Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

offtopic pakwerk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

linda schreef:Ik heb t hele topic vanacht nog zitten lezen(was 3 uur ofzo :N: ) en ik moet toegeven dat Eline zich behoorlijk netjes gedragen heeft. Ik denk niet dat ik dat had gekunt als er zo ene tegen mij bezig was geweest,want hij was echt gemeen bezig.
Voor alle duidelijkheid wil ik nog wel even vermelden dat de topic niet is verwijderd vanwege de reacties van Eline, maar vanwege de beledigende uitlatingen van 'rooie wil'.

Ik wil me verder niet persoonlijk hierin mengen en ook niet ingaan op het handelen van het mod.team, maar wil dit wel even melden voordat dit verkeerd begrepen wordt.
Laatst gewijzigd door Caro. op 20 feb 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
malinois schreef:[ Ik zou niet weten waarom Laika erbij betrokken zou moeten worden. Dat heeft totaal niets met het hele onderwerp te maken en ook de historie ervan niet...
Omdat deze meneer maar 1 doel had en dat was mij kwetsen. Hij ging voor de kill. Ik heb hem in mijn eerste reactie op zijn eerste kwetsende bericht al aangegeven dat hij me raakte, niet omdat ik me zijn woorden aantrok, maar omdat hij al mijn verdriet omhoog haalde.
De meest menselijke reactie was toen natuurlijk om nog schofteriger te worden en zo geschiedde.
Ik ben goed ziek van dit hele gedoe, omdat inderdaad mijn verdriet weer allemaal omhoog komt zetten. Net de dingen die ik poog wat te laten rusten zodat ze op hun plek kunnen zakken.
Ik blijf het maar erg vreemd vinden dat er mensen zijn die daar hun genoegdoening uit halen. Ik blijf me ook afvragen wat het doel is van die manier van discussieren. Een inhoudelijke discussie lijkt me meer promotie voor je sport dan je als keurmeester van de knpv als een klein gemeen vals jochie op een forum te laten gaan.
is ook niet nodig... ik kan me ook prima redden zonder er zoiets bij te betrekken!
wat ik al zei blijf het jammer vinden dat disussies over africhting altijd zo aflopen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dorien schreef:Ik was er ook vannacht en heb het hele topic gelezen. Ik vind het buitengewoon jammer dat er een aantal pagina's zijn verwijderd. Wat mij betreft was een slotje genoeg geweest, dan had iedereen kunnen lezen wat er getikt was en zijn conclusies kunnen trekken.
Het was inderdaad zoals Eline schrijft eerst wel een inhoudelijke discussie, totdat die rooiewil over de dood van Laika begon. Alle reacties van Eline hierop waren bijzonder volwassen. Het mocht die rooiewil helaas niet doen beseffen waar hij mee bezig was en hoe hij Eline kwetste met zijn opmerkingen zoals, 'wat heb je verder gepresteerd op hondengebied, behalve dat je je hond in hebt laten slapen'.
Nu lijkt het er inderdaad op dat het een welles/nietes discussie is geweest en dat daardoor het topic is gesloten. Absoluut niet waar. Zet gewoon de verwijderde pagina's terug met een slot erop, zodat iedereen het kan lezen. Lijkt me wel zo netjes naar Eline toe.
Ja ik was er ook bij en heb aan de discussie deelgenomen en rooiewill was inderdaad regelmatig bezig Eline te wijzen op de dood van Laika en haar daar,tenminste dat vond ik,een soort van schuld in de schoenen te schuiven.
Zij als wannabee hondentherapeute kon haar eigen hond niet mannen kwam het op neer.
Ik vond de reacties terug naar rooiewill toe niet beledigend of kwetsend zeker niet in verhouding tot wat er gezegd werd.
Wat mij betreft mag het ook terug want ik stond en sta achter ieder woord wat ik gezegd heb.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

ik heb op een gegeven moment t topic niet meer gelezen omdat t allang niet meer ging over mijn vraag.
is niet erg, gebeurd vaker.

maar als ik t 1 en ander lees (lees hier ook niet alles) en er prive omstandigheden erbij gehaald worden, spijt mij dat zeer.
jammer dat dat zo moet lopen.
wat ik me afvrgaag was die persoon die t erbij haalde, lang genoeg lid om in de veteranen hoek te komen?
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

tineke schreef:Wat mij betreft mag het ook terug want ik stond en sta achter ieder woord wat ik gezegd heb.
Ik ook. :mrgreen:
Groet,
Dorien
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

little-wolf schreef:maar als ik t 1 en ander lees (lees hier ook niet alles) en er prive omstandigheden erbij gehaald worden, spijt mij dat zeer.
wat ik me afvrgaag was die persoon die t erbij haalde, lang genoeg lid om in de veteranen hoek te komen?
Jij hebt toch geen schuld aan wat een ander tikt in jouw topic? :denken: Niet zo maf doen hoor!
Rooiewil heeft zijn conclusies getrokken naar aanleiding van mijn kwezelige geneuzel in de memoriumhoek zegt hij. Ik zie geen reden daaraan te twijfelen en het kan me ook niet schelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

little-wolf schreef:ik heb op een gegeven moment t topic niet meer gelezen omdat t allang niet meer ging over mijn vraag.
is niet erg, gebeurd vaker.

maar als ik t 1 en ander lees (lees hier ook niet alles) en er prive omstandigheden erbij gehaald worden, spijt mij dat zeer.
Blijkbaar heeft ie gericht lopen zoeken en iets om Eline aan te vallen gevonden in het Memoriam-topic.
Rooiewil is pas lid sinds eind januari lid dus hij zal vast niet in de veteranenhoek toegelaten zijn.
Heb alles nog kunnen lezen en vond zijn reacties zéér laag bij de grond. Zat het allemaal met verbazing te lezen en heb echt respect voor de manier waarop Eline heeft gereageerd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Ja ik was er ook bij en heb aan de discussie deelgenomen en rooiewill was inderdaad regelmatig bezig Eline te wijzen op de dood van Laika en haar daar,tenminste dat vond ik,een soort van schuld in de schoenen te schuiven.
Het was het enige wat ik had gepresteerd binnen de africhting volgens rooiewil..mijn eigen hond doodmaken. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

Eline* schreef:
tineke schreef:Ja ik was er ook bij en heb aan de discussie deelgenomen en rooiewill was inderdaad regelmatig bezig Eline te wijzen op de dood van Laika en haar daar,tenminste dat vond ik,een soort van schuld in de schoenen te schuiven.
Het was het enige wat ik had gepresteerd binnen de africhting volgens rooiewil..mijn eigen hond doodmaken. :denken:
Inderdaad en ik vond onze reacties terug erg mild.
Ik was op mijn manier nog geschokt over de gang van zaken en ben toch echt niet zo'n doetje en ben ook weleens persoonlijk geweest zoals er tegen mij ook weleens persoonlijk is geweest.
Het valste vond ik toen je aangaf hoe het je kwetste er nog even extra gas werd gegeven door rooiwiil wel te verstaan of meneer rooiewill.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Stang schreef:
linda schreef:Ik heb t hele topic vanacht nog zitten lezen(was 3 uur ofzo :N: ) en ik moet toegeven dat Eline zich behoorlijk netjes gedragen heeft. Ik denk niet dat ik dat had gekunt als er zo ene tegen mij bezig was geweest,want hij was echt gemeen bezig.
Voor alle duidelijkheid wil ik nog wel even vermelden dat de topic niet is verwijderd vanwege de reacties van Eline, maar vanwege de beledigende reactie van 'rooie wil'.

Ik wil me verder niet persoonlijk hierin mengen en ook niet ingaan op het handelen van het mod.team, maar wil dit wel even melden voordat dit verkeerd begrepen wordt.
Was gewoon mijn mening van t stuk dat ik gelezen heb! Was beter geweest als t niet verwijderd was zodat degenen die het niet gelezen hebben nu niet hoeven te gaan zitten gissen wat er geschreven is. En mijn mening is dat ze zich verdomd netjes gedragen heeft tegenover iemand die ineens al t vuil van de wereld over iemand heen begint te spugen.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
vind het een steeds raarder verhaal worden... :roll: waar slaat dat op??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik snap niet wat die rooiewil nog bijdraagt aan dit forum :denken:
Zijn er al excusses van onder de steen vandaan gekomen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Rataplan schreef:Ik snap niet wat die rooiewil nog bijdraagt aan dit forum :denken:
Nee, die houdt zich natuurlijk nu angstvallig stil. Typerend voor dat soort.
Groet,
Dorien
tineke

Rataplan schreef:Ik snap niet wat die rooiewil nog bijdraagt aan dit forum :denken:
Zou je het dan echt anders vinden worden.
Een excuus wat afgedwongen moet worden zou voor mij niets waard zijn.
Als direct in het topic,nadat Eline aangaf dat het haar vreselijk kwetste, er toen een sorry was gekomen van ik ga te ver oke dan is het wat anders(zou ik nog niet vergevingsgezind zijn maar dit even terzijde)maar nu omdat iedereen er over valt.
Zo'n excuus zou voor mij nul en generlei waarde hebben.
Rataplan
Zeer actief

Dorien schreef:
Nee, die houdt zich natuurlijk nu angstvallig stil. Typerend voor dat soort.
Als het een soort is, dan houdt het soort vast niet van licht :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief

tineke schreef:
Zou je het dan echt anders vinden worden.
Een excuus wat afgedwongen moet worden zou voor mij niets waard zijn.
Als direct in het topic,nadat Eline aangaf dat het haar vreselijk kwetste, er toen een sorry was gekomen van ik ga te ver oke dan is het wat anders(zou ik nog niet vergevingsgezind zijn maar dit even terzijde)maar nu omdat iedereen er over valt.
Zo'n excuus zou voor mij nul en generlei waarde hebben.
Nee ik denk het ook niet als het van iemand komt die er op uit is een ander te kwetsen dan heeft dat nooit enige waarde. Enfin het is toch uiteindelijk Eline die de behoefte misschien heeft.
Ik heb mijn conclusie al vanmorgen getrokken en ik kom er ook niet meer op terug.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Van mij mag ie met zijn excuses in zijn bakje koffie roeren.
Wel had ik me kunnen voorstellen dat mevrouw rooiewil iets had laten horen, omdat manlief zich onder haar accountnaam zo fijn heeft gedragen. Ik zou dat als mevrouw rooiewil zijnde op zijn zachts gezegd bijzonder genant hebben gevonden en dus daarvanuit iets hebben laten horen. Maar goed, niet gebeurd en klaar. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Of manlief was gewoon Rooie Wil zelf? :19:
tineke

Eline* schreef:Van mij mag ie met zijn excuses in zijn bakje koffie roeren.
Wel had ik me kunnen voorstellen dat mevrouw rooiewil iets had laten horen, omdat manlief zich onder haar accountnaam zo fijn heeft gedragen. Ik zou dat als mevrouw rooiewil zijnde op zijn zachts gezegd bijzonder genant hebben gevonden en dus daarvanuit iets hebben laten horen. Maar goed, niet gebeurd en klaar. :wink:
Mevrouw rooiewil was vanochtend vroeg nog even online (toen lag jij te pitten :mrgreen: )en was nou niet direct berouwvol te noemen.
Ze wees ons op het feit dat wij moesten lezen hun hadden ook net een hond verloren en huilde daar nog iedere dag om,wat de reactie voor mij helemaal onbegrijpelijk maakte.
Het kwam er op neer dat hun ondanks de africhtingssport toch echt veeel van hun dieren hielden.
Toen ik net een reactie had getypt wakker als ik was kon ik hem niet meer plaatsen op het forum.(pb deed het wel gelukkig)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:
Ik heb het niet gevolgd, maar hoe laag kan je zijn, wat een misselijk mannetje zeg. :evil:
Groetjes Els
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
little-wolf schreef:maar als ik t 1 en ander lees (lees hier ook niet alles) en er prive omstandigheden erbij gehaald worden, spijt mij dat zeer.
Jij hebt toch geen schuld aan wat een ander tikt in jouw topic? :denken: Niet zo maf doen hoor!
Rooiewil heeft zijn conclusies getrokken naar aanleiding van mijn kwezelige geneuzel in de memoriumhoek zegt hij. Ik zie geen reden daaraan te twijfelen en het kan me ook niet schelen.
nee weet ik ook wel dat t niet mijn zaak is wat een ander tikt.
maar vind t wel erg vervelend.

ik hoop eline, dat je het gauw helemaal van je af kan zetten.
en dat er niet meer van zulke lui op je pad komen die zo laag gaan doen.
sterkte meis.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ook ik heb het topic grotendeels vanacht gevolgd en in mijn ogen heeft Eline niets verkeerds gezegt. Daarin tegen was rooiewil zeer onbeschoft en persoonlijk bezig. Ik vond het veel te ver gaan om Laika van Eline in dit topic zo naar beneden te halen. Dat heeft zowel Laika als Eline niet verdient.

Eline ik vind het knap dat je zo beheerst heb kunnen antwoorden. :ok: :ok: Ik had het niet gekund als ik in jouw schoenen had gestaan...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:ik hoop eline, dat je het gauw helemaal van je af kan zetten.
sterkte meis.
Dank je wel Jolanda en ach, dit soort mensen heb je overal. Het feit dat het me raakt zegt iets over mijn verdriet en niet over mijn kwetsbaarheid ten opzichte van dat soort mensen. Mijn verdriet is gewoon nog veel te vers. Mij hebben zijn woorden niet zo zeer geraakt alswel het feit dat ik op heel onprettige wijze werd geconfronteerd met het verlies van Laika. Mijn tranen van nu zijn om Laika en al mijn onverwerkte gevoelens daaromheen en niet om de woorden van die halve gare mafketel.
Het is niet erg en het zakt ook wel weer. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
little-wolf schreef:ik hoop eline, dat je het gauw helemaal van je af kan zetten.
sterkte meis.
Dank je wel Jolanda en ach, dit soort mensen heb je overal. Het feit dat het me raakt zegt iets over mijn verdriet en niet over mijn kwetsbaarheid ten opzichte van dat soort mensen. Mijn verdriet is gewoon nog veel te vers. Mij hebben zijn woorden niet zo zeer geraakt alswel het feit dat ik op heel onprettige wijze werd geconfronteerd met het verlies van Laika. Mijn tranen van nu zijn om Laika en al mijn onverwerkte gevoelens daaromheen en niet om de woorden van die halve gare mafketel.
Het is niet erg en het zakt ook wel weer. :wink:
het is klote om op die manier de rest van onverwerkte verdriet kwijt te raken.
maar wat nu weg is, is weer een mooi plekje voor fijne herinneringen aan laika.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zonder iets af te willen doen aan de manier waarop deze meneer zijn argumentatie begon te staven met persoonlijke aanvallen, iets waar hij in mijn ogen gigantisch de fout mee inging, wil ik wel even kwijt dat zijn eerste reactie wel degelijk inhoudelijk was.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... &start=150
Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).

Dat de discussie hierna misliep is hartstikke jammer, als rooiewil niet zo over de rooie was gegaan :wink: had het best nog een inhoudelijke discussie kunnen zijn.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

Inge schreef:Zonder iets af te willen doen aan de manier waarop deze meneer zijn argumentatie begon te staven met persoonlijke aanvallen, iets waar hij in mijn ogen gigantisch de fout mee inging, wil ik wel even kwijt dat zijn eerste reactie wel degelijk inhoudelijk was.
Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).

Dat de discussie hierna misliep is hartstikke jammer, als rooiewil niet zo over de rooie was gegaan :wink: had het best nog een inhoudelijke discussie kunnen zijn.
Nou meneer geeft daar al aan doodziek te worden van het stompzinnige geleuter wat vond jij er inhoudelijk aan dan de aanval op marting gaus met zijn poedels en pitjes of het feit dat die met een tt zou werken.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Inge schreef:Zonder iets af te willen doen aan de manier waarop deze meneer zijn argumentatie begon te staven met persoonlijke aanvallen, iets waar hij in mijn ogen gigantisch de fout mee inging, wil ik wel even kwijt dat zijn eerste reactie wel degelijk inhoudelijk was.

Nou meneer geeft daar al aan doodziek te worden van het stompzinnige geleuter wat vond jij er inhoudelijk aan dan de aanval op marting gaus met zijn poedels en pitjes of het feit dat die met een tt zou werken.
Dat meneer doodziek wordt van het stompzinnige geleuter vind ik op zich niet zo raar, zoals ik ook al regelmatig aan heb gegeven in reacties heerst er nogal een verkeerd beeld van de africhting, een zeer hardnekkig beeld. :roll: En dat is zeer frustrerend voor mensen die binnen de africhting trainen.
Buiten de laatste opmerking vind ik hem wel degelijk inhoudelijk ingaan op hoe het werkelijk toegaat. :wink: Hij vertelt wanneer mensen geroyeerd worden binnen de KNPV, hij vertelt wat er gebeurt met honden die niet geschikt blijken. Hij nodigt "gedragstherapeuten" uit om te komen kijken, als het echt zo'n wantoestanden zijn binnen de africhting ben je echt niet welkom hoor :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).
Dat schrijft hij dus niet. Hij schrijft": Om er even op terug te komen,als zouden de asiels vol zitten met geflipte politiehonden,dit is een lachertje.Een hond ,die bijt of goed apporteert komt altijd goed terecht,want daar is internationaal veel vraag naar. Deze honden worden verder opgeleid voor drugshond,speurhond enz.

Daarop vraag ik dus wat er gebeurd met honden die niet geschikt zijn. Daar schrijft hij namelijk niks over. Zijn daaropvolgende hysterische aanval doen vermoeden dat hij vuile handen heeft. Dat is dus jammer. Het scheve beeld over de africhting komt mede voort uit reactie's zoals die van rooiewil. De omzeiling van de inhoudelijke discussie, het vermijden van antwoord geven op gestelde vragen wekken namelijk argwaan.Ik vraag iets waarop hij gewoon normaal kan antwoorden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Inge schreef:Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).
Dat schrijft hij dus niet. Hij schrijft": Om er even op terug te komen,als zouden de asiels vol zitten met geflipte politiehonden,dit is een lachertje.Een hond ,die bijt of goed apporteert komt altijd goed terecht,want daar is internationaal veel vraag naar. Deze honden worden verder opgeleid voor drugshond,speurhond enz.

Daarop vraag ik dus wat er gebeurd met honden die niet geschikt zijn. Daar schrijft hij namelijk niks over. Zijn daaropvolgende hysterische aanval doen vermoeden dat hij vuile handen heeft. Dat is dus jammer. Het scheve beeld over de africhting komt mede voort uit reactie's zoals die van rooiewil. De omzeiling van de inhoudelijke discussie, het vermijden van antwoord geven op gestelde vragen wekken namelijk argwaan.Ik vraag iets waarop hij gewoon normaal kan antwoorden.
OK...ik snap nu waar jouw vraag vandaan kwam. :wink:
Tot nu toe heb ik niet gezien dat een hond én niet bijt én niet apporteert, een hond die van jongs af aan binnen de africhting traint doet 1 van beide eigenlijk altijd.
De africhters die ik ken beginnen de pup al direct gek te maken op een balletje en/of een bijtrolletje...balletje voor het apporteren, bijtrolletje om hun bijtdrift kwijt te kunnen :wink:
De honden die ik gekend heb die onder wat dreiging niet wilden bijten, en die verkocht zijn, apporteerden wel goed en zijn inderdaad opgeleid tot speurhond.
Voor mij was dit dus duidelijk, ik kan me echter voorstellen dat dat voor iemand die totaal geen ervaring heeft binnen de africhting minder duidelijk was.
Groetjes Inge
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Voor mij was dit dus duidelijk, ik kan me echter voorstellen dat dat voor iemand die totaal geen ervaring heeft binnen de africhting minder duidelijk was.
Het gaat niet om duidelijk of minder duidelijk. Hij schrijft gewoon wat anders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”