ik niet tolerant dus. En als diezelfde mensen dan gaan schreeuwen dat alleen maar hun voer goed is, en verder niks anders, ook voor niks anders open staan, alleen maar hun eigen mening blijven ventileren.... Ja, dan wordt mijn mening versterkt dus.

Nogmaals, ik heb het niet over bepaalde rassen. Ook niet over bepaalde mensen. Wel over de tolerantie jegens elkaar ;)
Dingo
Zeer actief

Saartje schreef:
Dingo schreef:Ik stoor me aan de manier hoe jij over africhting praat, net zoals jij het vervelend vind dat men jou golden een kachelhond noemt...dus eigenlijk verwijt je de pot dat de ketel zwart ziet........

Zie mijn reactie net iets later...

Misschien zouden we ons niet zoveel aan elkaar moeten storen. Zodra het over africhten gaat, staan jullie haren recht overeind. Ja, JULLIE haren. Over 1 kam scherend. Want het is 1 kam.
Ik heb het niet over 1 bepaalde groep. Ik heb het niet over africhters. Ik heb het over het algemeen. Iedereen dus. Maar gelijk voel jij je weer in je wiek geschoten.
En dat is dus precies wat ik bedoel....
Saartje schreef:. Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes:

beetje tegenstrijdig lijkt me. En dat we meer tolerant naar elkaar moeten zijn? Prima, maar ik laat me niet over 1 kam scheren, ik pas niet in een bepaald hokje ;)
en ik voel me niet in mijn wiek geschoten hoor ;)
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Dingo schreef:beetje tegenstrijdig lijkt me. En dat we meer tolerant naar elkaar moeten zijn? Prima, maar ik laat me niet over 1 kam scheren, ik pas niet in een bepaald hokje ;)
en ik voel me niet in mijn wiek geschoten hoor ;)
Prima Katja. Haal jij er lekker uit wat jou opvalt. En doe je verder niet mee met de discussie. Ik zal er niet over vallen hoor :twisted:
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
Nieve schreef:Volgens mij ging het bij de uitspraak befteckel niet om het ras (Heb daarnet het betreffende topic gelezen). Ten tweede kan het volgens mij gebeuren dat het er in een discussie iets harder aan toe gaat...gebeurt vaak in discussies.

Klopt, het klonk ook tegenstrijdig toen ik het na las. Dat bedoelde ik dus niet.
Maar ik bedoelde wel dat kleine keffende hondjes vaak bekritiseerd worden. Zo van... kom ik aan met mijn keurig opgevoede grote hond, aan de lijn, die helaas geen kleine hondjes duld, daarom dus ook aan de lijn.... is daar zo'n k*eigenaar. Afmaken die hap! Dat proef ik eruit.

En dat vind ik niet tolerant dus. En als diezelfde mensen dan gaan schreeuwen dat alleen maar hun voer goed is, en verder niks anders, ook voor niks anders open staan, alleen maar hun eigen mening blijven ventileren.... Ja, dan wordt mijn mening versterkt dus.

Nogmaals, ik heb het niet over bepaalde rassen. Ook niet over bepaalde mensen. Wel over de tolerantie jegens elkaar ;)
Wat dat eerste punt betreft...als je maar vaak genoeg situaties meemaakt dat jij met je aangelijnde hond, probeert je hond in het gareel te houden terwijl andere hondeneigenaren hun hond of hondje gewoon hun hond op jouw hond af laten rennen dan krijg je vanzelf frustratie! EN ik heb mijn hond echt niet geleerd om andere honden aan te vallen...had zelf liever dat ze het niet deed, maar ze irriteert zich vooral aan keffers. En aangezien echt 90% van de eigenaren niet luistert naar een waarschuwing of pas ingrijpen als het te laat is...ja, sorry hoor, maar dan kan ik er ook niet meer wakker van liggen als ze er wel 1 pakt. EN trouwens van een groot aantal mensen is er ook kritiek geweest op mensen met (moeilijke) aangelijnde honden op bepaalde plaatsen. Voel me daardoor echt niet aangevallen ofzo :pffff:

Wat dat voer betreft..laat iedereen lekker voeren wat ie z'n hond wil voeren. Ik vind dat mijn hond het goed doet op het voer wat ik nu heb...dus iedereen kan zeggen wat ze willen, maar ik hou het bij het merk wat ik nu heb. Maar daarom mag iemand anders best een andere mening daarover hebben..no problem! :zwaai:
Afbeelding
Marion.

[quote="Nieve"]Wat dat voer betreft..laat iedereen lekker voeren wat ie z'n hond wil voeren. Ik vind dat mijn hond het goed doet op het voer wat ik nu heb...dus iedereen kan zeggen wat ze willen, maar ik hou het bij het merk wat ik nu heb. Maar daarom mag iemand anders best een andere mening daarover hebben..no problem! :zwaai:[quote="Nieve"]

Dat vind ik dus ook. Ik ga niemand aanvallen of bekritiseren omdat hun voergewoontes niet de mijne zijn.

[quote="Nieve"]Wat dat eerste punt betreft...als je maar vaak genoeg situaties meemaakt dat jij met je aangelijnde hond, probeert je hond in het gareel te houden terwijl andere hondeneigenaren hun hond of hondje gewoon hun hond op jouw hond af laten rennen dan krijg je vanzelf frustratie! EN ik heb mijn hond echt niet geleerd om andere honden aan te vallen...had zelf liever dat ze het niet deed, maar ze irriteert zich vooral aan keffers. En aangezien echt 90% van de eigenaren niet luistert naar een waarschuwing of pas ingrijpen als het te laat is...ja, sorry hoor, maar dan kan ik er ook niet meer wakker van liggen als ze er wel 1 pakt. EN trouwens van een groot aantal mensen is er ook kritiek geweest op mensen met (moeilijke) aangelijnde honden op bepaalde plaatsen. Voel me daardoor echt niet aangevallen ofzo :pffff: [quote="Nieve"]
Dat geloof ik dus direct. Heb het zelf nog nooit meegemaakt, alleen maar van de 'andere' kant: mijn hond die (wel los hoor) zichzelf helemaal suf rent om uit de klauwen van een grijpgrage reu (ook los) te blijven. Zich verschuilen achter grote zus, die dan maar aan het afleidingsspel gaat beginnen...

Ik bedoel... iedereen heeft toch 'last' van elkaar? Dat gegil van m'n babybuurmeisje zit ik ook niet altijd op te wachten als ik na een zware werkdag thuis kom. Maar iedereen kan toch rekening houden met elkaar? De ene hond dit, de ander dat. De ene baby dit, het andere kind dat.

Maar ieder wel z'n meug toch? En ieder in z'n waarde laten?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ach ziel op je hart getrapt? ga weg joh kom op zeg ieder zijn dien als ik een bastaar rommel noemt noem ik het rommel als ik een york een rat doe ik dat staat het je niet aan ga je lekker verder, en niet over respect beginnen want dat heb ik niet standaard voor je dat moet je verdienen, en als je dat ook niet aan staat is dat lekkeer jou probleem ga dan een ander forum op zoeken ,meschien 1tje waar en niet lelijk gedaan mag worden en waar mensen alleen maar zoetsappig met elkaar omgaan is meschien beter voor je teren zieltje

mol 8)
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
Nieve schreef:Wat dat voer betreft..laat iedereen lekker voeren wat ie z'n hond wil voeren. Ik vind dat mijn hond het goed doet op het voer wat ik nu heb...dus iedereen kan zeggen wat ze willen, maar ik hou het bij het merk wat ik nu heb. Maar daarom mag iemand anders best een andere mening daarover hebben..no problem! :zwaai:
Nieve schreef:
Dat vind ik dus ook. Ik ga niemand aanvallen of bekritiseren omdat hun voergewoontes niet de mijne zijn.
Nieve schreef:Wat dat eerste punt betreft...als je maar vaak genoeg situaties meemaakt dat jij met je aangelijnde hond, probeert je hond in het gareel te houden terwijl andere hondeneigenaren hun hond of hondje gewoon hun hond op jouw hond af laten rennen dan krijg je vanzelf frustratie! EN ik heb mijn hond echt niet geleerd om andere honden aan te vallen...had zelf liever dat ze het niet deed, maar ze irriteert zich vooral aan keffers. En aangezien echt 90% van de eigenaren niet luistert naar een waarschuwing of pas ingrijpen als het te laat is...ja, sorry hoor, maar dan kan ik er ook niet meer wakker van liggen als ze er wel 1 pakt. EN trouwens van een groot aantal mensen is er ook kritiek geweest op mensen met (moeilijke) aangelijnde honden op bepaalde plaatsen. Voel me daardoor echt niet aangevallen ofzo :pffff:
Ja, inderdaad ieder in z'n waarde laten... maar dat betekent niet dat ik nooit eens vloek, als ik noodgedwongen (door loslopende honden in het bos) maar de wandeling door de weilanden en dorpen loop en daar van het erf 3 jack russels af komen stormen, recht op mijn hond af...sorry, maar dat komt er bij mij toch ook echt wel even iets van die kl*te dwergen uit! EN dat is dan niet bedoeld voor alle jacks, want geloof me ik pas regelmatig op een pinscher en een jack en dat vind ik schatten. Maar op het moment van aanval en zelf daarna kan die frustratie nog wel even blijven hangen...want er zijn maar weinig mensen die dan de grote aangelijnde hond niet gaan veroordelen. Dus ik begrijp de reactie van Angel-eyes ook.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja de meeste honden kunnen wel met elkaar overweg de meeste eigenaren niet. ;)
Ik heb niet een bepaald ras of een bepaalde sport waar ik helemaal weg van ben. Op mij kun je dus moeilijk schieten :mrgreen: Ik ben gewoon weg van honden groot klein maakt mij niet uit. Als je je hond maar goed behandelt dan is het voor mij al goed.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

v.d Lupinehof schreef:ach ziel op je hart getrapt? ga weg joh kom op zeg ieder zijn dien als ik een bastaar rommel noemt noem ik het rommel als ik een york een rat doe ik dat staat het je niet aan ga je lekker verder, en niet over respect beginnen want dat heb ik niet standaard voor je dat moet je verdienen, en als je dat ook niet aan staat is dat lekkeer jou probleem ga dan een ander forum op zoeken ,meschien 1tje waar en niet lelijk gedaan mag worden en waar mensen alleen maar zoetsappig met elkaar omgaan is meschien beter voor je teren zieltje

mol 8)
En daar is Mol weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lieve schat, ik heb geen teer zieltje. Je mag van me denken wat je wilt. Uit jouw mond doet me dat niet eens zeer :twisted:
Jij mag alles noemen wat jij wilt, wat jou op dat moment maar uit komt. Je lult maar een end weg. Als jij je er dan goed bij voelt, moet je dat vooral doen.

Ik vind het gebrek aan respect voor elkaar storend. Zijn maar een paar mensen hoor, dat geef ik grif toe. Maar zijn wel een paar mensen die de toon zetten. En dat irriteert me.
En Mol... dat je respect moet verdiénen heb jij niet zelf bedacht. Mooie zin die je overgenomen hebt. Weet je wat het betekent?
Is wel helemaal waar overigens.

Ik zoek verder geen respect ofzo hoor, ik blijf toch wel doen wat ik zelf denk dat goed is. Het leven zou alleen zoveel mooier worden als ieder elkaar het licht in hun ogen zou gunnen. Al is het nog zoveel anders als dat zij het zelf zouden doen...
Marion.

Nieve schreef:... maar dat betekent niet dat ik nooit eens vloek, als ik noodgedwongen (door loslopende honden in het bos) maar de wandeling door de weilanden en dorpen loop en daar van het erf 3 jack russels af komen stormen, recht op mijn hond af...sorry, maar dat komt er bij mij toch ook echt wel even iets van die kl*te dwergen uit!
Ik sjouw op zondagochtend ook door de weilanden. Komt er bij 1 boerderij ook altijd een Jack keffend het erf af. Wel zijn goed recht hoor, want het is ZIJN erf. Ik vind het niet leuk, ik lijn mijn honden aan, en 100 meter verder laat ik ze weer los. Jack blijft lekker op zijn erf blaffen, en mijn hondjes gaan effe aan de lijn.
Niemand die iets fout doet. Niemand die een ander tot last is. De Jack mag best zijn erf beschermen. Mijn honden houden er geen blijvende trauma aan over dat ze 50 meter aan de lijn moeten.
Live and let live 8)
Mol
Zeer actief

Saartje schreef:
v.d Lupinehof schreef:ach ziel op je hart getrapt? ga weg joh kom op zeg ieder zijn dien als ik een bastaar rommel noemt noem ik het rommel als ik een york een rat doe ik dat staat het je niet aan ga je lekker verder, en niet over respect beginnen want dat heb ik niet standaard voor je dat moet je verdienen, en als je dat ook niet aan staat is dat lekkeer jou probleem ga dan een ander forum op zoeken ,meschien 1tje waar en niet lelijk gedaan mag worden en waar mensen alleen maar zoetsappig met elkaar omgaan is meschien beter voor je teren zieltje

mol 8)
En daar is Mol weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lieve schat, ik heb geen teer zieltje. Je mag van me denken wat je wilt. Uit jouw mond doet me dat niet eens zeer :twisted:
Jij mag alles noemen wat jij wilt, wat jou op dat moment maar uit komt. Je lult maar een end weg. Als jij je er dan goed bij voelt, moet je dat vooral doen.

Ik vind het gebrek aan respect voor elkaar storend. Zijn maar een paar mensen hoor, dat geef ik grif toe. Maar zijn wel een paar mensen die de toon zetten. En dat irriteert me.
En Mol... dat je respect moet verdiénen heb jij niet zelf bedacht. Mooie zin die je overgenomen hebt. Weet je wat het betekent?
Is wel helemaal waar overigens.

Ik zoek verder geen respect ofzo hoor, ik blijf toch wel doen wat ik zelf denk dat goed is. Het leven zou alleen zoveel mooier worden als ieder elkaar het licht in hun ogen zou gunnen. Al is het nog zoveel anders als dat zij het zelf zouden doen...
ohhw wat mooie gesproken me hart zou bijna gaan kloppen boehhoe
en dat van respect kan ik meschien niet zelf verzonnen hebben maar leef er al heel me leven lang naar

mol 8)
Marion.

v.d Lupinehof schreef:en dat van respect kan ik meschien niet zelf verzonnen hebben maar leef er al heel me leven lang naar

mol 8)
Zou je sieren, als je daar ook eens een keer naar sprak dan...
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
Nieve schreef:... maar dat betekent niet dat ik nooit eens vloek, als ik noodgedwongen (door loslopende honden in het bos) maar de wandeling door de weilanden en dorpen loop en daar van het erf 3 jack russels af komen stormen, recht op mijn hond af...sorry, maar dat komt er bij mij toch ook echt wel even iets van die kl*te dwergen uit!
Ik sjouw op zondagochtend ook door de weilanden. Komt er bij 1 boerderij ook altijd een Jack keffend het erf af. Wel zijn goed recht hoor, want het is ZIJN erf. Ik vind het niet leuk, ik lijn mijn honden aan, en 100 meter verder laat ik ze weer los. Jack blijft lekker op zijn erf blaffen, en mijn hondjes gaan effe aan de lijn.
Niemand die iets fout doet. Niemand die een ander tot last is. De Jack mag best zijn erf beschermen. Mijn honden houden er geen blijvende trauma aan over dat ze 50 meter aan de lijn moeten.
Live and let live 8)
IK heb het over 3 jack's die het erf af komen...dus de weg op stuiven (en ik loop dan al aan de overkant van de weg) en keffend mijn hond belagen. Mijn hond houd daar ook geen blijvende schade aan over, maar waarschijnlijk een van die jack's binnenkort wel, want Nieve heeft nogal eens de neiging om te gaan piercen..ff een tandje er door heen. En dan is het gewoon jammer maar helaas voor die betreffende jack, want het is openbare weg, ik loop aan de overkant (bewust) en er is niemand die die jack's terug roept....sorry dat ik het zeg, maar dan zal het mij een worst zijn dat het dan een keer mis gaat.
Afbeelding
Marion.

Nieve schreef:En dan is het gewoon jammer maar helaas voor die betreffende jack, want het is openbare weg, ik loop aan de overkant (bewust) en er is niemand die die jack's terug roept....sorry dat ik het zeg, maar dan zal het mij een worst zijn dat het dan een keer mis gaat.
Da's een verschil tussen jou en mij dan. Mij kan het wèl schelen dat de Jack een piercing krijgt. Staat als een paal boven water dat die Jack's niet los horen te lopen, maar als hun baasje de maatregelen niet treft dan doe ik het wel hoor. De Jackjes hebben hier niet voor gekozen, en ik laat ze dus niet piercen door mijn hond. Dan is het mijn verantwoordelijkheid namelijk. En ik wil dat niet op mijn geweten hebben....
Mol
Zeer actief

Saartje schreef:
v.d Lupinehof schreef:en dat van respect kan ik meschien niet zelf verzonnen hebben maar leef er al heel me leven lang naar

mol 8)
Zou je sieren, als je daar ook eens een keer naar sprak dan...
doe ik toch ik heb het niet voor mensen die het niet verdient hebben

mol 8)
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
Nieve schreef:En dan is het gewoon jammer maar helaas voor die betreffende jack, want het is openbare weg, ik loop aan de overkant (bewust) en er is niemand die die jack's terug roept....sorry dat ik het zeg, maar dan zal het mij een worst zijn dat het dan een keer mis gaat.
Da's een verschil tussen jou en mij dan. Mij kan het wèl schelen dat de Jack een piercing krijgt. Staat als een paal boven water dat die Jack's niet los horen te lopen, maar als hun baasje de maatregelen niet treft dan doe ik het wel hoor. De Jackjes hebben hier niet voor gekozen, en ik laat ze dus niet piercen door mijn hond. Dan is het mijn verantwoordelijkheid namelijk. En ik wil dat niet op mijn geweten hebben....
Sorry hoor, maar dan zou ik met Nieve nergens meer kunnen lopen omdat overal van die kl*te eigenaren zijn die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun honden. Ik heb m'n hond vast, zelfs kort en als ik haar laat aanvallen door die jack's en ze kan zich niet verweren, dan gaat het karakter van mijn hond naar de ..... DAN kies ik toch echt voor m'n eigen hond ipv die van een ander.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja dat heb ik nou ook Saartje. Ik probeer gevechten altijd te voorkomen (met name buiten de roedel dan) Ook al zou Rataplan"gelijk" hebben als hij aan de riem zit of als hij in zijn eigen huis loopt een gewonde hond
is een gewonde hond hoe hij er aan komt maakt bij de dierenarts niets meer uit hoor :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Nieve schreef:Sorry hoor, maar dan zou ik met Nieve nergens meer kunnen lopen omdat overal van die kl*te eigenaren zijn die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun honden. Ik heb m'n hond vast, zelfs kort en als ik haar laat aanvallen door die jack's en ze kan zich niet verweren, dan gaat het karakter van mijn hond naar de ..... DAN kies ik toch echt voor m'n eigen hond ipv die van een ander.
Wat is de verantwoordelijkheid dan? Ik snap je wel hoor, maar snap jij het ook van die eigenaren die hun hondjes gewoon hun erf laten bewaken?
De overkant van de weg, of van de sloot, vind ik nog steeds het terrein van de Jack's. Mogen ze best bewaken. Jij loopt met jouw probleemhond langs die erven.
Jouw probleem dus. Niet die van de erfeigenaren, en hun hond die het erf bewaakt. Stukje omlopen dan misschien. Niet gelijk een kl*te eigenaar noemen ;)
Nieve
Zeer actief

Saartje schreef:
Nieve schreef:Sorry hoor, maar dan zou ik met Nieve nergens meer kunnen lopen omdat overal van die kl*te eigenaren zijn die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun honden. Ik heb m'n hond vast, zelfs kort en als ik haar laat aanvallen door die jack's en ze kan zich niet verweren, dan gaat het karakter van mijn hond naar de ..... DAN kies ik toch echt voor m'n eigen hond ipv die van een ander.
Wat is de verantwoordelijkheid dan? Ik snap je wel hoor, maar snap jij het ook van die eigenaren die hun hondjes gewoon hun erf laten bewaken?
De overkant van de weg, of van de sloot, vind ik nog steeds het terrein van de Jack's. Mogen ze best bewaken. Jij loopt met jouw probleemhond langs die erven.
Jouw probleem dus. Niet die van de erfeigenaren, en hun hond die het erf bewaakt. Stukje omlopen dan misschien. Niet gelijk een kl*te eigenaar noemen ;)
Zoals ik dus al zei: "dan kan ik met Nieve nergens meer lopen." Ten tweede is Nieve absoluut geen probleemhond, maar vertoont zij heel sociaal gedrag...wat zou jij doen als je zo maar aangevallen werd??? En ten derde is het openbare weg, dus ik mag daar gewoon lopen, honden mogen niet los op de openbare weg. EN tot slot als 4e punt als ik daar aan de overkant langsloop en die jack's komen de weg over stormen kan er ook een auto overheen rijden...is dat dan ook soms mijn schuld????
Die eigenaar moet maar zorgen dat z'n honden op het erf blijven en anders het erf afschutten!!!

WAT ik dus al eerder probeerde aan te geven is dat ik met mijn aangelijnde hond maar met iedereen rekening moet houden en de rest van de wereld lekker z'n honden los laat lopen...leuk leven zal Nieve dan hebben (alleen maar binnen liggen bij de kachel) :evil:
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Saartje schreef:

Euhm ik zou Nieve geen 'probleemhond' willen noemen. Het is een heel sociaal beest alleen gaat het niet goed met alle hondjes en vooral niet met alle keffende hondjes. De openbare weg is OPENBAAR de eigenaar van de jackjes moet er dus voor zorgen dat zijn hondjes daar niet komen zodat een ieder daar kan lopen met zijn of haar hond, maar afgezien daarvan ook over de weg kan fietsen of wandelen zonder dat er een jack keffend op ze af komt. Niet iedereen houdt van honden en sommige mensen vinden het waarschijnlijk eng als er iets keffends op hen afkomt. Voor de veiligheid van de honden trouwens ook beter als ze op eigen terrein blijven.

Wat betreft verantwoordelijkheid, het is de verantwoordelijkheid van Gooitske dat ze haar hond niet op jut om te vechten met de jacks dit probeert te voorkomen en haar hond aangeleid houdt en niet op het erf komt van de jacks. Als ze dit allemaal doet en de jacks worden ondanks dat nog gepierct dan is dit overmacht en had de baas van de jacks zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ik denk dat een hond op straat of in een wijk en enkel en alleen los kan als hij goed onder appel staat zodat andere honden aan de lijn niet lastig gevallen worden. En aan de andere kant zouden honden die niet los kunnen omdat ze aggressief kunnen reageren niet moeten komen in loslaatgebieden zodat mensen die hun honden daar los laten hier geen last van onder vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”