Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench treaining???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

bench treaining???

Ongelezen bericht door ajnos »

Hoi!

Hoe gaat bench training? Onze pup wil niet in een dichte bench (type sky kennel) zijn. Ze gaat er wel vanzelf in liggen als ze wil slapen! Ze heeft namelijk al wel door dat de kinderen haar dan met rust laten!
Maar wij willen haar er voorlopig ook in zetten als we eten...om geschooier rond de tafel te voorkomen! maar ook voorlopig als we weg zijn en straks ook 's nachts!
Maar vanmiddag moest ik haar noodgedwongen voor het eerst langer alleen laten dan ze tot nu toe gewent was...en ze heeft de hele buurt bij elkaar geblaft! Zo ook tijdens het eten. (vooal 's morgens!) accepteerd ze de bench niet en gaat dan hard piepen...wij negeren dat en houden het eten zo kort mogenlijk...maar de rest v/d dag vind ze het goed....'s morgens niet!
HELP! Wat kan ik doen??

Groetjes Sonja
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eerst maar wat praktische vragen; waar staat die bench, wordt het pupje begroet en uit de bench gelaten 's morgens, is het al uit geweest, heeft het al gegeten?
Je kan er voor kiezen om de bench in de huiskamer te plaatsen als jullie gaan eten. Dan zet je het eten van de pup erin (bv. gevulde kong) zodat hij aanleert dat als jullie eten hij moet wachten en zichzelf bezig moet houden. Met benchtraining kan ik je niet helpen verder. Ben nogal anti-bench.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Op mijn site staat onder de knop opvoeding een stuk over benchtraining, misschien heb je er wat aan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Als dat kleine ding de hele buurt bij elkaar heeft geblaft, is dat niet goed. Dan kan je beter helemaal overnieuw beginnen.
Bouw het voorzichtig op, je kan niet van een 9 weken oude pup verwachten dat ze de bench meteen prettig vindt, zeker niet in een dichte bench.
Maak het zo leuk mogelijk, verstop koekjes in de bench, geef het eten in de bench, gevulde kong.
Wij hebben Nanou eerst goed laten wennen voordat het deurtje überhaupt dichtging. Daarna pas een keer begonnen met het wennen als wij niet in de kamer waren en zo elke keer stapje verder.
Waarom moet ze nu al in de bench als jullie gaan eten? Het heeft best wel een tijdje geduurd voordat Nanou aan de bench gewend was en dus de eerste tijd gewoon tijdens eten vrij laten lopen. Meestal ging ze gewoon onder een vd stoelen slapen.Nanou is nu 16 weken en gaat nu eigenlijk pas de laatste maand op haar "plaats" als wij gaan eten. Het deurtje blijft gewoon open staan en ze komt er niet uit zonder dat wij het zeggen.
Het heeft tijd nodig voordat ze die dingen een beetje gaan begrijpen en dat moet langzaam opgebouwd worden. Het zijn nog babies.
De bench zou je anders ook de eerst paar weken s'nachts op de slaapkamer kunnen zetten naast bed.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Even een vraagje tussendoor: een sky kennel is toch een reisbench? Is die niet veel te klein, of heb je een heel erg klein hondje?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hanneke2 schreef:Even een vraagje tussendoor: een sky kennel is toch een reisbench? Is die niet veel te klein, of heb je een heel erg klein hondje?
Een sky-kennel of een vari-kennel heb je in verschillende maten, ook grote :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als jullie gaan eten kan je een lekkere kong of kluif in de bench leggen. Komt ze ermee uit, sta je even op, legt hem weer in de bench en zeg:"Kluiven bench" of zoiets. Kan ze jullie wel zien als jullie zitten te eten, want dat vind ik een voorwaarde. Het deurtje gewoon openlaten.

Voor langere tijd weg, heeft wat meer tijd/opbouw nodig met een pup. Alle kans dat ze ook blaft en jankt als je weg gaat en je doet haar niet in de bench.

's nachts zou ik de kennel gewoon boven neerzetten voorlopig, dan ben je er ook snel blij als die moet poepen of plassen. Met een week of 11 kunnen ze vaak wat langer zonder je 's nachts en gaan ze ook langer ophouden.

Anne
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik heb de mijne verteld dat al het eten voor mensen verschrikkelijk slecht is voor honden en dat ze daar heel erg ziek van kunnen worden. Ze laten het dus wel uit hun hoofd om hem iets te geven. En als hij nooit (maar dan ook nooit!) iets krijgt terwijl de kinderen aan tafel zitten zal hij ook niet bedelen.

Verder kan ik je helaas niet helpen. Onze bench-training is uiteindelijk mislukt. En het ruimde wel op toen dat enorme ding uit de kamer weg was. :wink:
ajnos
Vaste gebruiker

[quote="Golden Stanley"]Eerst maar wat praktische vragen; waar staat die bench, wordt het pupje begroet en uit de bench gelaten 's morgens, is het al uit geweest, heeft het al gegeten?
Je kan er voor kiezen om de bench in de huiskamer te plaatsen als jullie gaan eten. Dan zet je het eten van de pup erin (bv. gevulde kong) zodat hij aanleert dat als jullie eten hij moet wachten en zichzelf bezig moet houden. Met benchtraining kan ik je niet helpen verder. Ben nogal anti-bench.[/quote]

Even wat antwoorden dan:
De bench staat in de huiskamer. ("snachts slaapt ze nog in een door boven op de overloop.)
Het pupje wordt eerst uitbundig begroet en in de tuin "uitgelaten". Dan krijgt ze haar eten in de keuken en als de tafel gedekt is, gaan wij eten en zou zei in haar bench "moeten".
We hebben ook geprobeerd de pup eten te geven in de bench...dit vind ze 2 minuten leuk en daarna gaat ze weer piepen en aandacht trekken. Oh ja... wij eten in de huiskamer, dus vanuit haar bench kan ze ons niet zien. (zou DAT het probleem kunnen zijn??)

Mag ik jou tenslotte vragen waarom jij anti bench bent? Enne...hoe heb jij je pup dan zindelijk gekregen als je er niet was? (Wij hebben namelijk geen ruimte om haar in "op te sluiten" als wij weg zijn! Door open keuken en piepkleine...volle gang!)

Ik hoor graag weer van jou/jullie!

Groetjes Sonja
ajnos
Vaste gebruiker

[quote="starfleet"]Als jullie gaan eten kan je een lekkere kong of kluif in de bench leggen. Komt ze ermee uit, sta je even op, legt hem weer in de bench en zeg:"Kluiven bench" of zoiets. Kan ze jullie wel zien als jullie zitten te eten, want dat vind ik een voorwaarde. Het deurtje gewoon openlaten. Anne[/quote]

Nee...ze kan ons dus vanuit haar bench niet zien! Misschien moeten we daar eens mee gaan puzzelen dus! Maar dat zou betekenen dat haar Bench altijd in de keuken zou moeten staan, denk ik dan...of niet! Het lijkt me anders zo'n gesleep als ik telkens de bench ga verplaatsen. Bovendien is het dan ook niet duidelijk meer waar ze nou heen moet, denk ik!

Ik hoop snel van je te horen!
Groetjes Sonja
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Ik zou ze gewoon in de bench doen en zeggen "plaats" en de deur dicht als jij dat wilt. Piept ie, dan negeer je dat gewoon. Jullie zijn de baas!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, het is de bedoeling dat je hond het een leuke plek gaat vinden, dus deurtje dicht en lekker laten piepen is niet echt de manier waarop een hond de bench leuk gaat vinden. :denken:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nanc schreef:Ik zou ze gewoon in de bench doen en zeggen "plaats" en de deur dicht als jij dat wilt. Piept ie, dan negeer je dat gewoon. Jullie zijn de baas!
Het is LEUK om een hond te hebben, maar dat ontgaat jou geloof ik?
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nanc schreef:Ik zou ze gewoon in de bench doen en zeggen "plaats" en de deur dicht als jij dat wilt. Piept ie, dan negeer je dat gewoon. Jullie zijn de baas!
Zo maak je je hond bang om alleen te blijven en hij krijgt angst voor de bench. Niet doen dus!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

onze hond gaat in de bench als ik naar mijn werk ga (nog wel in ieder geval ) en ik zit te denken hoe we dat gedaan hebben maar.. ik weet het niet meer echt. heb hem in ieder geval al zijn lekkers in de bench gegeven en de eerste tijd geen deur dicht gedaan want dan begon hij ook te piepen en janken. dit heeft een paar weken zo gegaan en toen merkte ik ineens dat ik de deur dicht kon doen zonder dat hij begon te janken.
ff nagevraagd bij de buurvrouw maar nee, hij was stil. ik heb er in ieder geval geen "druk"opgelegd, had zoiets van we zien wel of het lukt.
hij heeft het nu precies door als ik naar mijn werk ga want dan zit hij al in de bench. moet zeggen dat ik hem nu al wat meer gewoon "los"laat in huis, het bijterige wordt steeds minder en het gaat steeds vaker goed en ik wil dus dat hij dan gewoon de ruimte heeft als ik wegga.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat ik ook een beetje een rare opmerking vind is "ze heeft dan door dat de kineren haar met rust laten". Je hoort er ook zorg voor te dragen dat je kinderen niet de hele tijd achter een pup aanrennen! Je kinderen moeten leren met een pup/hond om te gaan op een manier die voor beide partijen plezierig is. Het is geen speelgoedje! Goede begeleiding geeft blije kinderen en een blije hond, als je pup zich nu al aan het verstoppen/terugtrekken is voor je kinderen is dat een slecht teken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ajnos schreef:Nee...ze kan ons dus vanuit haar bench niet zien! Misschien moeten we daar eens mee gaan puzzelen dus! Maar dat zou betekenen dat haar Bench altijd in de keuken zou moeten staan, denk ik dan...of niet! Het lijkt me anders zo'n gesleep als ik telkens de bench ga verplaatsen. Bovendien is het dan ook niet duidelijk meer waar ze nou heen moet, denk ik!

Ik hoop snel van je te horen!
Groetjes Sonja
Als ze je vanuit de bench niet kan zien ben je het alleen zijn aan het oefenen zonder dat ze uberhaupt aan de bench gewend is. Dat gaat dus veel te snel. Een pup wen je eerst in de bench met de deur open in dezelfde ruimte alwaar jij je bevindt en dat is dus meestal gewoon in de huiskamer..of je moet de hele dag in de keuken zijn, maar anders dus gewoon in de huiskamer.
Pas als de pup vrijwillig lekker de bench opzoekt om in te slapen en ook blijft liggen als jij door de kamer loopt kan je in jouw bijzin af en toe even het deurtje sluiten als ze bv eet. Dat bouw je langzaam en voorzichtig uit.Als jij de kamer uit kan terwijl ze in de bench ligt met de deur open kan je gaan oefenen met dat je de kamer 2 tellen uitgaat als het deurtje dicht is. Gejammer duidt aan dat je te snel gaat en dan moet je dus een stapje terug.
Pups kunnen verlatingsangst krijgen als je ze opsluit of wegsluit. Het is dus belangrijk dit soort dingen kalm en rustig aan te leren.
Een hond, die geen stress opbouwt tijdens het alleen zijn, daar heb je echt een heel hondenleven profijt van en is echt de investering waard!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ajnos
Vaste gebruiker

Hoi!

Ik heb veel van jullie adviezen ter harte genomen en ik moet zeggen: het gaat nu heel goed! Ze slaapt nu beneden in de bench (deurtje toe) en dat is geen probleem. Ook als we weg zijn zit ze in de bench en ook dat gaat nu goed! Ze piept niet meer en heeft er ook geen moeite mee dat ze er af en toe in moet!

Iemand schreef:
Wat ik ook een beetje een rare opmerking vind is "ze heeft dan door dat de kineren haar met rust laten". Je hoort er ook zorg voor te dragen dat je kinderen niet de hele tijd achter een pup aanrennen! Je kinderen moeten leren met een pup/hond om te gaan op een manier die voor beide partijen plezierig is. Het is geen speelgoedje! Goede begeleiding geeft blije kinderen en een blije hond, als je pup zich nu al aan het verstoppen/terugtrekken is voor je kinderen is dat een slecht teken.

Tuurlijk leer ik de kinderen dat ze de hond met rustmoeten laten en er niet steeds achter aan moeten rennen! Dat doen ze ook niet! Maar ze willen er gewoon mee spelen. Wat de pup ook leuk vind, hoor! Maar ik bedoelde dat ze echt de rust van haar bench op zoekt zodat er ook niet een kind (per ongeluk) vlak langs kan rennen/lopen in hun spel. (want ja...kinderen spelen ook in huis!)

Groetjes Sonja
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angsten aan over gehouden de hond beslist niet onder geen voorwaarde als je de hond al langer helpt en zijn lichaamstaal herkent kun je reageren op het geen wat hij doet en anders ben jij nog steeds de baas anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angstenhond geloof
Elke pup is anders. Wat bij jouw pup werkt, hoeft bij een ander helemaal niet te werken. Hooguit kun je zeggen: "Ik heb het bij mijn pup zo en zo aangepakt en dat werkte bij ons goed." Er zijn ook pups die het rustig volhouden twee uur te gillen in de bench en die er dan vervolgens van zijn lang zal zijn leven niet meer inwillen.

Ik voed mijn hond zonder bench op en dat gaat heel goed, maar bij een andere hond was dat misschien helemaal niet goed gegaan en had ik de bench wel nodig. Het zou gemakkelijk zijn als ze allemaal hetzelfde waren, dan zou een forum als dit ook niet bestaan.

Anne
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

miranda sabine schreef: de hond beslist niet onder geen voorwaarde

Jemig zeg. We hebben het over een pup, een baby. Die gilt de hele boel niet bij elkaar omdat hij vindt dat hij de baas is, hoor, maar omdat hij volledig tegennatuurlijk afgezonderd wordt van zijn roedel. Moederziel alleen....angst, doodsangst is dat. Geen teken van "de baas willen zijn".
Als jullie honden zonder verlatingsangst groot zijn geworden zegt dat meer over de flexibiliteit van de hond dan over jullie. Het gaat vaker fout dan goed op deze manier.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
bobientje
Actief

miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angsten aan over gehouden de hond beslist niet onder geen voorwaarde als je de hond al langer helpt en zijn lichaamstaal herkent kun je reageren op het geen wat hij doet en anders ben jij nog steeds de baas anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:
hoe oud is je hond?
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka heeft maar een week of twee in de bench gezeten.
Die hebben we eruit gegooid en toen ging ie in zen mand
in de veranda (geïsoleerd en verwarmd)
en sinds vorige zomer heeft hij het paleis(je) voor zichzelf.
Hij mag overal nu, behalve boven.

heb je geen plaatsje waar ie apart kan ?
Of wil je liever de bench houden, voor later ?

Ow,zag te laat dat dit al een ouder topic was.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 21 mar 2005 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bobientje
Actief

Martijn schreef:
miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar.
anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:

Tuurlijk. Je moet je pup laten krijsen anders wordt hij niet leuk.

Jezus, wat een bullshit.
ff gechect.
volgens mij is je hond 14 weken toch?
ik hoop dat het een leuke hond is/wordt maar er zijn meerdere manieren om dit te bewerkstelligen.
Afbeelding
ajnos
Vaste gebruiker

Ben ik weer!
We hebben de bench nog wel in de keuken staan. De pup gaat er ook goed in als dat moet. OOK als hij dicht gaat! We zijn het inderdaad langzaam op gaan bouwen en dat ging goed! Niks blaffen of piepen of zo! Geweldig! Super pup!
Nu zit ze er nog maar zelden in! We hebben namelijk een kong aangeschaft voor als we weg zijn. Ze vind het geweldig! Ze piept of blaft niet! Ze vermaakt zich met de kong tot hij leeg is en gaat dan slapen. Niet in de bench dus, maar gewoon in de huiskamer! Ze maakt niks kapot, plast/poept niet in huis en houd dat met gemak al ruim 2 uur nodig als dat moet. (zelden hoor!) Zijn we maar eventjes weg, dan krijgt ze soms een lekker hondenkoekje (voor puppies) of ik breng haar botje onder haar aandacht. Ook dan gaat het goed zonder bench! Echt een super hond!

Groetjes en bedankt voor jullie adviezen!
Sonja

ps.....ik heb haar dus NIET laten piepen of blaffen hoor! Het ging na de 12 weken eigenlijk zowat vanzelf! Ik denk omdat de pup aan ons gewend is en het vertrouwen in ons heeft gevonden!
miranda sabine
Vaste gebruiker

bobientje schreef:
miranda sabine schreef:allemaal leuk en aardig mar in de bench doen en even negeren helpt wel hoor mijn pup schreeuwde alles bij elkaar maar hield na 5 minuten negeren wel op de bench moet wel op een rustige plek staan en de hond moet wel voldoende afleiding wat betreft speelgoed en iets lekkers maar om als baas even de kiezen op elkaar te zetten kan echt geen kwaad en die van mij heeft er zeker geen benchangst of andere angsten aan over gehouden de hond beslist niet onder geen voorwaarde als je de hond al langer helpt en zijn lichaamstaal herkent kun je reageren op het geen wat hij doet en anders ben jij nog steeds de baas anders krijg je echte geen leuke hond geloof mij :mrgreen:
hoe oud is je hond?
mijn pup is nu 14 weken hoezo?
miranda sabine
Vaste gebruiker

Niekie schreef:
miranda sabine schreef: de hond beslist niet onder geen voorwaarde

Jemig zeg. We hebben het over een pup, een baby. Die gilt de hele boel niet bij elkaar omdat hij vindt dat hij de baas is, hoor, maar omdat hij volledig tegennatuurlijk afgezonderd wordt van zijn roedel. Moederziel alleen....angst, doodsangst is dat. Geen teken van "de baas willen zijn".
Als jullie honden zonder verlatingsangst groot zijn geworden zegt dat meer over de flexibiliteit van de hond dan over jullie. Het gaat vaker fout dan goed op deze manier.
als je de hond nu al laat beslissen of jij wel of niet weggaat en of hij wel of niet in de bench gaat dan bepaalt hij toch wat er gebeurd en misschien gaat dat met een zachtaardige golden retriever wel goed maar als een een hond hebt die wat eigenwijzer is heeft deze dua la vanaf pups zijn aan al duidelijke leiding nodig en denk maar niet dat ik het niet zielig vind als hij jankt ik vind het verschrikkelijk en mijn vriend nog veel erger maar na een weekje doorzetten vindt hij het nu geen probleem en nog veel belangrijker wij hebben even een uurtje voor ons zelf.
miranda sabine
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Gadver..ik begrijp niet waarom sommige mensen een hond nemen als ze speelgoed willen hebben.

Regel voor de toekomst; als je een lolletje wilt wat je zonder protest op kunt ruimen moet je speelgoed nemen. Een treintje ofzo, of een pop.
Als je je huis wilt delen met een ander levend wezen, ook als het je niet uitkomt, is een hond eventueel aan de orde.

Zo moeilijk is dat niet.
als je een leuke kameraard wil hebben van een nogal eigenwijs en werklustig ras zul jij dus duidelijk de leiding moeten nemen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

miranda sabine schreef:als je de hond nu al laat beslissen of jij wel of niet weggaat en of hij wel of niet in de bench gaat dan bepaalt hij toch wat er gebeurd en misschien gaat dat met een zachtaardige golden retriever wel goed maar als een een hond hebt die wat eigenwijzer is heeft deze dua la vanaf pups zijn aan al duidelijke leiding nodig en denk maar niet dat ik het niet zielig vind als hij jankt ik vind het verschrikkelijk en mijn vriend nog veel erger maar na een weekje doorzetten vindt hij het nu geen probleem en nog veel belangrijker wij hebben even een uurtje voor ons zelf.
Jij hebt duidelijk geen weet van hoe een hond werkt. Je snapt er niets van. Een gillende pup wil niets beslissen, een gillende pup is bang.
Dat hij er niets aan over heeft gehouden?? Ik hoop het..angsten kunnen zich soms pas laten zien als de hond richting volwassenheid gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bobientje
Actief

miranda sabine schreef:
bobientje schreef:
hoe oud is je hond?
mijn pup is nu 14 weken hoezo?
nou als hij nog zo jong is moet hij nog heel veel leren toch? je kunt nou toch nog niet weten of hij op doe manier een leuke hond wordt? hij is nog maar 14 weken!
en iets leren, dat kan op meerdere manieren.
mijn hond is een bearded collie en nee, die staan niet bekend dat ze moelijk zijn. maar slim zijn ze wel en kunnen dus over je heen gaan lopen. en zo heeft elk ras wel zijn specifieke kenmerken.
bij bobbie heb ik de bench training wel rustig aangepakt, niet laten janken , eerst deurtje open, lekkers geven in de benc etc. en hij gaat ook zonder problemen de bench in op deze manier. dat heeft mischien dan iets meer tijd gekost maar is wel gelukt. hij hoeft overigens van mij nooit in de bench als ik thuis ben, en ik heb de bench nog wel maar hij hoeft er niet meer in want hij kan best los in huis, dit terzijde.maar hij is een hele leuke hond, geloof mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”