Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ben je niet min of meer verplicht je teef te laten
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
ben je niet min of meer verplicht je teef te laten
steriliseren als je al een reu hebt?
ik lees in mijn vorige topic dat de teven vooral gesteriliseerd werden ivm baarmoederontstekingen en melkkliertumoren en schijnzwangerschappen..
ik voe me nu erg "afwijkend"omdat ik mij toekomstige teef wil laten steriliseren omdat zij bij mijn reu komt en ik geen 2x per jaar 3 weken hitsig gedoe van mij reu wil..
hij is nu al af en toe niet te houden als er een loops teefje in de buurt rondloopt, laat staan als er eentje bij hem in huis is..
ik vraag me dus af hoe andere reu + teef eigenaren dit oplossen?
ik lees in mijn vorige topic dat de teven vooral gesteriliseerd werden ivm baarmoederontstekingen en melkkliertumoren en schijnzwangerschappen..
ik voe me nu erg "afwijkend"omdat ik mij toekomstige teef wil laten steriliseren omdat zij bij mijn reu komt en ik geen 2x per jaar 3 weken hitsig gedoe van mij reu wil..
hij is nu al af en toe niet te houden als er een loops teefje in de buurt rondloopt, laat staan als er eentje bij hem in huis is..
ik vraag me dus af hoe andere reu + teef eigenaren dit oplossen?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben daar ook wel benieuwd naar aangezien ik dus nu ook zo'n combi heb lopen en erg aan het twijfelen ben over de oplossing .
Milan castreren ? ben bang dat dat een grote invloed heeft op zijn karakter en dus invloed heeft op zijn sporthonden bestaan of raaskal ik nu ?
Beer laten stereliseren voorlopig niet dit is een hondje uit een aparte combinatie met een hoop potentie en mischien wil ik daar dus ook een nest mee .
voorlopige oplossing nu is : Als beer 6 maanden is laat ik milan chemisch casteren om te kijken wat het effect is van de castratie . valt dit goed uit dan is milan zijn ballen kwijt
aangezien ik met hem nooit een nest mag fokken is het wat dat betreft niet erg belangrijk .
Milan castreren ? ben bang dat dat een grote invloed heeft op zijn karakter en dus invloed heeft op zijn sporthonden bestaan of raaskal ik nu ?
Beer laten stereliseren voorlopig niet dit is een hondje uit een aparte combinatie met een hoop potentie en mischien wil ik daar dus ook een nest mee .
voorlopige oplossing nu is : Als beer 6 maanden is laat ik milan chemisch casteren om te kijken wat het effect is van de castratie . valt dit goed uit dan is milan zijn ballen kwijt

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik denk dat het er erg van afhangt of je je honden apart kan houden gedurende de loopsheid.
Destijds toen Kaya loops werd, had ik die mogelijkheid absoluut niet. Kaya mocht toen niet onder narcose, dus heb ik de keuze gemaakt om Moritz te laten castreren ( :cry2: ).
Als ik de mogelijkheid had gehad om ze uit elkaar te houden, had ik dat zeker gedaan.
Ben benieuwd trouwens Rob: waarom mag er met Milan niet gefokt worden?
Destijds toen Kaya loops werd, had ik die mogelijkheid absoluut niet. Kaya mocht toen niet onder narcose, dus heb ik de keuze gemaakt om Moritz te laten castreren ( :cry2: ).
Als ik de mogelijkheid had gehad om ze uit elkaar te houden, had ik dat zeker gedaan.

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
Ik heb een reu en een teef en net een loopsheid achter de rug. Ik heb het geluk dat mijn teef maar 1x per jaar loops wordt. En alles bij elkaar is het anderhalve week lastig geweest. En wat is het lastigste vond is dat mijn reu zo gaat stinken. Ik heb beardies dus lange haren en wat er gebeurt weet ik niet maar volgens mij komt hij een paar keer per dag klaar ofzo. Zijn vacht was doorlopend nat en dat ruikt niet echt prettig. Maar verder viel het me erg mee. Ze waren nooit bij elkaar, dus 1 in de gang en 1 in de kamer of in de bench. Apart uitlaten, het was prima vol te houden. Alleen heeft mijn reu een paar dagen niet gegeten. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn teef weer wat van zich af ging bijten als hij wat probeerde en nu zijn we een paar dagen verder en hij laat haar weer helemaal met rust. De rust is weergekeerd!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gewoon goed opletten, nou wil mijn teef de reu sowieso niet in de buurt dus die knauwt zelf wel van zich af. Als ik erbij ben mogen ze gewoon samen in de kamer, als ik wegga (ook al is het even naar de wc) gaat de reu mee en de teef blijft in de kamer.
Als ik echt weg moet gaan ze beide in de bench.
En indien nodig op de dagen dat ze dekrijp is gaan ze om de beurten een uurtje in de bench. Maar dit heb ik nog bijna nooit hoeven te doen. De teef jaagt hem zelf gelukkig wel weg
Als ik echt weg moet gaan ze beide in de bench.
En indien nodig op de dagen dat ze dekrijp is gaan ze om de beurten een uurtje in de bench. Maar dit heb ik nog bijna nooit hoeven te doen. De teef jaagt hem zelf gelukkig wel weg

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Mijn teefje is ook gesteriliseerd, gewoon ook omdat ik geen verhoogde kans op kanker wilde, of dit nu wel of niet gegrond is komt niet ter sprake en het kan geen kwijt in mijn ogen plus dat de fijne bijkomstigheid is dat ik niet 3 weken dat gezeik heb van een reu die erop wil, en mijn teefje kan wel afbijten naar hem, maar dat boeit hem absoluut niet, al wordt ie opengebeten geeft het geen bal uit bij hem.Nee zo is het beter.
En waarom zou je je rot voelen omdat je je teef wil laten steriliseren?Dat moet je toch zelf weten, al dat gezeur over intact en meer blabla, nee ik vind het prima zo, geen geilehondsdolleadhd-boxer die keer op keer er op wilt.
En waarom zou je je rot voelen omdat je je teef wil laten steriliseren?Dat moet je toch zelf weten, al dat gezeur over intact en meer blabla, nee ik vind het prima zo, geen geilehondsdolleadhd-boxer die keer op keer er op wilt.

-
- Zeer actief
Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.

En wanneer je naar het toilet wilt??Ga je ze dan gelijk weer apart zetten en 's nachts natuurlijk beiden apart zetten en dan als er een seconde een onbewaakt ogenblik is hangen ze vast?

Ik heb 2 teven en 1 ongecastreerde reu (Sam die ik deel met vrienden is ook ongecastreerd) maar hier gaat het prima.
We houden Chello erg goed in de gaten met de teven maar Chello heeft van zichzelf erg weinig interesse in loopse teven, hij kijkt er niet echt naar om, allleen op de hoogtijdagen wil hij weleens wat proberen dus dan zitten ze apart en spelen ze apart.
De reu van mijn vriendin kan er wel behoorlijk 'gek' van worden maar nu hij een aantal keer een loopse teef heeft meegmeaakt wordt dat steeds minder.
Sam gaat naar onze vrienden toe (wonen nu naast ons) als 1 van de teven loops is.
We houden Chello erg goed in de gaten met de teven maar Chello heeft van zichzelf erg weinig interesse in loopse teven, hij kijkt er niet echt naar om, allleen op de hoogtijdagen wil hij weleens wat proberen dus dan zitten ze apart en spelen ze apart.
De reu van mijn vriendin kan er wel behoorlijk 'gek' van worden maar nu hij een aantal keer een loopse teef heeft meegmeaakt wordt dat steeds minder.
Sam gaat naar onze vrienden toe (wonen nu naast ons) als 1 van de teven loops is.
Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
En wanneer je naar het toilet wilt??Ga je ze dan gelijk weer apart zetten en 's nachts natuurlijk beiden apart zetten en dan als er een seconde een onbewaakt ogenblik is hangen ze vast?
Ja als ik naar de wc moet gaat 1 van de 2 dus mee en als we beiden weg zijn zitten de reu en de teef in aparte kamers. Snachts slapen ze normaal bij ons in de slaapkamer maar dan zit om de nacht of de teef of de reu in de bijkeuken en inderdaad constant opletten, maar ach die 3 weken....Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()

-
- Zeer actief
Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef:Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
Maar als je wel met je teef wil fokken, zoals ik, wordt dat nogal moeilijk als ze geholpen is.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef:Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
-
- Zeer actief
Ja dan wel, daarom vertel ik waarom ik ze heb laten helpen, jij wilt blijkbaar wel fokken ikke niet, ik heb er een witte boxer bij met een fysiek probleem en wil geen onnodige stumpertjes op de wereld zetten met allerlei aangeboren afwijkingen.Tamara/Bayko schreef:Maar als je wel met je teef wil fokken, zoals ik, wordt dat nogal moeilijk als ze geholpen is.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef:Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef: Ja leuk, heel goed opletten!!![]()
Jij wilt blijkbaar fokken, ja dan kun je niet anders dan moet je wel opletten, maar ik wil geen risico met mijn teefjes nemen.En een Boxer wegsturen als ie horny is is een onbegonnen zaak, die zijn al doof laat staan dan

-
- Actief
Of je nou wel of niet wilt gaan fokken onnodig gesnij voor 3 weken is gewoon belachelijk.. Jij had je teef laten helpen vanwege schijnzwanger dat wordt lana ook maar als ze dit niet zo erg had gehad of helemaal niet zou ik het nooit doen..Angel-eyes schreef:Ja dan wel, daarom vertel ik waarom ik ze heb laten helpen, jij wilt blijkbaar wel fokken ikke niet, ik heb er een witte boxer bij met een fysiek probleem en wil geen onnodige stumpertjes op de wereld zetten met allerlei aangeboren afwijkingen.Tamara/Bayko schreef:Maar als je wel met je teef wil fokken, zoals ik, wordt dat nogal moeilijk als ze geholpen is.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef: Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.
Jij wilt blijkbaar fokken, ja dan kun je niet anders dan moet je wel opletten, maar ik wil geen risico met mijn teefjes nemen.En een Boxer wegsturen als ie horny is is een onbegonnen zaak, die zijn al doof laat staan dan![]()
Nou ben benieuwd wat de volgende nieuwe topic hierover is zijn er volgens mijn al 4 topics met de uiteindelijke zelfde antwoorden

.jpg?dc=4675469781549161583)
Groetjes Suzanne
-
- Actief
En in meerdere berichten.Martijn schreef:De kans op ongelukjes is niet de drijfveer. Ze heeft gewoon geen zin in het gezeik. Zo staat het in ieder geval in het openende bericht.Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.

.jpg?dc=4675469781549161583)
Groetjes Suzanne
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
overbeet ...Stang schreef:Ik denk dat het er erg van afhangt of je je honden apart kan houden gedurende de loopsheid.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, heel goed opletten! Als ik naar de wc moet gaat de reu mee, als ik weg moet gaat de reu vast. En 's nachts gaat de teef mee naar boven.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
Isse simpel toch

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ja!malinois schreef:ja, heel goed opletten! Als ik naar de wc moet gaat de reu mee, als ik weg moet gaat de reu vast. En 's nachts gaat de teef mee naar boven.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
Isse simpel toch

- little-wolf
- Zeer actief
sjit, d8 dar komt eindelijk de scheiding...doet rob weer aardig.Angel-eyes schreef:Ja!malinois schreef:ja, heel goed opletten! Als ik naar de wc moet gaat de reu mee, als ik weg moet gaat de reu vast. En 's nachts gaat de teef mee naar boven.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
Isse simpel toch

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
**proest** weer niet gelukthoniahaka-kuckunniwi schreef:sjit, d8 dar komt eindelijk de scheiding...doet rob weer aardig.Angel-eyes schreef:Ja!malinois schreef:ja, heel goed opletten! Als ik naar de wc moet gaat de reu mee, als ik weg moet gaat de reu vast. En 's nachts gaat de teef mee naar boven.Angel-eyes schreef: Ja leuk, heel goed opletten!!![]()
Isse simpel toch

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dan! niks moeilijks aanAngel-eyes schreef:Ja!malinois schreef:ja, heel goed opletten! Als ik naar de wc moet gaat de reu mee, als ik weg moet gaat de reu vast. En 's nachts gaat de teef mee naar boven.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
Isse simpel toch

Dan moet je niet aan een teef beginnen. En als je niet tegen dat 'hitsige' gedoe kunt moet je niet voor de combi reu teef kiezen. Om dan maar meteen te gaan snijden zie ik zelf dus echt niet zitten.Martijn schreef:De kans op ongelukjes is niet de drijfveer. Ze heeft gewoon geen zin in het gezeik. Zo staat het in ieder geval in het openende bericht.Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.
Je teef kan op zo veel plaatsen kanker krijgen.Angel-eyes schreef:Nou mijn teefje onnodig psychisch gek laten worden met schijnzwanger zijn en opgezette tepels en kans op kanker??Ja das echt onnodig, niks onnodigs aan, je hond niet helpen terwijl je geen nestje neemt en de kans op baarmoeder voor te zijn is onnodig.Tamara/Bayko schreef:Is dat dan zo'n ramp voor die drie weken? Liever dat dan dat mijn honden onnodig geopereerd moeten worden.Angel-eyes schreef:Ja leuk, heel goed opletten!!Tamara/Bayko schreef:Hier een 'complete' reu en teef. Tijdens de loopsheid gewoon heel erg goed opletten, ik vind het dus zeker geen reden om mijn teef te laten steriliseren.![]()
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Contacteer: