Tsja, heb het toch echt in alle boeken gelezen, van de dierenarts gehoord en op de hondenschool. Ik ga dat dus niet doen.Gordonsetter23 schreef:hij moet niks dat voor opgesteld, als hij wel moet dan piept hij wel.Zoek stok! schreef:Niet om lullig te doen, maar van tevoren werd ik juist gewaarschuwd voor dit soort verhalen. 'Laat je niet gek maken door mensen met een puppy die direct hele nachten doorslapen en niet vroeg opstaan'. Ik heb begrepen dat het niet goed is voor zo'n jonge pup dat hij zo lang z'n plas moet ophouden.Gordonsetter23 schreef:
mijn pup heb ik 15 mei opgehaald hij was toen 8 weken alleen de eerste 2 nachten moesten we eruit daarna kon hij toe met om 22 uur of 23 uur voor laatste keer naar buiten en kwam dan pas rond 08.30 weer
en bovendien haal hem maar eens uit zijn slaap dan doet hij na een kwartier pas wat als je geluk hebt, want hij word behoorlijk chagerijnig als je hem uit zijn slaap haalt.
je bent gewaarschuwd dat kan maar ga nou niet de indruk wekken dat de pup zijn plas op moet houden.
dat is in dit geval dus lariekoek,zeker omdat hij eerst in de slaapkamer stond en nu met zijn bench op een andere plek in huis, en meegenomen ook nog eens dat hij zijn bench nog nooit bevuild heeft.
Wat ik jammer vind is dat alle puppy eigenaren zo tegen elkaar op gaan bieden. ,,Mijn pup was al zindelijk met 8 weken", ,,Mijn pup luistert altijd naar me", ,,Mijn pup loopt heel goed aan de lijn mee", etc etc
Nou, mijn pup dus niet. Ik moet er keihard voor werken en dan nog gaat het vaak genoeg mis. Je mag ook niet toegeven dat een pup hebben soms gewoon niet leuk is. Iedereen maakt elkaar gek met hoe leuk het wel niet is. Ik vind het niet leuk als hij als een debiel in de kabels hangt, niet altijd komt als ik hem roep, nog steeds tegen andere mensen aanspringt...etc. Ik heb een tijd gedacht dat ik abnormaal was, maar als je 1 op 1 contact hebt met mensen blijkt dat zij ook niet meer op een roze wolk zitten. In groepen (waaronder op het forum) moet dat beeld in stand gehouden worden. Ik doe daar niet aan mee.