Moderator: moderatorteam
*gorgel en kuch* trek die halsband nog effe wat meer aan, joh. stikt-ie helemaal.cloris schreef:
dat hoort klaarlinlin schreef:*gorgel en kuch* trek die halsband nog effe wat meer aan, joh. stikt-ie helemaal.cloris schreef:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaap ..........linlin schreef:*gorgel en kuch* trek die halsband nog effe wat meer aan, joh. stikt-ie helemaal.cloris schreef:
oh.Mol schreef:dat hoort klaar
en dit hoort zeker ook zo in de grote presa-keur-wereld?Presa Pais bajos schreef: Gaaaaaaaaaaaaaaaaap ..........
linlin schreef:oh. oke.Mol schreef:dat hoort klaar![]()
Nee hoor, zo was het niet bedoeld...linlin schreef:en dit hoort zeker ook zo in de grote presa-keur-wereld?Presa Pais bajos schreef: Gaaaaaaaaaaaaaaaaap ..........
ja. het was ook om te stangenPresa Pais bajos schreef:
Nee hoor, zo was het niet bedoeld...
Meer zo van,waarom reageer jij als je niet weet waar je over praat? Als je niets zinnigs te zeggen hebt reageer dan niet.....
Begrijp je?
Ik kan bij Saar de keelhuid ook best gladtrekken hoor. Gestreel over die keel, en trekken maar.Branka schreef:Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen.![]()
Marion. schreef:Ik kan bij Saar de keelhuid ook best gladtrekken hoor. Gestreel over die keel, en trekken maar.Branka schreef:Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen.![]()
Kijkt een beetje keurmeester daar niet overheen, Mol? Bv. bij de Goldens, met de ene hand die keelhuid wegwerken en met de andere hand die staart mooi rechthouden..... Iedere Jan Lul ziet toch dat je de boel aan het bedoezelen bent?
Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggenlinlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig.
Wat denken ze dan dat het is ? Een bullmastiff, cane corso , boerboel ..... ?Presa Pais bajos schreef:jaweljohan1969 schreef:Spreken de mensen op straat je niet aan om te vragen welk ras het is ?
Marion. schreef:Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggenlinlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig.
Ja, die moet ik regelmatig aanhoren ja.johan1969 schreef:Wat denken ze dan dat het is ? Een bullmastiff, cane corso , boerboel ..... ?Presa Pais bajos schreef:jaweljohan1969 schreef:Spreken de mensen op straat je niet aan om te vragen welk ras het is ?
Toen ik mijn eerste Shi Tsu had, was dat ras nog niet bekend hier (+- 1984). Iedereen vroeg of het een pekinees, yorkshire of maltezer was.
ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??linlin schreef:ja. het was ook om te stangenPresa Pais bajos schreef:
Nee hoor, zo was het niet bedoeld...
Meer zo van,waarom reageer jij als je niet weet waar je over praat? Als je niets zinnigs te zeggen hebt reageer dan niet.....
Begrijp je?.
maar dan nu serieus - als je een hond in een bepaalde positie zet, een positie waar de hond niet zelf in gaat staan, geef je dan geen te positief beeld? ik bedoel, leid je de keurmeester dan niet om de tuin?
terier hoor op hun tenen te staan dus die til je als waren op aan hun hals en zet ze op hun tenen, niks mis mee.Branka schreef:Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen.![]()
jhahahahahahaha kom jij mijn hond dan maar eens in stand zetten als jij vind dat iedere boeren lul dit kan.Marion. schreef:Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggenlinlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig.
ja maar.Mol schreef: ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
de hond word in de idiaale stand gezet en je zorgt r voor dat ze zwakken punten minder opvallen door een poot net iets meet telaten buigen of juist te strekken enz enz
ja wel maar een keurmeester is ook niet gek, en ja hoebeter je handling is hoe meer kan je maakt je hond hoger te plaatsen dat is zo ja.linlin schreef:ja maar.Mol schreef: ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
de hond word in de idiaale stand gezet en je zorgt r voor dat ze zwakken punten minder opvallen door een poot net iets meet telaten buigen of juist te strekken enz enz![]()
![]()
er zijn toch veel honden met een stamboom die, voordat ermee gefokt mag worden, een aantal shows met goed gevolg hebben moeten gelopen.
dan gaat het om meer dan fantastische presentatie. dan gaat het om erfelijk materiaal.
en dan kan, theoretisch gezien, een keurmeester als zijnde ook maar een mens, er per ongeluk een beetje naast zitten omdat de hond zo goed in stand gezet is.
toch?
linlin schreef:ja maar.Mol schreef: ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
de hond word in de idiaale stand gezet en je zorgt r voor dat ze zwakken punten minder opvallen door een poot net iets meet telaten buigen of juist te strekken enz enz![]()
![]()
er zijn toch veel honden met een stamboom die, voordat ermee gefokt mag worden, een aantal shows met goed gevolg hebben moeten gelopen.
dan gaat het om meer dan fantastische presentatie. dan gaat het om erfelijk materiaal.
en dan kan, theoretisch gezien, een keurmeester als zijnde ook maar een mens, er per ongeluk een beetje naast zitten omdat de hond zo goed in stand gezet is.
toch?
Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens. Als je inschrijft op een show dan ga je daar heen voor de mening van een keurmeester. En die is, hoe goed hij of zij de rasstandaard ook volgt altijd een mening. Want de 1 hecht meer belang aan het ene punt en de ander aan iets anders.Presa Pais bajos schreef:linlin schreef:ja maar.Mol schreef: ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
![]()
toch?
Shit happens ...
Er zijn idd ook wel relletjes soms in de ring omdat de eigenaren het dan niet eens zijn met de keurmeester.
Volgende show dan beter toch