Idd, maar als het buiten het verwekken van een nest ook het hitsige gedrag is waar men zich aan ergert dan helpt het niet voldoende. Dan zijn er 2 oplossingen: snijden (met alle gevolgen van dien) of gewoon niet aan die combi beginnen.Sylvi@ schreef:Je kan je reu toch laten steriliceren? Heb je gewoon nog hormoon productie, dus hij blijft man, het lijkt mij dat daardoor zijn karakter niet veranderd, alleen kan hij geen nest meer verwerken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ben je niet min of meer verplicht je teef te laten
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik krijg er een teef bij en die wordt de eerste jaren zeker niet geholpen. als ze "goed" is moet ze misschien voor nageslacht gaan zorgen dus dat kan niet.
sam doe ik liever ook niks mee. zeker niet voordat de teef 2x loops is geweest. ik wil zeker weten dat het een onoverkomelijk probleem is voordat ik zoiets ingrijpends ga doen
sam doe ik liever ook niks mee. zeker niet voordat de teef 2x loops is geweest. ik wil zeker weten dat het een onoverkomelijk probleem is voordat ik zoiets ingrijpends ga doen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk inBranka schreef: Idd, maar als het buiten het verwekken van een nest ook het hitsige gedrag is waar men zich aan ergert dan helpt het niet voldoende. Dan zijn er 2 oplossingen: snijden (met alle gevolgen van dien) of gewoon niet aan die combi beginnen.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Boxers blijken wel extra gevoelig voor kanker te zijn.Tamara/Bayko schreef:Je teef kan op zo veel plaatsen kanker krijgen.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef:Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef: Ja leuk, heel goed opletten!!![]()
En wanneer je naar het toilet wilt??Ga je ze dan gelijk weer apart zetten en 's nachts natuurlijk beiden apart zetten en dan als er een seconde een onbewaakt ogenblik is hangen ze vast?

Wat dat betreft heb ik er dus ook nooit een seconde spijt van gehad dat ik Nika heb laten castreren voor haar eerste loopsheid. Fokken was met haar geen optie, en het risico op melkkliertumoren en baarmoederhalskanker heb ik op deze manier geminimaliseerd. Bij een volgende boxerteef ik wellicht hetzelfde doen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maar dan nog kan ze dus net zo goed nog steeds kanker krijgen ook al is het dan niet aan de geslachtsorganen.Inge schreef:Boxers blijken wel extra gevoelig voor kanker te zijn.Tamara/Bayko schreef:Je teef kan op zo veel plaatsen kanker krijgen.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef: Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.![]()
Wat dat betreft heb ik er dus ook nooit een seconde spijt van gehad dat ik Nika heb laten castreren voor haar eerste loopsheid. Fokken was met haar geen optie, en het risico op melkkliertumoren en baarmoederhalskanker heb ik op deze manier geminimaliseerd. Bij een volgende boxerteef ik wellicht hetzelfde doen.
Ik blijf het een moeilijke keuze vindt. In principe laat ik het liefst alles intact, ook bij een reu, maar het heeft allebei zo zijn voor- en nadelen. Ik kan er alleen erg slecht tegen als mensen hun hond laten 'helpen' omdat ie bijv. 'typisch reuengedrag' vertoont. Dat weet je toch van te voren dat die kans erin zit als je voor een reu kiest

Castratie i.v.m. kanker kan ik me wel wat bij voorstellen maar aan de andere kant kan een hond overal wel kanker krijgen.
Ik zou zelf denk ik de keuze ook heel erg laten afhangen van het karakter. Cyntha bijv. is een behoorlijk pittig ding. Stel dat ik niet met haar zou willen fokken en ik zou dus voor de keuze staan dan zou ik haar waarschijnlijk niet laten castreren omdat het risico erin zit dat ze dan TE fel wordt. Ze heeft nu een superkarakter, ik zou het erg rot vinden als dat door een castratie ten nadele wordt beinvloed. Daarbij komt ook nog eens dat borders extra risico lopen bij narcose en dat idee bezorgd me al nachtmerries als ik er aan denk.
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
Ik heb mijn teef laten steriliseren omdat ik geen kans wilde hebben op een ongelukje....tuurlijk kna je oppassen maar ik heb toch behoorlijk wat verhalen gehoord van erg vindingrijke honden ed.
Aangezien mijn teef eigenlijk geen andere teven in huis accepteerd was de combi teef teef niet mogelijk, had de teef al voordat ik ooit aan twee honden d8, laat staan nu de drie die ik heb rondlopen
Reuen moeten reu blijven, er zijn al zo weinig SWH-tjes dat in principe een gezond dier niet voor de fok uitgesloten mag worden
Maar vind het dus wel eigenlijk "moeten" dat als je dan toch voor de combi reu- teef kiest en er is geen mogelijkheid ze tijdens de loopse periode helemaal gescheiden te houden, je een van beide moet laten castreren....
Aangezien mijn teef eigenlijk geen andere teven in huis accepteerd was de combi teef teef niet mogelijk, had de teef al voordat ik ooit aan twee honden d8, laat staan nu de drie die ik heb rondlopen

Reuen moeten reu blijven, er zijn al zo weinig SWH-tjes dat in principe een gezond dier niet voor de fok uitgesloten mag worden

Maar vind het dus wel eigenlijk "moeten" dat als je dan toch voor de combi reu- teef kiest en er is geen mogelijkheid ze tijdens de loopse periode helemaal gescheiden te houden, je een van beide moet laten castreren....
Groetjes Nanouk

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is natuurlijk ook zo.Tamara/Bayko schreef:Maar dan nog kan ze dus net zo goed nog steeds kanker krijgen ook al is het dan niet aan de geslachtsorganen.Inge schreef:
Boxers blijken wel extra gevoelig voor kanker te zijn.![]()
Ik blijf het een moeilijke keuze vindt. In principe laat ik het liefst alles intact, ook bij een reu, maar het heeft allebei zo zijn voor- en nadelen. Ik kan er alleen erg slecht tegen als mensen hun hond laten 'helpen' omdat ie bijv. 'typisch reuengedrag' vertoont. Dat weet je toch van te voren dat die kans erin zit als je voor een reu kiest![]()
Castratie i.v.m. kanker kan ik me wel wat bij voorstellen maar aan de andere kant kan een hond overal wel kanker krijgen.
Ik zou zelf denk ik de keuze ook heel erg laten afhangen van het karakter. Cyntha bijv. is een behoorlijk pittig ding. Stel dat ik niet met haar zou willen fokken en ik zou dus voor de keuze staan dan zou ik haar waarschijnlijk niet laten castreren omdat het risico erin zit dat ze dan TE fel wordt. Ze heeft nu een superkarakter, ik zou het erg rot vinden als dat door een castratie ten nadele wordt beinvloed. Daarbij komt ook nog eens dat borders extra risico lopen bij narcose en dat idee bezorgd me al nachtmerries als ik er aan denk.
Vandaar ook dat ik Marouck niet laat castreren. Ten eerste omdat er een kans is dat er ooit een nestje met haar gefokt wordt, maar ook al zou dat niet doorgaan dan wordt ze niet eerder gecastreerd als medisch noodzakelijk. Ook vanwege haar al pittige katakter natuurlijk. Maar je kent Marouck

Maar als ik opnieuw een boxerteef zou krijgen die zowiezo niet voor de fok gebruikt zou worden, zou ik die waarschijnlijk toch weer laten castreren. Tuurlijk kan ze dan nog op een andere plek kanker ontwikkelen, bij boxers moet je zowiezo heel erg uitkijken met knobbels en bobbels, maar onze vorige boxer hebben we aan melkkliertumoren verloren en ik wil dat liever niet meer meemaken.
Ik ben dus erg dubbel hierin, voor mij is het wel of niet castreren van een teef ook rasafhankelijk
Groetjes Inge