hij blaft tegen zijn speelgoed, tegen zijn staart maar sinds kort ook tegen ons als hij vind dat hij niet genoeg aandacht krijgt. herkent iemand dit probleem bij dit ras en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen om niets
Moderator: moderatorteam
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
blaffen om niets
mijn mechelse herder is nu 14 weken en hij blaft veel om niets
hij blaft tegen zijn speelgoed, tegen zijn staart maar sinds kort ook tegen ons als hij vind dat hij niet genoeg aandacht krijgt. herkent iemand dit probleem bij dit ras en hoe hebben jullie dit opgelost?
-
angeladh
- Vaste gebruiker
Mijn hond heeft het ook gedaan in het begin ik kreeg hem met 4 maanden hij is nu 10 maanden en wat ik gedaan heb zodra hij blaft naar iets negeer ik hem gewoon ik sta op en ga bijv.de keuken in en hem helemmal niet aankijken.
Hij deed het vooral ook buiten naar iets.ook gewoon doorlopen niet praten tegen hem en dan vind hij er ook niks meer aan en looopt met je mee.
alvast Succes
gr Angela
Hij deed het vooral ook buiten naar iets.ook gewoon doorlopen niet praten tegen hem en dan vind hij er ook niks meer aan en looopt met je mee.
alvast Succes
gr Angela
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Re: blaffen om niets
Ik ken ook een mechelse herder van 16 weken en die blaft tegen alles wat nieuw is,bv er staat een rugzak die daar gisteren niet stond en hij gaat op een meter daarvan af staan en begint lelijk te grommen.Als hij wordt gecorigeerd dan moetie ook altijd nog een paar keer blaffen uit protest.miranda sabine schreef:mijn mechelse herder is nu 14 weken en hij blaft veel om niets
- starfleet
- Erelid
Re: blaffen om niets
Wij hebben altijd genegeerd bij blaffen naar het baasje (schiet nou eens op met het eten). Dan hield ik op met eten maken en ging zitten. Als ze rustig was ging ik weer verder.miranda sabine schreef:mijn mechelse herder is nu 14 weken en hij blaft veel om niets
Tegen speelgoed keffen heeft ze nooit gedaan, wel tegen plastic flesjes. Die borg ik dan op. Ze vond ze een beetje eng geloof ik. Nu speelt ze er heel graag mee.
<
Anne
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- Mama Sanneke
- Zeer actief
[quote="angeladh"]Mijn hond heeft het ook gedaan in het begin ik kreeg hem met 4 maanden hij is nu 10 maanden en wat ik gedaan heb zodra hij blaft naar iets negeer ik hem gewoon ik sta op en ga bijv.de keuken in en hem helemmal niet aankijken.
Hihi, Luka krabt dan met zijn poot aan mijn voet,
héhé, hebbe me nie gehoord, hebbe me nie gezien ??
Hihi, Luka krabt dan met zijn poot aan mijn voet,
héhé, hebbe me nie gehoord, hebbe me nie gezien ??
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
rob80
- Actief
-
Bernadette
- Zeer actief
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
daar is hij nog veel te jong voor hij is nog maar 14 weken en luid aanleren doe ik liever in een later stadium het probleem is dat hij soms bijna de hele dag blaft en geluiden maakt tegen dingen. soms probeert hij ons wat duidelijk te maken en wij reageren hier dan ook op en dan houdt hij op met blaffen maar hij blaft veel om niets en daar wil ik graag van afBernadette schreef:Je kan het ook gebruiken om luid aan te leren... Steeds belonen als hij blaft en luid eraan koppelen.
ik hoop dat het bij de periode hoort.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geef je de hond wel genoeg te doen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Bernadette
- Zeer actief
Oh, ik vond het erg gemakkelijk om de pup juist alles te stimuleren wat ze al kon uit zichzelf. Zodat je in een later stadium hetgeen je toen als ongewenst gedrag zag juist al aangeleerd had.miranda sabine schreef:daar is hij nog veel te jong voor hij is nog maar 14 weken en luid aanleren doe ik liever in een later stadium het probleem is dat hij soms bijna de hele dag blaft en geluiden maakt tegen dingen. soms probeert hij ons wat duidelijk te maken en wij reageren hier dan ook op en dan houdt hij op met blaffen maar hij blaft veel om niets en daar wil ik graag van afBernadette schreef:Je kan het ook gebruiken om luid aan te leren... Steeds belonen als hij blaft en luid eraan koppelen.
Een pup zit al uit zichzelf, dit leer je toch ook aan door te zeggen "zit" als hij gaat zitten. Net als zinderlijkheidstraining etc. Dan is "luid" aanleren handig. Bij ons was het zo dat we nadat we "luid" hadden aangeleerd, het heel gemakkelijk was om daarna "zwijgen" aan te leren.
Heb je een pup uit een werklijn?
- starfleet
- Erelid
Een pup die goed moe is is een lieve pup heb ik ergens gelezen en zo werkt het vaak. Hij blaft beslist niet om niets, maar jammer genoeg kunnen ze niet praten zoals wij dat doen:-)miranda sabine schreef:het probleem is dat hij soms bijna de hele dag blaft en geluiden maakt tegen dingen. soms probeert hij ons wat duidelijk te maken en wij reageren hier dan ook op en dan houdt hij op met blaffen maar hij blaft veel om niets en daar wil ik graag van af
Overigens is de ene hond luidruchtiger dan de andere en maakt meer geluid bij het spel. Pieperig janken en grommen tegen kluiven of speeltjes doen ook veel honden. Soms piepen en blaffen ze tegen bepaalde speeltjes en kan het (i.v.m. de buren) verstandig zijn om die speeltjes tijdelijk niet meer te geven.
Overigens zou ik uitkijken met meteen op stel en sprong reageren als je wel weet waarom hij blaft.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 22 mar 2005 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bernadette
- Zeer actief
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
starfleet schreef:miranda sabine schreef:het probleem is dat hij soms bijna de hele dag blaft en geluiden maakt tegen dingen. soms probeert hij ons wat duidelijk te maken en wij reageren hier dan ook op en dan houdt hij op met blaffen maar hij blaft veel om niets en daar wil ik graag van af
ik hoop dat het bij de periode hoort.ben er al wel achter dat hij dit ook doet als hij erg moe is hij gaat dan onder de tafel zitten blaffen ik lok hem er dan onder weg pak hem op en zet hem in de bench twee tellen later slaapt hij danEen pup die goed moe is is een lieve pup heb ik ergens gelezen en zo werkt het vaak. Hij blaft beslist niet om niets, maar jammer genoeg kunnen ze niet praten zoals wij dat doen:-)
Overigens is de ene hond luidruchtiger dan de andere en maakt meer geluid bij het spel. Pieperig janken en grommen tegen kluiven of speeltjes doen ook veel honden. Soms piepen en blaffen ze tegen bepaalde speeltjes en kan het (i.v.m. de buren) verstandig zijn om die speeltjes tijdelijk niet meer te geven.
Overigens zou ik uitkijken met meteen op stel en sprong reageren als je wel weet waarom hij blaft.
ik reageer niet meteen omdat ik anders de hele dag zoet met hem ben,
maar soms heeft hij ook echt wat een koekje wat plakt in zijn bek en zo en dan reageer ik dus wel
Anne
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Bij mijn pup moest ik met zulke dingen dus echt oppassen, want ze ging meer blaffen. Het werkte bij haar beter om haar even af te leiden (bijvoorbeeld door opstaan en even iets te pakken) en pas na een tijdje op haar verzoek in te gaan, zodat zij de link niet meer legde dat ik reageerde op haar geblaf.miranda sabine schreef: ik reageer niet meteen omdat ik anders de hele dag zoet met hem ben,
maar soms heeft hij ook echt wat een koekje wat plakt in zijn bek en zo en dan reageer ik dus wel
Anne
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
heel stom misschien maar als ik na bv 2 minuten niet reageer gaat hij tegen mij staan blaffen hierin is hij gelukkig wel af te leiden maar het is zo'n eigenwijze hond dat als zijn touwtje onder de bank ligt neemt hij geen genoegen met een bal die ik hem aanbied ben nu wel bezig dat hij leert wachten totdat ik tijd heb om hem onder de bank weg te halen maar goed hij is nog maar 14 weken wat mag je wat geduld van hem verwachten
miranda en xantos
miranda en xantos
- starfleet
- Erelid
Iets anders geven is ook aandacht geven aan het blaffen. Ik bedoel meer opstaan en de t.v. aanzetten of iets interessants doen in de boekenkast. Dat hoeft maar een paar seconden te zijn, dan duik je daarna gauw onder de bank alsof het jouw idee wasmiranda sabine schreef:heel stom misschien maar als ik na bv 2 minuten niet reageer gaat hij tegen mij staan blaffen hierin is hij gelukkig wel af te leiden maar het is zo'n eigenwijze hond dat als zijn touwtje onder de bank ligt neemt hij geen genoegen met een bal die ik hem aanbied ben nu wel bezig dat hij leert wachten totdat ik tijd heb om hem onder de bank weg te halen maar goed hij is nog maar 14 weken wat mag je wat geduld van hem verwachten
miranda en xantos
Anne
- starfleet
- Erelid
Het zou zo wel kunnen dat hij zo leert om langer te blaffen tot hij krijgt wat hij wil denk ik. Geduld heeft volgens mij geen enkele jonge hond, maar je had het eerder over de baas zijn en leider, hij heeft je niet te commanderen met zijn blaf ook al is hij nog jong.miranda sabine schreef:dat hij leert wachten totdat ik tijd heb om hem onder de bank weg te halen maar goed hij is nog maar 14 weken wat mag je wat geduld van hem verwachten
miranda en xantos
Je kan het gedrag ook voor zijn, door zodra de bal onder de bank schiet de bal voor hem te pakken, dan hoeft hij niet te blaffen.
Anne
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Ik ben blij met dit topic want wij zitten met hetzelfde probleem.
Onze Ginger is 1 jaar oud en sinds een half jaar bij ons. Bij haar eerste bazinnetje is ze enorm verwend qua aandacht. Het was nog een hele klus om haar dat wat af te leren. Dit is wel gelukt, alleen het blaffen krijgen we niet onder controle. Ze blijft om de haverklap aanslaan, bij elke beweging, bij elk geluid en m.i. zelfs ook vaak zonder reden. Wij hebben genegeerd tot we een ons wogen, maar het helpt niet. Het wordt niet erger maar ook niet minder. We hebben een gedragstherapeut ingeschakeld want we worden hier echt niet goed van. Zij adviseerde ons om Ginger een time-out te geven wanneer het ons te gek wordt. Haar even apart te plaaten om rustig te worden. Dit doen we nu ook een poosje maar zonder resultaat. Als allerlaatste alternatief bedacht zij dat een "snuitje" uitkomst zou kunnen bieden, maar ik wil dat niet. Een bandje om haar bekkie heen vind ik te benauwd.
Om kort te gaan..... ik weet het echt niet meer en wordt zo langzamerhand wanhopig.
Het gekke is wel dat als wij niet thuis zijn, of in de nacht, als Ginger ons niet kan zien, ze hartstikke rustig is. Ik heb haar 's nachts nooit een keer gehoord.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
Onze Ginger is 1 jaar oud en sinds een half jaar bij ons. Bij haar eerste bazinnetje is ze enorm verwend qua aandacht. Het was nog een hele klus om haar dat wat af te leren. Dit is wel gelukt, alleen het blaffen krijgen we niet onder controle. Ze blijft om de haverklap aanslaan, bij elke beweging, bij elk geluid en m.i. zelfs ook vaak zonder reden. Wij hebben genegeerd tot we een ons wogen, maar het helpt niet. Het wordt niet erger maar ook niet minder. We hebben een gedragstherapeut ingeschakeld want we worden hier echt niet goed van. Zij adviseerde ons om Ginger een time-out te geven wanneer het ons te gek wordt. Haar even apart te plaaten om rustig te worden. Dit doen we nu ook een poosje maar zonder resultaat. Als allerlaatste alternatief bedacht zij dat een "snuitje" uitkomst zou kunnen bieden, maar ik wil dat niet. Een bandje om haar bekkie heen vind ik te benauwd.
Om kort te gaan..... ik weet het echt niet meer en wordt zo langzamerhand wanhopig.
Het gekke is wel dat als wij niet thuis zijn, of in de nacht, als Ginger ons niet kan zien, ze hartstikke rustig is. Ik heb haar 's nachts nooit een keer gehoord.
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
nou we zijn er nu wel achter wat het blaffen voor een deel veroorzaakt ben met xantos naar de dierenarts omdat ik zijn oogjes erg rood en vies vond wat blijkt meneertje heeft een traanbuisonsteking waardoor hij niet lekker in zijn vel zit we gaan nu drie weken zalfen en anders naar een oogarts
toch ben ik er niet van overtuigd dat dit het gehele blaffen veroorzaakt maar ik heb hoop dat het met deze medicijnen minder wordt
gr miranda en xantos
toch ben ik er niet van overtuigd dat dit het gehele blaffen veroorzaakt maar ik heb hoop dat het met deze medicijnen minder wordt
gr miranda en xantos
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
Aldidado schreef:Ik ben blij met dit topic want wij zitten met hetzelfde probleem.
ik weet wel iets maar ik heb geen idee of je er voor open staat
namelijk een blafband met pieptoon dit niet gevaarlijk voor de hond
het werkt als volgt je hond krijgt een bandje om met een klein kastje op het moment dat de hond blaft gaat er een piepje voor de hond is dit geen prettig geluid en krijgt dus een negatieve prikkel bij het blaffen
mijn oude buurvrouw had precies hetzelfde met haar kooiker die blafte en jankte echt uren achter elkaar bij haar werkte het perfect om het moment dat hij het bandje om kreeg wist hij dat hij niet moest blaffen na vier keer een toontje gingen de baterijen eruit omdat de conectie met het bandje voldoende is
het klinkt heel zielig maar het wordt heel veel gebruikt en het resultaat is er na en vaak hebben ze het na een paar ker blaffen gewoon door
hopelijk heb je er iets aan als je nog mee wilt weten hoor ik het
succes
miranda en xantos
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook zielig en bij sommige honden werkt het en sommige honden traumatiseren. Blaffen tijdens het alleen zijn is een stressuiting. Het is zinvoller de stress te reduceren dan om dat af te straffen, omdat dan de stress toeneemt terwijl de gebruikelijke weg om de stress te uiten afgestraft wordt. De hond kan daarvan echt fors angstig worden of ander probleemgedrag gaan vertonen, zoals onzindelijkheid, slopen of zijn eigen poten opkluiven.miranda sabine schreef:ihet klinkt heel zielig maar het wordt heel veel gebruikt en het resultaat is er na en vaak hebben ze het na een paar ker blaffen gewoon door
Kortom, een blafband is in mijn ogen nooit een oplossing, maar aangezien sommige mafketels hem toch zullen gebruiken hoop ik iedre geval dat men de moeite neemt echt grondig te kijken wat er ten grondslag ligt aan het blaffen. Als de oorzaak maar dan ook iets te maken heeft met angst mag je nooit aversieve middelen inzetten. Dat is dierenmishandeling.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
ben ook zeker van mening dat er eerst naar de blafsituaties gekeken moet worden en dat er eerst ander maatregelen moeten worden getroffen, maar het is wel een optie en ik vind dat mensen dat best mogen wetenEline* schreef:Het is ook zielig en bij sommige honden werkt het en sommige honden traumatiseren. Blaffen tijdens het alleen zijn is een stressuiting. Het is zinvoller de stress te reduceren dan om dat af te straffen, omdat dan de stress toeneemt terwijl de gebruikelijke weg om de stress te uiten afgestraft wordt. De hond kan daarvan echt fors angstig worden of ander probleemgedrag gaan vertonen, zoals onzindelijkheid, slopen of zijn eigen poten opkluiven.miranda sabine schreef:ihet klinkt heel zielig maar het wordt heel veel gebruikt en het resultaat is er na en vaak hebben ze het na een paar ker blaffen gewoon door
Kortom, een blafband is in mijn ogen nooit een oplossing, maar aangezien sommige mafketels hem toch zullen gebruiken hoop ik iedre geval dat men de moeite neemt echt grondig te kijken wat er ten grondslag ligt aan het blaffen. Als de oorzaak maar dan ook iets te maken heeft met angst mag je nooit aversieve middelen inzetten. Dat is dierenmishandeling.
mijn pup heeft vorige week vier dagen gebalft zonder enige duidelijke reden ik observeer voor mijn werk ook kinderen dus weet wat ik doe maar als er niets dan kun je geen kant op en van het geblaf wordt je gek hoe geduldig iemand ook kan zijn
en opeens werd het minder en ik had niets veranderd tja wat moet je dan als hij nu blaft leiden we hem steeds af maar dit werkt ook niet altijd ik ga dan gewoon even weg maar zeg zelf als je hond de hele buurt bij elkaar blaf zul je wel actie moeten ondernemen en die hoeven niet altijd even prettig te zijn naar mijn idee (zonder geweld natuurlijk)
miranda en xantos
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is geen optie, het is een zwaktebod die de beleving van de hond ondergeschikt maakt aan het feit dat wij mensne last hebben van blaffen.miranda sabine schreef:ben ook zeker van mening dat er eerst naar de blafsituaties gekeken moet worden en dat er eerst ander maatregelen moeten worden getroffen, maar het is wel een optie en ik vind dat mensen dat best mogen weten
WIj willen graag snel een probleem te lijf en grijpen daardoor naar middelen die een dier onrecht aandoen. Daarbij lost een blafband niets op, het onderdrukt omdat de hond bang wordt te blaffen.
Begrijp ik dat je je pup een blafband had omgedaan anders?mijn pup heeft vorige week vier dagen gebalft zonder enige duidelijke reden ik observeer voor mijn werk ook kinderen dus weet wat ik doe maar als er niets dan kun je geen kant op en van het geblaf wordt je gek hoe geduldig iemand ook kan zijn
Je bent niet wijs. Ik snap niet wat het feit dat je kinderen observeert te maken heeft met je kennis over honden. Ik hoop niets, anders vrees ik voor de kinderen. Of doe je die ook een blafband om als ze te hard schreeuwen?
Een blafband is geweld. Er zijn inderdaad legio andere manieren om het blaffen van honden om te buigen naar ander gedrag. Veelal blaffen honden tijdens het alleen zijn toch vanuit een onprettig gevoel en een blafband maakt dat erger. Je maakt op dat moment het probleem van de hond erg erg groot en dat is misdadig. Je kan beter de hond leren goed alleen te zijn. Een ontspannen hond zal niet aldoor blaffen tijdens het alleen zijn.zeg zelf als je hond de hele buurt bij elkaar blaf zul je wel actie moeten ondernemen en die hoeven niet altijd even prettig te zijn naar mijn idee (zonder geweld natuurlijk)
miranda en xantos
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Bij ons is het punt juist dat Ginger veel blaft in onze aanwezigheid. 's Nachts horen wij haar niet en bij navraag bij de buren als wij weg zijn geweest, blijkt ze ook nauwelijks te blaffen.
Ook tijdens het uitlaten is het niet noemenswaardig, kijk... ze mag best eens een keer blaffen natuurlijk, maar dat is dan niet hinderlijk.
In huis is het wél hinderlijk. Ik stuiter soms met mijn kop tegen het plafond van schrik, zo onverwacht en zo om niks dat mevroi kan keffen. En dat is dan niet een paar keer blaffen........ nee, ze staat echt als een idioot te loeien, achter elkaar door.
Ik vraag me echt af hoe dit komt. Als ik de oorzaak zou kunnen achterhalen, zou ik er misschien meer mee kunnen..... ik kan er nu werkelijk niets mee. Een paar maanden hebben we het genegeerd, het helpt niet.
Ook tijdens het uitlaten is het niet noemenswaardig, kijk... ze mag best eens een keer blaffen natuurlijk, maar dat is dan niet hinderlijk.
In huis is het wél hinderlijk. Ik stuiter soms met mijn kop tegen het plafond van schrik, zo onverwacht en zo om niks dat mevroi kan keffen. En dat is dan niet een paar keer blaffen........ nee, ze staat echt als een idioot te loeien, achter elkaar door.
Ik vraag me echt af hoe dit komt. Als ik de oorzaak zou kunnen achterhalen, zou ik er misschien meer mee kunnen..... ik kan er nu werkelijk niets mee. Een paar maanden hebben we het genegeerd, het helpt niet.
- starfleet
- Erelid
Dat ben ik met je eens. Maar mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld een hondje dat om alles wat maar voorbijkomt buiten uit zijn stekker schiet als hij in de tuin is.Eline* schreef:. Als de oorzaak maar dan ook iets te maken heeft met angst mag je nooit aversieve middelen inzetten. Dat is dierenmishandeling.
Dat is bij hem geen stress en geen angst, maar territoriumbewaking en een flinke scheut dominantie. Ik zou er denk ik niks op tegen hebben als mijn buurvrouw zo'n piephalsband kocht. Ik denk dat de hele buurt er niks op tegen zou hebben. Om een hond die alleen thuis is het blaffen af te leren vind ik inderdaad grenzen aan mishandeling en kan trauma's kweken.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
De buurvrouw kan ook een schutting om haar tuin zetten. Ik vind het onderdrukken van een honds instinkt namelijk ook grenzen aan misdadigheid en ook gewoon niet nodig als er andere oplossingen zijn. Een hond volgt zijn driften. Waakhonden blaffen, jachthonden jagen en huishonden, die gefokt zijn om iets zinnigs te doen vervelen zich te pletter en gaan zichzelf vermaken door bv ziekelijk te gaan keffen tegen van alles en niks. Een fatsoenlijke dot lichaamsbeweging, geestelijke stimulatie en een tuin waarbij de hond niet iedere vlieg langs ziet komen lost dit soort problemen prima op. Heel wat hondvriendelijker dan een blafband.starfleet schreef:[Dat ben ik met je eens. Maar mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld een hondje dat om alles wat maar voorbijkomt buiten uit zijn stekker schiet als hij in de tuin is.
Dat is bij hem geen stress en geen angst, maar territoriumbewaking en een flinke scheut dominantie. Ik zou er denk ik niks op tegen hebben als mijn buurvrouw zo'n piephalsband kocht. Ik denk dat de hele buurt er niks op tegen zou hebben. Om een hond die alleen thuis is het blaffen af te leren vind ik inderdaad grenzen aan mishandeling en kan trauma's kweken.
Anne
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- starfleet
- Erelid
Ik denk dat dat alles bij de hond van de buurvrouw inderdaad het probleem is. Open tuin, weinig beweging en weinig geestelijke stimulatie i.v.m ziekte eigenaar,Eline* schreef: Een fatsoenlijke dot lichaamsbeweging, geestelijke stimulatie en een tuin waarbij de hond niet iedere vlieg langs ziet komen lost dit soort problemen prima op. Heel wat hondvriendelijker dan een blafband.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij twee weken bij ons heeft gelogeerd en dat hij hetzelfde gedrag bij ons vertoonde, terwijl wij er wel heel veel mee liepen, balden en het niet eens zijn tuin was.
Ook bij de buren van de andere kant heeft hij gelogeerd twee weken, die hebben een hoge schutting en dat maakte niks uit, Hij ging net zo hard tekeer als er wat langskwam.
Hij wordt wakker, loopt naar buiten en gaat daar staan te blaffen. Net alsof hij de hele nacht stillzijn niet heeft kunnen verwerken, het moet er even uit.
Anne