Even terzijde : zo te lezen heb jij een hele leuke hond . Had ik de tijd , dan zou ik met zo'n hond wel aan de slag willen . Waarmee niet gezegd is dat ik het zou kunnen , maar het lijkt me wel een uitdaging .odin schreef:Ik weet niet of je dit in het algemeen bedoelt of het rechtstreeks op mij richt.mechelaar_fan schreef: Een hond vindt een stilstaand baasje niet boeiend. Jij moet voor de afleiding zorgen! Actie, lopen, springen, touwballetje, bijtworst... zodat je hond aandacht heeft voor je, aandacht moet je verdienen! Zorg er voor dat jij steeds leuke zaken biedt, zodat de afleiding minder boeiend is dan het hierkomen. Na enkele maanden (hoe ouder de hond hoe langer) is je hond geconditioneer, hij zal onvoorwaardelijk komen, maar je zult regelmatig toch nog flink met je hond moeten spelen.
Denk erom, oudere honden hebben dikwijls minder voerdrift, ander driften worden sterker.
In het laatste geval; ik weet wat er nodig is en ik ken mijn hond als geen ander. Ik weet ook dat ik ontzettend voorzichtig moet zijn met het nemen van de volgende stap in de training, omdat mijn hondje zeer snel afgeleid is en daardoor bij een te snelle voortgang er geen reet meer van snapt. Als ik te druk ga doen met rennen, springen en actie, wordt hij zelf veel te druk en in speeltjes heeft hij geen ene moer interesse, buiten. Toch bedankt voor je bezorgdheid.
In het eerste geval mag je dit verhaaltje als niet geschreven beschouwen.
Mischien snap ik iets niet , maar de essentie van wat mechelaar-fan schrijft is toch niet dat je hond iets moet snappen ? Het gaat erom dat je hond op jou gericht raakt doordat jij leuke dingen met hem doet . Vandaaruit kan je werken , maar zonder aandacht en een positieve band begin je niks .
Verder : ik vind ook dat je niet kunt zeggen , twee uur moet genoeg zijn . Ik kom er met mijn 10 jaar oude mechelaar ook niet met twee uur , en die hoeft echt niet meer uit te razen , soms is het gewoon ergens op een bankje zitten en uitrusten , maar dan is ze er toch uit . Doe ik het niet , dan is ze thuis onrustig .