Martijn schreef:miranda sabine schreef:
wou dat vind ik nog eens knap dat jij gedachten kan lezen
Ik reageer op wat jij, letterlijk, zegt.
dit is nu mijn derder werkhond en het waren alledrie hele fijne kameraden ik vind jou gedachten gang erg ziek als je denkt dat ik mijn pup in de bench donder
Oh je hebt geen bench? Waarom zeg je dan van wel?
En over zieke gedachtegangen kun jij het beter niet gaan hebben met je schreeuwende hondenbaby op de achtergrond.
ik zeg alleen dat even laten gillen geen kwaad kan
Dat kan het en dat doet het wel.
Je bent de enige waar een jonge pup zijn zekerheid aan kan ontlenen en door hem in zijn angst te negeren laat je je als onbetrouwbaar zien.
Ik zeg niet dat je angst moet belonen hoor, je moet het voorkomen!
Pups horen niet te krijsen. Dat kan elke idioot op zijn klompen aanvolene. Maar ja...als de puppycursus juf het zegt.....
en de leidster van mijn puppy cursus is het hier roerend mee eens omdat ik hond heb die wel duidelijk leiding nodig heeft
Een pup in een kooitje laten schreeuwen om hulp heeft niets maar dan ook echt helemaal niets met leiding geven te maken.
gewoon met nu al consequent zijn misschien een moeilijk woord voor je en dat je het niet helemaal snapt maar dat moet je er eens en hondenopvoed boek bij pakken of op een cursus langs gaan dan vertellen ze je hetzelfde
Consequent zijn betekent niet dat je je als een teringlijer naar je pup hoeft op te stellen.
En bedankt voor de tip maar ik heb geen cursus nodig om mijn honden gehoorzaam te krijgen en als jij mij een boek kunt noemen waarin staat dat je je hond tot fijne kameraad maakt door hem als pup weg te sluiten en zijn geroep om hulp te negeren kom ik je een doos gebak brengen.
En dit is de laatste reactie want eerlijk gezegd word ik er changerijnig van als ik er aan denk dat er jouw soort dierenbeulen met jonge pups in hun klauwen rondlopen.
ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond in de bench donder dat maakte jij ervan maar ik ben blij dat jij het allemaal zo goed weet dan mag je wat mij betreft alle honden in nederland komen opvoeden
en als je een makkelijk ras hebt dan is het altijd makkelijk praten en als je denkt dat ik een dierenbeul ben
ik heb alles voor die hond over maar dat wil niet zeggen dat ik hem de leiding in mijn huishouding hoef laten over te nemen en als jij vind dat de hond dat wel mag wens ik je veel succes een hond is een hond en moet opgevoed worden en als ik jou verhalen steeds lees denk ik jak zo uit het boekje
mijn hond heeft de grootste bench die er is omdat ik vind dat hij de ruimte moet krijgen als ik er even niet ben hij heeft alle speeltjes die er bijna te krijgen zijn en is bovendien ook nog eens al stontverwend maar hij weet donders goed wat wel en niet mag het is geven en nemen net als in ieder andere relatie alleen in deze relatie ben ik de roedelleider en zitten we niet op gelijk niveau want die verantwoordelijkheid mag je vind ik de hond geven en toe kennnen, je mag van een hond niet verwachten wat je van een baby kan verwachten je kunt ze dingen aanleren en afleren ik ga voor het aanleren zodat ik positief met hem bezig ben en niet steeds foei, stout of andere onzin hoef te roepen, als de hond kon praten en je zou vragen hoevaak hij hier gestraft is komt hij niet verder dan twee keer en onder straffen valt voor mij op de grond drukken zoals zijn eigen moeder dat zou doen dus niets niet dierenbeul je mag wel een beetje uit kijken met die grote mond van je dat siert je voor geen meter
je hoeft het echt niet met me eens te zijn ben ik ook niet met jou ik verwacht ook niet dat ik hier dikke vrienden maak
WAT IK WEL VERWACHT IS DAT MEN MET EEN BEETJE RESPECT MET ELKAAR OMGAAT EN ELKAAR PROBEERT TE HELPEN MET DE DAGELIJKSE PROBLEEMPJES.