Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer zindelijk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een hummeltje van 9 weken is nog helemaal niks joh :wink: Is echt niet vreemd dat ze nog binnen plast.

Gewoon goed opletten; na iedere slaapje of spelen of eten, direct even naar buiten toe gaan en de hemel in prijzen als ze buiten plast.
Dan leert ze het echt wel........ maar dat heeft wel tijd nodig :mrgreen:

Kaya, Rottweiler, was zindelijk bij ongeveer 4 maanden. Poepen heeft ze nauwelijks gedaan in huis, ik geloof maar 2 keer ofzo, maar plassen duurt altijd wel wat langer. Met 4 maanden was ze eigenlijk volledig zindelijk, maar het is echt geen uitzondering als een hond 'pas' bij 6-8 maanden echt zindelijk is en anderen zijn juist weer wat sneller.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

chaos schreef:Misschien ook iets te maken met het feit dat een ongelukje van een kleiner ras wat sneller over het hoofd wordt gezien....bedoel maar er is nogal een verschil tussen een grote boodschap van een leonberger en dat van een teckel. :mrgreen:
En dan wil ik er nog wel een tegenaan gooien:

mensen met tapijt op de vloer hebben de hond veel eerder zindelijk dan mensen met plavuizen of vinyl. Dat werkt precies zo als dat de kinderen vroeger veel eerder zindelijk waren in de stoffen luiers die moeders moest wassen dan tegenwoordig met de pampers.

Anne (vinyl op de vloer)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
chaos schreef:Misschien ook iets te maken met het feit dat een ongelukje van een kleiner ras wat sneller over het hoofd wordt gezien....bedoel maar er is nogal een verschil tussen een grote boodschap van een leonberger en dat van een teckel. :mrgreen:

mensen met tapijt op de vloer hebben de hond veel eerder zindelijk dan mensen met plavuizen of vinyl. Dat werkt precies zo als dat de kinderen vroeger veel eerder zindelijk waren in de stoffen luiers die moeders moest wassen dan tegenwoordig met de pampers.

Anne (vinyl op de vloer)
:denken: :denken: ja joh tuurlijk... :19:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

starfleet schreef:

Anne (vinyl op de vloer)
Jee, wat een onderbouwde theorie. Nooit iets van gemerkt.

Niet Anne (geen vinyl op de vloer)
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

starfleet schreef:

Anne (vinyl op de vloer)
haha, dit is zo'n beetje de meest grote onzin die ik tot nu toe gehoord heb over zindelijkheidstraining.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier waren ze beide vrij snel zindelijk, tenminste zolang ik maar oplette :wink: Nika na een week of 3 meen ik, Marouck heeft slechts 1x binnen gepoept en een paar maal geplast, zij gaf na een dag of 2 al aan dat ze naar buiten moest.
Nu had ik bij allebei wel het geluk dat de deur nog veel open stond toen ze klein waren vanwege het mooie weer, beiden liepen als pup al snel naar buiten om te plassen.
Het duurde bij Marouck wel langer voordat ze 's nachts doorsliep zonder te moeten plassen, in mijn herinnering heb ik heel wat buiten gestaan 's nachts met vervolgens een klaarwakkere pup door mijn kamer rennend. :wink:

In het begin stond ik ook meer buiten als binnen, heb gewoon langzaam de tijd tussen de rondes opgevoerd. Denk dat Marouck een klein half jaar oud was toen ze niet meer extra hoefde tov Nika :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bram en thijs
Zeer actief

Inge O schreef:
miekmiek schreef:
starfleet schreef:

Anne (vinyl op de vloer)
haha, dit is zo'n beetje de meest grote onzin die ik tot nu toe gehoord heb over zindelijkheidstraining.
ik denk dat daar wel iets in kan zitten. als mensen er heel erg mee zitten dat hun vast tapijt naar de filistijnen zou kunnen gaan door de puppie-ongelukjes zullen ze (bewust of onbewust) heel erg opletten of puplief signalen geeft.
heb je plavuizen, én ben je geen uitgesproken hondenmens, dan ga je daar misschien toch wel wat nonchalanter mee om => meer ongelukjes => duurt langer voor pup snapt wat de bedoeling is.
toch niet zó onlogisch :denken: ?
Ik weet niet of het onlogisch is maar bij ons ging de vlieger niet op. Bovendien ben je toch te laat dus dat zou je dan echt net zo snel opgeven als bij vinyl. De rol keukenpapier is geduldig (de vloer ziet er dan uit als een mijnenveld) en eigenlijk is het zelfs minder werk want je hoeft niet steeds te dweilen.

Dit is ook een theorie van naadje geloof ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

miekmiek schreef:[
haha, dit is zo'n beetje de meest grote onzin die ik tot nu toe gehoord heb over zindelijkheidstraining.[/quote]

Dat is het toch echt niet. Met vloerbedekking ben je veel alerter en reageer je eerder op de kleinste signalen van de hond. Je let gewoon veel beter op.

Anne
bram en thijs
Zeer actief

starfleet schreef:Je let gewoon veel beter op.
Ik doe 't ook nooit goed :smile: :smile: :smile:
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

bram en thijs schreef:[

Ik doe 't ook nooit goed :smile: :smile: :smile:
Ik ook niet want ik heb Vinyl en Lotus Maestro

Anne :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
miekmiek schreef:[
Dat is het toch echt niet. Met vloerbedekking ben je veel alerter en reageer je eerder op de kleinste signalen van de hond. Je let gewoon veel beter op.

Anne[/quote]

en dat vaststaande feit is bedacht door? :denken:
starfleet
Erelid

yamie schreef:
en dat vaststaande feit is bedacht door? :denken:
Het is een hypothese (Dan gooi ik er ook nog even een in stond in de eerste post hierover). Bij grote populaties denk ik dat het klopt, individuele gevallen zijn geen maat.

Als je ziet dat je goede peperdure pers beplast gaat worden, ren je harder en roep je overtuigender dan wanneer je je hondje op het vinyl ziet hurken. Je als in men, in het algemeen.

Anne
Miekje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Miekje »

Was er bij jullie altijd iemand hele dagen thuis bij het zindelijk maken de pup?
Ik krijg misschien binnenkort een pup, maar ik werk wel en woon alleen.

En even een hele rare vraag, maar kun je een klein hondje, als hij nog niet zindelijk is ook leren op de kattebak te gaan?
(niet voor altijd, maar tot de pup zijn plasje langer op kan houden)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Miekje schreef:Was er bij jullie altijd iemand hele dagen thuis bij het zindelijk maken de pup?

En even een hele rare vraag, maar kun je een klein hondje, als hij nog niet zindelijk is ook leren op de kattebak te gaan?
het kan wel, ik ben er alleen niet voor, ik vind het een onnodige en zeker verwarrende tussenstap voor een pup... hij/zij moet zo in feite twee keer "zindelijk' worden...eerst kattebak zindelijk en daarna 'echt'... begin gewoon gelijk met het echte werk...wanneer je geen of te weinig tijd hebt om het een pup te leren...dan tja...neem dan geen pup...
starfleet
Erelid

Miekje schreef:Was er bij jullie altijd iemand hele dagen thuis bij het zindelijk maken de pup?

Dat kan wel, maar als je echt veel werkt en hele dagen van huis bent moet je geen pup nemen . Dat is een ellendig leven voor een pup. en later voor de volwassen hond. Dan kan je beter twee katjes nemen voor de gezelligheid.

Anne
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

wij kregen xantos met zes weken en ik stond elk kwartier 5 minuten buiten vanwege de vele plasjes gelukkig hadden wij ook lotus maestro en geen vloerbedekking
elke keer hebben we bij de deur benoemd plasje doen en dat deed hij dan ook binnen toen pas buiten gaan benoemen met 8 weken ging hij voor de deur zitten piepen meteen beloont voor het aangeven daarna zijn we het gaan uitbreiden steeds iets meer tijd tussen de wandelingetjes hij is nu 14 weken en zindelijk hij gaat nu om de drie uur en s'nacht heeft hij nooit gezeurd maar er gebeuren nog wel een ongelukjes op de momenten dat ik niet heb begrepen dat hij echt moet vaak is het de spanning van de mensen die komen en met hem spelen of en andere hond ik denk dat je er gewoon niet teveel nadruk op moet leggen de ene hond pikt het sneller op dan de ander en volgens het martin gaus boek mag je tot een jaar ongelukjes verwachten dus geen paniek

succes :ok:
miranda en xantos
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Cathy mijn jongste heeft het nooit in huis gedaan, heb haar wel een paar weken snacht's uit gelaten om dat ze er om vroeg.

Groetjes Jet.
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

Sinds Django zijn poot ging optillen toen hij 6 maanden was, heeft hij nooit meer binnengeplast. Binnen poepen heeft hij gelukkig niet zo lang gedaan.

En om de eerder genoemde stelling weer om te draaien: een collega van mij blijft bij hoog en bij laag volhouden dat een pup juist op vinyl of laminaat sneller zindelijk wordt. Een hardere vloer spettert namelijk heel erg terug op de pup :denken:
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”