Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kosten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik ben er al wel achter: wil ik echt iets goedkopers krijgen dan de Duck voor 2,95 euro hier in de buurt, moet ik echt een stukje gaan rijden :roll: En dus moet ik dan veel meenemen en dus moet ik eerst ruimte hebben voor een vriezertje.. Nu gaan we in november verhuizen en dan is die ruimte er wel... Dus eerst maar even op de duck uitmuntend. Ook wel prijzig, maar te doen. Ik wissel het af met een dag pens en een dagje groentenmix, dan blijven de kosten enigzins beperkt..

Karen, wil je me nog even laten weten wat het kost in Laren en Markelo? Da's voor mij vanuit Almelo ook nog wel te rijden..

Jessica, wat zijn dan volgens jou die goedkopere alternatieven? Wat voer jij?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik voer AHV en maak zelf. Daarbij gebruik ik het vlees van smuldier, de varianten kip, hart, pens en vlees. Voor AHV betaal ik een kleine 23 euro per 15 kilo.

Monique, op de vorigepagina staat een rijtje met andere kvv merken.
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Hutsje schreef:Ik voer AHV en maak zelf. Daarbij gebruik ik het vlees van smuldier, de varianten kip, hart, pens en vlees. .
Wat geef je er dan bij groenten en in welke hoeveelheid/verhoudingen?
groetjes!Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Jessica,

Ik heb een hele tijd zelf klaar gemaakt. Maar heb daarbij twee nadelen. De eerste is dat het soms veel tijd kost als je het vergelijkt met brokken of versvlees-diepvries. Niet alleen aan maken maar ook het kopen van de verse groenten en het in porties verdelen van het vlees dan in de aanbieding is :mrgreen:
Tweede nadeel, en dat vind ik groter: ik ben er zelf onzeker van of Charly wel voldoende van alles krijgt. Heb me er wel in verdiept, heb ook goed opgelet bij voedingsleer KK1 maar toch.. zoals laatst had Charly in een keer een paar rode plekken en dan ben ik gelijk bang dat hij iets tekort komt in zijn voer... Is niet gezegd dat het daar vandaan komt hoor, maar dat gevoel bekruipt me dan en dat vind ik niet prettig. Vandaar dat ik graag compleet versvlees wil voeren. Weet ik zeker dat ie niets tekort komt....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

qyan schreef:
cloris schreef:Jeetje wat een prijsverschillen, ik heb gisteren nog duck uitmuntend gekocht voor 1.50 per kilo, ik denk dat ik de vriezer daar maar even moet leeghalen :mrgreen:
8O ik betaal voor duck uitmuntend 3,10 en voor duck lam en rijst :? 3.70
Goeiedag, dat zijn toch geen normale prijsverschillen meer :?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hutsje
Zeer actief

annemie schreef:
Hutsje schreef:Ik voer AHV en maak zelf. Daarbij gebruik ik het vlees van smuldier, de varianten kip, hart, pens en vlees. .
Wat geef je er dan bij groenten en in welke hoeveelheid/verhoudingen?
Op 2 pakken smuldier (=800 gr) 200 gram groente/fruitmix, eventueel havermout en een rauw ei met schil, een visolie capsule, biergist en knoflookpillen. Dit verdeel ik tussen Pien en Huts.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Moniek B. schreef:Hoi Jessica,

Ik heb een hele tijd zelf klaar gemaakt. Maar heb daarbij twee nadelen. De eerste is dat het soms veel tijd kost als je het vergelijkt met brokken of versvlees-diepvries. Niet alleen aan maken maar ook het kopen van de verse groenten en het in porties verdelen van het vlees dan in de aanbieding is :mrgreen:
Tweede nadeel, en dat vind ik groter: ik ben er zelf onzeker van of Charly wel voldoende van alles krijgt. Heb me er wel in verdiept, heb ook goed opgelet bij voedingsleer KK1 maar toch.. zoals laatst had Charly in een keer een paar rode plekken en dan ben ik gelijk bang dat hij iets tekort komt in zijn voer... Is niet gezegd dat het daar vandaan komt hoor, maar dat gevoel bekruipt me dan en dat vind ik niet prettig. Vandaar dat ik graag compleet versvlees wil voeren. Weet ik zeker dat ie niets tekort komt....
Daarom geef ik 1 keer per dag AHV (dus compleet), en 's avonds of zelfmaak of brok.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb 160 kg Duck compleet uitmuntend besteld bij een adres die ik via Duck heb gekregen. Als je daar informatie aanvraagt krijg je een brief met leveranciers voor grootverpakkingen. Die komen het thuis afleveren, dus geen gesleep. Voor 160 kg Duck compleet uitmuntend betaalde ik 295 euro. Ongeveer 1,84 euro per kilo. Het scheelt mij heel veel geld per maand op deze manier en je hebt altijd eten voor de honden in huis. Ik doe er ongeveer 2 maanden mee, en de houdbaarheid is veel langer dus wat mij betreft kan dit heel goed.

Ik heb een tweedehands vriezer aangeschaft en die staat in de schuur. Ideaal.

Als mensen die bij mij in de buurt wonen ook willen bestellen maar niet zoveel nodig hebben kun je het gerust bij mij komen halen. Dan heb je het toch goedkoop, en je hoeft niet ineens een vriezer aan te schaffen en ergens te plaatsen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

qyan schreef:
cloris schreef:Jeetje wat een prijsverschillen, ik heb gisteren nog duck uitmuntend gekocht voor 1.50 per kilo, ik denk dat ik de vriezer daar maar even moet leeghalen :mrgreen:
8O ik betaal voor duck uitmuntend 3,10 en voor duck lam en rijst :? 3.70
Hier in Belgie betaal ik voor Duck bij Aveve
Lam-rijst compleet 2,59
Compleet Rund 2,50
Compleet Uitmuntend 2,31
Compleet Pens 2,07
Compleet Rund-Kip-lever 1,98
prijs op 22/03/2004
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Ik heb 160 kg Duck compleet uitmuntend besteld bij een adres die ik via Duck heb gekregen. Als je daar informatie aanvraagt krijg je een brief met leveranciers voor grootverpakkingen. Die komen het thuis afleveren, dus geen gesleep. Voor 160 kg Duck compleet uitmuntend betaalde ik 295 euro. Ongeveer 1,84 euro per kilo. Het scheelt mij heel veel geld per maand op deze manier en je hebt altijd eten voor de honden in huis. Ik doe er ongeveer 2 maanden mee, en de houdbaarheid is veel langer dus wat mij betreft kan dit heel goed.
Da's een goeie! Ik ga ook maar eens even die informatie aanvragen. Dan kan ik in elk geval kijken voor als ik straks een vriezer heb... Thanx!

Heeft iemand voor mij een email-adres? Op de site krijg ik geen toegang tot het kopje "contact"....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Moniek B. schreef:Karen, wil je me nog even laten weten wat het kost in Laren en Markelo? Da's voor mij vanuit Almelo ook nog wel te rijden..
Hoi Moniek,

In Laren kost de Carnibest 2,95 Euro per kilo. 2,60 Euro bij 30 kilo en 2,30 Euro bij 100 kilo.
In Markelo is geen verkooppunt, daarin had ik me vergist. (Sorry...)
Wel zijn er nog verkooppunten van Carnibest in Enschede, Holten, Weerselo en Hengelo. Ik weet niet hoe dat met de afstand vanuit jou is?
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Karen,

Al die plaatsen zijn voor mij wel te rijden hoor... Weerselo heb ik al opgevraagd: daar is het dus 3,85 voor 1 kilo, 10 kg kost euro 33,50. Borne heb ik dus ook opgevraagd: da's 3,95 euro :?
Hengelo vraag 2,95 euro per kilo schijnt, dat weet Lisa...
Enschede en Holten weet ik niet, maar da's ook een stukje verder rijden. Maar kan wel hoor...

Als ik het in Hengelo kan krijgen voor 2,95 is het nog wel te doen. Is ook dichterbij voor mij dan Laren... Ga toch maar eens kijken voor de Duck en afwachten hoe ie het daar op doet...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Moniek,

Ik heb begrepen dat 2,95 Euro per kilo de maximale prijs is die verkooppunten mogen vragen!? :roll:
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Moniek,

Ik heb begrepen dat 2,95 Euro per kilo de maximale prijs is die verkooppunten mogen vragen!? :roll:
OOHHH???? De adressen in Borne en Weerselo gaan daar dus zeker overheen? Van wie heb je dat? Kan ik die mensen ermee om de oren slaan :twisted:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Doeska
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Doeska »

Moniek B.

probeer eens:www.ducknatuurvoeding.com en adres:duck@straetmans.be

Groetjes, :zwaai:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:
Scooby schreef:Hoi Moniek,

OOHHH???? De adressen in Borne en Weerselo gaan daar dus zeker overheen? Van wie heb je dat? Kan ik die mensen ermee om de oren slaan :twisted:
Hoi Moniek,

Dat dacht ik begrepen te hebben van één van de verkooppunten die ik benaderd heb, maar als je het zeker wilt weten, moet je het even aan Corine Bunschoten vragen. (www.carnibest.nl)
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

OK. Zal haar wel even mailen of bellen..... Ik hou je op de hoogte!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Scooby schreef:Ik heb begrepen dat 2,95 Euro per kilo de maximale prijs is die verkooppunten mogen vragen!? :roll:
2.95 is de advies verkoopprijs. een verkooppunt mag meer vragen. maar of dat nu verstandig is dat vraag ik me af. Ik denk het niet want mensen gaan toch op zoek naar de "normale" prijs.
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Moniek B. schreef:Hoi Karen,

Al die plaatsen zijn voor mij wel te rijden hoor... Weerselo heb ik al opgevraagd: daar is het dus 3,85 voor 1 kilo, 10 kg kost euro 33,50. Borne heb ik dus ook opgevraagd: da's 3,95 euro :?
Hengelo vraag 2,95 euro per kilo schijnt, dat weet Lisa...
Enschede en Holten weet ik niet, maar da's ook een stukje verder rijden. Maar kan wel hoor...

Als ik het in Hengelo kan krijgen voor 2,95 is het nog wel te doen. Is ook dichterbij voor mij dan Laren... Ga toch maar eens kijken voor de Duck en afwachten hoe ie het daar op doet...
Jaaaa en Lisa weet dat nu zeker dat het 2,95 per kilo is omdat ze van de week daar maar gekocht heeft ;) . Weerselo heb ik op de site gekeken en zag inderdaad dat die 3,85 / kilo vroeg. Hij adverteert altijd met goedkoop en zo met brokken, die vlieger gaat voor CB dus niet op bij hem. Enschede en Hengelo dierenzaken hoef je niet te proberen, ben je richting de 4 euro kwijt. Holten weet ik niet wat die vraagt, maar die levert aan de dierenzaken hier in de omgeving. Ik heb het dus gehaald bij Ron Homan in Hengelo en dat kost dus 2,95 per kilo natuurmix. Het is wel lastig te vinden als je er voor de eerste keer komt. Even bellen en het staat voor je klaar als je het op komt halen. Als je grote hoeveelheden wilt gaan halen, zou je de prijzen bij Corine van Carnibest op kunnen vragen, dan kun je uitrekenen of het loont om op en neer te rijden of dat je misschien samen met iemand gaat rijden.
Groetjes Lisa
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

Even een tipje voor de mensen uit de omgeving Alkmaar of Enschede, bij de foodfactory betaal je voor Rodi compleet of enkel 0, 98 euro cent, dit gaat maar op voor een paar soorten smaken :-D .
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Higgins schreef:Even een tipje voor de mensen uit de omgeving Alkmaar of Enschede, bij de foodfactory betaal je voor Rodi compleet of enkel 0, 98 euro cent, dit gaat maar op voor een paar soorten smaken :-D .
Komt voor mij op hetzelfde neer dan qua prijs. Van Rodi geef ik 2 verpakkingen per dag en Carnibest 2/3 van een kilo. Maar als ik eens bij die winkel ben zal ik eens kijken!
Groetjes Lisa
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Zie net dat de duurdere verkopers van de Carnibest niet meer op de site staan. Toeval???? :mrgreen:

Ik heb in elk geval nu even gebeld met het adresje van Lisa. Voicemail dus wordt teruggebeld. Maar ik werk ook in Hengelo dus het zou voor mij ideaal zijn. Nu nog hopen dat Charly het er goed op doet... Heb nu een weekje Duck gegeven, maar merk dat het voor Charly te zwaar is. Hij heeft slikproblemen en op de zelfgemaakte groenten/vleesmix waren die problemen stukken minder. Maar het komt nu weer terug. Denk dat het te maken heeft met de hoeveelheid granen in de Duck.

Dank voor de tip van Rodi. Maar daarvoor moet ik dan toch weer iets te ver rijden. En ben net zoals Lisa net zoveel kwijt. Dan is het per saldo dus handiger om het in Hengelo te halen omdat ik daar werk...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb het zelf nooit gevoerd, maar ik begrijp van anderen dat Carnibest relatief zwaar valt. Niet alle honden doen het daar (direct) goed op. Wel is er geloof ik ook een light-variant, misschien daar eens mee beginnen anders?
Of vraag even wat meer info elders, op www.barfplaats.nl zit een aardige schare CB-voerders verzameld geloof ik...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

van de carnibest natuur heb ik minder nodig ,mijn flatje is verzadigd met 500 gr.
als je geen problemen hebt met je hond qua maag of huid problemen zou ik niet de licht geven, dat is vele malen duurder en het is niet noodzakelijk
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Maar als je van een hond weet dat hij het in het begin "moeilijk" doet op nieuw voer oid. dan zou ik wel overschakelen via de Light, dus eerst twee dagen light geven en dan langzaam overschakelen naar de natuur.
1 van de teefjes hier ging van de eerste keer Carnibest natuurvoer ontzettend overgeven, eigenlijk gewoon water......

Daarna heb ik maanden geen versvoer meer durven geven. Later besloot ik het toch opnieuw te proberen en veiligheidshalve ben ik eerst overgegaan op de light-versie en daarna naar de natuurversie. Dit maal totaal geen problemen gehad en ze eet het nog steeds met plezier
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Charly heeft dus wel problemen met zijn verteringsstelsel. Maar welke??? Geen idee.. hij is helemaal doorgelicht, tot aan de internist in Wageningen toe. Maar er is niets te vinden. Alles functioneert prima...

Zijn probleem is dus dat hij na het eten met zijn kop naar beneden gaat zitten. En dan elke keer weer omhoog schiet, alsof hem iets dwars zit of zo of dat het allemaal weer terugkomt. Maar: dat is dus niet zo.. er is een slikfilmpje gemaakt en daarop is te zien dat het niet terugkomt of zo.

Maar die problemen waren voor mij aanleiding om te beginnen met een groentenmix met vlees. Daar doet ie het wel goed op, maar ik ben bang dat ie op den duur tekorten krijgt. Bovendien kost het erg veel tijd en is het ook niet goedkoop. Maar de angst voor tekorten zijn de aanleiding voor de overstap naar compleet versvlees.

Nu heb ik een dag of twee Carnibest gegeven. Geen klachten als overgeven of zo. Nu eens kijken hoe het een week lang gaat, heb nu tien kilo besteld en dat krijgen we vanavond. Heb nu een week Duck gegeven. Dat ging ook een dag goed, maar de klachten kwamen steeds meer en vaker terug. Hij heeft nu niet alleen meer rondom het eten last, ook ruim erna en ervoor maakt ie de "buigbewegingen". ... Dus daarom toch de Carnibest maar proberen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat het de granen zijn die het bij hem veroorzaken. Als ik hem brokken geef (soms als ik echt geen tijd heb) heeft ie die klachten ook.. En aangezien in de groentenmix relatief weinig granen zaten en hij die klachten toen nog minimaal had....

Afwachten dus.
Maar weet iemand dat? Is Carnibest inderdaad moeilijker verteerbaar in het algemeen?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik zat ook gelijk aan de granen te denken toen ik jouw verhaal las. Duck bevat relatief veel graan, dus zou hij het op Carnibest beter moeten doen.

Carnibest vind ik zelf iets vetter dan bijv. Duck of Rodi. Ik denk ook dat dat bij Phila er de eerste voor gezorgd heeft dat ze overgaf. Vandaar ook via de light-versie overgeschakeld. Ondertussen eet ze de actief als de natuurversie zonder problemen.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Enschede en Hengelo dierenzaken hoef je niet te proberen, ben je richting de 4 euro kwijt.

Onzin dierenwinkel Hengelo, 2,95 per kg Carnibest

Nog wat andere info mbt prijzen (Weerselo):
CARNIBEST

Natuurmix 1 kg € 3,85
Natuurmix 10 x 1 kg € 33,50
Lam & Rijst 1 kg € 4,00
Lam & Rijst 10 x 1 kg € 35,00

ENERGIQUE

Energique nr. 1 12 kg € 29,95
Energique nr. 2 12 kg € 33,00
Energique nr. 3 12 kg € 33,00
Energique nr. 4 12 kg € 40,00

DUCK

Duck Uitmuntend 16 kg € 36,95

RODI

Kompleet met hart en pens 2 kg € 5,55

dat zijn de prijzen in Twente

Duck komt dus neer op €2,30 per kg
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Zingaro had in het begin ook af en toe diarhee op carnibest. Bij het verkooppunt waar ik de carnibest haal, raadde ze me aan om af te wisselen met de light. Als je dit een tijdje doet kun je overgaan op alleen natuur. Bij Zingaro heeft dit geholpen. Hij krijgt nu alleen nog natuur, zonder problemen. Hij zei ook dat carnibest natuur voor sommige honden te zwaar is.

Elvira
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Goedkoop is duurkoop:

DUCK uitmuntend 16 kg EUR 36,95 3 burgers per dag € 0,69
Energique nr. 1 12 kg EUR 29.95 2 burgers per dag € 0,50
RODI kompleet 2 kg EUR 5,55 4 burgers per dag € 1,11

...ervanuitgaande dat alle burgers 100 gram wegen....

Goedkoper: meer nodig
Bovenstaande geldt voor volwassen hond van 10 kg :zwaai:

Carnibest ging helaas niet goed hier
Vind ik ook onhandig burgers is veel handiger voor zo'n kleine drup
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”