Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuring Presa Pais bajos
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Precies.
Sommige fokkers en hondeneigenaren kiezen zelfs hun keurmeester uit omdat die keurmeester op hun type hond valt en zij dan met grotere waarschijnlijkheid in de prijzen gaan vallen.
De andere shows laten ze dan links liggen omdat die dan alleen maar geld kosten en ze waarschijnlijk alleen met een Zeer Goed naar huis gaan. niet de moeite waard dus.
Sommige fokkers en hondeneigenaren kiezen zelfs hun keurmeester uit omdat die keurmeester op hun type hond valt en zij dan met grotere waarschijnlijkheid in de prijzen gaan vallen.
De andere shows laten ze dan links liggen omdat die dan alleen maar geld kosten en ze waarschijnlijk alleen met een Zeer Goed naar huis gaan. niet de moeite waard dus.
- Mol
- Zeer actief
doe jij niet wou je zeggen?Presa Pais bajos schreef:Precies.
mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ergens wel begrijpelijk, maar toch spijtig.
Zou het niet beter zijn vooraf de namen van de keurders niet bekend te maken, zodat de fokkers pas de dag zelf zien wie de keurder is ? Verrassing !
Ik heb eens op een show gezien hoe een eigenaar van een Cane Corso de keurder en zijn enige mededinger in de ring uitschold, omdat de keurder de foute hond (niet de zijne) eerst had gezet. Hopelijk is het karakter van de Cane Corso niet hetzelfde als dat van sommige eigenaars.
Zou het niet beter zijn vooraf de namen van de keurders niet bekend te maken, zodat de fokkers pas de dag zelf zien wie de keurder is ? Verrassing !
Ik heb eens op een show gezien hoe een eigenaar van een Cane Corso de keurder en zijn enige mededinger in de ring uitschold, omdat de keurder de foute hond (niet de zijne) eerst had gezet. Hopelijk is het karakter van de Cane Corso niet hetzelfde als dat van sommige eigenaars.
- Mol
- Zeer actief
dat blijf je toch houden. tis soms ook wel van de zotte om te zien welke hond 1 word en soms vraag je je wel eens af in welk ras ze examen hebben gedaan, want die andere rassen krijgen ze er dan gewoon bij en dat is soms duidelijk te merken in de keuring ring.johan1969 schreef:Dat is ergens wel begrijpelijk, maar toch spijtig.
en dan moet ik eerlijk zeggen dat er na alano en beast geen goeie CC meer zijn.
zijn echt G en ZG honden meer niet de kwaliteid is dan ook echt om te huilen.
mol

-
- Actief
- Contacteer:
Ik zei niks, ik vertelde alleen hoe een hondenshow een beetje gaat. Was geen autobiografie nee.Mol schreef:doe jij niet wou je zeggen?Presa Pais bajos schreef:Precies.
mol
Maar als ik een keurmeester heb gehad waar ik met mijn type hond geen goede resultaten heb gehad, dan denk ik de volgende keer idd wel 2 keer na. Zonde van de 60 euri.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Nee, dan zou je per ongeluk kunnen inschrijven bij een keurmeester die familie van je is. En dat mag volgens de regels niet. En terecht.
Verder vind ik het onzin dat je geen voorkeur voor een keurmeester mag hebben. Je hebt als fokker zijnde tenslotte een beeld voor ogen en daarmee wil je verder. Je wilt dus niet graag mindere kwalificaties krijgen omdat een keurmeester nou net niet gecharmeerd is van jouw hond.
Een vriendin van mij maakte dat mee met haar reu. Keer op keer uitmuntend en geplaatst (hetgeen bij de Goldens heel netjes is) en op een gegeven moment bij een keurmeester met goed de ring worden uitgestuurd. Had ze vooraf geweten dat deze keurmeester zo keurde dan had ze 1. haar geld niet uitgegeven aan deze show (kwalificatie is nutteloos) en 2. voorkomen dat haar reu anti-reclame kreeg (hij staat n.l. sinds kort ter dekking).
Verder vind ik het onzin dat je geen voorkeur voor een keurmeester mag hebben. Je hebt als fokker zijnde tenslotte een beeld voor ogen en daarmee wil je verder. Je wilt dus niet graag mindere kwalificaties krijgen omdat een keurmeester nou net niet gecharmeerd is van jouw hond.
Een vriendin van mij maakte dat mee met haar reu. Keer op keer uitmuntend en geplaatst (hetgeen bij de Goldens heel netjes is) en op een gegeven moment bij een keurmeester met goed de ring worden uitgestuurd. Had ze vooraf geweten dat deze keurmeester zo keurde dan had ze 1. haar geld niet uitgegeven aan deze show (kwalificatie is nutteloos) en 2. voorkomen dat haar reu anti-reclame kreeg (hij staat n.l. sinds kort ter dekking).

-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
keumeesters op de show pas bekent maken??? nutteloos, veel keurmeesters keuren helaas op handler en niet op hond en dat zien ze op de dag zelf wel. wel scheelt het dat bepalde mensen niet van te voren keurmeesters op kunnen gaan bellen en slijmen etcetera of kado's gaan sturen
om in de gratie te komen,
en ik snap wel dat je om andere redenenen wel inschrijft bij bepaalde keurmeesters, namelijk een rasstandaard is vrij relatief en de een interpreteert hem anders dan de ander, daarom heb je ook verschillende types in rashonden ( die vaak voor een leek niet opvallen maar ze zijn er wel ) als jij als fokker op een bepaald type valt en dat wil fokken schrijf je natuurlijk niet in bij een kerumeester die van het andere type houd, zo is het gewoonen anders is het zonde van je geld
toen ik begon met showen dacht ik ook het i séén rasstandaard en als je hond goed is istie gewoon geod, maar nee zo werkt het dus helaas niet
keurmeesters kunnen een ras maken en kraken, mede door keurmeesters die iets ineens mooi vinden bij een hond en dat gaan belonen door deze honden te laten winnen , gaat "men"ze ook zo fokken, zo komen collies aan die steeds dikkere en langere vacht en bull terriers aan hun steeds schuiner wordende koppen om wat voorbeelden te noemen.
ook merk ik vaak complete desintresse bij keurmeesters, praten ze tegen de schrijver en staren voor zich uit en gunnen je hond geen blik waardig, als je niet kijtk hoe kan je dan tot een deskundig keurrapport komen???
of op zaterdag krijg je 1 U CACIB ,. BOB en de volgende dag bij dezelfde kerumeester op een andere show krijgt dezelfde hond een ZG....gebeurt beslist, en dan denk ik, al sj enou echt een mooie hond of een bijzonder ras tegenkomt dan onthoud je dat toch?
het moet een eers zijn voor een kerumeester om jouw honden te mogen keruen, dat jij je hond bij hun inschrijft tegen fikse betaling , dan verwacht je toch ook een geintresseerde kerumeester die kennis heeft van zaken en de rasstandaard in elk geval kent???

en ik snap wel dat je om andere redenenen wel inschrijft bij bepaalde keurmeesters, namelijk een rasstandaard is vrij relatief en de een interpreteert hem anders dan de ander, daarom heb je ook verschillende types in rashonden ( die vaak voor een leek niet opvallen maar ze zijn er wel ) als jij als fokker op een bepaald type valt en dat wil fokken schrijf je natuurlijk niet in bij een kerumeester die van het andere type houd, zo is het gewoonen anders is het zonde van je geld
toen ik begon met showen dacht ik ook het i séén rasstandaard en als je hond goed is istie gewoon geod, maar nee zo werkt het dus helaas niet
keurmeesters kunnen een ras maken en kraken, mede door keurmeesters die iets ineens mooi vinden bij een hond en dat gaan belonen door deze honden te laten winnen , gaat "men"ze ook zo fokken, zo komen collies aan die steeds dikkere en langere vacht en bull terriers aan hun steeds schuiner wordende koppen om wat voorbeelden te noemen.
ook merk ik vaak complete desintresse bij keurmeesters, praten ze tegen de schrijver en staren voor zich uit en gunnen je hond geen blik waardig, als je niet kijtk hoe kan je dan tot een deskundig keurrapport komen???
of op zaterdag krijg je 1 U CACIB ,. BOB en de volgende dag bij dezelfde kerumeester op een andere show krijgt dezelfde hond een ZG....gebeurt beslist, en dan denk ik, al sj enou echt een mooie hond of een bijzonder ras tegenkomt dan onthoud je dat toch?
het moet een eers zijn voor een kerumeester om jouw honden te mogen keruen, dat jij je hond bij hun inschrijft tegen fikse betaling , dan verwacht je toch ook een geintresseerde kerumeester die kennis heeft van zaken en de rasstandaard in elk geval kent???
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mol
- Zeer actief
hahahahaha nou dan ben je als fokker dus fout bezig vind ik, je fokt een type hond die naar jou mening het dichtst bij het idaalbeeld vald die je als fokker heb gemaakt van het ras dat je fokt.
fok je naar de smaak van de keurmeester heb je vind ik als fokker geen eigen inzicht in het ras en het fokken er van en kan je beter ophouden.
mol
fok je naar de smaak van de keurmeester heb je vind ik als fokker geen eigen inzicht in het ras en het fokken er van en kan je beter ophouden.
mol

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat vind ik ook, zo fok ik ook niet maar een hoop mensen wel ik zou ze de kost niet willen geven die zo te werk gaan, want een hoop mensen gaat het puur om te winnen op shows en niet om het ras zoals het bedoeld isMol schreef:hahahahaha nou dan ben je als fokker dus fout bezig vind ik, je fokt een type hond die naar jou mening het dichtst bij het idaalbeeld vald die je als fokker heb gemaakt van het ras dat je fokt.
mol

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
-
- Actief
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
is ze nou nog loopsPresa Pais bajos schreef:wanneer, want ze is nu een beetje loops....

het was aankomend weekend maar misschien dan beter het weekend erna dat gaan we monky nog maar niet aan doen

hahaha mag ze eindelijk weer komen is ze loops die muts

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
- Actief
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Marion. schreef:Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggenlinlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig.
Mijn shih tzu teefje zet ik ook in stand door dr aan dr riempje ff snel op te tillen. En vaak zet men de hond recht door een beetje aan de staart op te tillen.((zelfde bij een JR uit die holen trekken aan de staart, wat ik gehoord heb) Niks mis mee vind ik als je er maar niet te lang aan gaat lopen rukken. Het heeft ook te maken met een kwestie van wennen voor de hond. Hoe vaker je de hond in stand zet hoe normale het wordt. En vergeet niet dat op een foto de dingen vaak wat erger lijken dan ze zijn.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben met Oberon ook een paar keer een showtje gelopen, puur voor de lol, omdat we benieuwd waren wat er van hem gezegd zou worden.
De eerste keer kreeg hij een U tje en de tweede keer kreeg hij een G.
Toen we die tweede keer de ring uitkwamen hoorden we al meteen van de omstanders.
"Logisch want deze keurmeester houdt niet van bruin".
Nou vraag ik je.....de KLEUR van de hond nota bene.
Wat moet je daar mee?
Toen we die tweede keer de ring uitkwamen hoorden we al meteen van de omstanders.
Wat moet je daar mee?

- little-wolf
- Zeer actief
waarom denk je dat bijna alle goldens wit zijn ipv de goud?Trina schreef:Wij hebben met Oberon ook een paar keer een showtje gelopen, puur voor de lol, omdat we benieuwd waren wat er van hem gezegd zou worden.
Wat moet je daar mee?
die gouden kleur vind ik veel mooier.
Branka schreef:Nee, dan zou je per ongeluk kunnen inschrijven bij een keurmeester die familie van je is. En dat mag volgens de regels niet. En terecht.
Maar hoe zit dat met eigen gefokte honden? ik ken genoeg keurmeesters die fokken... En ja, die lopen dan nog meestal vooraan ook

Ik heb dat helaas zelf ook meegemaakt... Met een dh teef, die echt geen Uitmuntende teef is en dat WEL kreeg, omdat fokster en keurmeester elkaar erg goed kennen

Tja, als die teef een U krijgt, dan kunnen bijna ALLE teven wel een U krijgen zeg...

- Mol
- Zeer actief
jidde schreef:Branka schreef:Nee, dan zou je per ongeluk kunnen inschrijven bij een keurmeester die familie van je is. En dat mag volgens de regels niet. En terecht.
Maar hoe zit dat met eigen gefokte honden? ik ken genoeg keurmeesters die fokken... En ja, die lopen dan nog meestal vooraan ook![]()
Ik heb dat helaas zelf ook meegemaakt... Met een dh teef, die echt geen Uitmuntende teef is en dat WEL kreeg, omdat fokster en keurmeester elkaar erg goed kennen![]()
![]()
Tja, als die teef een U krijgt, dan kunnen bijna ALLE teven wel een U krijgen zeg...
ach maar dat is voor jou dan toch geen probleem jij kan tch genoeg keurmeesters die fokken. hoeveel keurmeesters ken jij dan ? en hoeveel fokken zelf het ras dat ze ook keuren ?
mol

- Branka
- moderator
Over smaak valt te twisten. Persoonlijk vind ik heen donkere vacht ook mooier (maar dan niet dat hele donkere). Maar echt wit zal geen enkele Golden zijn. Mag niet volgens de rasstandaard. En als je er iets wat werkelijk wit is naast houdt zal je dus ook zien dat de hond niet wit is.little-wolf schreef:waarom denk je dat bijna alle goldens wit zijn ipv de goud?Trina schreef:Wij hebben met Oberon ook een paar keer een showtje gelopen, puur voor de lol, omdat we benieuwd waren wat er van hem gezegd zou worden.
Wat moet je daar mee?

- Branka
- moderator
En wat is het probleem? Vele keurmeesters zijn inderdaad fokkers die nog een stapje verder zijn gegaan met hun hobby.jidde schreef:Maar hoe zit dat met eigen gefokte honden? ik ken genoeg keurmeesters die fokken... En ja, die lopen dan nog meestal vooraan ookBranka schreef:Nee, dan zou je per ongeluk kunnen inschrijven bij een keurmeester die familie van je is. En dat mag volgens de regels niet. En terecht.![]()
Persoonlijk weet ik niet of ik wel keurmeester willen worden. Het is de ondankbaarste taak want je doet het nooit goed. Er is altijd wel iemand die commentaar heeft. Denk dat jouw reactie dat wel bevestigd.
Als je het niet eens bent met de keuring van de keurmeester dan moet je de volgende keer niet meer bij die keurmeester inschrijven. Heel simpel.Jidde schreef:Ik heb dat helaas zelf ook meegemaakt... Met een dh teef, die echt geen Uitmuntende teef is en dat WEL kreeg, omdat fokster en keurmeester elkaar erg goed kennenBranka schreef:Verder vind ik het onzin dat je geen voorkeur voor een keurmeester mag hebben. Je hebt als fokker zijnde tenslotte een beeld voor ogen en daarmee wil je verder. Je wilt dus niet graag mindere kwalificaties krijgen omdat een keurmeester nou net niet gecharmeerd is van jouw hond.![]()
![]()
En je hoeft het niet met een keurmeester eens te zijn. Maar ik vraag mij af of jij het keurverslag van de betreffende hond hebt gezien. Want dat zou moeten uitwijzen waarom de betreffende teef die U heeft gekregen.
Verder voelt een keurmeester ook hoe een hond in elkaar zit. Mol heeft hier met deze keuringen een lastige klus omdat hij alleen a.d.v. foto's moet keuren. Mogelijk dat hem in real life nog wel andere dingen opvallen.
Maar het is nu eenmaal een jury-gebeurtenis en daarbij heb je dus inderdaad dingen waar je het niet altijd mee eens bent.
Ik heb zelf het idee dat je dus met een bekende kop inderdaad meer kan opvallen. Maar dat kan dus ook tegen je werken. Want met een mindere hond val je dan dus ook meer op.

- little-wolf
- Zeer actief
ok. ze zijn niet t echte wit. dat weet ik. ik noem het voor t gemak zo.Branka schreef:Over smaak valt te twisten. Persoonlijk vind ik heen donkere vacht ook mooier (maar dan niet dat hele donkere). Maar echt wit zal geen enkele Golden zijn. Mag niet volgens de rasstandaard. En als je er iets wat werkelijk wit is naast houdt zal je dus ook zien dat de hond niet wit is.little-wolf schreef:waarom denk je dat bijna alle goldens wit zijn ipv de goud?Trina schreef:Wij hebben met Oberon ook een paar keer een showtje gelopen, puur voor de lol, omdat we benieuwd waren wat er van hem gezegd zou worden.
Wat moet je daar mee?
maar geef mij maar gewoon t gouden kleurtje.