Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lang duurt het voor dat een pup zindelijk is????
Momenteel heb ik het aardig onder controle, na het slapen, na het eten
en na het spelen ga ik met haar naar buiten om te plassen en te poepen.
Snachts is ze tot 7 uur droog in de Bench en dan ga ik met haar naar buiten en na het plasje duik ik weer effe in de koffer .
Onze Doeska (Markiesje), is nu 9 weken.
Nellalisa.
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Elke hond is verschillend. Mijn eerste hond Dena, een teef, was wel snel zindelijk, maar heeft toch nog wel een paar maanden last gehad van deemoedsplasjes en vrolijkheidsplasjes. Diesel, reu, was met 2 weken zindelijk en hoefde toen al niet meer zoveel naar buiten en als ie moest plassen of poepen dan begon ie te piepen en heen en weer te lopen. Bij de ene hond duurt het een paar weekjes en de andere doet er veel langer over. Maar je zit nog wel even in "de constant buiten zetten" periode hoor!
Pas als een hond voledig controle heeft over de sluitspier van de blaas kan je over zindelijkheid spreken. Dan ben je toch al gauw een half jaar verder.
Dat duurt vaak lang In ieder geval langer dan de meeste mensen en boekjes je wijs maken.
Moos was net 5 maanden toen hij volledig zindelijk was. Met een maand of 3 was het al gereduceerd naar nog maar een of twee keer in de week een ongelukje. Dus het in huis plassen wordt volgens mij wel steeds minder, maar helemaal zindelijk duurt vaak wel even.
Hier gemiddeld met een maand of 7. Een van mijn honden zelfs nog later en die moet ook nog steeds om de twee en een half a drie uur naar buiten anders gaat het mis. Hij is nu een jaar.
Lukka op 6 maanden ongeveer Maar pas na een jaar ofzo kwam ze het echt vragen. Ik geloof dat ook niet al die boekjes die zeggen dat je een hondje na een week al zindelijk krijgt.
Deemoedsplasjes doet ze nog steeds en ze is nu 2,5 als er bezoek komt dat ze echt heeeel graag heeft; Dan moeten die dus even buiten blijven staan om haar te begroeten totdat het grootste gevaar geweken is )
Moos schreef:Dat duurt vaak lang In ieder geval langer dan de meeste mensen en boekjes je wijs maken.
Moos was net 5 maanden toen hij volledig zindelijk was. Met een maand of 3 was het al gereduceerd naar nog maar een of twee keer in de week een ongelukje. Dus het in huis plassen wordt volgens mij wel steeds minder, maar helemaal zindelijk duurt vaak wel even.
Echt niet dat mensen en boekjes je iets wijs maken.
Beau mijn Golden Retriever was in twee weken hardstikke zindelijk, maar ja dat zijn ook slimme honden.
Alleen moet je niet vragen hoe vaak ik met hem buiten ging staan, dat was zowat elke 10 minuten, maar ja je moet er iets voor over hebben.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
vinkje schreef:maar ja je moet er iets voor over hebben.
Ik knalde gewoon een stuk keukenpapier op de natte plek, de puppen hadden wel meer te doen dan om de tien minuten buiten staan. Bovendien zijn puppen altijd zo lek als een mandje, geen zin om er een wedstijd van te maken.
Moos schreef:Dat duurt vaak lang In ieder geval langer dan de meeste mensen en boekjes je wijs maken.
Beau mijn Golden Retriever was in twee weken hardstikke zindelijk, maar ja dat zijn ook slimme honden.
Alleen moet je niet vragen hoe vaak ik met hem buiten ging staan, dat was zowat elke 10 minuten, maar ja je moet er iets voor over hebben.
Ja, en?
Wat dacht je, dat ik met Moos niet elke 10 min. buiten stond; we leefden zowat buiten.
Het gaat erom dat de honden die wel binnen twee weken zindelijk zijn een uitzondering op de regel zijn. En mensen die voor het eerst een pup hebben kunnen nogal onzeker worden van mensen zoals jij die dus roepen dat je pup binnen twee weken zindelijk is als je maar elke 10 min. buiten staat.
Ik vond het een verademing hier te lezen dat het zindelijk worden rustig een half jaar tot een jaar kan duren. Ik dacht al dat ik een vreselijk slecht baasje was toen na een week er nog nauwelijks verbetering was
Nu ben ik er veel relaxter over. Ik zie wel wanneer hij zindelijk is en hou er rekening mee dat het nog best een jaar kan duren voor we echt ongelukjesvrij zijn.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.
Pffffffffffffffffieuw! ik dacht inderdaad al dat wij het niet goed deden, aangezien wij na een week nog niet veel verandering zagen. Ja wel dat ze af en toe haar plasjes al langer ophoudt...maar nog steeds moeten WIJ haar naar buiten laten/sturen en gaat het ook nog geregeld mis, hoor! Maar echt...we zitten er heus bovenop (figuurlijk hoor! hihihi) En plassen en/of poepen wanneer ze aangelijnt naar buiten gaat, wil nog HELEMAAAAAAAL niet lukken! Maar ik lees hier gelukkig dat we het wel goed doen en we gewoon geduld moeten hebben!
ajnos schreef:Pffffffffffffffffieuw! ik dacht inderdaad al dat wij het niet goed deden, aangezien wij na een week nog niet veel verandering zagen.
Ons hondje is sinds een paar dagen zindelijk (op een ongelukje na) De eerste twee weken leek ze lek, toen ging het beter maar gaf zelf niet aan. Sinds een dag of vier geeft ze aan en gaat ook echt janken voor de deur 's morgens vroeg als ik nog slaap.
Ze is nu bijna veertien weken. Ik reken op ongelukjes tot zeker een half jaar. Ons vorige hondje was ook zindelijk rond de 14 weken.
bedoel je daarmee dat mensen wiens hondje er (veel) langer over doet er niets voor over hebben? of het helemaal verkeerd aanpakken?
je hoeveelste pup was beau?
Nee dat bedoel ik zo niet dat mensen wiens hondje er veel langer over doet er niets voor over hebben. Maar ik was zo gek en had er de tijd voor om met Beau elke 10 minuten a een kwartier hier achter naar buiten te gaan. En ik heb echt al wel meer puppen groot gebracht hoor, denk ook wel dat ik een heel stukkie ouder ben dan jij Inge.
Ja, en?
Wat dacht je, dat ik met Moos niet elke 10 min. buiten stond; we leefden zowat buiten.
Het gaat erom dat de honden die wel binnen twee weken zindelijk zijn een uitzondering op de regel zijn. En mensen die voor het eerst een pup hebben kunnen nogal onzeker worden van mensen zoals jij die dus roepen dat je pup binnen twee weken zindelijk is als je maar elke 10 min. buiten staat.
Als jij goed gelezen had dan had je kunnen lezen dat hier op het forum echt wel meer honden zijn die in twee weken tijd zindelijk waren, en dat mijn Beau echt niet de enige is die al na twee weken zindelijk was.
Ook weet ik dat kleine hondjes moeilijker zindelijk worden, dit weet ik uit mijn omgeving die ook malthezers en yorkies hebben.
Ik dacht altijd dat het allemaal meer in 'fasen' gebeurde. Na twee weken had mijn pup het inderdaad door dat als we met haar buiten gingen ze dan ook liefst een plasje of kakje moest doen en dat ze dan een snoepje kreeg. In zoverre was ze wel 'zindelijk', maar als je er niet op tijd bij was dan gebeurde er een ongelukje )
Het effectief ophouden tot ze buiten gelaten werd duurde toch een paar maanden langer, en dan duurde het nog es een paar maanden voor ze gewoon kwam zeggen dat ze effe buiten moest. Volgens mij hangt het dus af van je definitie van 'zindelijkheid' )
Heeft het ook niet te maken met wat ze als 'hun plek' beschouwen? In de bench gaat het meestal toch vrij direct goed?
Toen ik Lukka pas had zei mijn baas die ook honden had dat hij zijn honden na een week zindelijk kreeg, maar die beesten zaten altijd buiten en kwamen niet in huis. Dan is het toch allemaal wat minder zichtbaar ...
Obelix is nu aan het leren dan de gang niet buiten is en dat je niet al plassend naar de deur moet lopen.
Bij Richard heeft hij nog deemoed/onderdanigheidsplasjes maar dat wordt ook minder. Hij kan hem nu wel aanhalen Het bezoek kan het nu ook zelfs.
Ik heb de indruk hoe minder je de nadruk op de "foute" plasjes legt die negeerden we totaal en in het begin veel op de "goede" plasjes het sneller gaat. Maar ach wat zijn nou een paar maanden/ misschien een jaar op een heel hondenleven
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ja, en?
Als jij goed gelezen had dan had je kunnen lezen dat hier op het forum echt wel meer honden zijn die in twee weken tijd zindelijk waren, en dat mijn Beau echt niet de enige is die al na twee weken zindelijk was.
Ook weet ik dat kleine hondjes moeilijker zindelijk worden, dit weet ik uit mijn omgeving die ook malthezers en yorkies hebben.
Ik zeg toch ook nergens dat er geen enkele hond binnen twee weken zindelijk is? Ik zeg alleen dat die honden een uitzondering op de regel zijn. En om jou je eigen sneer dan maar terug te geven; dat had je ook gezien als je goed gelezen had
Veel honden doen er gewoon wat langer over. En ik viel een beetje over de toon van je eerste bericht. Die kwam namelijk over alsof het toch wel een beetje stom is als je je hond niet in twee weken zindelijk hebt. En dat is het niet, maar veel mensen die voor het eerst een hond hebben voelen zich wel een beetje stom als hun pup met 3 maanden nog in huis plast, en die hebben het dan juist nodig om te horen dat heel veel honden er gewoon wat langer over doen.
Geloof dat onze teckel pup er heeeeel lang over gaat doen het kan hem in het geheel niet boeien waar die plast of poept. En ongelukjes negeren wij en buiten iets doen wordt de hemel in geprezen met lekkers maar toch....
En onze herders hadden na een aantal weken toch wel een aardig idee waar er wat moest gebeuren op ongelukjes na...
Zindelijkheid, wat is dat? De enige die in dit huis zindelijk is geworden ben ik. Ik heb perfect geleerd welk draaitje of piepje aangeeft dat er geplast moet worden en probeer dan ook nog eens op tijd buiten te staan. De enige die hier dus zindelijkheidstraining gekregen heeft ben ik. Het werpt overigens wel langzaam zijn vruchten af...heel langzaam!
chaos schreef:Geloof dat onze teckel pup er heeeeel lang over gaat doen het kan hem in het geheel niet boeien waar die plast of poept. En ongelukjes negeren wij en buiten iets doen wordt de hemel in geprezen met lekkers maar toch....
Zoals Rien Poortvliet al liet zien in "Braaf" is het makkelijker om te zien wanneer een hond met normale beenlengte gaat hurken dan wanner een kortpotige hond dat doet.
Mijn cattledog had een vreemde manier van gaan zitten, die heeft heel wat keren buiten gestaan terwijl ze helemaal niet moest plassen, ze wou gewoon zitten
Meeste honden worden met een maand of 6-8 vanzelf helemaal zindelijk(ik bedoel dat de ongelukjes snel afnemen, je moet er wel iets aan doen).
Als je je dat realiseert wordt je er ook wat minder gestressed van.
Takkie slaapt nu meestal de nacht door, alleen als ik hem 's avonds in de tuin heb gedaan ipv met hem buiten lopen, moet hij 's nachts nog wel eens naar buiten
Balou die was in twee weken ook zindelijk, nu met Kobus dachten we ook dat we heb lekker snel zindelijk zouden krijgen maar dat viel tegen.
HIj is nu 32 weken en nu pas kan ik zeggen hij is zindelijk
vinkje schreef:
bedoel je daarmee dat mensen wiens hondje er (veel) langer over doet er niets voor over hebben? of het helemaal verkeerd aanpakken?
Nee dat bedoel ik zo niet dat mensen wiens hondje er veel langer over doet er niets voor over hebben. Maar ik was zo gek en had er de tijd voor om met Beau elke 10 minuten a een kwartier hier achter naar buiten te gaan. En ik heb echt al wel meer puppen groot gebracht hoor, denk ook wel dat ik een heel stukkie ouder ben dan jij Inge.
Nee leeftijd doet ook niet ter zake, maar ik wil hiermee aangeven dat ik toch al heel wat hondjes in mijn leven gehad heb, vroeger bij ons thuis, en later ook, en allemaal als pup bij ons gekomen, gestorven door ziekte of ouderdom. Toen ik jonger was had ik hier ook meerdere honden rond lopen, maar een is voor mij nu genoeg.
Maar het valt mij op dat die kleine hondjes veel moeilijker zindelijk te maken zijn dan grotere honden.
Nee leeftijd doet ook niet ter zake, maar ik wil hiermee aangeven dat ik toch al heel wat hondjes in mijn leven gehad heb, vroeger bij ons thuis, en later ook, en allemaal als pup bij ons gekomen, gestorven door ziekte of ouderdom. Toen ik jonger was had ik hier ook meerdere honden rond lopen, maar een is voor mij nu genoeg.
Maar het valt mij op dat die kleine hondjes veel moeilijker zindelijk te maken zijn dan grotere honden.
Misschien even in het discussieforum zetten kunnen we even vergelijken met kleine en grotere honden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Misschien ook iets te maken met het feit dat een ongelukje van een kleiner ras wat sneller over het hoofd wordt gezien....bedoel maar er is nogal een verschil tussen een grote boodschap van een leonberger en dat van een teckel.
Duncan is nu een goeie 4 maand en ik durf hem nu wel zindelijk te noemen. Ik denk dat het ook een beetje afhangt van wat de fokker ermee doet. Bij onze fokker werd het ze daar al gewoon gemaakt om buiten te plassen. Toen hij op 9 weken bij ons kwam, had hij dus wel de reflex buiten te plassen. Na een maandje deed hij enkel nog een plas als hij opgewonden was of zo (als we onze jas aandeden om te gaan wandelen). Kak heeft hij nooit binnen gedaan. Uitgezonderd twee keer toen hij diarree had, maar dat telt niet echt vind ik. Nu heeft hij een kakroutine van 3 maal per dag. Dat is wel handig. Maar als je hondje nog maar 9 weken is, moet je je al helemaal geen zorgen maken. Tijd genoeg.