Welk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten wten jullie wat, sterf maar met je kutforum ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote.
heb het altijd al gezegd dit forum stinkt, zou beter de mensen helpen ipv af te breken enal
ik stel voor dat jullie voor jullie eigen debiele pleziertjes een ander topic openen met dat gezever in van welles en nietes...
Bon, ik wil wel heel graag helpen...
Het is idd heel normaal dat een hond van 7 constant achter je aanloopt. Niets van aantrekken, hij mist zijn nest natuurlijk, hij is pas in nieuwe omgeving, hij gaat je als steun beschouwen, wilt hij een knuffel, geef die maar hoor. Mijn hond speelde totaal ook nog niet op zijn 10 weken zelfs. Geen zorgen maken en rustig beginnen met je aanpak.
Je maakt het buiten heel leuk voor hem, pak hem op zet hem buiten en neem een speeltje mee. Of zonder speeltje.
Je wacht tot hij zijn behoefte doet, doet hij niks, dan blijf je wachten, desnoods een heel uur, wilt hij naar binnen, je blijft buiten, ga maar wat verder staan van je huis. In je straat ofzo.
En nu kan je zelf al aanleren om zijn behoefte op de juiste plaats te doen. In het gras, op straat of ergens anders. Dat kies jij. Daar waar hij het heel zijn leven moet doen zet je hem. Je mag hem ook gewoon op de stoep zetten, maar weet goed dat je het dan moet oprapen

Doet hij het buiten eender waar, beloof hem!! EEEEEEEEJ WAT FLINKKK SOOOO met een opgewekt meidenstemmetje
Doet hij het bvb op de stoep en wil je dat niet, pak hem terwijl hij bezig is op en zet hem int gras EN BELONEN MAAR, ZO OVERDREVEN ALS HET MAAR KAN.
Je zegt dat hij nu nog in huis doet, kijk. Hij is 7 weken, dat betekend minstens 10 keer met je pup buiten voor behoeftes, dat is eenmaal zo, hij moet het nog leren ophouden.
Als je pup iets gaat doen, zie je dat, hij snuffelt wat rond en zoekt een plaatsje. DAN ZIE JE HET EN MOET JE HEM PAKKEN EN BUITEN ZETTEN OF NOG BETER HIJ MOET ZELF NAAR BUITEN GAAN.
Er zijn sleutelmomenten, een pupje doet zijn behoefte na spelletjes spelen , na even geslapen te hebben, en na het eten, dus na deze drie momenten ga je zoieso buiten en wacht tot hij iets doet!
amai wa een uitleg, hopelijk kan je eraan uit en doe je het zo, want zo gaat het echt lukken. lol
Ah btw, kom niet af met de pup is tevroeg weg, ik had mijn hond ook op zijn 7 weken hoor. Maar het probleem is hier dat hij niet buiten wil.
Nog 1 ding: als hij blijft zitten, doe enthousiast en roep hem desnoods al met een klein lekker snoepje. En enthousiast en leuk roepen: kom is hier lievertjeeuuhh oooh kom is bij baasje en voila hij komt al mee, of stap van hem weg, hij is 7 weken hij komt je zeker en vast achterna, nu zeker, later zal hij mss wat achterblijven dus nu moet je het aanleren he.
Succes, het gaat lukken hoor.