Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk vers vlees?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welk vers vlees?
Als deze vraag al eens is gesteld, sorry, maar kon het niet vinden in ieder geval...
Ik heb een teckel van nu bijna 8 maanden en ze krijgt af en toe ook vers vlees, verder voer ik brok.
Nou gaf ik Duck, omdat ik daar een gratis probeerverpakking van had, maar die is nu op en nu is mijn vraag, wat is het beste merk versvleesvoeding? Ik weet niet precies welke merken er worden verkocht hier, maar toch zeker wel een aantal, dus welke zou ik het beste kunnen nemen (in ieder geval gewoon de complete versie, maar welk merk)?
Ik heb een teckel van nu bijna 8 maanden en ze krijgt af en toe ook vers vlees, verder voer ik brok.
Nou gaf ik Duck, omdat ik daar een gratis probeerverpakking van had, maar die is nu op en nu is mijn vraag, wat is het beste merk versvleesvoeding? Ik weet niet precies welke merken er worden verkocht hier, maar toch zeker wel een aantal, dus welke zou ik het beste kunnen nemen (in ieder geval gewoon de complete versie, maar welk merk)?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het beste merk is datgene waar jouw hond het het beste op doet. (wij geven Duck uitmuntend)
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl

www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Django
- Actief
- Contacteer:
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
PARDON???????Nanc schreef:Als je brokken voert, waarom dan nog vlees er bij???
In de brokken zit alles wat ze nodig hebben.
Oke, een keer een tussendoortje, maar alles zit in de juiste verhouding in het voer, dus waarom dit uit balans brengen met vlees???
ga jij eens eerst maar een betere studie op versvlees houden en kom dan maar terug om hierover te discusieren

De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Dit zie je echt verkeerdNanc schreef:Als je brokken voert, waarom dan nog vlees er bij???
Oke, een keer een tussendoortje, maar alles zit in de juiste verhouding in het voer, dus waarom dit uit balans brengen met vlees???

Niet verwijtend bedoelt maar misschien is het verstandig eerst even je er in te verdiepen voordat je iemand iets adviseert. Op deze manier kan iemand een fout advies mee krijgen en daar is de hond uiteindelijk de dupe van.
Ik zal het je even uitleggen.
Brok bevat voor 20% "vlees". Dit tussen haakjes omdat het vaak slachtafval is. Denk daarbij aan: poten van kippen, snavels etc. Dus niet hele kippen en goede kwaliteit vlees wat er in verwerkt zit.
Een brok bevat voor het grootste gedeelte graan. Dit terwijl een hond een vleeseter is. Graan belast de darmen.
Nog een minpunt aan brok is dat er vaak conserveermiddelen aan toegevoegd zijn die vaak kankerverwekkend zijn.
Ook zijn de ingrediënten van brok gekookt, wat inhoudt dat de voedingswaarde veel minder is en de goede bacteriën zijn doodgekookt, waardoor de darmflora niet bepaalt goed is.
Wat er uiteindelijk over blijft is "voer", wat niet goed voor de darmen is, wat juist niet in de goede verhouding is... wat kankerverwekkend is. Eigenlijk gewoon dikmakend (graan = koolhydraten) kankerverwekkende rotzooi om het maar even grof te zeggen.
Wij voeren de honden voornamelijk bibi versvlees, zie www.bibidiervoeding.nl. Ze vinden het heerlijk, zijn er een stuk gezonder op geworden, hebben betere ontlasting, zijn actiever, en zitten gewoon lekkerder in hun vel.
Overigens is het ieder voor zich wat hij of zij voert (ik zal de laatste zijn die dat voor iemand gaat bepalen). Maar wat je oppert in je berichtje is gewoon niet waar.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
De laatste 2 honden die heb ik op vers heb grootgebracht (dus compleet vers vlees en zelf samengesteld) hadden beide heupen A, botafwijking 0 en Norgbergwaardes van 40 en 38, ellebogen vrij van alles. Nee, die waren echt niet in balansNanc schreef:Als je brokken voert, waarom dan nog vlees er bij???

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nanc schreef:Als je brokken voert, waarom dan nog vlees er bij???

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Nanc
- Zeer actief
Zo, wat is iedereen aardig hier op dit forum!!!
Wat ik bedoel is dat als je goede brokken geeft, je beter geen vers vlees bij kunt voeren.
Ik zeg dus niet dat je beter niet zelf je maaltijd kunt samenstellen. Als je je daarin verdiept hebt, kun je dat zeker doen.
Maar in goede brokken is de calcium-fosfor verhouding precies goed, dus ga je daar zelf aan rommelen door er, ik noem maar wat, de helft vlees bij geven, dan krijgt ie daar te weinig van binnen en bovendien nog in een volstrekt onjuiste verhouding.
Dus geef je vers vlees dan zul je zeker calcium en fosfor toe moeten voegen in de vorm van beendermeel, kraakbeenkluiven of fosforzure kalk.
Maar degene die de vraag stelde gaf zelf al aan dat ze brokken voerde, dus waarom daar zo'n punt van maken.
Moet iedereen die zijn hond brokken voert aangevallen worden hier op dit forum omdat dit kankerverwekkend zou zijn.
Wat ik bedoel is dat als je goede brokken geeft, je beter geen vers vlees bij kunt voeren.
Ik zeg dus niet dat je beter niet zelf je maaltijd kunt samenstellen. Als je je daarin verdiept hebt, kun je dat zeker doen.
Maar in goede brokken is de calcium-fosfor verhouding precies goed, dus ga je daar zelf aan rommelen door er, ik noem maar wat, de helft vlees bij geven, dan krijgt ie daar te weinig van binnen en bovendien nog in een volstrekt onjuiste verhouding.
Dus geef je vers vlees dan zul je zeker calcium en fosfor toe moeten voegen in de vorm van beendermeel, kraakbeenkluiven of fosforzure kalk.
Maar degene die de vraag stelde gaf zelf al aan dat ze brokken voerde, dus waarom daar zo'n punt van maken.
Moet iedereen die zijn hond brokken voert aangevallen worden hier op dit forum omdat dit kankerverwekkend zou zijn.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Men heeft het hier over komplete versvoeding, daar zit alles in wat de hond nodig heeftNanc schreef: Dus geef je vers vlees dan zul je zeker calcium en fosfor toe moeten voegen in de vorm van beendermeel, kraakbeenkluiven of fosforzure kalk.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Liesbeth
- Zeer actief
Het gaat hier wel om kompleet versvoer, dus niet alleen vlees. Daar zit alles wat een hond nodig heeft in (meer nog dan in brokken).Nanc schreef:Zo, wat is iedereen aardig hier op dit forum!!!
En ja, je kan best brokken (blijven) geven, maar ik raad aan om toch op zijn minst een keer per week ook kvv (kompleet versvoer) te geven voor een gezondere maag en darm huishouding.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Nanc
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Het kan helemaal geen kwaad als je je hond af en toe eens een niet zo komplete maaltijd geeft hoor, die van mij krijgen ook wel eens een dagje pens.. en dat is niet compleet en daar gaan ze echt niet van uit balans raken.Nanc schreef:Zo, wat is iedereen aardig hier op dit forum!!!
Enne er zijn zo veel soorten versvlees, men spreekt hier vaak over KVV of wel Kompleet Vers Vlees.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Nanc
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Phoe, niet zo heel erg lang eigenlijk. Wel binnen de 6 weken in ieder geval. Je krijgt overigens geen bevroren pakketje thuis hoor, maar een bon die je in kunt leveren bij de winkel (je krijgt een lijst met winkels die het verkopen erbij) zodat je het gratis mee krijgt, heel handig dusFf vraagje hoor aan Benji&Brenda beetje offtopic..Maar wij hebben ook zon duck proefpaket aangevraagt..maar het duurt wel erg lang voordat wij die kregen? hoelang duurde dat bij jullie

Waar ik deze vraag eigenlijk voor stelde was omdat je bij brokken wel heel duidelijk A en B merken hebt. De premium merken zegmaar, het middensegment en de supermarktkwaliteit om het zo maar te zeggen. Maar dat is bij KVV dus niet zo? En iemand zei iets tegen mij dat ze een bepaald merk KVV voerde omdat sommige andere merken meer botsplinters bevatten ofzo, maar ze wist het ook niet precies... maar ik hoef me dus geen zorgen te maken daarover?
-
- Zeer actief
Elk merk kvv is beter dan brok. Maar ook in kvv heb je goede en minder goede merken. Het beste is (heb ik me laten vertellen) Bibi en Carnibest. Daarna komt Energique, Rodi en Duck.Benji&Brenda schreef: Waar ik deze vraag eigenlijk voor stelde was omdat je bij brokken wel heel duidelijk A en B merken hebt. De premium merken zegmaar, het middensegment en de supermarktkwaliteit om het zo maar te zeggen. Maar dat is bij KVV dus niet zo?
AHV en Smuldier is minder goed van kwaliteit en ook een stuk goedkoper.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Naar mijn weten heeft Prins enige tijd geleden Energique overgenomen, ze komen iig uit dezelfde fabriek. Volgens mij kan je die twee dan ook in dezelfde categorie plaatsen (A-/B+).Assie schreef:En Prins dan? Dat heb ik gekocht en het viel me eigenlijk een beetje tegen hoe dat eruit zag. Hoort Prins bij de 'A-merken' (voor zover die er zijn onder het kvv) of bij B?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik betaal voor 1 kg Bibi, geloof ik 2,80 euro maar het kan ook minder zijn.Floortje schreef:ik voer energique 4, daar zitten ook geen granen in, ik het dan even goed als carnibest en bibi?
en hoeveel kost het allemaal eigenlijk?
ik betaal voor 3kg energique 11,95
Energique vindt ik persoonlijk erg goed (ik heb het ook een tijdje gevoerd), alleen is het zo gemalen en in een vormpje geperst. Je kan niet zo goed zien wat er in zit zeg maar. Bibi is wat groffer en je ziet echt wat er in zit. Veel vlees, stukjes bot/kraakbeen, en beetje graan. Bibi bevat geloof ik minder graan dan andere kvv merken. Dat vind ik een positieve eigenschap, omdat in allerlei andere hondensnacks/brokken heel veel graan zit (als je dat er eventueel bij voert).
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vond ik dus bij Prins ook. Ik heb het zaterdag voor het eerst gekocht en ook gevoerd en ik 'schrok' eigenlijk een beetje van hoe het eruit zag. Gewoon 'n soort mickey mouse vormpje, waar niets herkensbaars in zat, qua eten. Dan vind ik het o zo slechte blikvoer van Pedigree er nog vleesachtiger uitzien. Dat ziet er echt gewoon veel lekkerder en gezonder uit en het ruikt ook stukken beter dan dat Prins voer.
Maar Tip eet allebei met heel veel smaak, dus zoveel kan het me eigenlijk ook niet schelen . Maar ik kan me dus wel voorstellen dat iemand dan eerder voor Pedigree kiest (ziet er beter uit) dan vvoor 'n vers vlees als Prins dat er zo ontzettend chemisch gemaakt uitziet.
Maar Tip eet allebei met heel veel smaak, dus zoveel kan het me eigenlijk ook niet schelen . Maar ik kan me dus wel voorstellen dat iemand dan eerder voor Pedigree kiest (ziet er beter uit) dan vvoor 'n vers vlees als Prins dat er zo ontzettend chemisch gemaakt uitziet.
-
- Zeer actief
Daar hebben ze dan ook veel onderzoek naar gedaan, om het er voor jou smakelijk uit te laten zien en ruiken. Want jij moet het kopen.Assie schreef:Dat vond ik dus bij Prins ook. Ik heb het zaterdag voor het eerst gekocht en ook gevoerd en ik 'schrok' eigenlijk een beetje van hoe het eruit zag. Gewoon 'n soort mickey mouse vormpje, waar niets herkensbaars in zat, qua eten. Dan vind ik het o zo slechte blikvoer van Pedigree er nog vleesachtiger uitzien. Dat ziet er echt gewoon veel lekkerder en gezonder uit en het ruikt ook stukken beter dan dat Prins voer.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
Vervlees voer is anders dan blikvoer heAssie schreef:Dat vond ik dus bij Prins ook. Ik heb het zaterdag voor het eerst gekocht en ook gevoerd en ik 'schrok' eigenlijk een beetje van hoe het eruit zag. Gewoon 'n soort mickey mouse vormpje, waar niets herkensbaars in zat, qua eten. Dan vind ik het o zo slechte blikvoer van Pedigree er nog vleesachtiger uitzien. Dat ziet er echt gewoon veel lekkerder en gezonder uit en het ruikt ook stukken beter dan dat Prins voer.

Ik gaf de honden weleens blikvoer maar er zit niet veel vlees in.. het is 80% vocht geloof ik en er zitten veel conserveermiddelen in.
Chaya ging er altijd van aan de race, zij heeft dan ook echt gevoelige darmen.
Groetjes Rob
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik weet dat het verschillende dingen zijn, absoluut. Maar als je als mens de keus hebt tussen dat lekker ruikende vleesachtig uitziende blikvoer en dat stinkende, chemisch uitziende versvlees en je weet er verder helemaal niets vanaf (net zoals ik eers
) en je denkt dat het hetzelfde is, kan ik me erg goed voorstellen dat je voor blik gaat.
Overigens erg knap van de fabrikanten van blikvoer, dt ze hun voer er zo goed uit kunnen laten zien. Ook al zit er maar minimaal 4% vlees in. Trouwens, het is wel een minimum natuurlijk, dus het kan ook goed zijn dat er wel 30 % in zit. Toch?

Overigens erg knap van de fabrikanten van blikvoer, dt ze hun voer er zo goed uit kunnen laten zien. Ook al zit er maar minimaal 4% vlees in. Trouwens, het is wel een minimum natuurlijk, dus het kan ook goed zijn dat er wel 30 % in zit. Toch?
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Lijkt me sterk. Beetje domme fabrikant is dat dan om er niet gewoon min. 30% op te zetten.......Assie schreef:

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer: