Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk vers vlees?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Tarz schreef:Vervlees voer is anders dan blikvoer he :wink: . Blikvoer is trouwens niet gezond, dan kun je beter vers vlees geven. Voor de lekker is blikvoer wel goed vind ik (als je hond er tegen kan).
Ik gaf de honden weleens blikvoer maar er zit niet veel vlees in.. het is 80% vocht geloof ik en er zitten veel conserveermiddelen in.
Chaya ging er altijd van aan de race, zij heeft dan ook echt gevoelige darmen.
80 % vocht is dan dus 17% meer dan in versvlees......

Ik heb hier een zakje pedigree "natvoer" met de vermelding zonder kunstmatige kleurstoffen of conseveermiddelen. Dat is ook de hele bedoeling van inblikken: dat je geen conserveermiddelen (anders dan het conserveblik) nodig hebt.
weg gehaald zit een virus in
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Sjiel schreef:
80 % vocht is dan dus 17% meer dan in versvlees......

Ik heb hier een zakje pedigree "natvoer" met de vermelding zonder kunstmatige kleurstoffen of conseveermiddelen. Dat is ook de hele bedoeling van inblikken: dat je geen conserveermiddelen (anders dan het conserveblik) nodig hebt.
Alles wat je buiten de vriezer bewaard voor een langere tijd moet wel op een andere manier goedgehouden worden. Ik geloof niet dat er niets in zit wat het conserveert...
Vocht in blikvoer is trouwens gewoon water en in het vocht van versvlees zitten nog allemaal gezonde opgeloste stoffen.
Groetjes Rob
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Overigens erg knap van de fabrikanten van blikvoer, dt ze hun voer er zo goed uit kunnen laten zien. Ook al zit er maar minimaal 4% vlees in. Trouwens, het is wel een minimum natuurlijk, dus het kan ook goed zijn dat er wel 30 % in zit. Toch?
Nee minimaal 4% vlees is echt niet meer dan dat. Als er meer in zit zetten ze dat erop namelijk.
Overigens is dat 4% vlees niet altijd vlees wat de meeste mensen als vlees zien... Gemalen veren enzo zit er ook in bijvoorbeeld en dat is enorm goedkoop maar nou niet bepaald het beste voedingsmiddel
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”