Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuring Presa Pais bajos

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Keuring Presa Pais bajos

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Mooie jonge reu, met mooi typies hoofd.
had iets meer stop mogen hebben oor had iets wat lager aangezet mogen worden
neus rugis in verhouding tot de schedel moet nog wel wat uitzwaren.
had graag iets meer oog vulling willen zien.
mooie ronding in de kaaklijn
mooie breed uit elkaar geplaatst diep gelegen open oog.
mooie lip partij en goed droog mooie zwaare neus.
goeide onderkaak aanwezig
voldoende keelhuid aanwezig
hals is goed zwaar en inverhouding met de schedel
toplijn sterken ligt oplopent naar de achterhand zoals gewenst.

schouder had iest meer naar achter mogen liggen
voldoeden voor borst aanwezig, mooi breedt frond, had iets meet borst diepte willen zien
rip aanzet voldoend
buiklijn voldoende opgetrokken. hoeking in de achterhand is goed
croup had wat schuiner gemogen en staart aanzet een fraktie lager.

staart toont wart kort.
wat zwak in pols.
mooie steke kat voeten met geod gebogen sterke tenen
had meer bon mogen hebben in de achtehand.

mol :8):
linlin

Re: Keuring Presa Pais bajos

Ongelezen bericht door linlin »

cloris schreef: Afbeelding
*gorgel en kuch* trek die halsband nog effe wat meer aan, joh. stikt-ie helemaal. :roll:
Mol
Zeer actief

linlin schreef:
*gorgel en kuch* trek die halsband nog effe wat meer aan, joh. stikt-ie helemaal. :roll:
dat hoort klaar

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

linlin schreef:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaap .......... :moon:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Bedankt mol voor je keurraport ben er heel blij mee :wink:

Ik heb er nog meer hoor......als je je verveeld :mrgreen:
linlin

Mol schreef:dat hoort klaar
oh. :smile:
linlin

Presa Pais bajos schreef: Gaaaaaaaaaaaaaaaaap .......... :moon:
en dit hoort zeker ook zo in de grote presa-keur-wereld? :mrgreen:
linlin

linlin schreef:
Mol schreef:dat hoort klaar
oh. oke. :mrgreen: :smile:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

linlin schreef:
Presa Pais bajos schreef: Gaaaaaaaaaaaaaaaaap .......... :moon:
en dit hoort zeker ook zo in de grote presa-keur-wereld? :mrgreen:
Nee hoor, zo was het niet bedoeld...

Meer zo van, :denken: waarom reageer jij als je niet weet waar je over praat? Als je niets zinnigs te zeggen hebt reageer dan niet.....
Begrijp je?
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Kijk mop, op deze manier......

Afbeelding
linlin

Presa Pais bajos schreef:

Meer zo van, :denken: waarom reageer jij als je niet weet waar je over praat? Als je niets zinnigs te zeggen hebt reageer dan niet.....
Begrijp je?
ja. het was ook om te stangen :wink: .

maar dan nu serieus - als je een hond in een bepaalde positie zet, een positie waar de hond niet zelf in gaat staan, geef je dan geen te positief beeld? ik bedoel, leid je de keurmeester dan niet om de tuin?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen. :denken:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Branka schreef:Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen. :denken:
Ik kan bij Saar de keelhuid ook best gladtrekken hoor. Gestreel over die keel, en trekken maar.
Kijkt een beetje keurmeester daar niet overheen, Mol? Bv. bij de Goldens, met de ene hand die keelhuid wegwerken en met de andere hand die staart mooi rechthouden..... Iedere Jan Lul ziet toch dat je de boel aan het bedoezelen bent?
linlin

Marion. schreef:
Branka schreef:Tja, ik weet dat je bij dog-achtigen de kaaklijn hoort te tonen en dat dat d.m.v. de lijn achter de kaken strakker te trekken gebeurd. Maar sorry, ik ben het in dit geval wel met Lin eens dat die lijn wel heel erg strak lijkt te worden getrokken. Vond het ook een benauwd gezicht. De foto van die Jack toont dat vele malen minder. Maar inderdaad worden ook vele terriërs geshowd op een manier waarbij je je afvraagd waarvoor die honden voorpoten hebben gekregen. :denken:
Ik kan bij Saar de keelhuid ook best gladtrekken hoor. Gestreel over die keel, en trekken maar.
Kijkt een beetje keurmeester daar niet overheen, Mol? Bv. bij de Goldens, met de ene hand die keelhuid wegwerken en met de andere hand die staart mooi rechthouden..... Iedere Jan Lul ziet toch dat je de boel aan het bedoezelen bent?
:jank: dat is nu juist mijn punt. als iedere jan lul het zou zien, dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig. :denken:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Spreken de mensen op straat je niet aan om te vragen welk ras het is ?
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ok, ik zal de situatie even uitleggen.

Op de foto staat een reu van 12 maanden met Spaanse peper in zijn kont. Om deze hond op zijn minst een beetje toonbaar op de foto te krijgen moest mijn collega een soort van clowsdans doen en ik hem middels zijn halsband op zijn plek houden. Het kan idd zijn dat het hierdoor er wat gekunsteld uitziet.

Betreffende de keuring in de ring. Het gaat er om dat de keurmeester alle proporties goed in zich op kan nemen en de features van het ras goed naar voren komen. Bij de Dogo canario is dit de schedel en de borstpartij. Om de tuin leiden zou een naïve gedachte zijn omdat je ook minstens 2 rondes door de ring moet lopen en hond in beweging moet laten zien. Een goede keurmeester kijkt daar doorheen.

Verder heeft de Dogo canario nog al wat keelhuid en deze valt dan ook over de halsband heen. Het lijkt dus erger dan het in werkelijkheid was.

Maar er staan nog 3 andere foto's waar hij in aux naturelle positie staat alleen die ene is speciaal om zijn goede punten naar voren te brengen.
Het soort van op fluffen van de bips van een Bobtail zeg maar of het nog xtra bostelen van de ponpon :cheer: van een Konings poedel. Ieder ras heeft wel zo zijn manier van voorbrengen.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Spreken de mensen op straat je niet aan om te vragen welk ras het is ?
jawel :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

linlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig. :denken:
Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggen :denken:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

johan1969 schreef:Spreken de mensen op straat je niet aan om te vragen welk ras het is ?
Wat denken ze dan dat het is ? Een bullmastiff, cane corso , boerboel ..... ?

Toen ik mijn eerste Shi Tsu had, was dat ras nog niet bekend hier (+- 1984). Iedereen vroeg of het een pekinees, yorkshire of maltezer was.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:
linlin schreef:dan is in stand zetten van een hond, met getrek aan de kop, dus niet nodig. :denken:
Het "in stand zetten" van een hond kan iedere boerenlul die weet hoe de hond eruit zou moeten zien. Wat mij betreft zijn de spontaan geschoten plaatjes heel wat meer waard. Zo staan de honden van nature, zou ik zeggen :denken:

Op een hondenshow worden honden geshowed. Dan lijkt het mij niet de bedoeling daar met je hond te gaan staan of je bij het stoplicht staat te wachten tot hij op groen springt.
Op een Hengsten keuring worden de paarden opgedoft en in hun meest gunstige positie getoond aan de keurmeester. Hem te laten staan als een karrepaard als van de schilleboer zal hem niet die extra winnende punt geven.

Het gaat hier om. Als een keurmeester 2 honden op het oog heeft. beide even mooi, beide even goed gangwerk, beide perfect karakter dan zal die gene die er als een hobbezak wachtend op het groene stoplicht uitziet toch plaats moeten maken voor die hond die wel goed geshowed wordt en genoegen moeten nemen met de 2e plaats.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

johan1969 schreef:
Wat denken ze dan dat het is ? Een bullmastiff, cane corso , boerboel ..... ?

Toen ik mijn eerste Shi Tsu had, was dat ras nog niet bekend hier (+- 1984). Iedereen vroeg of het een pekinees, yorkshire of maltezer was.
Ja, die moet ik regelmatig aanhoren ja.
Ook pitbull is een favoriete of ze vragen hoe oud ze zijn en dat ze nog wel erg klein zijn voor een Duite Dog. Hahahaha!

Maar ja, ik vaak heel wat uitleg te doen buiten ja :wink:
Mol
Zeer actief

linlin schreef:

Begrijp je?
ja. het was ook om te stangen :wink: .

maar dan nu serieus - als je een hond in een bepaalde positie zet, een positie waar de hond niet zelf in gaat staan, geef je dan geen te positief beeld? ik bedoel, leid je de keurmeester dan niet om de tuin?
ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
de hond word in de idiaale stand gezet en je zorgt r voor dat ze zwakken punten minder opvallen door een poot net iets meet telaten buigen of juist te strekken enz enz

Mol
Zeer actief

terier hoor op hun tenen te staan dus die til je als waren op aan hun hals en zet ze op hun tenen, niks mis mee.

Mol
Zeer actief

Marion. schreef:
jhahahahahahaha kom jij mijn hond dan maar eens in stand zetten als jij vind dat iedere boeren lul dit kan.

little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

laat mij een boerenlul zijn, ik zou echt niet weten (nog) hoe ik mn honden neer moet zetten.
linlin

Mol schreef: ja maar is dat ook niet een beetje de bedoeling??
de hond word in de idiaale stand gezet en je zorgt r voor dat ze zwakken punten minder opvallen door een poot net iets meet telaten buigen of juist te strekken enz enz
ja maar. :jank: :mrgreen:

er zijn toch veel honden met een stamboom die, voordat ermee gefokt mag worden, een aantal shows met goed gevolg hebben moeten gelopen.

dan gaat het om meer dan fantastische presentatie. dan gaat het om erfelijk materiaal.

en dan kan, theoretisch gezien, een keurmeester als zijnde ook maar een mens, er per ongeluk een beetje naast zitten omdat de hond zo goed in stand gezet is.

toch?
Mol
Zeer actief

linlin schreef:

er zijn toch veel honden met een stamboom die, voordat ermee gefokt mag worden, een aantal shows met goed gevolg hebben moeten gelopen.

dan gaat het om meer dan fantastische presentatie. dan gaat het om erfelijk materiaal.

en dan kan, theoretisch gezien, een keurmeester als zijnde ook maar een mens, er per ongeluk een beetje naast zitten omdat de hond zo goed in stand gezet is.

toch?
ja wel maar een keurmeester is ook niet gek, en ja hoebeter je handling is hoe meer kan je maakt je hond hoger te plaatsen dat is zo ja.

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

linlin schreef:

toch?

Shit happens ...

Er zijn idd ook wel relletjes soms in de ring omdat de eigenaren het dan niet eens zijn met de keurmeester.
Volgende show dan beter toch :19:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

linlin schreef:

toch?

Shit happens ...

Er zijn idd ook wel relletjes soms in de ring omdat de eigenaren het dan niet eens zijn met de keurmeester.
Volgende show dan beter toch :19:
Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens. Als je inschrijft op een show dan ga je daar heen voor de mening van een keurmeester. En die is, hoe goed hij of zij de rasstandaard ook volgt altijd een mening. Want de 1 hecht meer belang aan het ene punt en de ander aan iets anders.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”