Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een Mechelaar die weigert te lopen
Moderator: moderatorteam
- Twixman
- nieuw lid
Een Mechelaar die weigert te lopen
Hoi allemaal ik ben even het spoor bijster hoor dus ik vraag jullie om advies en hulp.
Ik heb zoals gezegd recent een Mechelse Herder pup in huis gehaald en hij zou 7 weken oud zijn. Nu is mijn ervaring met andere hondensoorten dat zij op deze leeftijd leergierig zijn en staan te popelen om naar buiten te gaan. Rex, onze mechelaar, dus niet. Hij weigert pertinent om mee te gaan naar buiten om daar zijn behoefte te doen of zomaar om te spelen. Ik snap er geen bal meer van.
Binnenshuis gaat hij zitten om te gaan poepen, ik pak hem op en zet hem aan de overkant van de straat op het graveldje en hij gaat liggen en veroerd zich niet meer. Met plassen gaat dit eveneens zo. Ook als ik gewoon ieder uur met hem naar buiten wil gaan dan blijft hij zitten en verdomd het om mee te lopen met als resultaat dat ik hem of mee moet slepen of moet dragen.
De leeftijd van de mechelaar heb ik er bewust bijgezet in dit bericht omdat ik steeds meer het vermoeden krijg dat hij nog helemaal geen 7 weken is maar krap 6. Kan dit een reden zijn of is het normaal dat hij zoiets heeft van ik ga niet naar buiten??
Gaarne jullie advies of tips ik weet dat het nog vrij snel na de aanschaf is maar het strookt totaal niet met de opvoeding die andere honden bij mij hebben gehad in het verleden.
Groetjes.
Ik heb zoals gezegd recent een Mechelse Herder pup in huis gehaald en hij zou 7 weken oud zijn. Nu is mijn ervaring met andere hondensoorten dat zij op deze leeftijd leergierig zijn en staan te popelen om naar buiten te gaan. Rex, onze mechelaar, dus niet. Hij weigert pertinent om mee te gaan naar buiten om daar zijn behoefte te doen of zomaar om te spelen. Ik snap er geen bal meer van.
Binnenshuis gaat hij zitten om te gaan poepen, ik pak hem op en zet hem aan de overkant van de straat op het graveldje en hij gaat liggen en veroerd zich niet meer. Met plassen gaat dit eveneens zo. Ook als ik gewoon ieder uur met hem naar buiten wil gaan dan blijft hij zitten en verdomd het om mee te lopen met als resultaat dat ik hem of mee moet slepen of moet dragen.
De leeftijd van de mechelaar heb ik er bewust bijgezet in dit bericht omdat ik steeds meer het vermoeden krijg dat hij nog helemaal geen 7 weken is maar krap 6. Kan dit een reden zijn of is het normaal dat hij zoiets heeft van ik ga niet naar buiten??
Gaarne jullie advies of tips ik weet dat het nog vrij snel na de aanschaf is maar het strookt totaal niet met de opvoeding die andere honden bij mij hebben gehad in het verleden.
Groetjes.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Een Mechelaar die weigert te lopen
hmmm.. ken het inderdaad niet.. mijn mechelaar had ik met 7 weken, maar ik heb hem met 5 weken ook gezien en toen ging ie ook graag naar buiten bij de fokker... zelf op onderzoek uit... donderjagen etc.Twixman schreef:Hoi allemaal ik ben even het spoor bijster hoor dus ik vraag jullie om advies en hulp.
Groetjes.
maar ik zou in ieder geval hem zeker niet z'n zin geven... ook al moet je een half uur buiten staan... waar heb je hem vandaag? (stuur dat anders maar in een pb!)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich is het vrij natuurlijk gedrag als een pup in eerste instantie niet zelf van huis wil lopen.
Als je gaat kijken naar wolven in het wild dan spelen de pups vanaf een bepaalde leeftijd buiten voor het hol. Ze komen echter niet verder dan een paar meter. Precies de afstand die nodig is om binnen een paar tellen weer in het veilige hol te duiken in geval van dreiging.
Bij sommige hondenpups zie je dit nog terug. Ze aarzelen erg op het moment dat wij ze mee naar buiten nemen. Met als resultaat dat we de hond praktisch over straat sleuren om hem toch maar mee te krijgen.
Als ik jou was zou ik hem gewoon mee naar buiten dragen (hij is nu nog best te tillen
). Zet hem op ruime afstand van je huis weer neer (paar honderd meter) en laat hem op zijn eigen pootjes weer naar huis lopen. Waarschijnlijk zul je zien dat het terug lopen veel minder problemen oplevert. Probeer het verder buiten wat leuk te maken, bijvoorbeeld met een speeltje, zodat je hondje leert dat het buiten niet eng, maar juist leuk is.
Het zou kunnen dat de fokker van jouw hondje nooit de moeite heeft genomen om de pups al mee naar buiten te nemen. Dat betekent dus dat hij met jou voor het eerst buitenkomt en het is dus helemaal niet verwonderlijk dat ie dat eng vindt.
Ik zou me er voorlopig niet al te veel zorgen om maken. Leg niet te veel druk op je hondje door hem tegen beter weten in mee te dwingen. Beter gewoon lekker op de arm en dan terug laten lopen zodat hij nu positieve ervaringen gaat krijgen met het wandelen. Hoe meer druk je op hem gaat leggen des te vervelender zal hij het wandelen zal gaan vinden en dan heb je straks wel een probleem.
Veel succes met je pupje
: .
Als je gaat kijken naar wolven in het wild dan spelen de pups vanaf een bepaalde leeftijd buiten voor het hol. Ze komen echter niet verder dan een paar meter. Precies de afstand die nodig is om binnen een paar tellen weer in het veilige hol te duiken in geval van dreiging.
Bij sommige hondenpups zie je dit nog terug. Ze aarzelen erg op het moment dat wij ze mee naar buiten nemen. Met als resultaat dat we de hond praktisch over straat sleuren om hem toch maar mee te krijgen.
Als ik jou was zou ik hem gewoon mee naar buiten dragen (hij is nu nog best te tillen

Het zou kunnen dat de fokker van jouw hondje nooit de moeite heeft genomen om de pups al mee naar buiten te nemen. Dat betekent dus dat hij met jou voor het eerst buitenkomt en het is dus helemaal niet verwonderlijk dat ie dat eng vindt.
Ik zou me er voorlopig niet al te veel zorgen om maken. Leg niet te veel druk op je hondje door hem tegen beter weten in mee te dwingen. Beter gewoon lekker op de arm en dan terug laten lopen zodat hij nu positieve ervaringen gaat krijgen met het wandelen. Hoe meer druk je op hem gaat leggen des te vervelender zal hij het wandelen zal gaan vinden en dan heb je straks wel een probleem.
Veel succes met je pupje

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Twixman
- nieuw lid
Nou we zijn er in ieder geval over 1 ding uit.
Rex is geen 7 weken oud maar ongeveer 5 weken. Mijn vriendin heeft vanochtend de dierenkliniek gebeld en de situatie voorgelegd en die zeiden al meteen dat Rex nooit geen 7 weken kan zijn omdat hij constant geborgenheid en warmte opzoekt bij mij en mijn vriedin.
Vervolgens heeft mijn vriendin de mensen gebeld waar we Rex vandaan hebben en hun reactie was vrij duidelijk. Wij hebben het recht niet om een dierenarts te bellen want we hebben een gezondheidsverklaring gehad.
Deze mensen zijn enkel en alleen op winstbejag uit en vallen niet onder de catagorie "hondenliefhebbers".
Rex is geen 7 weken oud maar ongeveer 5 weken. Mijn vriendin heeft vanochtend de dierenkliniek gebeld en de situatie voorgelegd en die zeiden al meteen dat Rex nooit geen 7 weken kan zijn omdat hij constant geborgenheid en warmte opzoekt bij mij en mijn vriedin.
Vervolgens heeft mijn vriendin de mensen gebeld waar we Rex vandaan hebben en hun reactie was vrij duidelijk. Wij hebben het recht niet om een dierenarts te bellen want we hebben een gezondheidsverklaring gehad.
Deze mensen zijn enkel en alleen op winstbejag uit en vallen niet onder de catagorie "hondenliefhebbers".
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist, dat heeft totaal geen zin.. gewoon het heel leuk maken buiten.Sietske* schreef: Met als resultaat dat we de hond praktisch over straat sleuren om hem toch maar mee te krijgen.
Als ik jou was zou ik hem gewoon mee naar buiten dragen (hij is nu nog best te tillen). Zet hem op ruime afstand van je huis weer neer (paar honderd meter) en laat hem op zijn eigen pootjes weer naar huis lopen. Waarschijnlijk zul je zien dat het terug lopen veel minder problemen oplevert. Probeer het verder buiten wat leuk te maken, bijvoorbeeld met een speeltje, zodat je hondje leert dat het buiten niet eng, maar juist leuk is.

zeker niet dwingen nee, maar ik zou hem zeker niet z'n zin geven om maar weer naar binnen te gaan... gewoon wat lekkers meenemen en een leuk speeltje en ga maar een tijdje spelen... desnoods neem je een speeltje wat hij alleen krijgt als ie naar buiten gaat.. balletje ofzo.. die moet je dan niet in huis geven, alleen buiten...Het zou kunnen dat de fokker van jouw hondje nooit de moeite heeft genomen om de pups al mee naar buiten te nemen. Dat betekent dus dat hij met jou voor het eerst buitenkomt en het is dus helemaal niet verwonderlijk dat ie dat eng vindt.
Veel succes met je pupje: .
komt vanzelf wel goed.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar hoek kunnen ze dat in vredesnaam zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben 8O ....Twixman schreef:Nou we zijn er in ieder geval over 1 ding uit.
tuurlijk mag je altijd een da bellen, maar die kan toch niet zonder de hond te zien, zeggen hoe oud ie is??? heb je geen stamboom?Vervolgens heeft mijn vriendin de mensen gebeld waar we Rex vandaan hebben en hun reactie was vrij duidelijk. Wij hebben het recht niet om een dierenarts te bellen want we hebben een gezondheidsverklaring gehad.
waar maak je dat op uit? Komt ie van een fokker?Deze mensen zijn enkel en alleen op winstbejag uit en vallen niet onder de catagorie "hondenliefhebbers".

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Da's toch wel een knappe dierenarts dan. Ten eerste vind ik het erg vreemd dat hij zoiets over de teklefoon kan "zien". En in de tweede plaats is de ene hond de andere niet. De ene hond zoekt gewoon meer geborgenheid en warmte dan de andere. Mijn Markiesje van ruim 1 jaar doet dat nog steeds. Okee, is misschien geen Mechel, maar waar staat dat een Mechel geen knuffeldoos kan zijn?Twixman schreef:Nou we zijn er in ieder geval over 1 ding uit.
Ik vind het nogal vreemd om op basis van het feit dat de hond geborgenheid en warmte zoekt te concluderen dat hij dus twee weken jonger is dan werd gezegd door de fokker

Ik zou me niet te druk maken om de werkelijke leeftijd van je hondje. Daar verander je toch niets meer aan. Ga gewoon lekker met je pup aan de slag en geniet van hem. Het lijkt me dat je hierboven al aardig wat tips hebt gekregen om mee aan je wandelprobleem te werken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoewel mijne gelukkig nooit bovenstaand gedrag vertoont heeft, is het een ontzettende knuffeldoos die het liefst de hele avond op schoot ligtSietske* schreef:Okee, is misschien geen Mechel, maar waar staat dat een Mechel geen knuffeldoos kan zijn?

ja dat vind ik ook, vind de reactie van de fokker dan ook niet zo raar...Ik vind het nogal vreemd om op basis van het feit dat de hond geborgenheid en warmte zoekt te concluderen dat hij dus twee weken jonger is dan werd gezegd door de fokker.

- Twixman
- nieuw lid
De mensen waar we Rex hebben gekocht hadden gezegd dat als er problemen waren wij altijd konden bellen en als puntje bij paaltje komt dan weten ze ineens van niets meer. Toen mijn vriendin belde naar ze en vertelde dat ze de DA had gebeld kreeg ze meteen een snauw met de woorde: "Waarom bel jij een dierenarts je hebt toch een gezondheidsverklaring?". Toen mijn vriendin zei dat we het vermoeden hadden dat Rex nog geen 7 weken was kreeg mijn vriendin als antwoord "en is dat mijn probleem".malinois schreef:maar hoek kunnen ze dat in vredesnaam zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben 8O ....Twixman schreef:Nou we zijn er in ieder geval over 1 ding uit.
Naar aanleiding van wat mijn vriendin verteld heeft maakt de DA een conclusie en die conclusie hadden wij zelf ook al gemaakt. Volgende week moeten bij de DA langs.
tuurlijk mag je altijd een da bellen, maar die kan toch niet zonder de hond te zien, zeggen hoe oud ie is??? heb je geen stamboom?Vervolgens heeft mijn vriendin de mensen gebeld waar we Rex vandaan hebben en hun reactie was vrij duidelijk. Wij hebben het recht niet om een dierenarts te bellen want we hebben een gezondheidsverklaring gehad.
Nee we hebben geen stamboom, sterker nog we hebben de ouders niet gezien want wat blijkt nu achteraf: het nest is 's morgens bij de moeder weggehaald en 's avonds is Rex met ons mee gegaan. Wij waren in de veronderstelling dat de moeder bij de dierenarts was toen wij naar Rex gingen keken. Het nest was dus niet eens van hun eigen hond blijkt achteraf.
waar maak je dat op uit? Komt ie van een fokker?Deze mensen zijn enkel en alleen op winstbejag uit en vallen niet onder de catagorie "hondenliefhebbers".
Als jij vindt dat dit hondenliefhebbers zijn dan heb ik medelijden met jouw honden, sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik vindt het ronduit schofterig hoe zij met honden omgaan of in ieder geval met de nieuwe eigenaren en ik hoop voor ze dat ik ze nooit meer tegenkom want van dit soort figuren gaan mijn haren recht overeind staan. En ja zij hebben zich naar ons toe uitgegeven als de fokkers maar eigenlijk zijn ze gewoon een groothandel gebleken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar zijn het erkende fokkers, dat heb ik geloof ik nu al 3 x gevraagd???Twixman schreef:De mensen waar we Rex hebben gekocht hadden gezegd dat als er problemen waren wij altijd konden bellen en als puntje bij paaltje komt dan weten ze ineens van niets meer. Toen mijn vriendin belde naar ze en vertelde dat ze de DA had gebeld kreeg ze meteen een snauw met de woorde: "Waarom bel jij een dierenarts je hebt toch een gezondheidsverklaring?". Toen mijn vriendin zei dat we het vermoeden hadden dat Rex nog geen 7 weken was kreeg mijn vriendin als antwoord "en is dat mijn probleem".malinois schreef:maar hoek kunnen ze dat in vredesnaam zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben 8O ....Twixman schreef:Nou we zijn er in ieder geval over 1 ding uit.
Naar aanleiding van wat mijn vriendin verteld heeft maakt de DA een conclusie en die conclusie hadden wij zelf ook al gemaakt. Volgende week moeten bij de DA langs.
Nee we hebben geen stamboom, sterker nog we hebben de ouders niet gezien want wat blijkt nu achteraf: het nest is 's morgens bij de moeder weggehaald en 's avonds is Rex met ons mee gegaan. Wij waren in de veronderstelling dat de moeder bij de dierenarts was toen wij naar Rex gingen keken. Het nest was dus niet eens van hun eigen hond blijkt achteraf.
Als jij vindt dat dit hondenliefhebbers zijn dan heb ik medelijden met jouw honden, sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik vindt het ronduit schofterig hoe zij met honden omgaan of in ieder geval met de nieuwe eigenaren en ik hoop voor ze dat ik ze nooit meer tegenkom want van dit soort figuren gaan mijn haren recht overeind staan.
ja, ik vind dat een dierenarts niet door de telefoon kan beoordelen hoe oud de hond is zonder de hond ooit gezien te hebben.... zou dus ook een beetje raar staan te kijken als fokker als ik dat hoorde...
Het antwoord van de leeftijd is natuurlijk niet ok... maar heb je nou een hond met stamboom of niet?
tja.. hondenliefhebbers.. weet ik niet...zul je toch eerst een paar antwoorden op bovenstaande moeten geven...
misschien kan ik er wat meer uithalen en pb me de naam van de fokker eens, dan kan ik zien of het een bekende fokker is of niet...

- Twixman
- nieuw lid
Ik hoor het alweer! Sommige mensen kunne niet lezen en op deze manier wil ik niet aan een fora deelnemen. Jij hebt al 3x gevraagd of het een erkende fokker is, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het nest NIET VAN HUN IS. Welk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten. ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote.maar zijn het erkende fokkers, dat heb ik geloof ik nu al 3 x gevraagd???
ja, ik vind dat een dierenarts niet door de telefoon kan beoordelen hoe oud de hond is zonder de hond ooit gezien te hebben.... zou dus ook een beetje raar staan te kijken als fokker als ik dat hoorde...
Het antwoord van de leeftijd is natuurlijk niet ok... maar heb je nou een hond met stamboom of niet?
tja.. hondenliefhebbers.. weet ik niet...zul je toch eerst een paar antwoorden op bovenstaande moeten geven...
misschien kan ik er wat meer uithalen en pb me de naam van de fokker eens, dan kan ik zien of het een bekende fokker is of niet...
Gegroet.
PS: Sietske iig bedankt voor je eerste berichtje daar stonden wat handige tips in die ook door de dierenkliniek waren geopperd. Verders vindt ik het wel best zo.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet je me nu effe vertellen waar dat staat want ik zie het dus nog steeds nietTwixman schreef:Ik hoor het alweer! Sommige mensen kunne niet lezen en op deze manier wil ik niet aan een fora deelnemen. Jij hebt al 3x gevraagd of het een erkende fokker is, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het nest NIET VAN HUN IS.

tjonge jonge... nog niet eens kritiek maar gewoon wat vragen 8O nou jaWelk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten wten jullie wat, sterf maar met je kutforum ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote.

enne... dit forum is niet van mij hoor :V
maar als je het mij vraagt heb je dit allemaal een beetje aan jezelf te danken, als je een pup van een erkende fokker had gehaald, had je meer zekerheid gehad.....

Laatst gewijzigd door malinois op 08 apr 2004 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
o ja?? waar dan???Twixman schreef: Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten

Man, ga een ander forum op zitten naaien, wat wil je nou eigenlijk? De manier waarop jij aan je pup bent gekomen verdient duidelijk geen schoonheidsprijs en waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. Je bent gewoon bang dat mensen je daar op aanspreken, en ik kan je verzekeren dat dit ook zeker zal gebeuren. Als je echt graag hulp en advies wil zou ik me maar wat anders opstellen als ik jou was, want met zo'n instelling zal je niet veel vriendelijk advies krijgen...Twixman schreef:
Ik hoor het alweer! Sommige mensen kunne niet lezen en op deze manier wil ik niet aan een fora deelnemen. Jij hebt al 3x gevraagd of het een erkende fokker is, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het nest NIET VAN HUN IS. Welk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten. ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote.
-
- Zeer actief
Hoi
nou, voor iemand die in de beveiliging zit heb je wel een erg kort lontje.
Ik denk dat je jezelf inmiddels kwalijk neemt dat je bij die handelaren een hond gekocht hebt, maar het lijkt me niet terecht om dat hier op mensen af te komen reageren.
Het is moeilijk om op jouw eerste bericht direct een passend antwoord te geven. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat er eerst wat vragen komen over de achtergrond van het hondje. Als hij pas 5 weken is en nog nooit buiten is geweest hebben we het toch weer over iets anders dan als het een normale, gezonde pup van 7 weken van een fokker waar de honden ook buiten kwamen was geweest. Als je een goed advies wilt zul je otch iets meer informatie moeten geven... wij kunnen echt niet door de computer heen kijken.
Wat is je overweging geweest om hier een hond te kopen? Naar ik begrijp is niet elke mechelaar zomaar geschikt voor de hondensport. Die mensen kopen allemaal een hond die bewust uit ouders komt die al hebben bewezen dat ze het geschikte karakter hebben. En voor een huishond is een puppycursus erg aan te raden, maar naar ik heb vernomen willen de meeste africhters nou juist weer niet met hun pup naar puppycursus...
Ik denk dat je jezelf inmiddels kwalijk neemt dat je bij die handelaren een hond gekocht hebt, maar het lijkt me niet terecht om dat hier op mensen af te komen reageren.
Het is moeilijk om op jouw eerste bericht direct een passend antwoord te geven. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat er eerst wat vragen komen over de achtergrond van het hondje. Als hij pas 5 weken is en nog nooit buiten is geweest hebben we het toch weer over iets anders dan als het een normale, gezonde pup van 7 weken van een fokker waar de honden ook buiten kwamen was geweest. Als je een goed advies wilt zul je otch iets meer informatie moeten geven... wij kunnen echt niet door de computer heen kijken.
Wat is je overweging geweest om hier een hond te kopen? Naar ik begrijp is niet elke mechelaar zomaar geschikt voor de hondensport. Die mensen kopen allemaal een hond die bewust uit ouders komt die al hebben bewezen dat ze het geschikte karakter hebben. En voor een huishond is een puppycursus erg aan te raden, maar naar ik heb vernomen willen de meeste africhters nou juist weer niet met hun pup naar puppycursus...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij ons komen steeds meer van de africhters eerst met hun hond naar de puppycursusjelle schreef:Hoi

Voor Twixman,
Ik snap je heetgebakerde reactie niet. Ik snap niet waarom je je in godsnaam zo aangevallen voelt. Er is absoluut geen kritiek geleverd. Er is alleen geconstateerd dat we het een beetje vreemd vinden dat een dierenarts door de telefoon kan vaststellen dat een hond 5 weken is ipv 7 weken.
En als je zo afgeeft op die mensen die jou de pup hebben gekocht, waarom heb je hem daar dan gekocht? Of waren het toen nog wel hondenliefhebbers en zijn ze nu ineens veranderd in dierenbeulen?

- Annet
- Zeer actief
Jij kunt niet schrijven. Ik heb jouw berichten twee keer overgelezen, maar je hebt nergens vermeld dat het nest niet van de mensen is waar je de hond gekocht hebt. :piewTwixman schreef:Ik hoor het alweer! Sommige mensen kunne niet lezen en op deze manier wil ik niet aan een fora deelnemen. Jij hebt al 3x gevraagd of het een erkende fokker is, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het nest NIET VAN HUN IS. Welk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten. ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote
Doei!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig ik wordt niet dementAnnet schreef:Jij kunt niet schrijven. Ik heb jouw berichten twee keer overgelezen, maar je hebt nergens vermeld dat het nest niet van de mensen is waar je de hond gekocht hebt. :piewTwixman schreef:Ik hoor het alweer! Sommige mensen kunne niet lezen en op deze manier wil ik niet aan een fora deelnemen. Jij hebt al 3x gevraagd of het een erkende fokker is, ik heb al meerdere malen aangegeven dat het nest NIET VAN HUN IS. Welk deel begrijp je niet. Ik vraag om advies maar het enige wat ik hier te horen krijg zijn verwijten. ik ga wel naar een vereniging dan krijg ik tenminste niet anoniem op mijn klote
Doei!:

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
fout ... dat mag je niet vragenDingo schreef:hoe ben je aan die Mechelaar gekomen?

- Dingo
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ook jij niet!Dingo schreef:Ik welmalinois schreef:fout ... dat mag je niet vragenDingo schreef:hoe ben je aan die Mechelaar gekomen?![]()

- Dingo
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wedden van niet....Dingo schreef:tuurlijk wel.....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe kom je daar nou bij?Sietske* schreef:o, ooh, dit wordt weer eens zo'n welles-nietes onzin topic waar de originele schrijver zich niet meer laat zien. Nou van mij mag hij wegblijven met zijn licht ontvlambare karakter
.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Het zou in ieder geval verstandig zijn van hem om naar de dierenarts TE GAAN met de pup. Want een pup van 7 of 5 weken die niet wil spelen en gaat liggen wanneer je hem neerzet op een afstand van jou is in mijn ogen niet in blakende gezondheid!!!!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Dingo
- Zeer actief
preciesCa Cajuina schreef:Het zou in ieder geval verstandig zijn van hem om naar de dierenarts TE GAAN met de pup. Want een pup van 7 of 5 weken die niet wil spelen en gaat liggen wanneer je hem neerzet op een afstand van jou is in mijn ogen niet in blakende gezondheid!!!!

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ssst dat mag je niet zeggen dat is kritiek!!! :VCa Cajuina schreef:Het zou in ieder geval verstandig zijn van hem om naar de dierenarts TE GAAN met de pup. Want een pup van 7 of 5 weken die niet wil spelen en gaat liggen wanneer je hem neerzet op een afstand van jou is in mijn ogen niet in blakende gezondheid!!!!
maar je hebt helemaal gelijk