Ik gebruik de bench ook niet direct met het doel de zindelijkheid te bevorderen hoor. Ik ga gewoon ieder uur naar buiten, en na het eten, slapen en spelen.starfleet schreef:Dat begrijp ik, maar ik ben tegen het gebruik van een bench om er zindelijkheid mee te bereiken. Je zal als klein puppie maar last van je darmen hebben en dan in je kleine plekje moeten poepen en daarin moeten liggen.Senna1 schreef: Je verkleint je bench als je er zindelijkheid mee wil bereiken. Als je bench te groot is kan je pup alsnog een hoekje uitzoeken om z'n behoefte te doen. Kranten er in leggen om alsnog z'n behoefte te doen is dan dus geen optie!
Mijn vorige pup die piepte nooit en ik ben eens beneden gekomen om zes uur dat ze heel zielig voor het deurtje zat te kijken, naar buiten stormde en een plasje deed van wel 20 seconden. Dat nooit meer.
Anne![]()
Maar toch heb ik bij beide de bench gebruikt, ik vind het practisch.
Bij Nika was het heel prettig dat ze aan de bench gewend werd omdat ze als ik werkte bij mijn ouders was, waar nog 2 honden rondliepen. En Danco was toen nog niet een makkelijke hond
Bij Marouck heb ik de bench met name gebruikt om haar te kunnen verplichten rust te nemen, ze ging anders maar door en door. Daarbij had Nika ook even rust als Marouck erin lag. De bench ben ik blijven gebruiken voor haar eigen veiligheid en mijn gemoedsrust als ik weg was, gezien het in volle vaart op de vensterbank springen.
Hier staat de bench er gewoon nog steeds, maar de deur is zelden tot nooit dicht (alleen dus als er kleine kinderen op bezoek zijn oid). Beide liggen er regelmatig in, meestal trekt 1 van de 2 zich erin terug met een kluifje.
Ik heb het geluk gehad dat ze allebei ook zonder veel moeite aan de bench gewend zijn, bij Danco hebben we het ook geprobeerd maar die raakte in paniek zodra de deur even dicht ging, bij hem hebben we het dus al snel maar zonder gedaan.