Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench treaining???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miranda sabine schreef:
als je een leuke kameraard wil hebben van een nogal eigenwijs en werklustig ras zul jij dus duidelijk de leiding moeten nemen
Je neemt geen leiding als je de hond in de bench doet, integendeel zelfs zou ik zeggen.

Leiding nemen en de baas zijn heeft met heel andere dingen te maken.

Anne
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

Martijn schreef:
miranda sabine schreef:
Martijn schreef:Gadver..ik begrijp niet waarom sommige mensen een hond nemen als ze speelgoed willen hebben.

Regel voor de toekomst; als je een lolletje wilt wat je zonder protest op kunt ruimen moet je speelgoed nemen. Een treintje ofzo, of een pop.
Als je je huis wilt delen met een ander levend wezen, ook als het je niet uitkomt, is een hond eventueel aan de orde.

Zo moeilijk is dat niet.
als je een leuke kameraard wil hebben van een nogal eigenwijs en werklustig ras zul jij dus duidelijk de leiding moeten nemen
Een pup in een bench donderen en laten gillen omdat hij het niet begrijpt is geen leiding nemen. Leiding nemen is de pup opvoeden zodat hij zonder caviakooi kan en zeker genoeg is dat hij niet gaat krijsen.

Maar goed, ik ken jouw gedachtengang. Sommige mensen denken dat duidelijk bieden betekent dat je wreed moet zijn.

wou dat vind ik nog eens knap dat jij gedachten kan lezen dit is nu mijn derder werkhond en het waren alledrie hele fijne kameraden ik vind jou gedachten gang erg ziek als je denkt dat ik mijn pup in de bench donder
ik zeg alleen dat even laten gillen geen kwaad kan en de leidster van mijn puppy cursus is het hier roerend mee eens omdat ik hond heb die wel duidelijk leiding nodig heeft en dit heeft niets te maken dat hij niets mag maar gewoon met nu al consequent zijn misschien een moeilijk woord voor je en dat je het niet helemaal snapt maar dat moet je er eens en hondenopvoed boek bij pakken of op een cursus langs gaan dan vertellen ze je hetzelfde
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef:
Je neemt geen leiding als je de hond in de bench doet, integendeel zelfs zou ik zeggen.

Leiding nemen en de baas zijn heeft met heel andere dingen te maken.

heb ook niet gezegd dat ik de baas wil zijn maar er is hier wel een duidelijke roedelpositie nodig en dat is voor elke hond heel belangrijk

Ann
miranda sabine
Vaste gebruiker

bobientje schreef:
miranda sabine schreef:
bobientje schreef:
miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angsten aan over gehouden de hond beslist niet onder geen voorwaarde als je de hond al langer helpt en zijn lichaamstaal herkent kun je reageren op het geen wat hij doet en anders ben jij nog steeds de baas anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:
hoe oud is je hond?
mijn pup is nu 14 weken hoezo?
nou als hij nog zo jong is moet hij nog heel veel leren toch? je kunt nou toch nog niet weten of hij op doe manier een leuke hond wordt? hij is nog maar 14 weken!
en iets leren, dat kan op meerdere manieren.
mijn hond is een bearded collie en nee, die staan niet bekend dat ze moelijk zijn. maar slim zijn ze wel en kunnen dus over je heen gaan lopen. en zo heeft elk ras wel zijn specifieke kenmerken.
bij bobbie heb ik de bench training wel rustig aangepakt, niet laten janken , eerst deurtje open, lekkers geven in de benc etc. en hij gaat ook zonder problemen de bench in op deze manier. dat heeft mischien dan iets meer tijd gekost maar is wel gelukt. hij hoeft overigens van mij nooit in de bench als ik thuis ben, en ik heb de bench nog wel maar hij hoeft er niet meer in want hij kan best los in huis, dit terzijde.maar hij is een hele leuke hond, geloof mij.

hoe denk je dat ik dat gedaan heb dan gewoon er in donderen echt niet ben er zelfs in gaan zitten en bij hem gebleven toen hij sliep om die bench veilig te maken erg vreemd dat sommige mensen conclusies gaan trekken zonder eerst de feiten te weten
hij kan op het moment op sommige dagen ook zonder de bench en op andere niet en hij krijgt er echt voor op zijn flikker als het een keeer niet goed gaat hij blijft immers een pup en dat ben ik me heel goed bewust ondanks wat andere mensen denken
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
miranda sabine schreef:als je de hond nu al laat beslissen of jij wel of niet weggaat en of hij wel of niet in de bench gaat dan bepaalt hij toch wat er gebeurd en misschien gaat dat met een zachtaardige golden retriever wel goed maar als een een hond hebt die wat eigenwijzer is heeft deze dua la vanaf pups zijn aan al duidelijke leiding nodig en denk maar niet dat ik het niet zielig vind als hij jankt ik vind het verschrikkelijk en mijn vriend nog veel erger maar na een weekje doorzetten vindt hij het nu geen probleem en nog veel belangrijker wij hebben even een uurtje voor ons zelf.
Jij hebt duidelijk geen weet van hoe een hond werkt. Je snapt er niets van. Een gillende pup wil niets beslissen, een gillende pup is bang.
Dat hij er niets aan over heeft gehouden?? Ik hoop het..angsten kunnen zich soms pas laten zien als de hond richting volwassenheid gaat.

wou goed van je dit is mijn derde werkhond en mijn vierde die lekker bij ons thuis komt dus ik snap niets van honden tuurlijk is een gillenden hond bang maar een baby laten huilen kan ook even geen kwaad en aangezien we hier toch honden met baby's aan het vergelijken zijn. ik heb ook nergens gezegd dat je een pup uren moet laten gillen jammer dat mensen te snel conclusies trekken en erg jammer dat er alleen maar mensen op dit forum zijn die vinden dat ze het zo geweldig doen
kan trouwens niet geloven dat er geen mensen zijn die niet eens gek worden van hun pup
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angsten aan over gehouden de hond beslist niet onder geen voorwaarde als je de hond al langer helpt en zijn lichaamstaal herkent kun je reageren op het geen wat hij doet en anders ben jij nog steeds de baas anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:
ik reageerde op dit verhaal, dat er meer manieren zijn. that's it. mag jij me vertellen wat ik voor conclussie trek. en ik heb nooit beweerd dat mijn manier de enige juiste is of dat ik alle wijsheid in pacht heb m.b.t honden.
heb ik gezegd dat je je hond in de bench hebt gedonderd? dacht het niet
jou manier is niet de mijne. en ik wilde ook ff duidelijk hebben dat je met langzaam opbouwen dit ook kunt bereiken.
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

bobientje schreef:
ik reageerde op dit verhaal, dat er meer manieren zijn. that's it. mag jij me vertellen wat ik voor conclussie trek. en ik heb nooit beweerd dat mijn manier de enige juiste is of dat ik alle wijsheid in pacht heb m.b.t honden.
heb ik gezegd dat je je hond in de bench hebt gedonderd? dacht het niet
jou manier is niet de mijne. en ik wilde ook ff duidelijk hebben dat je met langzaam opbouwen dit ook kunt bereiken.

natuurlijk mag je reageren daarvoor is dit forum en jou manier is ook duidelijk niet de mijne en wij hebben hem echt niet meteen voor en uur in bench gedaan ook wij hebben dit netjes opgebouwd en uitgebouwd ik reageerde alleen omdat ik vind dat mensen erg heftig reageren en ik niet echt de indruk krijg dat zij ( in het algemeen) er wel in verdiept hebben
mijn reactie was niet alleen voor jou
miranda sabine
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
miranda sabine schreef: wou dat vind ik nog eens knap dat jij gedachten kan lezen
Ik reageer op wat jij, letterlijk, zegt.
dit is nu mijn derder werkhond en het waren alledrie hele fijne kameraden ik vind jou gedachten gang erg ziek als je denkt dat ik mijn pup in de bench donder
Oh je hebt geen bench? Waarom zeg je dan van wel?
En over zieke gedachtegangen kun jij het beter niet gaan hebben met je schreeuwende hondenbaby op de achtergrond.
ik zeg alleen dat even laten gillen geen kwaad kan
Dat kan het en dat doet het wel.
Je bent de enige waar een jonge pup zijn zekerheid aan kan ontlenen en door hem in zijn angst te negeren laat je je als onbetrouwbaar zien.

Ik zeg niet dat je angst moet belonen hoor, je moet het voorkomen!
Pups horen niet te krijsen. Dat kan elke idioot op zijn klompen aanvolene. Maar ja...als de puppycursus juf het zegt.....:kotz:
en de leidster van mijn puppy cursus is het hier roerend mee eens omdat ik hond heb die wel duidelijk leiding nodig heeft
Een pup in een kooitje laten schreeuwen om hulp heeft niets maar dan ook echt helemaal niets met leiding geven te maken.
gewoon met nu al consequent zijn misschien een moeilijk woord voor je en dat je het niet helemaal snapt maar dat moet je er eens en hondenopvoed boek bij pakken of op een cursus langs gaan dan vertellen ze je hetzelfde
Consequent zijn betekent niet dat je je als een teringlijer naar je pup hoeft op te stellen.
En bedankt voor de tip maar ik heb geen cursus nodig om mijn honden gehoorzaam te krijgen en als jij mij een boek kunt noemen waarin staat dat je je hond tot fijne kameraad maakt door hem als pup weg te sluiten en zijn geroep om hulp te negeren kom ik je een doos gebak brengen.

En dit is de laatste reactie want eerlijk gezegd word ik er changerijnig van als ik er aan denk dat er jouw soort dierenbeulen met jonge pups in hun klauwen rondlopen.
ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond in de bench donder dat maakte jij ervan maar ik ben blij dat jij het allemaal zo goed weet dan mag je wat mij betreft alle honden in nederland komen opvoeden
en als je een makkelijk ras hebt dan is het altijd makkelijk praten en als je denkt dat ik een dierenbeul ben :kotz:
ik heb alles voor die hond over maar dat wil niet zeggen dat ik hem de leiding in mijn huishouding hoef laten over te nemen en als jij vind dat de hond dat wel mag wens ik je veel succes een hond is een hond en moet opgevoed worden en als ik jou verhalen steeds lees denk ik jak zo uit het boekje
mijn hond heeft de grootste bench die er is omdat ik vind dat hij de ruimte moet krijgen als ik er even niet ben hij heeft alle speeltjes die er bijna te krijgen zijn en is bovendien ook nog eens al stontverwend maar hij weet donders goed wat wel en niet mag het is geven en nemen net als in ieder andere relatie alleen in deze relatie ben ik de roedelleider en zitten we niet op gelijk niveau want die verantwoordelijkheid mag je vind ik de hond geven en toe kennnen, je mag van een hond niet verwachten wat je van een baby kan verwachten je kunt ze dingen aanleren en afleren ik ga voor het aanleren zodat ik positief met hem bezig ben en niet steeds foei, stout of andere onzin hoef te roepen, als de hond kon praten en je zou vragen hoevaak hij hier gestraft is komt hij niet verder dan twee keer en onder straffen valt voor mij op de grond drukken zoals zijn eigen moeder dat zou doen dus niets niet dierenbeul je mag wel een beetje uit kijken met die grote mond van je dat siert je voor geen meter

je hoeft het echt niet met me eens te zijn ben ik ook niet met jou ik verwacht ook niet dat ik hier dikke vrienden maak :evil:

WAT IK WEL VERWACHT IS DAT MEN MET EEN BEETJE RESPECT MET ELKAAR OMGAAT EN ELKAAR PROBEERT TE HELPEN MET DE DAGELIJKSE PROBLEEMPJES.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

miranda sabine schreef:en als je een makkelijk ras hebt dan is het altijd makkelijk praten en als je denkt dat ik een dierenbeul ben :kotz:
De reactie van pups die voor het eerst alleen moeten leren blijven is universeel. Iedere pup is afhankelijk, iedere pup zet het dus op een gillen als hij denkt verlaten te zijn. Daar hangt zijn voortbestaan vanaf. Reageert er namelijk niemand op gegil dan gaat de pup dood.
Je snapt dus de angst waarvanuit een pup gilt, je snapt dat dus ook dat je verhaal over leiding geven onzin is en ook dat het geen hol uitmaakt of je een mechelaarpupje hebt dat zich verlaten voelt of een Chihuahuapupje.
Beide pups zijn namelijk gewoon honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Je zwetst mirandasabine; bent behoorlijk de draad kwijt. Iedere hond is op te voeden zonder bench. Het is maar net waar je zelf de prio's legt en hoeveel tijd en energie je er zelf in wilt steken. Dat het ene ras makkelijker is met de aanpassing in een bench dan de ander, is slap gelul in de ruimte. JUIST een golden of een lab bv. hebben een grote behoefte aan vrijheid en vinden het NIET prettig in een bench. Maar dat geldt uiteraard voor iedere hond.
miranda sabine
Vaste gebruiker

Golden Stanley schreef:Je zwetst mirandasabine; bent behoorlijk de draad kwijt. Iedere hond is op te voeden zonder bench. Het is maar net waar je zelf de prio's legt en hoeveel tijd en energie je er zelf in wilt steken. Dat het ene ras makkelijker is met de aanpassing in een bench dan de ander, is slap gelul in de ruimte. JUIST een golden of een lab bv. hebben een grote behoefte aan vrijheid en vinden het NIET prettig in een bench. Maar dat geldt uiteraard voor iedere hond.
zeg ook helemaal niet dat het niet zonder de bench te doen is heb je mij niet zien schrijven geen bijzaken gaan verzinnen aub we hebben hem nu 2 maanden en hij krijgt echt al mijn energie heb nog geen dagje voor mij zelf gehad, maar heb er nog geen moment spijt van. het trouwens geen slap gelul de bench biedt veiligheid en geeft een eigen plek voor de hond en het is per hond verschillend of het nodig is of niet en ik ben blij dat ik hem heb. ps heb geen golden retrevier maar een herder
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
miranda sabine schreef:en als je een makkelijk ras hebt dan is het altijd makkelijk praten en als je denkt dat ik een dierenbeul ben :kotz:
De reactie van pups die voor het eerst alleen moeten leren blijven is universeel. Iedere pup is afhankelijk, iedere pup zet het dus op een gillen als hij denkt verlaten te zijn. Daar hangt zijn voortbestaan vanaf. Reageert er namelijk niemand op gegil dan gaat de pup dood.
Je snapt dus de angst waarvanuit een pup gilt, je snapt dat dus ook dat je verhaal over leiding geven onzin is en ook dat het geen hol uitmaakt of je een mechelaarpupje hebt dat zich verlaten voelt of een Chihuahuapupje.
Beide pups zijn namelijk gewoon honden.
precies een hond is een hond en geen mens laat dat even duidelijk zijn
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

miranda sabine schreef:
Golden Stanley schreef:Je zwetst mirandasabine; bent behoorlijk de draad kwijt. Iedere hond is op te voeden zonder bench. Het is maar net waar je zelf de prio's legt en hoeveel tijd en energie je er zelf in wilt steken. Dat het ene ras makkelijker is met de aanpassing in een bench dan de ander, is slap gelul in de ruimte. JUIST een golden of een lab bv. hebben een grote behoefte aan vrijheid en vinden het NIET prettig in een bench. Maar dat geldt uiteraard voor iedere hond.
zeg ook helemaal niet dat het niet zonder de bench te doen is heb je mij niet zien schrijven geen bijzaken gaan verzinnen aub we hebben hem nu 2 maanden en hij krijgt echt al mijn energie heb nog geen dagje voor mij zelf gehad, maar heb er nog geen moment spijt van. het trouwens geen slap gelul de bench biedt veiligheid en geeft een eigen plek voor de hond en het is per hond verschillend of het nodig is of niet en ik ben blij dat ik hem heb. ps heb geen golden retrevier maar een herder
Weet ik.... je maakte een verwijzing naar en daar reageer ik op.
Maakt me nogal pissig dat goldens omschreven worden als zeer makkelijk etc. Het zijn honden met eigen karakters en zeker niet makkelijk. De bench is er puur voor de gemakzucht van een eigenaar die het er niet voor over heeft wat meer creativiteit te verzinnen tijdens de opgroei van een pup. Als het in jouw situatie werkt prima, maar hou wel rekening met zaken als gedragsherkenning etc. Het verhaal wat Eline probeert duidelijk te maken, klopt nl. als een bus.
miranda sabine
Vaste gebruiker

Golden Stanley schreef:
miranda sabine schreef:
Weet ik.... je maakte een verwijzing naar en daar reageer ik op.
Maakt me nogal pissig dat goldens omschreven worden als zeer makkelijk etc. Het zijn honden met eigen karakters en zeker niet makkelijk. De bench is er puur voor de gemakzucht van een eigenaar die het er niet voor over heeft wat meer creativiteit te verzinnen tijdens de opgroei van een pup. Als het in jouw situatie werkt prima, maar hou wel rekening met zaken als gedragsherkenning etc. Het verhaal wat Eline probeert duidelijk te maken, klopt nl. als een bus.
heb geen ras genoemd wat makkelijk heb gezegd als je een makkelijk ras hebt kan het wat uitmaken
ken ook genoeg golden retrievers die het leven van hun baasje zuur hebben gemaakt
ik heb de bench niet voor gemakzucht ik heb hem om de hond rust te gunnen. hij raakt soms zo vermoeid dat hij over zijn slaap heen is het is dan net een vliegend hert knald overal tegen aan ed ik doe hem dan in de bench en moet hij zich wel aan zijn vermoeidheid overgeven hij slaapt echt binnen 2 minuten
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

De bench is er puur voor de gemakzucht van een eigenaar die het er niet voor over heeft wat meer creativiteit te verzinnen tijdens de opgroei van een pup
Ja, nou dit vinnik dan dus ook weer gelul. Tis weer echt zo'n dooddoener in een discussie. Bovendien laat het mensen die kiezen voor benchgebruik, compleet níet in hun waarde. Je kan ervoor kiezen of niet, elk met je eigen motivatie. Maar puur gemakzucht vind ik weer èrg kort door de bocht. Wat zeg ik? Daar is nog geen bocht in te bekennen.
sample
Zeer actief

Ben ik het niet mee eens, en ik vind ook dat dat het discussiepunt niet is. Dat is een waardeoordeel wat hier helemaal niet van belang is. Je mag het wel vinden, tuurlijk, maar daar schiet de topicopener niks mee op.

Dan krijg je namelijk weer zo'n welles nietes bench discussie.
starfleet
Erelid

Martijn schreef:
Jaaaahaaaaa....fikkie gaat er zelf in liggen. Maar als die bench er nooit geweest was was hij echt niet ongelukkig geweest.
En een veilig plekje heeft geen deur die op slot kan nodig.

Het ligt er maar net aan hoe er gebruik van wordt gemaakt denk ik. Vroeger deed je een hond die nog zichzelf of je huisraad in gevaar bracht 's nachts in de bijkeuken of keuken. Dat is van alle tijden.

Het te pas en onpas in de bench stoppen omdat de eigenaar de handen vrij wil hebben als alternatief voor opvoeden of eigen aanwezigheid, daar heb ik wel wat tegen.

En voor sommige honden werkt het goed, veplicht even rust in de bench. Voor de onze niet, die ging huilen als een grote wolf toen ze merkte dat de deur op slot was en ik kan daar niet tegen. Als ze in de sloopperiode komt, kan ze in de keuken als ik eens wegben.

Anne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

miranda sabine schreef:[het trouwens geen slap gelul de bench biedt veiligheid en geeft een eigen plek voor de hond en het is per hond verschillend of het nodig is of niet en ik ben blij dat ik hem heb.
Ja, daarom brullen ze ook zo in het begin :roll: . Geen enkele hond heeft een bench nodig.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

een bench is er gewoon voor het gemak van de baas, zodat de pup/hond niks kan slopen of of de baas lastig kan vallen en niet omdat hij het nodig heeft. Al die fraaien verhalen waarmee de bench wordt aangeprezen zijn wat mij betreft niet nodig.

Ik snap best de je als baas niet wilt dat je pup/hond spulletjes sloopt, en ook dat je soms je handen vrij wilt hebben. Persoonlijk vind ik de bench van alle oplossingen de slechtste, maar als mensen hem dan toch gebruiken, doe het dan maar volgens de boekjes.

En niet te lang a.u.b. Als de hond er 's nachts in moet, als je een boodschap doet, als je een halve dag moet werken, als je even stofzuigen moet, enz. dan zit-ie er al met al wel heel lang in opgesloten.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoie schreef:een bench is er gewoon voor het gemak van de baas, zodat de pup/hond niks kan slopen of of de baas lastig kan vallen en niet omdat hij het nodig heeft. Al die fraaien verhalen waarmee de bench wordt aangeprezen zijn wat mij betreft niet nodig.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik ben niet fel anti-bench, maar feit blijft dat het in de eerste plaats handig is voor de baas. Met Moos heb ik kort een bench gebruikt, helemaal volgens de boekjes heel langzaam laten wennen, en hij werd knettergek in dat ding. Toen heb ik de bench de deur uit gedaan, en bij Saar meteen zonder bench.
En Saar is een hele stabiele gelukkige pup; kan zelf kiezen waar ze wil gaan liggen, en waar ze zich dus het prettigst voelt. Bovendien kan ze er ook voor kiezen om samen met Moos ergens te liggen i.p.v helemaal alleen in de bench.

Als ik weg ben (tot nu toe niet langer dan een uur) zijn Moos en Saar samen in de gang en in de huiskamer (de slaapkamer is voor de katten). Alles wat gesloopt zou kunnen worden staat nu gewoon even niet in mijn huis. Schoenen worden weggezet voordat ik de deur uitga, en alles wordt verder netjes hoog opgeruimd. Kost 5 min. extra werk voordat je weggaat, en de hondjes kunnen gewoon lekker los in huis!
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

even voor alle duidelijkheid

mijn hond zit s'nachts in de bench omdat ik hem om verschillende redenen niet op de slaapkamer wil hebben. als hij s'nachts blaft gaat eens van ons kijken wat er aan de hand is en gaat even met hem uit
overdag zit hij voor zijn rustmomenten in de bench dit houdt in dat als hij als een gek door de kamer vliegt gaat hij in de bench met de deur dicht op het moment dat hij slaapt gaat de deur zachtjes open de deur
zit dus maximaal tien minuten dicht dat kan naar mijn idee geen kwaad overdag ben ik nooit meer dan twee uur weg als hij geen sloopdrift heeft blijft hij los heeft hij dit wel gaat hij in de bench of hij gaat naar mijn moeder ben ik thuis dan is hij de hele dag bijna los ook als ik boven ben
ik vind het helemaal niet erg als er spullen sneuvelen maar meneer heeft
het voorzien op kabels zelfs als ze goed verstopt of vastgeplakt of in een kabelgoot liggen, alles wat niet aangesloten hoeft te zijn zit dit dus ook niet maar sommige stekkers moeten in het stopcontact blijven zitten en omdat ik geen zin heb om mijn pup dood of in shock in de kamer te vinden gaat hij dus in de bench voor zijn eigen veiligheid ben hem aan het leren dat hij eraf moet blijvenzodat het grote gevaarte de kamer uit kan maar tot die tijd vind ik dat het mijn verantwoordlijkheid is om te zorgen dat mijn pup veilig thuis kan zijn mocht iemand het nu nog niet begrijpen dat ik dus blij met met de bench uitvinding is dat erg jammer, maar ik maak aan deze doobloedende discussie over wel of niet gebruik van een bench geen woord meer vuil
sample
Zeer actief

maar ik maak aan deze doobloedende discussie over wel of niet gebruik van een bench geen woord meer vuil
maui
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

sample schreef:
maar ik maak aan deze doobloedende discussie over wel of niet gebruik van een bench geen woord meer vuil
maui
:denken:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoie schreef:
maui
:denken:[/quote]

Tis een Hagenees denk ik.

Anne
Plaats reactie