JoviGirlAnita schreef:Ohjee, wat een tumult is hierover ontstaan......... ik voel me gewoon een beetje schuldig....... dat is dus NIET mijn bedoeling hoor!
Ik zal eerst even zeggen dat ik geen model in mijn hond wil. Behalve zijn kop. Ik wil wat wenkbrauwen laten staan en ook op zijn bekkie lang laten, dus als een Schnauzer ongeveer. Zijn staart ga ik ook echt niet kort maken, want dan is het net een rattenstaart. Die knip ik dus bij.
De laatste keer heb ik Bobby van de tafel gehaald toen zijn pootjes, koppie en staart nog geknipt moesten worden. Dat heb ik thuis gedaan en was best goed gelukt. Wie weet denken trimster daar anders over, maar ik had er in ieder geval een goed gevoel bij

.
Het is niet zo dat ik 'gewoon' even kies om mijn hond zelf te scheren hoor. Integendeel! Ik zou het veel liever hebben als ik hem gewoon naar de trimsalon kon brengen. Maar zoals ik al zei is dat echt een DRAMA. Ik wil niet dat Bobby met bloeddoorlopen ogen op die tafel staat en compleet buiten adem is en KAPOT van vermoeidheid is als hij thuis komt. Dat is niet mijn manier van met mijn hond omgaan. Jammer genoeg werkt het niet, dus dan zou ik toch een oplossing moeten vinden toch?
Bobby heeft erg veel last van de warmte, dus ik doe hem ook geen plezier als ik zijn haren lang laat.
Affijn, ik heb dus met een aantal mensen op de hondenclub gesproken die het ook zelf bij hun hond doen. Ze zeggen dat het de eerste keer behoorlijk zwaar is, maar dan het daarna makkelijker gaat. En eens moet voor mij ook de eerste keer zijn immers.
Bobby is gekruist met een Bouvier en Briard, maar zijn vacht heeft verreweguit het meeste weg van een Briard.
De keren dat Bobby is geschoren werd dat gedaan met een 3 mm. Dat vond ik het mooiste resultaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De eerste trimster heeft Bobby zijn poten gewoon geschoren en dat ging goed. Ze knipte alleen rondom ff bij.
Nahja, ik wacht met smart op de tondeuse en ga uiteraard ff vertellen hoe het is gegaan.
En ik krijg ook nog een soort handleiding meegestuurd voor het scheren, dus het zou toch wel lukken????????????
Groetjes,
Anita