Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen om niets

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

oeeii, moeilijk.
ik kan me goed voorstellen dat je als eigenaar ten einde raad kan zijn als je hond de buurt bij elkaar blaft. kan me goed voorstellen dat je daar ook grote problemen mee kunt krijgen met de buren. maar toch.. ik heb het er niet zo op. makkelijk praten mischien omdat mijn hond practisch niet blaft. maar zoals ik in en ander topic ook al beschreef was ik een keer op visite en daar had de hond ook zo'n ding om. wat heb ik mij toen kwaad gemaakt. maar zij gebruikten de band ook verkeerd. omdat er visite kwam moest de hond in de benc. maar omdat hij in de bench moet terwijl er visite is zou hij gaan blaffen dusss,, blafband om. als ik daar kom speel ik altijd ff met hem dus toen ik binnenkwam werd ie helemaal wild, zo van ooh leuk, kom spelen. maar ja he, blafband. hij was m.i gewoon bang en ging i.p.v. blaffen heel zachtjes janken. naar mijn idee kan dit zo echt niet. heb hun erop aangesproken en nee, dat was niet zielig, kan best.( hond was toen iets van 3/4 mnd) gezegd dat ik dit misdadig vond en bla bla en dat ze hem moeten leren niet tegen mensen op te springen e.d want hij is inderdaad behoorlijk opdringerig maar als hij altijd in de benc moet als er iemand komt dan leert hij natuurlijk niets. ze zegt nu dat ze hem de band niet meer omdoet, ik hoop het maar. maar als ik daar kom zit ie wel altijd in de bench. tja, zo moet het in ieder geval niet
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

bobientje schreef:oeeii, moeilijk.
ik kan me goed voorstellen dat je als eigenaar ten einde raad kan zijn als je hond de buurt bij elkaar blaft. kan me goed voorstellen dat je daar ook grote problemen mee kunt krijgen met de buren. maar toch.. ik heb het er niet zo op. makkelijk praten mischien omdat mijn hond practisch niet blaft. maar zoals ik in en ander topic ook al beschreef was ik een keer op visite en daar had de hond ook zo'n ding om. wat heb ik mij toen kwaad gemaakt. maar zij gebruikten de band ook verkeerd. omdat er visite kwam moest de hond in de benc. maar omdat hij in de bench moet terwijl er visite is zou hij gaan blaffen dusss,, blafband om. als ik daar kom speel ik altijd ff met hem dus toen ik binnenkwam werd ie helemaal wild, zo van ooh leuk, kom spelen. maar ja he, blafband. hij was m.i gewoon bang en ging i.p.v. blaffen heel zachtjes janken. naar mijn idee kan dit zo echt niet. heb hun erop aangesproken en nee, dat was niet zielig, kan best.( hond was toen iets van 3/4 mnd) gezegd dat ik dit misdadig vond en bla bla en dat ze hem moeten leren niet tegen mensen op te springen e.d want hij is inderdaad behoorlijk opdringerig maar als hij altijd in de benc moet als er iemand komt dan leert hij natuurlijk niets. ze zegt nu dat ze hem de band niet meer omdoet, ik hoop het maar. maar als ik daar kom zit ie wel altijd in de bench. tja, zo moet het in ieder geval niet
o help deze mensen gebruiken de band geheel verkeerd hopelijk hebben ze een beetje naar je geluisterd
als je de band goed gebruikt dan zul je er echt geen problemen mee hebben maar je kunt hem niet gaan gebruiken als de hond enthousiast wordt dan verpest je de hond dat zou erg jammer zijn
voor mij is het ook wel een van de laatste dingen die ik zou gebruiken, en voorlopig is het nog niet aan de orde omdat ik xantos daar nog te jong voor vind
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
miranda sabine schreef:ben ook zeker van mening dat er eerst naar de blafsituaties gekeken moet worden en dat er eerst ander maatregelen moeten worden getroffen, maar het is wel een optie en ik vind dat mensen dat best mogen weten
Het is geen optie, het is een zwaktebod die de beleving van de hond ondergeschikt maakt aan het feit dat wij mensne last hebben van blaffen.
WIj willen graag snel een probleem te lijf en grijpen daardoor naar middelen die een dier onrecht aandoen. Daarbij lost een blafband niets op, het onderdrukt omdat de hond bang wordt te blaffen.
mijn pup heeft vorige week vier dagen gebalft zonder enige duidelijke reden ik observeer voor mijn werk ook kinderen dus weet wat ik doe maar als er niets dan kun je geen kant op en van het geblaf wordt je gek hoe geduldig iemand ook kan zijn
Begrijp ik dat je je pup een blafband had omgedaan anders?
Je bent niet wijs. Ik snap niet wat het feit dat je kinderen observeert te maken heeft met je kennis over honden. Ik hoop niets, anders vrees ik voor de kinderen. Of doe je die ook een blafband om als ze te hard schreeuwen? :denken:

zeg zelf als je hond de hele buurt bij elkaar blaf zul je wel actie moeten ondernemen en die hoeven niet altijd even prettig te zijn naar mijn idee (zonder geweld natuurlijk)

miranda en xantos
Een blafband is geweld. Er zijn inderdaad legio andere manieren om het blaffen van honden om te buigen naar ander gedrag. Veelal blaffen honden tijdens het alleen zijn toch vanuit een onprettig gevoel en een blafband maakt dat erger. Je maakt op dat moment het probleem van de hond erg erg groot en dat is misdadig. Je kan beter de hond leren goed alleen te zijn. Een ontspannen hond zal niet aldoor blaffen tijdens het alleen zijn.
je bent niet wijs
als je even goed had gelezen heb ik niet gezegd dat je meteen naar een blafband moet grijpen maar dat het wel een optie is of je het er nu mee eens bent of niet
de kinderen maar ik mee werk krijgen echt geen blafband om jezus wat en flauwe kul kraam je uit
ik bedoelde ermee dat ik de hele dag in een opvoedsituatie zit en dat ik heel veel geduld met zaken heb maar als jij niet moe wordt als jou pup vier dagen achter elkaar blaft en je vier ochtenden om tussen vier en vijf wakker maakt ben je wat mij betreft geweldig
hij blaft ook niet als hij alleen is maar ook als we er wel zijn en zelfs als we met hem spelen
en hij balft veel tegen ons
maaar als je met een fatsoenlijke opmerking kunt komen hoor ik het graag
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

miranda sabine schreef:het probleem is nu dat hij vanacht ook wilde spelen en dus om 00.00 uur en om 01.00 uur dacht dan ga ik toch blaffen hij doet dit soms ook erg vroeg in de ochtend en dit is erg vervelend zowel voor ons als voor de buren
Ik begrip uit het bench-topic dat als hij 's nachts in zijn bench blaft er iemand gaat kijken en hem uitlaten. Als je dat echt zo doet is dat natuurlijk erg belonend, en is het ook niet verbazingwekkend dat hij op die tijden gaat blaffen.
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

Zoie schreef:
miranda sabine schreef:het probleem is nu dat hij vanacht ook wilde spelen en dus om 00.00 uur en om 01.00 uur dacht dan ga ik toch blaffen hij doet dit soms ook erg vroeg in de ochtend en dit is erg vervelend zowel voor ons als voor de buren
Ik begrip uit het bench-topic dat als hij 's nachts in zijn bench blaft er iemand gaat kijken en hem uitlaten. Als je dat echt zo doet is dat natuurlijk erg belonend, en is het ook niet verbazingwekkend dat hij op die tijden gaat blaffen.
ik wacht wel tot hij stil is en ga dan kijken, hij heeft vanaf het begin niet 's nachts geblaft dus als hij wel blaft ben ik bang dat er wat is
hij doet het nu sinds twee weken en ook niet elke nacht maar toch
ik kan aan zijn blafje wel horen dat er iets is weet alleen nog niet precies wat.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

miranda sabine schreef:
Zoie schreef:
ik wacht wel tot hij stil is en ga dan kijken, hij heeft vanaf het begin niet 's nachts geblaft dus als hij wel blaft ben ik bang dat er wat is
ik kan aan zijn blafje wel horen dat er iets is weet alleen nog niet precies wat.
Dan nog moet je erg oppassen, alleen al als hij hoort dat je gelarmeerd bent ( wakker geworden ) kan al belonend zijn, zeker als je dan alsnog gaat kijken. Ik heb zelf een blafgrage mechelaar gehad - niet extreem maar toch - en ik weet hoe moeilijk echt en consequent negeren kan zijn, vooral als buren hinder ondervinden.

Wat betreft de oorzaak, als hij spelen wil, verveelt hij zich w.s. gewoon. Je weet dat ik geen voorstander van de bench ben, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Weet niet precies hoe lang hij erin moet. Kan natuurlijk ook verlatingsangst, geluid van buiten, of weet ik het wat zijn. Valt moeilijk te zeggen zo.

Ik ben ook al geen voorstander van de blafband, maar ik ben het wel met Eline eens dat je er bij een pup echt nooit aan mag beginnen. Eigenlijk ben ik helemaal tegen dat ding, zeker bij een mechelaar die van nature waaks is en dus de neiging zal hebben bij van alles en nog wat aan te slaan. En dat ding discrimineert nu eenmaal niet tussen zomaar blaffen, en met reden aanslaan.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miranda sabine schreef:
Het kan iets heel stoms zijn zoals een auto die start e.d. Je kan even kijken of iets aan de hand is en dan weer naar boven lopen zonder iets tegen hem te zeggen, wat dat betreft zijn het wel net kleine kinderen vind ik.

Waarom ga je kijken als hij toch al weer stil is? Dat sloopt je toch op den duur die gebroken nachten lijkt me.

Anne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

miranda sabine schreef:als je even goed had gelezen heb ik niet gezegd dat je meteen naar een blafband moet grijpen maar dat het wel een optie is of je het er nu mee eens bent of niet
de kinderen maar ik mee werk krijgen echt geen blafband om jezus wat en flauwe kul kraam je uit
ik bedoelde ermee dat ik de hele dag in een opvoedsituatie zit en dat ik heel veel geduld met zaken heb maar als jij niet moe wordt als jou pup vier dagen achter elkaar blaft en je vier ochtenden om tussen vier en vijf wakker maakt ben je wat mij betreft geweldig
hij blaft ook niet als hij alleen is maar ook als we er wel zijn en zelfs als we met hem spelen
Jij haalt er allerlei zaken bij die niet ter zake doen. Wat kan mij het schelen wat jij voor werk hebt en wat zegt dat over jouw manier van hoe je met je pup omgaat. Niets toch?
Inhoudelijk zeg je domme dingen en daar haakte ik op in. Je hebt nooit geen keuze. Je hebt altijd keuze om fatsoenlijk met je dier om te gaan en niemand dwingt je tot geweld.
Ik vroeg al eerder in dit topic wat de pup zoal te doen heeft overdag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miranda sabine
Vaste gebruiker

Zoie schreef:
miranda sabine schreef:
Zoie schreef:
Dan nog moet je erg oppassen, alleen al als hij hoort dat je gelarmeerd bent ( wakker geworden ) kan al belonend zijn, zeker als je dan alsnog gaat kijken. Ik heb zelf een blafgrage mechelaar gehad - niet extreem maar toch - en ik weet hoe moeilijk echt en consequent negeren kan zijn, vooral als buren hinder ondervinden.

Wat betreft de oorzaak, als hij spelen wil, verveelt hij zich w.s. gewoon. Je weet dat ik geen voorstander van de bench ben, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Weet niet precies hoe lang hij erin moet. Kan natuurlijk ook verlatingsangst, geluid van buiten, of weet ik het wat zijn. Valt moeilijk te zeggen zo.

Ik ben ook al geen voorstander van de blafband, maar ik ben het wel met Eline eens dat je er bij een pup echt nooit aan mag beginnen. Eigenlijk ben ik helemaal tegen dat ding, zeker bij een mechelaar die van nature waaks is en dus de neiging zal hebben bij van alles en nog wat aan te slaan. En dat ding discrimineert nu eenmaal niet tussen zomaar blaffen, en met reden aanslaan.
er zijn weinig geluiden hier 's nachts we wonen in een rustige buurt, hij zit maximaal 7 uur in de bench 's nachts met een hele berg speeltje en een gevulde kong en dan nog een kauwding waar hij alrijd erg lang mee bezig is. maar waarschijnlijk zat er toch een stukje niet goed voelen bij want sinds hij di van de dierenarts een andere zalf voor de ogen heeft gekregen blaft hij 's nachts ook niet meer

voor de duidelijkheid ik raad ook geen blafband aan voor een pup,
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
miranda sabine schreef:als je even goed had gelezen heb ik niet gezegd dat je meteen naar een blafband moet grijpen maar dat het wel een optie is of je het er nu mee eens bent of niet
Jij haalt er allerlei zaken bij die niet ter zake doen. Wat kan mij het schelen wat jij voor werk hebt en wat zegt dat over jouw manier van hoe je met je pup omgaat. Niets toch?
Inhoudelijk zeg je domme dingen en daar haakte ik op in. Je hebt nooit geen keuze. Je hebt altijd keuze om fatsoenlijk met je dier om te gaan en niemand dwingt je tot geweld.
Ik vroeg al eerder in dit topic wat de pup zoal te doen heeft overdag.
nou nou wat vriendelijk zeg probeerde alleen wat uit te leggen, maar dat schijnt dus ook niet te mogen lang leve de vrijheid van meningsuiting

zoals ik dus al eerder schreef
ik ben overdag bij de hond en wandel graag met hem, maar hij mag nog niet zover dus ga ik zo 8 keer per dag 10 minuten
binnen spelen we veel en combi met trainen ook max 10 min per keer elk uur en hij slaapt nog veel
heb je zo een antwoord op je vraag?
starfleet
Erelid

[quote="miranda sabine"]

er zijn weinig geluiden hier 's nachts we wonen in een rustige buurt, hij zit maximaal 7 uur in de bench 's nachts met een hele berg speeltje en een gevulde kong en dan nog een kauwding waar hij alrijd erg lang mee bezig is. maar waarschijnlijk zat er toch een stukje niet goed voelen bij want sinds hij di van de dierenarts een andere zalf voor de ogen heeft gekregen blaft hij 's nachts ook niet meer
/quote]

Nou gelukkig maar. Maar ik heb toch nog wat te zeuren :wink: Waarom doe je zo'n berg speeltjes 's nachts in de bench? 's nachts is toch slapen en niet spelen? Een Kong, een veilige kluif is toch genoeg?

Het zijn net kinderen, als ze 10 speeltjes hebben draaien ze door en spelen nergens meer echt mee en zijn overal snel op uit gekeken.

Anne
starfleet
Erelid

miranda sabine schreef: zoals ik dus al eerder schreef
ik ben overdag bij de hond en wandel graag met hem, maar hij mag nog niet zover dus ga ik zo 8 keer per dag 10 minuten
Je kan wel langer buiten als je dat leuk vindt (de hond vast wel) Wij doen ook wel vaker een uur over een wandelingetje dat in normaal tempo hooguit een kwartiertje is. Heerlijk vindt ze dat, overal snuffen, even graven, even kijken, even samen zitten, praatje maken met die of die, even ballen, even rusten. Tussendoor volgeoefeningen en los en hierkomen. Trainen doen we dan ook vaak buiten op een veldje tijdens de wandeling. Ook spelen kan buiten wat luidruchtiger, dan zit je niet met de buren.

Dan kom ik met een moe en voldaan hondje thuis dat rustig is in huis omdat ze haar ei kwijtkan. Mijn hondje was totaal niet voldaan na die 10 minuten rondjes (en wij ook niet).

Anne
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef:
/quote]

Nou gelukkig maar. Maar ik heb toch nog wat te zeuren :wink: Waarom doe je zo'n berg speeltjes 's nachts in de bench? 's nachts is toch slapen en niet spelen? Een Kong, een veilige kluif is toch genoeg?

Het zijn net kinderen, als ze 10 speeltjes hebben draaien ze door en spelen nergens meer echt mee en zijn overal snel op uit gekeken.

Anne

kreeg commentaar van mensen in mijn omgeving (ook met pup) die vonden dat ik hem dan meer keuze moest aanbieden voor de nacht
maar wat je zegt kan wel kloppen ga het gewoon proberen
bedankt voor de tip
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef: zoals ik dus al eerder schreef
Je kan wel langer buiten als je dat leuk vindt (de hond vast wel) Wij doen ook wel vaker een uur over een wandelingetje dat in normaal tempo hooguit een kwartiertje is. Heerlijk vindt ze dat, overal snuffen, even graven, even kijken, even samen zitten, praatje maken met die of die, even ballen, even rusten. Tussendoor volgeoefeningen en los en hierkomen. Trainen doen we dan ook vaak buiten op een veldje tijdens de wandeling. Ook spelen kan buiten wat luidruchtiger, dan zit je niet met de buren.

Dan kom ik met een moe en voldaan hondje thuis dat rustig is in huis omdat ze haar ei kwijtkan. Mijn hondje was totaal niet voldaan na die 10 minuten rondjes (en wij ook niet).

Anne
de hond vind het geweldig maar ik kreeg op de pup cursus zoveel commentaar als ik zei dat xantos echt niet genoeg heeft aan tien minuten en ik inderdaad ook niet toen had ik zoiets van laat ik dat advies maar opvolgen ze doet immers al 15 jaar puppycursus
ik sjoemel hier nog wel eens mee hoor en dan loop ik heel rustig en dan is xantos ook een stuk voldaner
maar het is wel een goed idee om meer buiten te trainen heb een lange lijn aangeschaft dus dat moet lukken
dit zijn dingen waar ik wat mee kan thanks :ok:
starfleet
Erelid

miranda sabine schreef: kreeg commentaar van mensen in mijn omgeving (ook met pup) die vonden dat ik hem dan meer keuze moest aanbieden voor de nacht
maar wat je zegt kan wel kloppen ga het gewoon proberen
bedankt voor de tip
Ik doe het hier net als ik met de kinderen deed: twee of drie speeltjes in de boks, de rest in de speelgoedkist en regelmatig omruilen. Dan blijft alles tamelijk nieuw en interessant en je hoeft niet zoveel verschillende dingen te kopen.

De meeste speeltjes zijn trouwens ook niet veilig om de hond zonder toezicht mee te laten. Zeker als hij dadelijk gaat wisselen met een week of wat is het erg uitkijken.

Anne

Anne
starfleet
Erelid

miranda sabine schreef: ik sjoemel hier nog wel eens mee hoor en dan loop ik heel rustig en dan is xantos ook een stuk voldaner
maar het is wel een goed idee om meer buiten te trainen heb een lange lijn
Buiten spelen op gras of aarde is veel beter voor de gewrichten dan malle sprongen in huis met een toch wel gladde vloer. Als je tapijt hebt is het wat anders, maar de meeste mensen hebben dat niet meer.

En een pup is een pup, malle sprongen maken ze toch, dan liever buiten dan op het laminaat of vinyl.

Anne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

miranda sabine schreef:de hond vind het geweldig maar ik kreeg op de pup cursus zoveel commentaar als ik zei dat xantos echt niet genoeg heeft aan tien minuten en ik inderdaad ook niet toen had ik zoiets van laat ik dat advies maar opvolgen ze doet immers al 15 jaar puppycursus
ik sjoemel hier nog wel eens mee hoor en dan loop ik heel rustig en dan is xantos ook een stuk voldaner
maar het is wel een goed idee om meer buiten te trainen heb een lange lijn aangeschaft dus dat moet lukken
dit zijn dingen waar ik wat mee kan thanks :ok:
Het voordeel is dat je meer struktureert. Juist met handenbindertjes is het zaak struktuur te bieden. Buiten is spelen en binnen doen we kalm. Je moet je realiseren dat je een ras hebt gekozen wat sowieso al erg alert en vocaal is. Ik zou zelf denk ik toch kiezen voor een strategie waarin ik de pup binnenshuis probeer kalm te houden, in die zin dat ik geen drukke spelletjes ga doen en zelf de touwtjes in handen hou. Als er dus gespeeld wordt is dat omdat ik dat wil en de pup daarvoor uitnodig. En het geblaf? Koop oordoppen en laat hem.
Als je pup straks 1 jaar is ben je in staat hem te vermoorden als hij de hele dag als een springveer achter je gat aanholt en keihard blaft.
Je moet dat dus echt nu in de kiem smoren.
Genoeg beweging en spel buiten, binnen rust en geestelijke afleiding in de vorm van bv de kong en kluiven, zoekspelletjes.
Het blaffen negeren..dus de pup niet aankijken, geen blik waardig gunnen. Hij is er even niet. Pas als de rust is wedergekeerd kan je hem daarvoor belonen. Ik zou het initiatief lekker bij jezelf laten.
Alles wat je nu ziet bij hem verdwijnt niet zomaar als hij volwassen is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je een Mechelse herder uit werklijnen? Wat was de reden om voor dit ras te kiezen?
miranda sabine
Vaste gebruiker

sypke schreef:Heb je een Mechelse herder uit werklijnen? Wat was de reden om voor dit ras te kiezen?
ja beide ouders politiehonden.
ik vind dit een hel mooi ras en ik heb bij mijn ouders ook altijd mechelse herders gehad weet heel goed waar ik aan begonnen ben kom alleen zo nu en dan dingen tegen waarvan ik denk is dat normaal of ervaar ik dit anders dan anderen
starfleet
Erelid

miranda sabine schreef:
ik vind dit een hel mooi ras en ik heb bij mijn ouders ook altijd mechelse herders gehad weet heel goed waar ik aan begonnen ben kom alleen zo nu en dan dingen tegen waarvan ik denk is dat normaal of ervaar ik dit anders dan anderen
Lekker aan de slag met hem dan. Doe je ook een Ipo cursus of iets dergelijks? Wat Eline zegt wil ik me bij aansluiten. Naar buiten, naar buiten met hem. Ik weet niet hoe je zijn eten geeft, maar vaak wordt aangeraden 1/3 in de bak, 1/3 tijdens het trainen en 1/3 actief zoeken. Wij hebben een bustercube en daar zijn ze lekker mee bezig om hun maaltijd uit te krijgen. Af en toe met je wel onder de bank duiken omdat hij er niet bij kan, maar ze zijn zo echt wel even bezig met de maaltijd i.p.v. hap-slik-weg.

Als je je wat minder aan die tijden houdt, heb je een hond die lekker moe thuis komt en niet omdat hij afgepeigerd is van het lopen of teveel belast, maar lekker moe van het bezig zijn: met de sjor sjorren, een mol proberen uit te graven op een veldje, even spelen met een leuke andere hond enz. enz.

Dan geef je hem een lekkere bullenpees thuis om te kluiven en heb je ook veel meer tijd voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat je een beetje dol wordt als je elk uur 10 minuten gaat wandelen, vijf minuten spelen en weer even trainen, daarna even rust. Dat is leuk voor een pup van 8 weken, maar hij kan wel wat meer aan en als je hem een week of zes nu in huis hebt, wordt het tijd dat hij gaat meedraaien in de normale gang van zaken. en dat jij ook weer een beetje tot jezelf kan komen.

Als hij dan toch gaat blaffen en utitdagen ben jezelf ook veel meer overtuigd als je zegt: En nou ga je lekker even jezelf bezighouden, ik ga krantje lezen".

Anne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

miranda sabine schreef:ja beide ouders politiehonden.
Ik vraag me af of je weet waaraan je bent begonnen. :wink: Dit gedreven gedrag van je hondje is namelijk vrij normaal voor een mechelaar uit werklijnen. Als je dit al niet weet te sturen denk ik dat je je best nog eens achter je oren zal krabben. Geeft niets hoor, maar wees vlot met het vragen van advies en zoek begeleiding bij een club. Het zijn honden die snel leren en dingen oppikken..elke misser moet je weer rechtbreien en dat is zonde.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
starfleet
Erelid

miranda sabine schreef:
ik reageer niet meteen omdat ik anders de hele dag zoet met hem ben,
maar soms heeft hij ook echt wat een koekje wat plakt in zijn bek en zo en dan reageer ik dus wel

Anne
Dat kan hij best zelf oplossen of het koekje lost op . Zolang hij er niet in stikt moet hij maar zien.

Hij is nu een week of veertien/vijftien toch. Te vergelijken met een kind in de basisschoolleeftijd. Het is geen baby meer.

Anne
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
miranda sabine schreef:ja beide ouders politiehonden.
Ik vraag me af of je weet waaraan je bent begonnen. :wink: Dit gedreven gedrag van je hondje is namelijk vrij normaal voor een mechelaar uit werklijnen. Als je dit al niet weet te sturen denk ik dat je je best nog eens achter je oren zal krabben. Geeft niets hoor, maar wees vlot met het vragen van advies en zoek begeleiding bij een club. Het zijn honden die snel leren en dingen oppikken..elke misser moet je weer rechtbreien en dat is zonde.

weet heel goed waar ik aan begonnen ben :wink: juist omdat ze zo snel leren vind ik dit ras zo leuk
ik weet een heleboel zaken best te sturen alleen dit geblaf niet
en we zijn al vrij vroeg op cursus gegaan juist om die reden maar daar zijn we pas sinds vorige wat actiever bezig en je merkt aan hem dat hij dat heel leuk vind en dan kunnen we er thuis ook wat mee
gisteren was hij ook heel druk en ben ik met hem een rondje wijk gegaan toen we thuis kwamen was hij lekker uitgeraast en kon ik ook lekker zitten.
toch heb ik niet het idee dat we het verkeerd doen hij is verder erg lief en sociaal maar ook heel baldadig maar dat is het leuke van een pup en het is vaak in een baldadige bui dat hij zo doet of als hij zoals nu niet lekker is
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef:
Lekker aan de slag met hem dan. Doe je ook een Ipo cursus of iets dergelijks? Wat Eline zegt wil ik me bij aansluiten. Naar buiten, naar buiten met hem. Ik weet niet hoe je zijn eten geeft, maar vaak wordt aangeraden 1/3 in de bak, 1/3 tijdens het trainen en 1/3 actief zoeken. Wij hebben een bustercube en daar zijn ze lekker mee bezig om hun maaltijd uit te krijgen. Af en toe met je wel onder de bank duiken omdat hij er niet bij kan, maar ze zijn zo echt wel even bezig met de maaltijd i.p.v. hap-slik-weg.

Als je je wat minder aan die tijden houdt, heb je een hond die lekker moe thuis komt en niet omdat hij afgepeigerd is van het lopen of teveel belast, maar lekker moe van het bezig zijn: met de sjor sjorren, een mol proberen uit te graven op een veldje, even spelen met een leuke andere hond enz. enz.

Dan geef je hem een lekkere bullenpees thuis om te kluiven en heb je ook veel meer tijd voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat je een beetje dol wordt als je elk uur 10 minuten gaat wandelen, vijf minuten spelen en weer even trainen, daarna even rust. Dat is leuk voor een pup van 8 weken, maar hij kan wel wat meer aan en als je hem een week of zes nu in huis hebt, wordt het tijd dat hij gaat meedraaien in de normale gang van zaken. en dat jij ook weer een beetje tot jezelf kan komen.

Als hij dan toch gaat blaffen en utitdagen ben jezelf ook veel meer overtuigd als je zegt: En nou ga je lekker even jezelf bezighouden, ik ga krantje lezen".

Anne
we zijn nu met pup cursus bezig en gaan straks een vervolg doen dit vind hij erg leuk
zijn eten krijgt hij 's ochtends uit zijn bak s'middags voor een deel uit de kong en de bak en s'avonds tijdens het oefenen uit de hand
ik gaf hem vaak 's avonds een varkensoor maar dit schijnt weer niet goed te zijn :denken: iemand ervaring mee?
ik ga me zeker niet zoveel meer van die tijden aantrekken bedankt voor de tips
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”